KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 23 wrz 2008, 16:43

Obaj (i Fikander i Kleszczu) macie po trochu racji.

191 sie w zasadzie całkowicie wypróznia na ZP BW 1920 (i na odwrót zapełnia tamże w strone Ursusa). Sam nawet pomysliwałem że ta linia mogłaby jechac dalej Banacha zamiast na Naruciaka (gdzie 517 jest dla niej za dobrą konkurencją) tylko nie chciałem znowu ciagnąć jej długi kawał a zatem nie bardzo było dokąd.

jednakże troche nawet róznica taborowa. 191 to max 12m wozy
włąsnie spojrzałem do rozkłądu i spojrzałem na 172 - ale ono jest poharatane - przeciez kiedys było co 8' #-o
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 wrz 2008, 16:44

Dodaj do tego korki na Wery Kostrzewy, Ryżowej, Chrobrego. Mam wrażenie, że takie sklejenie tych dwóch linii nie wyszłoby na dobre ani pasażerom 172 ani korzystającym ze 191.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2008, 16:52

R-11 Kleszczowa pisze:Dodaj do tego korki na Wery Kostrzewy, Ryżowej, Chrobrego.
To są te utrudnienia na trasie 172?
mariow pisze: jednakże troche nawet róznica taborowa. 191 to max 12m wozy
Uważam, że obecne b. dobre zapełnienie tej linii kwalifikuje ją do obsługi wozami 15m, a wzmocnienie z 20 na 15 w weekendy byłoby *bardzo* pożądane.

Notabene dodam, że to część szerzej zakrojonego projektu, który po dopracowaniu i przeliczeniu powinien znaleźć się kiedyś na forum, więc proszę o chwilowe powstrzymanie się ze zmasowaną krytyką :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 wrz 2008, 16:55

Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Dodaj do tego korki na Wery Kostrzewy, Ryżowej, Chrobrego.
To są te utrudnienia na trasie 172?
To są te utrudnienia dzięki którym pasażerowie obecnej trasy 172 niekoniecznie zyskają :>
Fikander pisze:
mariow pisze: jednakże troche nawet róznica taborowa. 191 to max 12m wozy
Uważam, że obecne b. dobre zapełnienie tej linii kwalifikuje ją do obsługi wozami 15m, a wzmocnienie z 20 na 15 w weekendy byłoby *bardzo* pożądane.
To akurat wszystko prawda =D> Obecne 191 jest znakomitym przykładem jak ze wzrostem częstotliwości idzie wzrost popularności linii (która w ostatnich latach wyraźnie podupadała).
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 23 wrz 2008, 16:55

Doman pisze:
195 - Bródno Podgrodzie....Natolin Płn.
i choc zgodze sie ze ni to lokalny, ni dalekobieżny, ale przy silnym 116 w moim odczuciu 195 do pl. Wilsona to poroniony pomysł.
Na takiej trasie linia nadawałaby się do kasacji.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2008, 17:31

R-11 Kleszczowa pisze:To są te utrudnienia dzięki którym pasażerowie obecnej trasy 172 niekoniecznie zyskają :>
Za to zyskają nowe, bezpośrednie, atrakcyjne połączenie, które wielokrotnie było postulowane - i to bez blokowania slotów na małopojemnych pętlach w rejonie Reduty. :> Reszta jest kwestią odpowiedniego przelotu, z perspektywy skrzyżowania BW20/Grójecka, obie linie należą do punktualniejszych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 23 wrz 2008, 18:23

Dęboszczak pisze:Na takiej trasie linia nadawałaby się do kasacji.
Bo?

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 23 wrz 2008, 18:32

Choćby dlatego, że czas przelotu takiej linii wyniósłby odpowiednio 89 i 92 minuty. Nie mówiąc już o tym, że stałaby w każdym korku tego miasta...

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 23 wrz 2008, 18:41

michael112 pisze:1) W kwestii tramwajów zostaje układ sprzed robót - 5 zostanie przywrócona na trasę Koło - Metro Mary
I to jest tzw. słuszna koncepcja
michael112 pisze:2) Na Bielanach zostaje 520. Kursować będzie na skróconej trasie Chomiczówka - Pl. Konstytucji (bez postoju na tym drugim, podobno na Politechnice nie byłoby miejsca), prawdopodobnie co 20/30/30. W związku z tym 522 nie zostanie skasowane, tylko będzie kursować na proponowanej dla 520 trasie Znana - Marysin.
Czyli z tego wniosek, że z okazji przedłużenia metra z Bielan na Hutę mieszkańcy Dolnego Mokotowa będą obligatoryjnie mogli skorzystać z niego jadąc na plac Bankowy. Oczywiście związek między dokończeniem I linii metra a komunikacją z Sadyby do centrum
michael112 pisze:3) Nie zniknie połączenie Mokotowa z Traktem Królewskim. Wprawdzie 122 pojedzie na zaproponowanej trasie Gwiaździsta - Os. Górczewska, ale 101 pozostanie na Politechnice. Powstanie linia 222 na trasie Spartańska - Pl. Piłsudskiego na solówkach co 15/20/20. Zawracanie prawdopodobnie będzie się odbywać w obie strony przez Miodową, a w każdym razie na pewno takie rozwiązanie zostanie wprowadzone dla 175. Uznałbym to w pewnej mierze za swój sukces, bowiem proponowałem podobne rozwiązanie. Szkoda tylko, że nie pojedzie na Konwiktorską, zawsze to kilka przystanków z bezpośrednim połączeniem mniej. No i szkoda, że w zamian za skrócenie trasy nie wzrośnie częstotliwość, a tak ten facet opowiadał o wyborze pomiędzy linią na dłuższej trasie o niższej częstotliwości a linią na krótszej trasie o wyższej.
jest oczywisty.

Bardzo dobrze. Dostatecznie :) A czy ktoś może mnie oświecić po co już teraz przenieśli 122 na placu Trzech Krzyży w stronę Mokotowa zza Wilczej przed Wilczą? Jeżeli i tak linia ma iść do tzw. piachu w tym miejscu? A w ogóle to nie można było poczekać do rewolucji i zrobić wszystkiego za jednym zamachem? a nie kawałek po kawałku, najpierw 101, potem 122 potem pewno i 151? I czy w związku ze zwiekszeniem liczby wozów ktoś zadba wreszcie o to, żeby pogonić dziki parking z przystanku PTK 03?
4) 195 pojedzie aż do placu Wilsona. Nie bardzo wiem czemu, ale chyba to dlatego, że były jakieś postualty, nie wiem czy Urzędu jakiejś dzielnicy, czy pasażerów. I pewnie dlatego, że na Pl. Piłsudskiego są 2 stanowiska. Jak powstało 222, to coś musiało stamtąd wypaść.
Jest to koncepcja tak słuszna, że aż oczywista. Mógłby kraniec być też przy Arkadii, ale i takie rozwązanie jest zupełnie dobre. Choćby z tego względu, że np. 116, jak sądzę, nie będzie równomiernie wykorzystywane na obu koncach trasy - więc superczęsta linia nie jest potrzebna aż do Wilanowa - tu starczy wynienność ze 195 - mam nadzieję, żę ta koordynacja będzie miała pierwszeństwo przed wydumaną koordynacją 195/166.
6) Nie skasują 184. Do Młocin będzie jeździć przez Conrada i Sokratesa. Natomiast 106 zniknie. Brak zastępstwa na Okęciu uzasadniał trudnym skrętem na skrzyżowaniu al. Krakowska / Łopuszańska.
A co w związku z powyższym z tak zwanym przysłowiowym mediolanem?
michael112 pisze:Zmiany mają zostać wprowadzone 1 grudnia.

I to też jest słuszna koncepcja, chociaż pewno tak się zdarzy, że się to trochę odwlecze - do 1 stycznia na przykłąd.

Generalnie jednak - o ile to wszystko, co ten pan mówił pokrywa się z rzeczywistością, to wydaje mi się, że ma to ręce i nogi.
Popatrz, jaka franca!

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 23 wrz 2008, 18:46

desert_eag pisze:Choćby dlatego, że czas przelotu takiej linii wyniósłby odpowiednio 89 i 92 minuty. Nie mówiąc już o tym, że stałaby w każdym korku tego miasta...
no to może linię tą zamiast po trasie 127 do Bródna skierować po trasie 500 żeby już nie kręcił się przy Suwalskiej ;-)
jak ja liczyłem czas przejazdu tej linii to mi wyszło coś w stylu teraźniejszej czyli: 68/80 :D

A takie 503 miałoby dłuższą trasę od takiego 195 Bródno-Natolin :boohoo:

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 wrz 2008, 18:48

desert_eag pisze: Nie mówiąc już o tym, że stałaby w każdym korku tego miasta...
To prawie jak nowe 189 :kekeke:
Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:To są te utrudnienia dzięki którym pasażerowie obecnej trasy 172 niekoniecznie zyskają :>
Za to zyskają nowe, bezpośrednie, atrakcyjne połączenie, które wielokrotnie było postulowane - i to bez blokowania slotów na małopojemnych pętlach w rejonie Reduty. :> Reszta jest kwestią odpowiedniego przelotu, z perspektywy skrzyżowania BW20/Grójecka, obie linie należą do punktualniejszych.


Z jednej strony racja. Z drugiej strony ciągle liczę, że 157 będzie mogło wrócić pod Redutę.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 wrz 2008, 20:32

drapka pisze:Czyli z tego wniosek, że z okazji przedłużenia metra z Bielan na Hutę mieszkańcy Dolnego Mokotowa będą obligatoryjnie mogli skorzystać z niego jadąc na plac Bankowy. Oczywiście związek między dokończeniem I linii metra a komunikacją z Sadyby do centrum
Polecam analizę tego postu: viewtopic.php?p=359955#359955
drapka pisze:A czy ktoś może mnie oświecić po co już teraz przenieśli 122 na placu Trzech Krzyży w stronę Mokotowa zza Wilczej przed Wilczą? Jeżeli i tak linia ma iść do tzw. piachu w tym miejscu? A w ogóle to nie można było poczekać do rewolucji i zrobić wszystkiego za jednym zamachem? a nie kawałek po kawałku, najpierw 101, potem 122 potem pewno i 151? I czy w związku ze zwiekszeniem liczby wozów ktoś zadba wreszcie o to, żeby pogonić dziki parking z przystanku PTK 03?
Chyba generalnie przystanek PTK 03 jest przeznaczony do likwidacji.
drapka pisze:A co w związku z powyższym z tak zwanym przysłowiowym mediolanem?
Jak się uda, to pojedzie na Chomiczówkę kosztem częstotliwości 184.
R-11 Kleszczowa pisze:Z drugiej strony ciągle liczę, że 157 będzie mogło wrócić pod Redutę.
Jak CH Reduta przeznaczy na pętle więcej miejsca, to na pewno będzie mogło wrócić. Priorytetem jest jednak 158, jako wsparcie dla przeładowanego 517 i mocno niepunktualnego 127.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 23 wrz 2008, 20:55

No i gitara ze 131! Z racji zmiany szkoly /teraz przy dawnej zajezdni chelmska :D / korzystam z tej linii codziennie i czesto w centrum jestem szybciej niz 522... jedyne co moze bolec to nie bezposrednie polaczenie z <M> polibuda, ale tj 100 m do przejscia z pl zbawiciela, albo poprostu wycieczka linia 187 :) A praktycznie zawsze przyjezdza duet 131+522...
MOBILIS Ursus

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 23 wrz 2008, 21:52

chruscik pisze:jedyne co moze bolec (...)
No przecież było nie raz, że ma przez Waryńskiego jechać.

BTW do ZTMowców: ile lat gwarancji dajecie na tę planowaną częstotliwość 131 :> ?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 23 wrz 2008, 21:57

Przydałoby się jak najdłużej, ale dobre częstotliwości często kończą się na stałe przy najbliższych feriach/wakacjach.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

ODPOWIEDZ