Komunikacja cmentarna

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 paź 2008, 12:47

Kra pisze:Rozbawił mnie rozkład C42 :D Chyba dłuższy dubel metra niż 520 :!: A i przystanki tylko przy stacjach metra (no OK jest jeszcze Zachęta).
Czy naprawdę nie można było tego puścić tylko do Huty i potem niech ludzie jadą metrem, z tej linii naprawdę ludzie nie robią specjalnych przesiadek a potencjalna w linię na Bródno (przez Gdańskim) jest dużo bardziej wygodna w wykonaniu "metrowym" ?
Byłoby (moim zdaniem) i szybciej (przejazd Kasprowicza w dzień Wszystkich Świętych i Zaduszny będzie w tym roku dużo gorszy niż poprzednio - światła) i mam nadzieję taniej.
Już była o tym mowa. Naprawdę chcesz wszystkich wcisnąć do metra. Myślisz że wszyscy ludzie są tak sprawni, aby drałować między stacjami? Litości.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 paź 2008, 13:04

Paweł D. pisze:Myślisz że wszyscy ludzie są tak sprawni, aby drałować między stacjami?
Między stacjami, to generalnie można przejechać metrem...
Linia C42 nie zatrzymuje się na żadnym innym przystanki niż metro.
Na wszystkie stacje metra można zjechać windą, a przesiadka z metra w stronę Bródna jest po stokroć wygodniejsza (również dzięki windom!), niż z autobusu.
Jeżeli C42 musiało jeździć, to już naprawdę lepiej żeby zatrzymywało się na wszystkich przystankach, przynajmniej służyłoby większej rzeszy ludzi...

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 paź 2008, 13:08

Myślę, że dziś nie ma się co sprzeczać. Za pare dni się wyjasni czy linia ta cieszyła się wzięciem i na jakim odcinku.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 30 paź 2008, 13:48

Paweł D. pisze:Już była o tym mowa. Naprawdę chcesz wszystkich wcisnąć do metra. Myślisz że wszyscy ludzie są tak sprawni, aby drałować między stacjami? Litości.
Wiem, że była o tym mowa. Tak jak w każdy dzień metro powinno być wykorzystane maksymalnie. A gdzie mają drałować między stacjami ? Są schody ruchome, są windy. Jeżeli moja mama polubiła metro (a chodzić jej nie jest zbyt łatwo) to inni też mogą [wiem, że może to brzmieć jak demagogia]. Martwi mnie taka akcyjność, codziennie można ubijać ludzi w metrze, w tramwajach a tu nagle nie, dlaczego? Może i moje spojrzenie jest nieco "ortodoksyjne" lecz przestańmy czynić coś od święta.
Można było skracać 409 wraz z wydłużaniem metra, można, więc bądźmy konsekwentni. To wszystko nie zmienia faktu, że w Uroczystość Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny mam koło siebie najlepszą w roku komunikację miejską.
Pzdr

[ Dodano: Czw 30 Paź, 2008 13:52 ]
Paweł D. pisze:Myślę, że dziś nie ma się co sprzeczać. Za pare dni się wyjasni czy linia ta cieszyła się wzięciem i na jakim odcinku.
C42 moim zdaniem będzie się cieszyć powodzeniem tak jak cieszyłaby się powodzeniem np. 520 gdyby jeździła co np. 5-6 minut ;-)

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 30 paź 2008, 16:19

Więcej linii cmentarnych tramwajowych, mniej autobusowych!

Np. do przerobienia na na tram nadają się: C69 (kraniec przy technicznej pętli CMENTARZ BRÓDNOWSKI ODROWĄŻA), C25 (j.w.), C76 (j.w., jazda dalej Nowowiejską do PL. NARUTOWICZA)

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 30 paź 2008, 16:21

aaa pisze:Więcej linii cmentarnych tramwajowych, mniej autobusowych!
Żeby spowolnić podróż?
Na każdym przystanku stop?
aaa pisze:kraniec przy technicznej pętli CMENTARZ BRÓDNOWSKI ODROWĄŻA
A jest coś takiego dla tramwajów?
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 30 paź 2008, 16:25

Dlaczego istnieje linia C07?

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 30 paź 2008, 16:30

aaa pisze:Dlaczego istnieje linia C07?
Cmentarz przy Leśnej Polanki i uzupełnienie 126.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5305
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 paź 2008, 16:34

Paweł D. pisze:
Kra pisze:Rozbawił mnie rozkład C42 :D Chyba dłuższy dubel metra niż 520 :!: A i przystanki tylko przy stacjach metra (no OK jest jeszcze Zachęta).
Czy naprawdę nie można było tego puścić tylko do Huty i potem niech ludzie jadą metrem, z tej linii naprawdę ludzie nie robią specjalnych przesiadek a potencjalna w linię na Bródno (przez Gdańskim) jest dużo bardziej wygodna w wykonaniu "metrowym" ?
Byłoby (moim zdaniem) i szybciej (przejazd Kasprowicza w dzień Wszystkich Świętych i Zaduszny będzie w tym roku dużo gorszy niż poprzednio - światła) i mam nadzieję taniej.
Już była o tym mowa. Naprawdę chcesz wszystkich wcisnąć do metra. Myślisz że wszyscy ludzie są tak sprawni, aby drałować między stacjami? Litości.
Linia potrzebna, ale mam wątpliwości i aż z takim rozkładem, czy nie lepiej dać więcej na C10. Kiedyś węzeł przy Królewskiej był najlepszym rozwiązaniem dla jadących z południa. A teraz co? Większość linii z Marszałkowskiej wyparowała bądź skrócona została do DC.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 30 paź 2008, 17:56

geograf pisze:Linia C42 nie zatrzymuje się na żadnym innym przystanki niż metro.
Na wszystkie stacje metra można zjechać windą, a przesiadka z metra w stronę Bródna jest po stokroć wygodniejsza (również dzięki windom!), niż z autobusu.
Jeżeli C42 musiało jeździć, to już naprawdę lepiej żeby zatrzymywało się na wszystkich przystankach, przynajmniej służyłoby większej rzeszy ludzi...
No właśnie, dotknąłeś tu ważkiego problemu. Otóż nie wiem, kto planował przystanki cetek na Kasprowicza, ale raczej nie bardzo pomyślał. W tym roku Kasprowicza jeżdżą dwie linie cmentarne - obie zatrzymują się na przystankach wzdłuż metra, Więc ci co mają daleko do metra, mają również daleko do linii cmentarnych. Natomiast tym, którzy mają bliżej do jeżdżącego często metra, daje się również częsty autobus. Dlatego chociaż jedna z linii cmentarnych powinna się zatrzymywać zarówno przy Oczapowskiego, jak i Podczaszyńskiego (na przykład C42). ZTM wyszedł jednak z założenia, że skoro te przystanki nie mają metra, to są na tyle nieistotne, że można o nich zapomnieć. Dobrze, że zostaje 195, którym będzie można podjechać, bo 156 - pocięte, jak co roku.
Kra pisze:Są schody ruchome, są windy.
Ale schody ruchome i windy nie są przy każdym wyjściu ze stacji. I tu znowu ktoś nie pomyślał. Jak się robi windy z jednej strony z powodu oszczędności, to schody ruchome powinno się zrobić z drugiej strony. Tymczasem nie zawsze tak jest. I to nie jest kwestia sympatii, czy antypatii do metra. Jak ktoś ma pecha i mieszka nie po tej stronie, co winda lub ruchome schody, to traci więcej czasu, bo albo musi dłużej schodzić po zwykłych schodach albo dłużej iść do wejścia, przy którym są windy. Dlatego główna zaleta metra - szybkość - jest tu w znacznym stopniu niwelowana przez te niedogodności.

istvanek
Posty: 65
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:05
Lokalizacja: W-wa Ndw

Post autor: istvanek » 30 paź 2008, 18:02

aaa pisze:kraniec przy technicznej pętli CMENTARZ BRÓDNOWSKI ODROWĄŻA
Juz dość dawno zlikwidowaną tą pętlę.
mateusz72 pisze:
aaa pisze: Dlaczego istnieje linia C07?
Cmentarz przy Leśnej Polanki i uzupełnienie 126.
Chyba 133...

jgas
Posty: 1401
Rejestracja: 28 gru 2006, 21:05
Lokalizacja: z ukrycia

Post autor: jgas » 30 paź 2008, 18:04

aaa pisze:do przerobienia na na tram nadają się: C69 (kraniec przy technicznej pętli CMENTARZ BRÓDNOWSKI ODROWĄŻA)
To ja proponuję nową linię 666 spod pomnika Dzierżyńskiego do kina Skarpa!

A tak poważnie, 1-2 XI są jednymi z nielicznych dni, kiedy tramwaje jeżdżą szybciej od autobusów. Więc Twój postulat: więcej cmentarnych linii tramwajowych kosztem autobusowych uważam za słuszny.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 30 paź 2008, 18:32

Widzę, ze co poniektóre linie mają znowu rozkład minutowy (np. 276, na szczęście rozrzedzony). Linia C09 będzie się zatrzymywać od soboty na :mewa: Młociny 04, gdzie jest ten przystanek?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 paź 2008, 18:58

fraktal pisze:Ale schody ruchome i windy nie są przy każdym wyjściu ze stacji. I tu znowu ktoś nie pomyślał. Jak się robi windy z jednej strony z powodu oszczędności, to schody ruchome powinno się zrobić z drugiej strony.
nie, schody ruchome powinny być przy obciążonych głowicach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 paź 2008, 19:24

jgas pisze:A tak poważnie, 1-2 XI są jednymi z nielicznych dni, kiedy tramwaje jeżdżą szybciej od autobusów. Więc Twój postulat: więcej cmentarnych linii tramwajowych kosztem autobusowych uważam za słuszny.
Dobrze, a które cmentarze chcesz tymi tramwajami obsłużyć?

ODPOWIEDZ