Fakt faktem, że na trzech głównych można się pogubić.rudy pisze: Piszesz tak jakby tych peronów, torów itd była jakaś niesłychana liczba. A naszych dworców do dużych raczej zaliczyć nie można.
Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK
Moderator: JacekM
Daj spokój - Centralny to całe 4 perony.Tm pisze:Fakt faktem, że na trzech głównych można się pogubić.rudy pisze: Piszesz tak jakby tych peronów, torów itd była jakaś niesłychana liczba. A naszych dworców do dużych raczej zaliczyć nie można.
Zgadzam się, że trochę gorzej jest na Wschodnim i Zachodnim, ale przecież i tam, jeśli chodzi o pociągi podmiejskie, są określone perony, z których odjeżdżają/przyjeżdżają.
Pozdrawiam
Tylko teraz się dowiedzieć gdzie jest wyjście, na jaką stronę świata, na jaki autobus. Zresztą sądzę, że sporo ludzi nie wie o przejściach na Śródmieście.rudy pisze:Daj spokój - Centralny to całe 4 perony.
[ Dodano: Pią 19 Wrz, 2008 12:24 ]
Pewnie drugie tyle wie, ale boi się z nich skorzystać.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
ta informacja "ginie" na tle budek i sklepów.rudy pisze:którędy można przejść na Śródmieście, którędy iść do tramwaju jadącego na Ochotę itp.
Piszesz ze to tylko 4 perony - ok, ae kiedy wiesz już ze za 2 minuty będzie pociąg to możesz nie zdążyć. ldzie chcieli by korzysta cz kolei ad hoc bez przygotowań. Wystarczy ze zarejestrować sobie ze KM2 jedzie na Pruszków a KM4 na Legionowo. Dokąd jedzie dalej t go nie obchodzi bo ma bilet tylko w aglomeracji warszawskiej.
Sporo ludzi nie wie do czego ten dworzec służy Ja sie dowiedziałem dopiero 2 lata temu.Tm pisze:Zresztą sądzę, że sporo ludzi nie wie o przejściach na Śródmieście.
Dlaczego właśnie by nie zbudować informacji o kolei z prawdziwego zdarzenia? Jedna zachęta już jest wspólny bilet teraz czas na druga promocje kolei przez jej dostępność, węzły przesiadkowe itd itd. Na dzień dzisiejszy kolej nie jest traktowana jako część systemu komunikacyjnego samej warszawy. Skoro można było rozważać myślnik lub jego brak i wymienić wszystkie tablice?
chociaż miło by było gdyby informacja o tym co jest na zewnątrz wyjścia np. ze stacji metra była aktualna. Bo nadal na Metro ratusz wisi 15 HUTA.
Mówicie, że 4 perony to mało, a ja ostatnio np. nie wiedziałem na który peron mam wejść będąc na PKP Włochy. Zarówno z jednego jak i z drugiego pociągi jadą do centrum, i ludzie jak widzieli, że wjeżdża na dany peron a byli na innym to przeskakiwali na ten właściwy. I to jest informacja? KM ma g**** a nie informację.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Rozkłady zbiorcze też. Natomiast np. we Włochach pociągi do centrum jadą z dwóch różnych peronów - tutaj bardzo przydałaby się tablica świetlna przy wejściu do tunelu od strony Nowych Włoch. Klapki na każdej stacji też by się przydały. Wchodzę na peron i spoglądam na nie i już wiem, że pociąg do Warszawy XYZ jest za 4 minuty - nie tracę czasu na szukanie kursów na rozkładzie zbiorczym...Tm pisze:Na każdej jak na każdej, na większości wystarczyłyby rozkłady zbiorcze. Niechże zamontują wreszcie klapki na Zachodnim.R-11 Kleszczowa pisze:dlaczego klapki (nie wspomnę o wyświetlaczach) nie mogą pojawić się na wszystkich stacjach WWK
Dodatkowo na stacjach powinny być schematy, strzałki itp. Stacje poza Śródmieściem są strasznie zaniedbane pod względem informacji pasażerskiej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
To prawda, mogłaby być bardziej wyeksponowana.Teokryt pisze:ta informacja "ginie" na tle budek i sklepów.rudy pisze:którędy można przejść na Śródmieście, którędy iść do tramwaju jadącego na Ochotę itp.
Mam tylko wrażenie, że z Dw. Centralnego jeździ na tyle mało pociągów podmiejskich, bo o nich tu mówimy, że jeżeli zamierzasz z niego korzystać, to wcześniej się do tego przygotowujesz, a nie wpadasz na dworzec w ostatniej chwili.Teokryt pisze:Piszesz ze to tylko 4 perony - ok, ae kiedy wiesz już ze za 2 minuty będzie pociąg to możesz nie zdążyć. ldzie chcieli by korzysta cz kolei ad hoc bez przygotowań. Wystarczy ze zarejestrować sobie ze KM2 jedzie na Pruszków a KM4 na Legionowo. Dokąd jedzie dalej t go nie obchodzi bo ma bilet tylko w aglomeracji warszawskiej.
A co do Włoch, to zgadzam się z Kleszczem, że przydałaby się informacja o tym, z którego peronu będzie wcześniej pociąg w kierunku Centrum.
Choć z drugiej strony mieszkańcy Włoch wiedzą, na który powinni iść peron.
Pozdrawiam
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Nie wiedzą. Zazwyczaj wszyscy stoją na pierwszym, a potem lecą po torach na środkowy. Natomiast "przejazdki" z torów sochaczewskich na skierniewickie przed stacją Włochy podobno nie można zbudować bo "niedasie"
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Ale komunikacja kolejowa nie jest tylko dla mieszkańców Włoch. SM sobie cenie bo jadę a nie stoję czy to na przystankach tramwajowych czy w korku na drogach.rudy pisze:Choć z drugiej strony mieszkańcy Włoch wiedzą, na który powinni iść peron.
Temat trochę zszedł na informacje pasażerską. Tak czy inaczej na dworcach i w przejściach podziemnych informacja kuleje i to bardzo. Gdybym nie znał polskiego i wysiadł np. na Centralnym to miałbym pewne wątpliwości dokąd iść. Wzorem do naśladowania informacji pasażerskiej jest metro (poza tym że nie aktualizują nalepek przy wyjściach).
Ciekawostka jak dla mnie jest PKP Śródmieście - a czemu Mam y tam dwa perony w sumie ale jest oznaczenie tor 1, tor 2 i tor.. 3 mimo że fizycznie są tylko 2.
Tam są trzy perony i dwa tory.Teokryt pisze:Ciekawostka jak dla mnie jest PKP Śródmieście - a czemu Mam y tam dwa perony w sumie ale jest oznaczenie tor 1, tor 2 i tor.. 3 mimo że fizycznie są tylko 2.
A co do mieszkańców Włoch, to myślałem, że wychodzą oni na konkretny pociąg i wiedzą, z którego mają peronu. Ale jak widać - myliłem się.
Pozdrawiam
W Sulejówku sa tylko 2 a nie tak dawno ludzie latali z jednego na drugi boo nie wiedzieli z którego peronu bedzie jechał następny pociąg do Warszawy (stały dwie SKMki).rudy pisze: Piszesz tak jakby tych peronów, torów itd była jakaś niesłychana liczba. A naszych dworców do dużych raczej zaliczyć nie można.
Ja jakiś miesiąc temu na Wschodmnim też musiałem biegac po so tych wspaniałych schodkach bo okazalo się że pociąg nie jedzie z tego pernu na ktorym się go spodziewałem.
Informacja na kolei jest tragiczna i o ile ja jeszcze JAKOŚ się w tym moge połapac to ktos kto korzysta z komunikacji sporadycznie nie da rady zrozumiec gdzie, jak, skąd i na jakim bilecie może jechać.
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26