Czasami nie trzeba mieć ani gotówki, ani karty, bo kierpociom się nie chce terminali obsługiwać. Dwa razy próbowałem kupić bilet w Chopinie płacąc kartą - raz zostałem do tego bardzo silnie zniechęcony, raz kierownik odstąpił od sprzedaży biletu w ogóle.inż. Glonojad pisze:Ale na czym ta nerwówka polega? Swoje do kasy trzeba odstać tak, czy siak, a w pociągu można kupić w obu przypadkach (przy czym w IC nie trzeba mieć gotówki).
Podróşowanie kolejÄ po Polsce: PR a IC
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Założysz sie?Fikander pisze:Wagonu nie możesz wybrać ZTCW...
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Co ty pierniczysz, np w mojej pracy mam właśnie tak, że decyzja o wyjeździe służbowym jest podejmowana na około godzinę przed odjazdem pociągu. Wszystko zależy od charakteru pracy, jaką wykonujesz.Frencher pisze:Zazwyczaj wyjazdy o charakterze służbowym (bądź to prywatnym) są planowane z odpowiednim wyprzedzeniem, i na określony czas. Nie ma takich sytuacji, że się powiadamia pracownika o godzinie 16:00, że następnego dnia na 12 musi być np. w Krakowie, w drugim biurze firmy.
A właśnie na tym polega przewaga pociągu nad samolotem, że decyzję o wyjeździe możesz podjąć w ostatniej chwili tak, jak mówił to już Fikander zresztą.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To zupełnie co innego, zawsze można dokupić miejsce obok już zarezerwowanego, ale - powtarzam, z tego co wiem - nie można wprost wymusić sprzedaży biletu w konkretnym wagonie.Frencher pisze:Można wagon, jak i miejsce. Nie raz już dokupowałem bilet dla kogoś, tak aby siedział obok/naprzeciwko mnie.piotram pisze:Wagon ZTCW można, sam pytałem o to kiedyś kasjerkę, żeby mieć miejsce z kolegą w tym samym wagonie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
No ale to miejsce jest przecież w konkretnym wagonie , więc jak można zarezerwować konkretne miejsce bez wymuszania podania wagonu?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
To znaczy, że jest taka funkcja, jakby to nazwać "rezerwuj obok konkretnego miejsca"? Tego to nie wiedziałem.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
Owszem, jeśli znasz numer miejsca i wagonu, możesz sobie obok zarezerwować miejsce. Natomiast nie ma możliwości, żeby sobie zażyczyć np. "miejsca zgodnego z kierunkiem jazdy przy oknie w wagonie 11".piotram pisze:To znaczy, że jest taka funkcja, jakby to nazwać "rezerwuj obok konkretnego miejsca"?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A ja Ci powtarzam -załozysz sie? Jak nie wiesz na pewno to nie mów. Sam nie raz i nie dwa kupowałem miejscówke na IC z Opola na wag 4 - przedziałowy. I w kasie wyraźnie zaznaczałem , który chce wag. Nie było żadnych problemów. Wystarczy zmusić panią kasjerkę do wysiłku .Fikander pisze:To zupełnie co innego, zawsze można dokupić miejsce obok już zarezerwowanego, ale - powtarzam, z tego co wiem - nie można wprost wymusić sprzedaży biletu w konkretnym wagonie.Frencher pisze:Można wagon, jak i miejsce. Nie raz już dokupowałem bilet dla kogoś, tak aby siedział obok/naprzeciwko mnie.
Jedyny problem jaki miałem z kupnem miejscówki na dany wagon był w zeszłym roku, jak kupowałem miejscówkę na ,,Chopina''- ja chciałem na wag do Pragi a system dawał na Wiedeń
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
A jesteś pewny, że kasjerka wbijała tam wagon nr 4? Czy "przedziałowy", bo to zdaje się można sobie wybrać. Ile wagonów przedziałowych jedzie w tym pociągu?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jadą dwie jedynki, jedna przedziałowa, jedna bezprzedziałowa. Nic dziwnego, że prosząc o przedziałową, zawsze dostaje się miejsce w tym samym wagonie, ale to nadal nie jest możliwość wybrania wprost konkretnego wagonu.
[ Dodano: Wto 05 Sie, 2008 23:43 ]
ZTCP, system rezerwacyjny wybiera miejsca na podstawie preferencji pasażera (I/II klasa, okno/korytarz/środek, palący/niepalący, przedział/bezprzedział, gór... wróć, to jeszcze nie) i sprzedaje miejsca od środkowego przedziału w środkowym wagonie do wypełnienia wagonu, następnie przez następne wagony ku końcom pociągu. W przypadku braku określonych preferencji najpierw idzie okno, potem korytarz, potem środek, wszystko dla niepalących. W pociągach z wagonami rowerowymi jest pula miejsc dla pasażerów podróżujących z rowerami w tych wagonach, sprzedawane tylko razem z biletem na przewóz roweru.
[ Dodano: Wto 05 Sie, 2008 23:43 ]
No widzisz?rufio198 pisze:Jedyny problem jaki miałem z kupnem miejscówki na dany wagon był w zeszłym roku, jak kupowałem miejscówkę na ,,Chopina''- ja chciałem na wag do Pragi a system dawał na Wiedeń
ZTCP, system rezerwacyjny wybiera miejsca na podstawie preferencji pasażera (I/II klasa, okno/korytarz/środek, palący/niepalący, przedział/bezprzedział, gór... wróć, to jeszcze nie) i sprzedaje miejsca od środkowego przedziału w środkowym wagonie do wypełnienia wagonu, następnie przez następne wagony ku końcom pociągu. W przypadku braku określonych preferencji najpierw idzie okno, potem korytarz, potem środek, wszystko dla niepalących. W pociągach z wagonami rowerowymi jest pula miejsc dla pasażerów podróżujących z rowerami w tych wagonach, sprzedawane tylko razem z biletem na przewóz roweru.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
I to jest nieźle wkurzające! Często jedzie jeden wagon napchany do końca, a dwa puste. Notorycznie tak ma Neptun poza sezonem. Powinno najpierw dawać wszystkie okna, następnie korytarze, dopiero wypełniac środki.Fikander pisze:sprzedaje miejsca od środkowego przedziału w środkowym wagonie do wypełnienia wagonu, następnie przez następne wagony ku końcom pociągu.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej