O stronach ZTM MZA i TW

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 05 lis 2008, 22:02

Bastian pisze:Bo gdzie indziej powstaje "blog", a gdzie indziej pracują ci, którzy się zajmują kwestiami trasowymi, ot co. Między tymi dwoma sferami jest niestety przepaść.
No ale to juz jest problem wewnetrzny ZTMu :-k
Glonojad pisze:I nie, naprawdę nie wydaje mi się, by popisy gówniarzy z maretingu ZTM były jakieś bardziej kontrowersyjne od znikających pluszaków i pustych lodówek PiS.
Czemu te lewaki, takie zawistne są :-#

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lis 2008, 22:05

jacek pisze:No ale to juz jest problem wewnetrzny ZTMu :-k
Nie twierdzę niczego innego (-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 05 lis 2008, 22:07

Bastian pisze:
jacek pisze:No ale to juz jest problem wewnetrzny ZTMu :-k
Nie twierdzę niczego innego (-(
Mam wrażenie że marnujesz się w tej firmie :?:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 lis 2008, 22:20

Glonojad pisze:I nie, naprawdę nie wydaje mi się, by popisy gówniarzy z maretingu ZTM (...)
Hmm.... gówniarzy z powodu wieku, czy mentalności? :>

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lis 2008, 22:39

jacek pisze:Mam wrażenie że marnujesz się w tej firmie :?:
Poznałem w niej wielu "ludzi dobrej roboty"*. Nie w nich problem kondycji stołecznego zbiorkomu, tylko wyżej - znacznie wyżej. Nawet wyżej, niż ZTM. Oczywiście i do działań ZTM-u wielu ma zastrzeżenia, tego tematu jednak - z oczywistych przyczyn - pozwolę sobie nie rozwijać.

A co do PR-u - od dawna uważałem, że ZTM-owi brakuje dobrego PR-u. Od oceny, czy chodzi o to, co jest teraz realizowane, jednak wolę się powstrzymać.



*) Uściślę, nim mi to ktoś wyciągnie: znam takich ludzi zarówno na Dzielnej, jak i na Senatorskiej. A i na Zgrupowania "Kampinos" też ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 05 lis 2008, 23:06

Glonojad pisze:Owszem, ale krytykowanie władzy obecnej przez miłośników poprzedniej za to, co poprzednia robiła wydaje mi się hipokryzją.

I nie, naprawdę nie wydaje mi się, by popisy gówniarzy z maretingu ZTM były jakieś bardziej kontrowersyjne od znikających pluszaków i pustych lodówek PiS.
Partie są od tego, żeby robiły kampanię, a miejskie jednostki organizacyjne od tego, co mają w zakresie obowiązków. Większe są, jak sądzę, szanse na to, że w regulamnach, statutach itp. ZTM ma wpisane jako obowiązek informowanie pasażerów o zmianach tras autobusów, niż że jest zobowiązany do informowania o tym, jaką akurat imprezę zaliczył jego dyrektor. Jedynym wyjatkiem byłobyy tu wykorzystanie funduszy UE, z których pewna częśc musi iść na propagandę właśnie.

Zwalanie wszystkiego na PiS, zwłaszcza nieporadności obencych ekip, nie ma najmniejszego sensu i pachnie niesiołowszczyzną, zwłaszcza ze pewna część sukcesów obecnego ZTM ma swe źródło w poprzedniej kadencji. A już doprawdy nijak nie widzę winy PiS-u w nieporadności PR-u ZTM-owego. Być może kto inny robi propagandę dyrektorską, a kto inny zajmuje się trasami - ale to juz decydenci, kierownictwo, powino właściwie widzieć priorytety.

Moim zdaniem sytuacja, w ktorej pasazer żeby się dowiedzieć o objazdach, zmianach tras itp, musi wchodzić na ukryte podstrony (o ile informacje tan w ogóle zamieszczono), a na stronie głównej serwuje mu się bzdety w rodzaju malowanie, maskotka, czy "przeżyjmy to jeszcze raz", czyli jak wspaniale jeździła komunikacja przedwczoraj albo wręcz żenujące obrazki cmentarne, pachnie paranoją i wręcz kłóci się ze zdrowym rozsądkiem. Niech blog będzie sobie gdzieś ukryty, a ze strony głównej pasażer powinien dowiadywać się o rzeczach mu niezbędnych.

I mała dygreja w sprawie SKM - ale ona mówi o czymś więcej niż tylko o SKM. Kiedy uruchamiano SKM, za czasów Kaczyńskiego, pełno było zszyderstw, krytyki, głoszono wszem i wobec, ze to niedobry pomysł, że z Kolejami Mazowieckimi trzeba to połączyć, "kaczokolejką" czy "kaczokiblem" to nazywano. I nalge, juz za rządów tej ekipy, okazuje się, że nie tylko pomysł był dobry, nie tylko uruchomoino linie autobusowe do SKM dowożące, ale wręcz się to chce rozwijać, przemalowywac w barwy miejskie, bronić przed łączeniem z KM itp.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36671
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lis 2008, 23:16

drapka pisze:A już doprawdy nijak nie widzę winy PiS-u w nieporadności PR-u ZTM-owego. Być może kto inny robi propagandę dyrektorską, a kto inny zajmuje się trasami - ale to juz decydenci, kierownictwo, powino właściwie widzieć priorytety.

Moim zdaniem sytuacja, w ktorej pasazer żeby się dowiedzieć o objazdach, zmianach tras itp, musi wchodzić na ukryte podstrony (o ile informacje tan w ogóle zamieszczono), a na stronie głównej serwuje mu się bzdety w rodzaju malowanie, maskotka, czy "przeżyjmy to jeszcze raz", czyli jak wspaniale jeździła komunikacja przedwczoraj albo wręcz żenujące obrazki cmentarne, pachnie paranoją i wręcz kłóci się ze zdrowym rozsądkiem. Niech blog będzie sobie gdzieś ukryty, a ze strony głównej pasażer powinien dowiadywać się o rzeczach mu niezbędnych.
=D> =D> =D>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lis 2008, 1:36

drapka pisze:I mała dygreja w sprawie SKM - ale ona mówi o czymś więcej niż tylko o SKM. Kiedy uruchamiano SKM, za czasów Kaczyńskiego, pełno było zszyderstw, krytyki, głoszono wszem i wobec, ze to niedobry pomysł, że z Kolejami Mazowieckimi trzeba to połączyć, "kaczokolejką" czy "kaczokiblem" to nazywano. I nalge, juz za rządów tej ekipy, okazuje się, że nie tylko pomysł był dobry, nie tylko uruchomoino linie autobusowe do SKM dowożące, ale wręcz się to chce rozwijać, przemalowywac w barwy miejskie, bronić przed łączeniem z KM itp.
szyderstwa były należne, bo: trasa i częstotliwość kursowania, a zarazem pośpiech jaki uruchomieniu przyświecał (skutkujący takim beznadziejnym rozkładem), był absurdem. Tak samo jak mówienie o SKM jako ersatzie wspólnego biletu i rozbudowy metra. Ale może umknęło to Twojej uwadze, bo sądząc po Twoich jednoznacznych podpisach i opiniach, jesteś zadeklarowanym przeciwnikiem obecnej ekipy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 06 lis 2008, 8:48

MeWa pisze:szyderstwa były należne, bo: trasa i częstotliwość kursowania, a zarazem pośpiech jaki uruchomieniu przyświecał (skutkujący takim beznadziejnym rozkładem), był absurdem. Tak samo jak mówienie o SKM jako ersatzie wspólnego biletu i rozbudowy metra.
Może i były "należne" - tylko dla mnie jako okazjonalnego pasażera naszych "wybitnych" kolei - były jakimś nieznanym standardem przewozu pasażerów - było jasno, czysto, cicho, w porównaniu z KM to w ogóle był to ogromny skok.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 06 lis 2008, 9:37

Bastian pisze:A i na Zgrupowania "Kampinos" też ;)
Tak dla ścisłości. Zgrupowania "Kampinos" już nie ma. ;-)

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 07 lis 2008, 16:01

No i kolejna garść "kwiatków", z komunikatów na stronie ZTM, które warto zachować dla potomności - a może do podręcznika dla PR-owców, do rozdziału pt. "Jak nie pisać komunikatów".

W związku decyzją Zarządu Dróg Miejskich o awaryjnym zamknięciu, dla pojazdów komunikacji miejskiej, wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Andersa (szczegółowe informacje na stronie Zarządu Dróg Miejskich) Zarząd Transportu Miejskiego przygotował trasy objazdowe dla tramwajów i autobusów.

Totolotek interpunkcyjny pełną gębą. Po cóż przecinkami wyodrębniono słowa "dla pojazdów komunikacji miejskiej", skoro dużo bardziej przecinek przydałby się przed słowami "Zarząd Transportu Miejskiego" ?

"W sześciu miejscach dyżurować będą informatorzy Zarządu Transportu Miejskiego (ubrani w odblaskowe kamizelki): ul. Andersa, ul. Bonifraterska, ul. Zajączka, pl. Wilsona, Dw. Gdański i pl. Bankowy. W sumie wszystkich informatorów będzie 12."

Brakuje tylko, jakże istotnej, informacji o tym, ile "w sumie" będzie kamizelek odblaskowych.

"Od 15 listopada zostaje rozszerzona oferta "Wspólny bilet" o Pruszków i Sulejówek Miłosną. Podróżni posiadający bilet ZTM będą mogli podróżować pociągami Kolei Mazowieckich do Pruszkowa i Sulejówka Miłosnej."

Gdyby nie napisano, że podróżni bedą mogli podróżować do stacji Pruszków i Sulejówek Miłosna, zapewne nikt by nie wiedział, że rozszerzenie wspólnego biletu o Pruszków i Sulejówek Miłosną oznacza właśnie to. Nie ma natomiast pewności, czy bilet obowiązywać będzie w Miłosnej, czy jednak w Miłośnie, bo bilety doładowywać będzie można właśnie w "Sulejówku Miłośnie". Totolotek interpunkcyjny wylosował za to dziwne miejsce umieszczenia dwukropka przed wyliczanką

"Rada gminy Izabelin podjęła już w tej sprawie stosowną uchwałę. Gmina podpisała już w tej sprawie porozumienie z ZTM. ".

Ja zaś w tej sprawie jeszcze nie napisałem komentarza. Ale w tej sprawie właśnie piszę komentarz. Bo w tej sprawie "trzeba tak niewiele, żeby pomóc." Wystarczy nawet jeden pracownik, który znajomość języka polskiego opanował w stopniu bardziej zaawansowanym od gimnazjalisty.

"Mając to na uwadze, na mocy Zarządzenia nr 2049/2008 Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 11 września 2008, a także na podstawie art. 31, w związku z ar. 11 a ust. 1 pkt 2ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) ", zapytuję, od kiedy to, i na mocy czyjego zarządzenia, wyraz "warszawiak" pisany jest wielką literą? Nawet jeżeli chodzi o każdego warszawiaka, który ""będzie mógł bezpłatnie zostawić samochód na ulicy." Z tym to trzeba uważać, bo czasem miejsca do parkowania wyznaczone są na chodniku.

Życząc wszystkim owocnego długiego weekendu i samych przewidzianych i oczekiwanych objazdów - czekam z niecierpliwoscią na kolejną porcję smakowitych komunikatów ze strony www.ztm.waw.pl
Hawk!
Popatrz, jaka franca!

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 07 lis 2008, 17:07


drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 07 lis 2008, 18:27

Też niezły :)

"W sumie wszystkich monitorowanych autobusów mamy obecnie w Warszawie 320. Trwa obecnie dostawa nowych autobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych. Dzięki temu, liczba busów z kamerami wzrośnie do 400. Pojazdy te są kierowane do obsługi tras w całej Warszawie."

Czyli, jak rozumiem, obecnie liczba "busów" (wydawało mi się zawsze, że bus to takie coś, co jeździ do Lublina i Kraśnika, a to,co jeździ w barwach ZTM to autobusy, ale może źle mi się wydawało) monitorowanych wzrośnie o 80 busów? Zabrakło mi tej istotnej informacji.

Każdy autobus "będzie musiał być" wyposażony w kamery. Ja bedę musiał być nadal niezadowolony z poziomu tych wypocin - gdybym był nauczycielem polskiego, to autor tych tekstów z jedynki by nie wyszedł.

Niezły jest też "potencjalny chuligan lub bandyta" - można się domyślać, że gdyby nie kamery, chuligan przestałby być potencjalnym i stałby się chuliganem bezprzymiotnikowym.

Ponownie też okazuje się, że trudniej jest ZTM-owi wstawić właściwie przecinek w zdaniu niż ułożyć objazdy wiaduktu na Andersa. A zajrzeć do słownika ortograficznego, gdzie jak wół stoi, że może być autobus marki Scania, ale monitorowana jest scania - to już w ogóle jest bardzo trudno - może nawet jest to niemożliwe, bo nie mają na stanie.
Popatrz, jaka franca!

ppdk
Posty: 45
Rejestracja: 08 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Warszawa (Bielany)

Post autor: ppdk » 08 lis 2008, 0:21

Kompletna porażka ze strony ZTM-u - zaktualizowali tylko 2 mapy w związku z zamknięciem wiaduktu na Andersa, pozostałe części mapy czekają...
Na czas aktualizacji usunęli również mapy o przystankach wokół stacji metra i mapę sieci tramwajowych, ciekawe kiedy zamierzają je przywrócić :neutral:
Na dodatek jeszcze rozkłady - nie czepiam się , że nie ma jeszcze rozkładów na objazdy 11.11, ale nie ma też zmian chociażby w rozkładzie od 9.11 w związku z tym zamknięciem wiaduktu (wiem,że to jutro , ale ile można czekać), nie ma nawet zmian w rozkładzie dot. zamknięcia ulicy Kasprowicza , na pozostałe zmiany weekendowe już nawet nie patrzyłem , bo nie ma po co...
Ale oczywiście lepiej prowadzić kampanie reklamową niż zamieszczać istotne informacje dla pasażerów. #-o

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2008, 1:19

drapka pisze: I mała dygreja w sprawie SKM - ale ona mówi o czymś więcej niż tylko o SKM. Kiedy uruchamiano SKM, za czasów Kaczyńskiego, pełno było zszyderstw, krytyki, głoszono wszem i wobec, ze to niedobry pomysł, że z Kolejami Mazowieckimi trzeba to połączyć, "kaczokolejką" czy "kaczokiblem" to nazywano. I nalge, juz za rządów tej ekipy, okazuje się, że nie tylko pomysł był dobry, nie tylko uruchomoino linie autobusowe do SKM dowożące, ale wręcz się to chce rozwijać, przemalowywac w barwy miejskie, bronić przed łączeniem z KM itp.
I naprawdę żadnej różnicy w jakości S2 w stosunku do S1 nie widzisz? Dłuższej trasy? Lepszej częstotliwości? Większej liczby taboru? Wspólnego biletu w granicach miasta?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ