Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 kwie 2006, 20:35

To ja w takim razie zapytam tak: w jaki sposób planuje się spowalniać tramwaje na Marszałkowskiej?
(O sensie tegoż nie wspominając)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 kwie 2006, 20:40

Chodziło mi o tę wypowiedź, choć w sumie MeWa nie wyjaśnił, co miał na myśli...
MeWa pisze:Tramwaje na Marszałkowskiej będą jeszcze spowolnione, poza tym skoro jest metro, to nie ma sensu tworzyć kolejnej szybkiej trasy tramwajowej...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 kwie 2006, 20:46

Wiem, wiem.
Ponieważ ja zabrnąłem w dyskusji w ślepą uliczkę, więc postanowiłem nieco zmienić temat ;-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 kwie 2006, 21:38

Dodatkowe światła i przejścia dla pieszych są planowane.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 kwie 2006, 22:39

No i co z tego, że są planowane dodatkowe przejścia i światła? O sygnalizacji wzbudzanej nie słyszał? Ba, przy dobrze zrobionej sygnalizacji, przepustowość dla samochodów też nie spadnie - bo decydujące i tak jest Rondo Dmowskiego. N-ty raz to zresztą powtarzam, ale niektórzy i tak wiedzą lepiej. ](*,)

A co do samej modernizacji trasy w Marszałkowskiej - dlatego właśnie postuluję Studium Wykonalności, aby sprawdzić, co się bardziej opłaca - dodatkowe przystanki metra czy usprawnienie trasy tramwajowej - w sensie opłacalności dla ogółu społeczeństwa. Oczywiście, obie inwestycje na raz nie mają sensu, ale jeśli już trzeba wrzucić 250 milionów w szynę na Marszałkowskiej, to wypadałoby sprawdzić, co jest bardziej potrzebne.

A ja osobiście nie bardzo widzę powód, aby robić na siłę z metra tramwaj - tak samo, jak nie widzę powodu, by robić tramwaj z kolei podmiejskiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 kwie 2006, 22:48

A Warszawa jest świetnym przykładem wykorzystania sygnalizacji wzbudzanej, ale tylko przez pasażera... I nie ma bata, żeby ruch płynnie się odbywał na patelni, jeśli wyrzucimy pieszych na górę...
Natomiast dobudowanie kolejnych stacji, to nie jest robiene z metra tramwaju - normalną rzeczą jest, iż stacje metra w centurm są blisko siebie, chodzi też o wygodę przesiadek. Trzeba pamiętać, że docelowo zwiększona zostanie prędkość pociągów metra.
Natomiast modernizowanie trasy tramwajowej nad linią metra jest bez sensu - lepiej wydać te pieniądze na modernizację innych linii, zwiększenie ich przepustowości, polepszenia sytuacji drogowej wokół punktów kolizyjnych (tutaj mowa o trasie na Okęcie).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 kwie 2006, 23:01

Nowe światła, to miały być na Marszałkowskiej przy Domach Centrum; zresztą, z punktu widzenia tramwaju to piesi na poprzecznym kierunku na patelni nie mają żadnego znaczenia. Żadnego. Samochody inna sprawa.

Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.

A czy bez sensu? No cóż, nie Ty o tym będziesz decydował. Ja na przykład uważam, że bez sensu to jest budowa gęstych stacji metra w ciągu, gdzie jest tramwaj.

Przy czym, ponieważ znowu widzę tendencję do omijania niezręcznych punktów w moich argumentach, z mojej strony EOT [-( . Zwłaszcza, ze i tak mi powiadomienia nie działają :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 kwie 2006, 23:08

inż. Glonojad pisze:Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.
przeczytaj wątek, a potem zajmuj takie stanowiska. Po raz setny nie ma sensu powtarzać tego, co było już wielokrotnie przedstawiane. Stacje powinny być budowane w takich miejscach, by zoptymalizować wykrozystanie metra.
Przy czym, ponieważ znowu widzę tendencję do omijania niezręcznych punktów w moich argumentach, z mojej strony EOT [-( . Zwłaszcza, ze i tak mi powiadomienia nie działają :-k
Wybacz, ale to nie Ty wyznaczasz, do czego ustosunkować się ma rozmóca. Jeśli się do czegoś nie ustosunkowuję, to znaczy, że się zasadniczo z tym zgadzam, nie dysponuję odpowiednią wiedzą albo nie uważam za istotne odpowiadanie na ten punkt. Natomiast ja wiem, że dla Ciebie to tramwaje mogłyby i na Ursynów zamiast metra jeździć, ale w kwestii metro vs. tramwaj nie będzie zgodności.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 kwie 2006, 1:13

Obrazek
Dodatkowe stacje metra w Śródmieściu powstaną później


śmik 07-04-2006 , ostatnia aktualizacja 07-04-2006 00:42

Poczekajmy z budową dodatkowych stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Teraz najważniejszy cel to szybkie przygotowanie budowy drugiej linii - mówią władze Warszawy


To nowość, bo jeszcze niedawno szefowie Metra Warszawskiego zapowiadali, że wiosną ogłoszą przetarg na firmę, która zaprojektuje i zbuduje obie stacje. Jak pisaliśmy miały być gotowe w 2008 r. Ich budowa wzbudza jednak spore kontrowersje wśród warszawiaków, którzy m.in. boją się dużych utrudnień komunikacyjnych. Według koncepcji firmy Epstein każdy z tuneli metra miały być zamykane nawet na trzy miesiące.

Teraz okazuje się jednak, że władze Warszawy odkładają budowę tych stacji. Ostateczne decyzje w ich sprawie komisarz miasta Mirosław Kochalski odkłada do przyszłego roku. Uważa, że teraz najważniejszym celem jest przygotowanie wniosku do Unii Europejskiej o dofinansowanie budowy drugiej linii. Liczy on, że wniosek unijny na centralny odcinek drugiej linii od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego będzie gotowy w lutym przyszłego roku. Nie wiadomo jednak, jakie mamy szanse na dotację unijną. Już raz przegraliśmy walkę o pieniądze z Brukseli na metro. Chodzi o bielański odcinek kolejki, na który mieliśmy dostać ok. 300 mln zł.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 kwie 2006, 10:12

GW pisze:Poczekajmy z budową dodatkowych stacji metra Plac Konstytucji i Muranów. Teraz najważniejszy cel to szybkie przygotowanie budowy drugiej linii - mówią władze Warszawy
:arrow: Zmądrzeli przed wyborami? Niesamowite.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 kwie 2006, 19:42

Mogli to wcześniej zrobić nie robiąc zamieszania z przebiegiem II linii...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 08 kwie 2006, 8:53

MeWa pisze:
inż. Glonojad pisze:Wygodę przesiadek? O, wielki węzeł przesiadkowy się ze stacji "Muranów" czy "Plac Konstytucji" zrobi.
przeczytaj wątek, a potem zajmuj takie stanowiska. Po raz setny nie ma sensu powtarzać tego, co było już wielokrotnie przedstawiane. Stacje powinny być budowane w takich miejscach, by zoptymalizować wykrozystanie metra.
No właśnie niczego nie wyjaśniłeś. Na Muranowie nie ma w co się przesiąść oprócz 180, a na Placu Konstytucji postulowałeś, że będą się przesiadać pasażerowie jadący tramwajami z Puławskiej (a w przyszłości z Wilanowa) do centrum. Pytanie po co się mają przesiadać, jeśli tramwaj zawiezie ich bezpośrednio do centrum, bez potrzeby przesiadki. Metro oczywiście przejedzie szybciej, ale dochodzi kwestia dojścia na stację i czekania na metro, więc wyjdzie na to samo.. Oczywiście będzie się opłacało przesiąść pasażerom jadącym dalej niż do Placu Bankowego, tylko takowych będzie garstka, bo pewnie z 90% będzie jechało do centrum. Dla 10% stacji budować nie potrzeba, tym bardziej, że mogą się przesiąść w cetrum do metra.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 08 kwie 2006, 9:23

Mogą sie przesiąść na przykład na Bielany.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 08 kwie 2006, 9:43

Ale na pl Konstytucji mimo że teoretycznie nie ma wielkich przesiadek to wymiany pasażerskie w autobusach i tramwajach są naprawde duże i chociażby dla tych ludzi warto wybudowac stację.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 08 kwie 2006, 10:13

Rosa pisze:Ale na pl Konstytucji mimo że teoretycznie nie ma wielkich przesiadek to wymiany pasażerskie w autobusach i tramwajach są naprawde duże i chociażby dla tych ludzi warto wybudowac stację.
A ja myślę, że bardziej warto zająć się póki co dokończeniem I linii i budową II linii metra. A tym ludziom proponuję 3 minuty spaceru do Politechniki. Budową stacji należy się zająć przy okazji budowy III linii przechodzącej przez Pl. Konstytucji.

ODPOWIEDZ