Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 wrz 2008, 17:08

mariow pisze:i relacji nie musi byc az tak dzuo jak obecnie - wystarczy kilka linii jako porządny szkielet
Ale układanie obiegów to juz wewnętrzna sprawa KMów. Poza tym trasowanie pociągów i tramwajów sie nieco rożni - choćby możliwością różnicowania pojemności taboru.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 wrz 2008, 17:30

Tm pisze:No i właśnie pomieszanie zasad wprowadza tylko bałagan. Niby numer nadajesz od stacji końcowej, z wyjątkiem pociągów kończących w Warszawie, z wyjątkiem pociągów nie jadących na średnicę.
Ewentulanie pociągi jadące do Warszawy można nomerować jako R-0x... 0 to DWW, 1 to DWZ, 8 to Gdański, 9 to Wola, 2 to Rembertów... Ale wtedy znou jest odstępstwo od tego, jaką linią jedzie, choć czy w Warszawie jest to aż tak istotne? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 wrz 2008, 17:33

tak, bo chyba problem właśnie się wziął z tego, że ludzie w Warszawie korzystający ze wspólnego biletu nie wiedzą gdzie jaki pociąg jedzie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 wrz 2008, 17:36

No to pociągi kończące bieg w Warszawie dostałyby numerki, gdzie pierwsza cyferka to "0", a druga to numerek stacji docelowej (zasadniczo też numer linii, na której się znajduje)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 wrz 2008, 17:46

za skomplikowany system... ideologia trochę jak przy nocnych, która... pozostała ideologią, a nie klarownym systemem
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 23 wrz 2008, 17:57

Tm pisze: I teraz spamiętaj czy R-38 to Grodzisk - Siedlce, czy Łowicz - Pilawa.
jak da się spamiętać że 708 to Pl. Wilsona - Truskaw a 717 Dw. Zachodni - Piastów...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 23 wrz 2008, 18:09

JacekM pisze:jak da się spamiętać że 708 to Pl. Wilsona - Truskaw a 717 Dw. Zachodni - Piastów...
kogo interesują te relacje ten pamięta, dodatkowo na przystankach masz spis przystanków, na których zatrzymuje się dana linia

jak na stacjach pojawią się schematy
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/2080

to będzie lepiej

zaczęło się od tego, że mieszkańcy Rembertowa nie wiedzą, że mogą tam dojechać pociągami do Tłuszcza, i co myślicie, że głupi numerek nie związany z Rembertowem da im taką wiedzę??

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 23 wrz 2008, 18:35

Zari pisze:jak na stacjach pojawią się schematy
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/2080
Najpierw to niech poprawią te schematy. Dąbkowizna Radzymin i Krusze są w 3 strefie.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 wrz 2008, 23:50

Zari pisze:zaczęło się od tego, że mieszkańcy Rembertowa nie wiedzą, że mogą tam dojechać pociągami do Tłuszcza, i co myślicie, że głupi numerek nie związany z Rembertowem da im taką wiedzę??
I to jest najważniejsze zdanie w tej dyskusji. Pasażer sobie przeczyta na tablicy, ze R58 jedzie do Tłuszcza i tak samo nie wsiądzie do niego w drodze do Rembertowa, jak by nie wsiadł do pociągu z napisem "Tłuszcz".

Co do obiegów: a jak KM wymyślą obieg dotąd nie numerowany, to kto nada numer? A może ZTM miałby się nie zgodzić na ten obieg? A jak KM "zapomną" zgłosić, to pojedzie bez numeru? Cudujecie, obywatele...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 24 wrz 2008, 6:27

Bastian pisze:Co do obiegów: a jak KM wymyślą obieg dotąd nie numerowany, to kto nada numer? A może ZTM miałby się nie zgodzić na ten obieg? A jak KM "zapomną" zgłosić, to pojedzie bez numeru? Cudujecie, obywatele...
Łączenia relacji, tu co roku są inne, wiadomo, część się powtarza, ale część nie. Nie mówiąc o takich co powstają czasem tylko na kilka dni z powodu remontów, czy tras skróconych, jak np na Iłowie, gdzie pociągi już oprócz Iłowa, Ciechanowa i Nasielska kończyły w Legionowie, Modlinie, Gąsocinie. Nie mówiąc o Piaskach, Wieliszewie, Radzyminie, Tłuszczu. A będzie tego więcej.
Przewoźnik nie zakłada relacji łączonych, to zależy najczęściej od tego jak się ułożą trasy... najpierw te długie, a potem pasuje sie do nich krótsze (w miarę możliwości). A długie mają wiele uzależnień - jednotorówki (Radom, Dęblin, Pilawa), duży ruch pociągów dalekobieżnych (Siedlce, Sochaczew, Łowicz, Skierniewice, Ciechanów), ograniczona przepustowość stacji (Wileńska)... To jest układanka, przy której nikt nie zakłada, że poranny Łuków pojedzie do Łowicza ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 24 wrz 2008, 8:17

Zari pisze:zaczęło się od tego, że mieszkańcy Rembertowa nie wiedzą, że mogą tam dojechać pociągami do Tłuszcza, i co myślicie, że głupi numerek nie związany z Rembertowem da im taką wiedzę??
Dla takiego pasażera na średnicy wystarczy znajomość (całyczas mówię o zasadach opracowanych w ZTM) numerów R3 i R5 -odpowiednio: linia siedlecka i linia tłuszczańska (z wyłączeniem pociągów do Wileńskiego: R7).
Polityka złym doradcą w pracy!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 wrz 2008, 10:44

MeWa pisze:za skomplikowany system... ideologia trochę jak przy nocnych, która... pozostała ideologią, a nie klarownym systemem
Pisałem kiedyś, że nikt w nocy na Centralnym nie będzie analizował numerków, zwłaszcza gdy zostało kilka minut do odjazdów nocnych, ale nie.. bo na Zachodzie tak jest (N-ki), a Zachód we wszystkim lepszy.
I odwrotnie, jak na Zachodzie coś jest źle, to u nas też musi/ma prawo być (tłok w szczycie).
Chciałbym żeby Warszawa była takim miastem w Europie, które wyróżnia się na przykład tym, że można swobodnie wejść do środka komunikacji w szczycie i żeby przyjezdnym obcokrajowcom szczęka opadła..

[ Dodano: Sro 24 Wrz, 2008 10:59 ]
bohun pisze:Łączenia relacji, tu co roku są inne, wiadomo, część się powtarza, ale część nie. Nie mówiąc o takich co powstają czasem tylko na kilka dni z powodu remontów, czy tras skróconych, jak np na Iłowie, gdzie pociągi już oprócz Iłowa, Ciechanowa i Nasielska kończyły w Legionowie, Modlinie, Gąsocinie. Nie mówiąc o Piaskach, Wieliszewie, Radzyminie, Tłuszczu. A będzie tego więcej.
Przewoźnik nie zakłada relacji łączonych, to zależy najczęściej od tego jak się ułożą trasy... najpierw te długie, a potem pasuje sie do nich krótsze (w miarę możliwości). A długie mają wiele uzależnień - jednotorówki (Radom, Dęblin, Pilawa), duży ruch pociągów dalekobieżnych (Siedlce, Sochaczew, Łowicz, Skierniewice, Ciechanów), ograniczona przepustowość stacji (Wileńska)... To jest układanka, przy której nikt nie zakłada, że poranny Łuków pojedzie do Łowicza ;)
O masz.. a nie da się by po prostu bezwzględnie wszystkie pociągi z szerokopojętego zachodu (Łowicz, Skierniewice, Radom) kończyły jazdę na Dworcu Wschodnim, a wszystkie pociągi ze wschodu (Dęblin, Łuków, Tłuszcz 'rembertowski') kończyły na Dworcu Zachodnim?
Zaś wszystkie pociągi KM z Legionowa jeździłyby do Gdańskiego.
Tą sieć uzupełniłaby Szybka Kolej Miejska (np. Legionowo, Śródmieście, Okęcie), której obecne i planowane trasy nie kończą bodjaże na Wschodnim czy Zachodnim.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 24 wrz 2008, 11:42

Andrzej pisze:
bohun pisze:Łączenia relacji, tu co roku są inne, wiadomo, część się powtarza, ale część nie. Nie mówiąc o takich co powstają czasem tylko na kilka dni z powodu remontów, czy tras skróconych, jak np na Iłowie, gdzie pociągi już oprócz Iłowa, Ciechanowa i Nasielska kończyły w Legionowie, Modlinie, Gąsocinie. Nie mówiąc o Piaskach, Wieliszewie, Radzyminie, Tłuszczu. A będzie tego więcej.
Przewoźnik nie zakłada relacji łączonych, to zależy najczęściej od tego jak się ułożą trasy... najpierw te długie, a potem pasuje sie do nich krótsze (w miarę możliwości). A długie mają wiele uzależnień - jednotorówki (Radom, Dęblin, Pilawa), duży ruch pociągów dalekobieżnych (Siedlce, Sochaczew, Łowicz, Skierniewice, Ciechanów), ograniczona przepustowość stacji (Wileńska)... To jest układanka, przy której nikt nie zakłada, że poranny Łuków pojedzie do Łowicza ;)
O masz.. a nie da się by po prostu bezwzględnie wszystkie pociągi z szerokopojętego zachodu (Łowicz, Skierniewice, Radom) kończyły jazdę na Dworcu Wschodnim, a wszystkie pociągi ze wschodu (Dęblin, Łuków, Tłuszcz 'rembertowski') kończyły na Dworcu Zachodnim?
Zaś wszystkie pociągi KM z Legionowa jeździłyby do Gdańskiego.
Tą sieć uzupełniłaby Szybka Kolej Miejska (np. Legionowo, Śródmieście, Okęcie), której obecne i planowane trasy nie kończą bodjaże na Wschodnim czy Zachodnim.
Teoretycznie da się - ale... jak przyjeżdza poc z Łowicza np o 5:00 na Zachodni a o 5:03 odjeżdza do Siedlec to raczej nie ma sensu pchac dwóch skladów. Łączy się relacje i wychodzi Łowicz - Siedlce.
W ten sposób przynajmniej zaoszczędzasz jeden sklad , a jak dobrze rozplanujesz to i masz i kierownika pociągu. [/list]
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 24 wrz 2008, 12:51

Teoretycznie da się - ale... jak przyjeżdza poc z Łowicza np o 5:00 na Zachodni a o 5:03 odjeżdza do Siedlec to raczej nie ma sensu pchac dwóch skladów. Łączy się relacje i wychodzi Łowicz - Siedlce.
W ten sposób przynajmniej zaoszczędzasz jeden sklad , a jak dobrze rozplanujesz to i masz i kierownika pociągu.
Moim zdaniem jest sens, co więcej ja opowiadałbym się żeby zachód kończył na Zachodnim a wschód na Wschodnim, natomiast średnica zostałaby całkowicie wyłączona z ruchu regionalnego na rzecz aglomeracji.

01. Ta oszczędność składu jest tylko teoretyczna, bo jeżeli wymieniony pociąg Łowicz- Warszawa pojedzie do Siedlec, to jakiś inny pociąg jadący z Siedlec będzie musiał wydłużyć trasę i pojechać do Łowicza bo tam przecież też musi coś z Warszawy pojechać.
Oznacza to tyle że albo ograniczysz dwukrotnie częstotliwość kursowania pociągów na obydwu trasach, albo wypuścisz na wydłużone odcinki 2x więcej składów (odległości obydwu miejscowości są porównywalne - ok 80 km od Warszawy).

02. Przedłużenie trasy pociągu ogranicza możliwości serwisu porządkowego zamiast doprowadzić do stanu używalności pociąg w Warszawie (po ok 2 godzinach jazdy, kiedy już jest brudny) i skierować go spowrotem na Łowicz, zostanie wysprzatany dopiero w Siedlcach (po ok 4 godzinach) przed wyjazdem do Łowicza, w związku z tym pociągi przejeżdżające przez Warszawę są notorycznie zapyziałe - na tym cierpi opinia KM.


Jeżeli chodzi o informację transportową...
Myslę że wprowadzenie numerowanych linii nie byłoby wcale głupie, pod warunkiem że w podjeżdżającym pociągu byłby duży wyświetlacz informujący na któej linii on działa.
Jednocześnie na stacji musiałby być wyświetlacz informujący o tym jaki pociąg zaraz przyjedzie. Wymagałoby to wprowadzenia zintegorwanego systemu informacyjnego na linii Dworzec - Pociąg - Pasażer (być może nawet zorganizowaną akcję medialną) oraz wprowadzenie podziału kierunkowego dworców - jak wspomniałem na wschód ze Wschodniego, na zachód z Zachodniego, a centralny wykorzystać jako główny dworzec aglomeracyjny z 4 peronami dla SKM (wliczając w SKM ewentualnych prywatnych operatorów).
Jest na to szansa zważywszy na fakt że planuje się NIEODPŁATNE przekazywanie wszystkich - włącznie z Centralnym - dworców PKP pod zarząd jednostek terytorialnych ( tutaj miasta st. Warszawa) :D .

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 24 wrz 2008, 12:54

JotPeCet pisze:Dla takiego pasażera na średnicy wystarczy znajomość (całyczas mówię o zasadach opracowanych w ZTM) numerów R3 i R5
i tak twierdzę, że nazwy miejscowości wystarczą i pojawienie się schematów
przecież to bez różnicy czy powiesz człowiekowi, że może jeździć tłuszczem, mińskiem, łukowem i siedlcami lub powiesz mu, że może jechać R3 i R5

jak podjeżdża autobus i nie wiesz którędy on jedzie to co robisz? wchodzisz do środka i patrzysz na wyświetlaczu jaka jest trasa? jest tyle linii i jakoś ludzie się nauczyli, którymi mogą jechać więc nie widzę problemu, a tak na schemacie patrzysz, że tłuszcz jedzie przez rembertów a jak widzisz kogoś kto omija tłuszcz czekając na siedlecki a jedzie do rembertowa to pokaż mu schemat i udowodnij, że tłuszczem też dojedzie

ODPOWIEDZ