A rozkłady układane są pod ok 45 km/h, a czasami nawet mniej (nie licząc wyścigowych linii)...levar pisze:Te 50-60 km/h lubię sobie jechać
Czasy przejazdu
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Ale wtedy te 20 min. będzie zabrane z postoju? Bo nie sądzę, żebyście dołożyli brygad. Nie jeżdżę jako kierowca w zmianie A, ale po południu rozkład i postoje są OKDęboszczak pisze:710 będzie do wymiany i dołożone jakieś 20 minut do max czasu przejazdu. To co się dzieje rano w Konstancinie do istna katastrofa.
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
Dzięki, chyba jest szansa zdążyć na 9.00 do Stoceru.Dęboszczak pisze:Klarysew jakieś -5
Dolinka -3
po warunkiem, że przyjedzie o czasie z Konstancina.
710 będzie do wymiany i dołożone jakieś 20 minut do max czasu przejazdu. To co się dzieje rano w Konstancinie do istna katastrofa.
A co do Konstancina - będę tam miał wątpliwą przyjemność dojeżdżać od lutego, już mi ciarki chodzą po plecach.
Nie tylko rano ale i po południu także! Linię ćwiczyłem wczoraj. Wystarczył wczoraj korek na Nowoursynowskiej na odcinku od Noskowskiego do Doliny Służewieckiej aby linia się rozregulowała. Na Ursynów przyjeżdżało się po czasie odjazdu. Niektóre brygady zbijały się w stada.pawcio pisze:Nowe światła trzeba będzie tam dokładnie obejrzeć i pewnie kiedyś rozkład uaktualnić. Tylko, że rano jest on już i tak bardzo napięty.Flash8222 pisze:na odcinku Ciszewskiego 04 - SGGW Rektorat, głównie przez głupią sygnalizację i wymianę pasażerską.
Czego brakuje? Przede wszystkim w szczycie B powinny być inaczej rozłożone postoje. Dłuższe na Ursynowie, żeby rozbić stada tworzące się w drodze na Ursynów.
Gdzie brakuje czasu przejazdu:
Kierunek Bokserska:
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Kierunek Ursynów Płd.:
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
[ Dodano: Sob 18 Paź, 2008 13:46 ]
Druga kwestia - linia 710. Panowie Rozkładowcy - jest to dobry czas, żeby zastanowić się, co zrobić z rozkładem tej linii. Rano uruchamia się SB, bo występują znaczne opóźnienia spowodowane korkami na ul. Warszawskiej w K-J. SB nie można zakończyć do późnych godzin wieczornych, bo nie ma podstaw (wozy przyjeżdżają opóźnione nawet po 22). Chciałbym tutaj zabrać głos doradczy, jako że linię ćwiczę dosyć często i zawsze jest to samo (nawet w DS!). Jako, że remont w Chylicach powoli wchodzi w decydującą fazę (rozebrano już starą nawierzchnię...), chciałbym zasugerować pewne stałe zmiany w rozkładzie:
Brakuje czasu:
Kierunek POLKOLOR:
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Kierunek Metro Wilanowska:
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Dalsza część rozkładu w tym kierunku jest ok.
Moim zdaniem, alternatywą na poranne korki w Konstancinie jest skierowanie części kursów rano trasą skróconą: bezpośrednio Mirkowską, z pominięciem przystanków Południowa i Polna (potrzeba dokładnie przeanalizować karty drogowe - od której brygady wprowadza się SB na linii i do której godziny trwają utrudnienia. Przeważnie od ok. 7:00-7:30 do 9:00-9:30). Największe opóźnienia (ok. 20-30 minut) dostaje się na odcinku od ronda do Klarysewa. Fakt - jest to półśrodek, pozbawianie pewnego fragmentu Jeziorny autobusu. Niemniej uważam, że pakowanie wszystkich wozów w ten korek, który de facto wpisał się na stałe, nie ma sensu i powoduje odpływ pasażerów. Do Mirkowa wiezie się zazwyczaj komplet. Gdy tylko dojedziemy do Mirkowskiej część ludzi ucieka i pieszo pokonuje Mirkowską w nadziei na złapanie wcześniejszego 710 lub nawet 700.
Na Polnej autobus jest już pusty i zapełnia się dopiero na Klarysewie, po ok. 30 minutach spędzonych w korku. Ci, którzy jadą do Warszawy - z reguły wybierają kursy po godzinie 6, aby korka uniknąć.
411, śmiało czas przejazdu Politechnika-Goclaw można skrocić o minimum 2 minuty.
Przed chwila jechalem kursem 19:34 z Waryńskiego, autobus przyjechał nieco spóźniony a mimo spokojnej jazdy na Horbaczewskiego miał juz +3. Przyjazdy przed czasem są szczególnie klopotliwe dla ludzi ze SM którzy nie wiedza czy na autobus mają czekac czy może już odjechal z Gocławia przed czasem.
Przed chwila jechalem kursem 19:34 z Waryńskiego, autobus przyjechał nieco spóźniony a mimo spokojnej jazdy na Horbaczewskiego miał juz +3. Przyjazdy przed czasem są szczególnie klopotliwe dla ludzi ze SM którzy nie wiedza czy na autobus mają czekac czy może już odjechal z Gocławia przed czasem.
160 z Uniwersytetu do Wileńskiego snuje się wieczorem 30km/h -
tam co najmniej 2 minuty są do zabrania (rozkład jest dobry jak wszystkie światła są czerwone). Dodatkowo przystanek Okrzei powinien być chyba na żądanie.
158 na Pl.Zawiszy-->Centrum po 22 na +4,
130 na +2.
Samoloty przy Uniwersytecie na +3.
I niech ktoś wreszcie coś zrobi, żeby 127, 130 i 158
nie jeździły razem do Centrum wieczorami.
tam co najmniej 2 minuty są do zabrania (rozkład jest dobry jak wszystkie światła są czerwone). Dodatkowo przystanek Okrzei powinien być chyba na żądanie.
158 na Pl.Zawiszy-->Centrum po 22 na +4,
130 na +2.
Samoloty przy Uniwersytecie na +3.
I niech ktoś wreszcie coś zrobi, żeby 127, 130 i 158
nie jeździły razem do Centrum wieczorami.
ŁK
Rozkład 141 to od dawna jest do poprawy. W szczycie B w DP z przystanku Rzymowskiegolevar pisze:A ja w takim razie ponarzekam na 141...
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Wyłącznie przez nieudolność kierowców. Już po 20-tej, ruszając z Polkoloru planowo, można się wyrobić, a ja po 22:00 przyjechałem na M.W. przed czasem.Winio pisze:wozy przyjeżdżają opóźnione nawet po 22
Przesada! Utrudnienia, jak sam zauważyłeś, występują losowo. nie można w rozkład wpisać korka, którego nagle nie będzie. I co, kierowca ma potem odstawać np. +5?Winio pisze:przypomnę tylko, że 416 na odcinku Metro - Dolina miało nawet 10 minut
Tutaj, podobnie jak w Centrum, ktoś powinien tym zarządzać,levar pisze:Wyłącznie przez nieudolność kierowców. Już po 20-tej, ruszając z Polkoloru planowo, można się wyrobić, a ja po 22:00 przyjechałem na M.W. przed czasem.Winio pisze:wozy przyjeżdżają opóźnione nawet po 22Przesada! Utrudnienia, jak sam zauważyłeś, występują losowo. nie można w rozkład wpisać korka, którego nagle nie będzie. I co, kierowca ma potem odstawać np. +5?Winio pisze:przypomnę tylko, że 416 na odcinku Metro - Dolina miało nawet 10 minut
tzn. jak jest korek, to powinien być wpisany w rozkład,
ale jak go nie ma, to odjazdy powinny być opóźniane.
Mówimy o korku między pierwszym a drugim przystankiem na trasie.
ŁK
160 jeszcze raz:
2 minuty wieczorem z Zachęty do Uniwersytetu,
a później kolejne 4 do Topieli - to za dużo.
Realny czas przejazdu to ok. 1,5 minuty i 2,5 - w sumie 4, czyli o 2 za dużo.
Potem jest OK do Stadionu (wieczorami przystanki NŻ są naprawdę NŻ,
w tym NŻ jest też Stadion, gdzie najczęściej się nie otwiera drzwi),
ale 3 minuty do Okrzei... - jadący przed nami 20 km/h patrol wcale nie przeszkadzał.
Tutaj 2 minuty to świaaat i ludzie, bo później są znowu 3 do Wileńskiego -
i jak się trafi zielone, to powstaje automatyczne +2/+3.
Na szczęście jest później minuta do Szwedzkiej, ale z kolei 3 do Piotra Skargi
(tutaj chwilowo są i będą pewne zawirowania, ale docelowo to za dużo),
a minuta do Gorzykowskiej (tam jest skręt w lewo).
Ogólnie: rozkład kompletnie rozregulowany, do Wileńskiego 20-30km/h.
2 minuty wieczorem z Zachęty do Uniwersytetu,
a później kolejne 4 do Topieli - to za dużo.
Realny czas przejazdu to ok. 1,5 minuty i 2,5 - w sumie 4, czyli o 2 za dużo.
Potem jest OK do Stadionu (wieczorami przystanki NŻ są naprawdę NŻ,
w tym NŻ jest też Stadion, gdzie najczęściej się nie otwiera drzwi),
ale 3 minuty do Okrzei... - jadący przed nami 20 km/h patrol wcale nie przeszkadzał.
Tutaj 2 minuty to świaaat i ludzie, bo później są znowu 3 do Wileńskiego -
i jak się trafi zielone, to powstaje automatyczne +2/+3.
Na szczęście jest później minuta do Szwedzkiej, ale z kolei 3 do Piotra Skargi
(tutaj chwilowo są i będą pewne zawirowania, ale docelowo to za dużo),
a minuta do Gorzykowskiej (tam jest skręt w lewo).
Ogólnie: rozkład kompletnie rozregulowany, do Wileńskiego 20-30km/h.
ŁK
Chciałem zwrócić uwagę, ze nowy rozkład jazdy na 195 jest niewykonalny. Przed 6 rano w stronę pl.Piłsudkiego czasy przejazdu skrócone do 1 minuty między Końskim Jarem a Metrem Ursynów i Nowoursynowską a Doliną Służewiecką spowodują, że rozkład będzie wirtualny. Już teraz żeby o czasie być w okolicach Rozdroża w okolicach Metra Stokłosy trzeba być +1- +2 i mieć szczęście do świateł. A z -1 przy Stokłosach w Śródmieściu "da się "zrobić nawet -4, -5. Jazda zgodnie z rozkładem przy dalszym ścięciu czasów przejazdu będzie możliwa chyba tylko przy 100% zielonej fali.
Popatrz, jaka franca!
[ Dodano: Sob 08 Lis, 2008 18:04 ]
Dlaczego na odcinku Podczaszyńskiego->Żeromskiego w szczycie
w roku 2000r. jechało się 2 minuty, a teraz jedzie się aż 4 minuty ?
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
w roku 2000r. jechało się 2 minuty, a teraz jedzie się aż 4 minuty ?
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.
No i miałem rację, bo z "wyniki" poprzedniego tygodnia są następujące:drapka pisze:Chciałem zwrócić uwagę, ze nowy rozkład jazdy na 195 jest niewykonalny. Przed 6 rano w stronę pl.Piłsudkiego czasy przejazdu skrócone do 1 minuty między Końskim Jarem a Metrem Ursynów i Nowoursynowską a Doliną Służewiecką spowodują, że rozkład będzie wirtualny. Już teraz żeby o czasie być w okolicach Rozdroża w okolicach Metra Stokłosy trzeba być +1- +2 i mieć szczęście do świateł. A z -1 przy Stokłosach w Śródmieściu "da się "zrobić nawet -4, -5. Jazda zgodnie z rozkładem przy dalszym ścięciu czasów przejazdu będzie możliwa chyba tylko przy 100% zielonej fali.
od Metro Stokłosy -3
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
do Metro Stokłosy 0
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Popatrz, jaka franca!