Bastian pisze:Andrzej pisze:Punktem wyjścia do wszelkich propozycji dla Wawra powinno być definitywne ustalenie co ze 168 w Rembertowie.
Wracasz do pomysłu ze 115 na Rembertów przez Wygodę, ale nie wiadomo gdzie miałoby wylądować 168. I czy częstotliwość 115 nie byłaby za duża dla Wygody i za mała dla Wawra?
168 mogłoby wtedy trafić na Witolin. (...)
Ok, jest punkt zaczepienia - 168 wylatuje z Rembertowa, ale Rembertów, Witolin i 405 to już inny wątek.
*
Wawer:
Co Walcowniczą a co Ochoczą?
Trudna kwestia - bo mieszkańcy - zarówno Aleksandrowa z rejonu Zagórzańskiej, jak i Aleksandrowa z rejonu Podkowy, powinni jechać na stację 6 minut - prosto Walcowniczą, a nie 12 minut przez Ochoczą.
Unikałbym też przejazdów autobusów przez przejazdy kolejowe, jeśli to możliwe. Już teraz na linii otwockiej sporo się czeka, a co będzie po zwiększeniu liczby pociągów? W Rembertowie czy Sulejówku zatory są bardzo duże.
Zatem w całości na dzień dzisiejszy widziałbym to tak:
115 - Rembertów, Wygoda, Marysin, Anin, Żegańska, Patriotów (jezdnia wsch.), WALCOWNICZA, Techniczna, Złotej Jesieni, Podkowy, Aleksandrów.
Połączenie lokalne Rembertowa, Marysina, Wawra, oraz dowozówka z Aleksandrowa do stacji.
Teraz co 30 minut przeważnie na SU15; lepiej co kwadrans przez cały dzień na solówkach, mikrobusach.
119 - DWC, (...) Kadetów, Lucerny, Szpotańskiego, Patriotów (jezdnia zach.), Panny Wodnej, Zasadowa, Przewodowa, Patriotów (jezdnia zach.), Falenica.
Wiem, że linia na Zasadowej i Przewodowej powinna mieć raczej charakter lokalny, ale 115 też może się spóźniać (korki na Wygodzie przed przejazdem, korek przed Kajki, korek przed PKP Międzylesie). Poza tym jakoś bardziej mi się widzi jak linia nie przejeżdża przez tory, jeśli nie musi i jedzie tylko jedną stroną Patriotów.. I dla samych mieszkańców Zasadowej 119 będzie znacznie atrakcyjniejsze niż 115, które pozostałoby sobie same na wsch. jezdni Patriotów. Także Aleksandrów jest przyzwyczajony do 115, więc nie trzeba im wymieniać na 119.
Na OCHOCZĄ mogłaby podjeżdżać we wszystkich kursach linia z Bysławskiej: 142 (jak kiedyś 322) lub 146, zaś na OLECKĄ we wszystkich kursach linia z Patriotów: 119.
161 - wedle propozycji: Błota – Międzylesie, WALCOWNICZĄ I BYSŁAWSKĄ.
Ewentualne nowe 161 jest jeszcze o tyle dobre, że przy swojej ciekawej trasie realizuje przy okazji sensowne i mniej sensowne postulaty lokalne Wawra (bezpośrednia relacja Panny Wodnej - Izbicka, bezpośrednia relacja Izbickiej z Falenicą, bezpośrednia relacja z Radości do Międzylesia).
Dzięki temu zawijas 305 na wsch. i zach. jezdni Patriotów między Międzylesiem a Falenicą traci zupełnie sens.
305 - skrócone: Międzylesie, Żegańska, Zwoleńska, Trakt Lubelski, Marysin/Strusia lub Międzylesie, Żegańska, Zwoleńska, MRÓWCZA*, Lucerny, Trakt Lubelski, Marysin/Strusia.
* jeśli urząd będzie się upierał przy jakiejś linii na tamtym odcinku Mrówczej, choć moim zdaniem można dojść 5 minut do PKP Anin do lepszych linii.
[ Dodano: Nie 06 Lip, 2008 15:00 ]
Krzysiek pisze:Bastian pisze:Oj, moja pomyłka. Oczywiście Ochocza też powinna być obsłużona - i tu pytanie, którą z linii - lokalną, czy też dłuższą?
142 tylko częściej, pętla uliczna na Zaporożu, w przyszłości linia na Przewodową jak znalazł, wraz z połączeniem z 305 oraz koordynacją z 702.
A 119 i 161 tylko obsługa Aleksandrowa i zespołu Czekanowska.
Nie ma co wiązać zmian z 702. Żadnej linii o miejskim standardzie częsotliwości nie da się z 702 skoordynować. Tym bardziej, że gminy Otwock i Józefów za rok, dwa, mogą powiedzieć, że nie chcą już finansować tej linii.
Ciekawe o ile częściej mogłoby być 142 skrócone do Falenicy?