Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 10 cze 2008, 23:36

MeWa pisze:to nie wina metra, a organizacji komunikacji i podejścia do niej.
To też. Tylko czy Ty naprawdę nie chcesz zauważyć, że 6 miliardów to nie jest splunięcie?? Czy to, ze wszystkie inne projekty muszą iść do lamusa, to wina organizacji??
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 cze 2008, 23:43

Za stadionem Legii i pałacem Saskim płakać nie będę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 10 cze 2008, 23:51

MeWa pisze:Za stadionem Legii i pałacem Saskim płakać nie będę.
Ale za mostem Krasińskiego już tak.
kajo pisze:Od: Zarząd Dróg Miejskich

Warszawa, 9 V 2008 r.

W odpowiedzi na pismo BD-RO-OR/KK/55120-135/08 z dnia 26.03.2008 r., w związku z pismem Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych dot. wyznaczenia pasów autobusowych, Zarząd Dróg Miejskich po przeprowadzeniu obserwacji potwierdza występowanie utrudnień w ruchu na ciągu Dolina Służewiecka - Sikorskiego. Jest to spowodowane wyczerpaniem przepustowości skrzyżowań, a zwłaszcza z al. Wilanowską. W celu sprawdzenia możliwości wydzielenia przestrzeni dla autobusów od innych uczestników ruchu porównano wielkości istniejącego potoku przewożonych osób w ruchu indywidualnym i w ruchu autobusowym. Na "podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzamy, że na ulicy Dolina Służewiecka potok pasażerów w komunikacji indywidualnej jest około 2-3 razy większy od potoku pasażerów w komunikacji autobusowej w zależności od pory dnia.

Mając na uwadze funkcję trasy (Południowa Obwodnica Warszawy) jaką spełnia Dolina Służewiecka, ogromne natężenie w ruchu ok. 42 000 [poj/24h] w kierunku do al. Wilanowskiej w tym ok. 6% to ruch ciężki, wyznaczenie pasów autobusowych pogorszyłoby, w naszej ocenie, i tak trudne już warunki ruchu.

Dyrektor ds. Technicznych Radosław Laskowski
Od redakcji

Jak widać, im szersze ulice i im więcej pasów ruchu, tym mniejsze szanse na wytyczenie pasa dla autobusów, bo na drodze mieści się więcej samochodów. Oczywiście taka polityka jest usprawiedliwieniem dla siebie samej, gdyż brak przywilejów dla komunikacji miejskiej zachęca kolejnych pasażerów do przesiadania się do samochodów i dysproporcje rosną i "i tak trudne warunki ruchu" stają się coraz trudniejsze...
Oooo. Znam takie "przodki". :-P

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 cze 2008, 0:51

Obrazek
Są miliardy na II linię metra?
Izabela Kraj, Monika Górecka-Czuryłło 10-06-2008, ostatnia aktualizacja 10-06-2008 22:37

Wyprzedaż miejskiego majątku albo emisja gigantycznych obligacji. To recepty na znalezienie brakujących środków na sfinansowanie II nitki metra. „ŻW” podpowiada jeszcze kilka innych sposobów.

Choć ostateczna decyzja ma zapaść do końca miesiąca, to władze miasta są coraz bliższe zgody na budowanie II linii metra na Euro 2012. A to oznacza wydanie prawie 6 miliardów złotych, czyli sumy dwukrotnie większej od zakładanej przed ogłoszeniem przetargu.

W poszukiwaniu brakujących 3 miliardów urzędnicy weryfikują teraz listę inwestycji planowanych na najbliższe lata.

O tym, że w ratuszu atmosfera jest niecodzienna, świadczy fakt, że Hanna Gronkiewicz-Waltz radziła wczoraj za zamkniętymi drzwiami tylko w ścisłym gronie współpracowników. A dyrektorzy biur dostali pisemny zakaz wypowiadania się na temat metra. Natomiast w przyszłym tygodniu urząd spodziewa się doradców z europejskich banków EBI i EBOiR.


Budżetowe oszczędności

Postanowiliśmy pomóc urzędnikom i poszukać brakujących 3 miliardów. Nie było trudno je znaleźć.

Władze miasta już zapowiedziały, że pierwszą inwestycją do skreślenia w ramach oszczędzania na metro będzie zainicjowana przez PiS odbudowa Pałacu Saskiego (550 mln zł).

W przyszłym tygodniu okaże się, czy są szanse na stadion Legii (do przejęcia 400 mln zł). Niektórzy sugerują, że powinien on powstać, a lepiej zrezygnować z Centrum Sztuki Nowoczesnej (blisko 300 mln zł). Przy wykreśleniu kilku drobniejszych inwestycji dałoby to pierwszy miliard.


Co by tu sprzedać?

Miasto wciąż dysponuje nieruchomościami, które stanowią łakomy kąsek dla inwestorów – mniej kontrowersyjny niż zabudowa parku Świętokrzyskiego. Z powodzeniem można np. sprzedać pod osiedle mieszkaniowe lub biurowiec dwa ha gruntu u zbiegu Marymonckiej i Żeromskiego, tzw. serek bielański. – To miejsce jest warte z pół miliarda złotych – szacuje burmistrz Bielan Zbigniew Dubiel.

Inne duże tereny to 6 ha Pasa Nadwiślańskiego przy Wybrzeżu Gdyńskim i 2 ha zajezdni MPO przy Burakowskiej. Łącznie to co najmniej 500 mln zł.Chwile niepewności przeżywają też handlowcy z Kupieckich Domów Towarowych. Obawiają się, że ratusz zechce jednak sprzedać obiecany im grunt na pl. Defilad (wart ok. 60 mln zł).

– Kolejny miliard miasto ma w lokalach użytkowych – podpowiada Marek Kalinowski ze stowarzyszenia stołecznych przedsiębiorców. Wylicza, że tylko w Śródmieściu to ok. 3,4 tys. sklepów, restauracji, zakładów usługowych. – Jeśli tylko za tysiąc najlepszych policzymy 1 mln zł za lokal, mamy miliard.

Kolejne pieniądze można uzyskać z prywatyzacji samorządowych spółek. Obiecywała to jeszcze w kampanii wyborczej Hanna Gronkiewicz-Waltz. Na razie udało się sprzedać tylko kilka udziałów ratusza. Z prywatyzacji np. MPO czy MPT na pewno uzbierałoby się kilkaset milionów złotych. – Ale trzeba pamiętać, że wszystko sprzedać można tylko raz – powtarza prezydent. A po metrze miasto potrzebować będzie wielu innych inwestycji, które też będą kosztowne. Chodzi więc o płynność inwestowania.


Więcej obligacji

Alternatywą dla masowej wyprzedaży stołecznego majątku jest emisja obligacji miejskich.

– Jesteśmy gotowi do wypuszczenia na rynek pierwszej transzy międzynarodowych obligacji za 300 mln euro – mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. Te pieniądze jednak potrzebne są na inne inwestycje (wszystkie pochłoną 15 mld zł do 2012 r.). Papiery dłużne pojawią się w obiegu najprawdopodobniej jesienią. – Ale przewidujemy nowe transze – zapowiadają urzędnicy.

Źródło : Życie Warszawy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Koszałek
Posty: 120
Rejestracja: 06 sty 2008, 23:46
Lokalizacja: Po drugiej stronie lustra

Post autor: Koszałek » 11 cze 2008, 10:41

A czy te obligacje nie przekroczą już progu 60%?
- Kochasz mnie?
- Kocham.
- Wyjdziesz za mnie?
- Nie.
- Złaź!

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 11 cze 2008, 20:20

Jarek pisze:
MeWa pisze:Za stadionem Legii i pałacem Saskim płakać nie będę.
Ale za mostem Krasińskiego już tak.
Za mostem Krasińskiego też nie ma co płakac. Ale za tramwajem do Wilanowa, na Tarchomin, siecią SKM z prawdziwego zdarzenia i kto wie jeszcze czym, co mogłoby być zbudowane za 6 mld naprawdę wiele osób będzie płakać.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 11 cze 2008, 20:53

piotram pisze:Za mostem Krasińskiego też nie ma co płakac.
Pewnie. Co tam najlepszy dowóz Bródna do metra i linii kolejowej (na której ma się pojawić SKM). Niech jadą naokoło 114. ](*,)
piotram pisze:Ale za tramwajem do Wilanowa, na Tarchomin, siecią SKM z prawdziwego zdarzenia
Oj tak, SKM - nowy tabor. Jak to by się przydało. O wiele bardziej niż kikut II linii metra.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 cze 2008, 22:07

Okazuje się, że Most Krasińskiego i Trasa N-S spadną, ale nie przez metro.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 11 cze 2008, 22:25

Tak sobie czytam te wszystkie wypowiedzi i cieszę się, że nie muszę podejmować decyzji, bo tak na prawdę każda będzie zła. Jednak chciałbym parę uwag/pytań do tematu dorzucić, bo przyznam że cała materia wydaje mi się dosyć skomplikowana.

1. Jak jest szansa, że gdy się zrezygnuje z drugiej linii metra, pieniądze UE przyznane na ten cel otrzyma Warszawa, a jeżeli otrzyma to zostaną przeznaczone na cele komunikacji zbiorowej.

2. Jeżeli Warszawa otrzyma jednak te pieniądze na inne projekty komunikacyjne to jaka jest szansa, że je wszystkie wykorzysta, biorąc pod uwagę czas potrzeby na przygotowanie tych inwestycji.

3. Jeżeli przetarg zostanie unieważniony i rozpisany nowy z dłuższym terminem budowy to czy można się spodziewać ceny znacząco niższej np. o ok 1 mld zł.

4. Czy rezygnacja teraz z II linii metra będzie rezygnacją już na dłuższy czas, jeżeli nie na zawsze.

5. Czy transport Warszawy oparty tylko na komunikacji tramwajowej, kolejowej i w dużej części autobusowej będzie za kilka lat wydolny, bez budowy linii metra wschód - zachód.

6. Czy koszty przewiezienia jednego pasażera, powiedzmy w okresie 30 lat będą niższe jeżeli wybudujemy II linię metra, biorąc pod uwagę że powstanie cała i przeciętnie za cenę taką jaka teraz została zaoferowana, czy jeżeli oprzemy komunikację wzdłuż tej linii na innych środkach transportu biorąc pod uwagę modernizację linii średnicowej z budową przystanku po Kruczą, wymianę taboru kolejowego i tramwajowego oraz w znacznej części autobusowego przyjmując ceny benzyny z dnia dzisiejszego i ceny energii elektrycznej powiedzmy 20% wyższej.

7. Jakie będzie wykorzystanie II linii metra, zarówno pierwszego odcinka jak i całej II linii, także w perspektywie rozwoju terenów leżących w pobliżu tej linii, teraz nie wykorzystywanych pod zabudowę mieszkaniową

Tyle dzisiaj, jakieś jeszcze pytanie przyjdzie do głowy to napiszę.

Pozdrawiam MaG.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 12 cze 2008, 8:03

MeWa pisze:Okazuje się, że Most Krasińskiego i Trasa N-S spadną, ale nie przez metro.
Nie. Te inwestycje mają spaść przez Kopernika.

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 12 cze 2008, 13:41

potrzebny ten "Kopernik" jak nowy Palac Saski...

krzysiekp
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekp » 12 cze 2008, 15:48

Budżet państwa zanotował rekordowo niski deficyt po maju, mogliby sie dorzucić i odwdzięczyć za wybory ;-)

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 12 cze 2008, 15:57

A gdyby zbudować 'prawdziwe premetro' zamiast II lini metra? Tunel zaczynałby się przed rondem ONZ (patrząc od zachodu) a 'wychodziłby na powierzchnię' przy pętli tramwajowej ZOO. Premetro takie byłoby 'prawdziwe' w tym sensie, że możnaby tunel tak zbudować, żeby miał 'wystające odnogi', nie używane przez tramwaje, co sprawiałoby, że późniejsza budowa dalszych odcinków tunelu nie zakłócałaby funkcjonowania istniejącego odcinka.
Korzyści:
Podróż nie kończyłaby się w punktach 'Rondo ONZ' i "Dw. Wileński'
Brak konieczności budowy łącznika z M1
No i chyba taniej...
W późniejszym okresie, można rozbudowywać tunele. Kiedy powstałaby STP - zamieniamy tramy na wagony metra (no, nie z dnia na dzień, trzebaby przerobić sygnalizację z tramwajowej na kolejową, zdjąć drut i położyć 3. szynę, ale to chyba nie trwałoby rok?)
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 12 cze 2008, 16:01

JaBaal pisze:W późniejszym okresie, można rozbudowywać tunele. Kiedy powstałaby STP - zamieniamy tramy na wagony metra (no, nie z dnia na dzień, trzebaby przerobić sygnalizację z tramwajowej na kolejową, zdjąć drut i położyć 3. szynę, ale to chyba nie trwałoby rok?)
a niejako przy okazji przebudować (podwyższyć) perony... :-"

krzysiekp
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekp » 12 cze 2008, 16:06

Normalny tramwaj "nie pasuje" do infrastruktury kolejowej i na odwrót.
Premetro jest jakimś pomysłem, ale w przypadku 2 linii za późno na zmianę koncepcji (choć pewnie koncepcja się jeszcze wieele razy zmieni).

ODPOWIEDZ