KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sie 2008, 9:49

Jarek pisze:
Fikander pisze:Patrząc po zabudowie końcówki na Znanej 15/20//20 byłoby akuratne.
Tam powstają wielkie osiedla. Twoja propozycja jest bardzo zła.
A jak uzasadnisz pomysł prowadzenia tam akurat czerwonej linii?

[ Dodano: Wto 19 Sie, 2008 09:52 ]
Fikander pisze:
inż. Glonojad pisze:Fik: 167 ze strony Siekierek, to znaczy jedziemy z Siekierek na te Szczęśliwice czy właśnie na Siekierki nie jedzielmy, bo się zgubiłem...
Na Siekierki jedziemy. Ja w ogóle bym z tego zrobił linię katolicką (Siekierki Sanktuarium - Rakowicka Kościół ;) ), ale niedasię wycofać tego z Wawelskiej rzekomo.
No, to nienajgorsza trasa (bez Wawelskiej w sensie) - prawie jak niedoszłe 12...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 19 sie 2008, 14:06

@glonojad

Nie upieram się, że linia powinna być czerwona, tylko podaż wysoka.

Awatar użytkownika
hugollek
Posty: 22
Rejestracja: 30 gru 2006, 12:40
Lokalizacja: Warszawa Wola
Kontakt:

Post autor: hugollek » 19 sie 2008, 23:13

R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze: Znaczy co 7,5 na starcie, jeśli 522 raczyło nic nie złapać w drodze ze Znanej, co 4-11 na mecie? :p
Nie. Duet ten był dość sprawny - naprawdę. Nie neguję na obecną chwilę łączenia tych dwóch linii (chociaż duet - na przekór wielu osobom z forum - sprawdza się znakomicie i jego jedynym mankamentem jest fakt, że 131 jedzie przez Marszałkowską, a nie Waryńskiego) ale fakt, że zmniejsza się sumaryczną częstotliwość.
W takim razie, skoro tak naprawdę duet tych dwóch autobusów wzajemnie się uzupełnia (dzięki czemu na części trasy ludzie nie muszą tłoczyć się w jednym z pojazdów jak przysłowiowe sardynki w puszce), czemu zmieniać to, co działa przynajmniej bardzo przyzwoicie? Nie lepiej po prostu skrócić trasę 520 do Dw. Centralnego bądź do Emilii Plater, zamiast kombinować "fuzję" z 522?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sie 2008, 23:28

Czy gdybyś zacytował post Dęboszczaka lub mój, to podsumowałbyś, że trzeba zmienić, bo działa źle? :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7828
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 19 sie 2008, 23:33

Nie wiem, dlaczego ktokolwiek miałby tak cytować, skoro działa dobrze :P
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
hugollek
Posty: 22
Rejestracja: 30 gru 2006, 12:40
Lokalizacja: Warszawa Wola
Kontakt:

Post autor: hugollek » 20 sie 2008, 11:27

Bastian pisze:Czy gdybyś zacytował post Dęboszczaka lub mój, to podsumowałbyś, że trzeba zmienić, bo działa źle? :-s
Nie podsumowałbym, że działa źle, a to dlatego, że podróżując po pokrywającym się odcinku trasy obu autobusów, udało mi się zaobserwować, że obie linie faktycznie wzajemnie się uzupełniają. Przyznaję, kilka lat temu zastanawiałem się, po co ZTM "trzyma" dwie linie, których trasa pokrywa się w ~80%. "Przecież to bez sensu" - myślałem. Kiedy zacząłem jeździć częściej wspomnianą trasą (z różnych powodów - rodzinnych, itp.), doszedłem do wniosku, iż dzięki dwóm liniom, w/w trasa jest w znacznym stopniu odciążona. Nie zrozum mnie źle. Myślisz pewnie, że przemawia za mną w tej chwili wygodnictwo. Ok, częściowo na pewno tak jest. Ale uwierz mi. Jeśli będzie trzeba, to będę się przesiadał. I tu nie widzę problemu. To, co mnie drażni, to to, że ZTM próbuje na siłę popsuć to, co przez co najmniej kilka lat działało dobrze.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 sie 2008, 17:58

A gdyby tak:
180 Wilanów - (...) - Pl. Piłsudskiego - Pl. Bankowy - Wola po trasie 522 do Znanej. Zastępujemy oczywiście połączenie Wisłostrada - Wola
116 Wilanów - (...) - Anielewicza po trasie 180 - Powązki. Zastępujemy 180 na Muranowie, Powązkach, (zastępujemy 122 w relacji Powązki <-> Wilanów). Nowa, lepsza linia turystyczna. Szybciej łączy Starówkę i Łazienki z Wilanowem.
520 -> 1xx Marysin - (...) - Trakt Królewski i dalej na Chomiki po trasie 116? Nowa, ważna relacja TŁ <-> TK.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 21 sie 2008, 18:08

TGM pisze:A gdyby tak:
180 Wilanów - (...) - Pl. Piłsudskiego - Pl. Bankowy - Wola po trasie 522 do Znanej. Zastępujemy oczywiście połączenie Wisłostrada - Wola
116 Wilanów - (...) - Anielewicza po trasie 180 - Powązki. Zastępujemy 180 na Muranowie, Powązkach, (zastępujemy 122 w relacji Powązki <-> Wilanów). Nowa, lepsza linia turystyczna. Szybciej łączy Starówkę i Łazienki z Wilanowem.
520 -> 1xx Marysin - (...) - Trakt Królewski i dalej na Chomiki po trasie 116? Nowa, ważna relacja TŁ <-> TK.
2 linie z Czerniakowa na Bankowy? Odcięcie Ostrobramskiej i Marysina od metra (520 jest najlepiej wykorzystywaną linią). Jednak będę przeciwny.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 sie 2008, 18:12

Dęboszczak pisze:
TGM pisze:A gdyby tak:
180 Wilanów - (...) - Pl. Piłsudskiego - Pl. Bankowy - Wola po trasie 522 do Znanej. Zastępujemy oczywiście połączenie Wisłostrada - Wola
116 Wilanów - (...) - Anielewicza po trasie 180 - Powązki. Zastępujemy 180 na Muranowie, Powązkach, (zastępujemy 122 w relacji Powązki <-> Wilanów). Nowa, lepsza linia turystyczna. Szybciej łączy Starówkę i Łazienki z Wilanowem.
520 -> 1xx Marysin - (...) - Trakt Królewski i dalej na Chomiki po trasie 116? Nowa, ważna relacja TŁ <-> TK.
2 linie z Czerniakowa na Bankowy? Odcięcie Ostrobramskiej i Marysina od metra (520 jest najlepiej wykorzystywaną linią). Jednak będę przeciwny.
No jak? 522 nie wylatuje w końcu? Co do Ostrobramskiej to przecież można wzmocnić jakieś 514 czy co tam zostało jeszcze... 525. 405 nie kasować itp.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2008, 18:17

Jarek pisze:@glonojad

Nie upieram się, że linia powinna być czerwona, tylko podaż wysoka.
Poniżej poziomu podaży ze nowo-131?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 sie 2008, 18:30

Temat nie do końca związany z ukończeniem I linii metra - zmiany od września 2008.
ztm pisze:2008-08-21 | Koniec okresu wakacyjnego w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej | Od dnia 1.09.2008r wprowadza się poniższe zmiany:
przywrócenie kursowania linii: 5, 27, 315, 390, 404, E-2, E-3, E-5, E-6

utrzymanie zawieszenia kursowania linii 46, 405, E-1

kasacja linii 44

przywrócenie funkcjonowania kursów szkolnych linii 115, 163, 164, 180, 715, 725

zakończenie kursowanie metra w dni powszednie wg wakacyjnego rozkładu jazdy
A więc E-1 już teraz znika. Widać ZTM sądzi, że we wrzesniu nie będzie potrzebne pasażerom z Żoliborza. Szczególnie zastanawia mnie nieprzywrócenie 405. Dopiero co zastąpiło w Ursusie E-5. Czyżby to było zastępstwo "na chwilę". Brak 46 też ciekawy, ale nieco mniej.
Może ktoś bardziej kumaty zna zamierzenia co do 405 i 46?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 21 sie 2008, 18:31

michael112 pisze:Szczególnie zastanawia mnie nieprzywrócenie 405. Dopiero co zastąpiło w Ursusie E-5. Czyżby to było zastępstwo "na chwilę".
była mowa że jest to możlwe a wówczas 517 dostanie lepszą częstotliwość
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 sie 2008, 19:23

ztm pisze: przywrócenie funkcjonowania kursów szkolnych linii 115, 163, 164, 180, 715, 725
Czy aby te(n) kurs(y) 180 nie został(y) przywrócony już 1 Sierpnia?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 sie 2008, 19:25

michael112 pisze: A więc E-1 już teraz znika. Widać ZTM sądzi, że we wrzesniu nie będzie potrzebne pasażerom z Żoliborza.
Za bardzo nabite było przed wakacjami :| dobrze, że tramwaje wracają, ale póki 33 nie będzie silne, to e-e.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sie 2008, 19:29

Zwłaszcza, że liczba pasażerów z Targówka zaczęła przeważać nad liczbą pasażerów z Ursusa, a więc przerzucenie pasażerów i podaży z pustawego 405 to dobry ruch.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ