O stronach ZTM MZA i TW
No to właśnie o tym mówię:)Bastian pisze:Odpowiadam po raz enty: dwa różne źródła. Trasowcy nieraz po prostu nie wyrabiają z robotą. A marketingowcy robią, co im dano do robienia...drapka pisze:Pytam po raz n-ty: dlaczego siły, środki i energia na masowe produkowanie takich grafomańskich pierdół znajdują się w ilości przekraczającej wszelkie granice, a komunikat o zamknięciu w czwartek wieczorem ul . Gotarda i sporych roszadach w okolicy pojawia się na stronie w czwartek po południu (oczywiście jak ktoś sobie linka kliknie?)
Ja rozumiem, że każdy robi swoje, ale gdzie jest "góra", ja o "górę" pytam. Kto dał priorytet topornej propagandzie przed informacją użyteczną dla pasażera? Czemu zajmujący się tym drugim "nie wyrabiają z robotą", podcza gdy ci pierwsi, jak widać, spokojnie "wyrabiają", z tym że ta robota ani specjalnie potrzebna, ani dobrze zrobiona?
Wyobrażam to sobie tak, że ktoś zdecydował: tyle i tyle osób zajmuje się propagandą, tyle i tyle zajmuje się informowaniem pasażerów, że inaczej będą jechać do pracy, inaczej wracać, bo jest remont, objazd, zmiana trasy, likwidacja czy uruchomienie linii. I ktoś zdecydował, że pierwszzeńtwo mają informację typu:
dyrektor Ruta zapalił znicze,
dyrektor Ruta ma same sukcesy,
wicedyretkor wręczył nagrodę,
pani Zofia chwali ZTM,
ZTM chwali się sam,
ZTM dał autobus Nadmie i Załubicom,
ZTM nagradza tych, którzy brali udział w konsultacjach,
ZTM chali się wynikami konsultacji, które oczywiście potwierdzają słuszność polityki ZTM,
ZTM projektuje maskotkę,
ZTM daje dzieciom bilety (za pieniądze gminne)
I te informacje są widoczne OD RAZU po wejściu na stronę, rzucaja sie w oczy
A informacje typu:
zamknięta Sobieskiego
zamknięta Gotarda
itp. są na tyle niestotne w działalności statutowej ZTM, przynajmniej w porównaniu z wyżej wymienionymi, że nie ma potrzeby ani wybijać ich na stronę główną, ani też podawać ich do wiadomości w terminach nie stojących w rażącej sprzeczności z przyzwoitością (tj. przynajmniej z dwudniowym wyprzedzeniem - a nie z dnia na dzień, a już na pewno nie z godziny na godzinę.
Powyższa hierarchia ważności jest zdecydowanie błędna a wynika albo z podjętej na jakimś szczeblu decyzji, albo tez z tego, że nikt nad tym nie panuje. Jedno i drugie świadczy o co najmniej braku profesjonalizmu decydentów w ZTM, a jeżeli prawdą jest to pierwsze, to świadczy wręcz o działaniu na szkodę wizerunku ZTM (od ośmieszania instytucji począwszy, przez powodowane błędami językowymi fatalne "wrażenie ogólne" aż po utrudnianie pasażerom korzystania z istotnych dla nich informacji i błedne dysponowanie zasobami kadrowymi) i powinna skończyć się dość rychłym rozwiązaniem stosunku pracy. Niezależnie od tego czy chodzi tu o urzędnika średniego szczebla, czy też o dyrektora Rutę.
Chwalić trzeba się umieć, a jak się nie umie to skutek jest jeszcze gorszy niż w przypadku stu nagan.
[ Dodano: Nie 16 Lis, 2008 12:10 ]
A jakie to jednostki miejskie decydują o wyglądzie i treści strony ZTM? MPWiK chowa komunikaty o wykopkach w worku z "informacjami o zmianach tras" a ZDM się ciągle wcina i wrzuca na stronę główną nowiny o aktywności cmentarnej dyrektora ZTM? A za "13 listopad" w komunikacie to pewnie sama minister Hall osobiście ponosi odpowiedzialność, bo nie obudziła "literata" z ZTM jak spał na polskim w podstawówce?JotPeCet pisze:Którą to uzależnieni są od innych jednostek miejskich.Bastian pisze:Odpowiadam po raz enty: dwa różne źródła. Trasowcy nieraz po prostu nie wyrabiają z robotą...
Popatrz, jaka franca!
Inne jednostki nie decydują o kształcie strony ZTM. To robi dział promocji (chyba tak się teraz zwie). Natomiast cała działalność związana z przewozami (trasy, objazdy, rozkłady itp.) robi zupełnie inny pion i w nim jest już spory brak czasu na prace.
A do tego informacje o objazdach często przychodzą mocno spóźnione. Pomijając już Andersa jako nagły przypadek, to choćby zakończenie remontu Szczęśliwic urodziło się w środę, a o zakończeniu remontu Brazylijskiej to poinformowałem ZTM sam, widząc, że samochody już jeżdżą, bo ZTM nikt z miasta poinformować nie raczył.
I zgadzam się, że hierarchia informacji na stronie ZTM jest postawiona do góry nogami.
A do tego informacje o objazdach często przychodzą mocno spóźnione. Pomijając już Andersa jako nagły przypadek, to choćby zakończenie remontu Szczęśliwic urodziło się w środę, a o zakończeniu remontu Brazylijskiej to poinformowałem ZTM sam, widząc, że samochody już jeżdżą, bo ZTM nikt z miasta poinformować nie raczył.
I zgadzam się, że hierarchia informacji na stronie ZTM jest postawiona do góry nogami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 1460
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
- Kontakt:
Pominę litościwym milczeniem propagandę _ czy to nowa szefowa marketingu Pani Cudak produkuje te guanopodobne laurki? Myślałem że b. szefowa p. Murawska sięgnęła dna- ale jak widać są jeszcze wodorosty.
I komu przeszkadzał fakt, żeby marketing (czy promocja czy ch.. wie jak to się teraz nazywa) był odpowiedzialny za całość podawanych informacji i na strone, i do infolinii, i innymi kanałami?
[ Dodano: Nie 16 Lis, 2008 22:33 ]
I komu przeszkadzał fakt, żeby marketing (czy promocja czy ch.. wie jak to się teraz nazywa) był odpowiedzialny za całość podawanych informacji i na strone, i do infolinii, i innymi kanałami?
[ Dodano: Nie 16 Lis, 2008 22:33 ]
Cały wewnętrzny system informacji jest postawiony na głowie!pawcio pisze:zgadzam się, że hierarchia informacji na stronie ZTM jest postawiona do góry nogami.
Całuję Was w Wasze małe serduszka.
-
- Posty: 1460
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
- Kontakt:
Obie Panie pracują w publicznej instytucji wykonując publiczne zadania wobec czego nei są osobami prywatnymi. Pisze o ich pracy- uważam, że pasazerowie i podatnicy powinni wiedzieć kto za to wszystko odpowiada. I nie jest to dyr. Ruta (tu też mam napisać dyr. R.???)JacekM pisze:Gacku, może bez nazwisk, co?
Całuję Was w Wasze małe serduszka.
Jak uważasz. Ale jak piszesz to w formie przypuszczającej, nie mając pewności (czyli potencjalnie w 1% nie mając racji), możesz kogoś urazić i pomówić. Ale co do meritum - zgadzam się, bo nie podoba mi się kierunek, w którym zmierza ZTM.Gacek pisze:Obie Panie pracują w publicznej instytucji wykonując publiczne zadania wobec czego nei są osobami prywatnymi. Pisze o ich pracy- uważam, że pasazerowie i podatnicy powinni wiedzieć kto za to wszystko odpowiada. I nie jest to dyr. Ruta (tu też mam napisać dyr. R.???)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
No stary, ale o jakie przypuszczenia chodzi? Jeśli ta pani jest szefem działu promocji czy jak to tam się nazywa, to chyba ONA jest odpowiedzialna za ten cały bajzel informacyjny, a z kolei pan Ruta jest jej szefem i jest odpowiedzialny za jej pracę.
Nie widzę tu żadnej insynuacji. Zacznijmy w końcu po nazwiskach rozliczać złych urzędników
Nie widzę tu żadnej insynuacji. Zacznijmy w końcu po nazwiskach rozliczać złych urzędników
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."
-
- Posty: 1460
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
- Kontakt:
Oczywiście, ze jest omylny i być może częściowo winny tej sytuacji, ale naprawdę ciężko wymagać od dyrektora naczelnego, aby pilnował myślników- bezmyślników czy wrzucał info na strone ZTM. Za ten stan rzeczy odpowiadaja konkretne działy i konkretni ludzie a nie dyrektor! Gdyby nawet osądzono dyrektora i go za takie błahostki odwołano to nie spowoduje, że nastanie ład i porządek a wszystkim bedzie sie jeździło lepiej.Glonojad pisze:Oczywiście, dyrektor Ruta jest wspaniały, nieomylny i niewinny.
Dyrektor koordynuje pracę działów, ale wobec ogromu spraw nei moze wyreczać kierowników tych działów w ich obowiązkach. Podejrzewam, ze dyr. Ruta nawet nie wie o tym, że w firmie coś szwankuje w zakresie informacji wewnętrznej- i to tez nei znaczy, ze ejst złym dyrektorem. Każdy dyrektor ma swoich ekspertów- niekiedy złych lub prowadzących swoja partykularną grę- niekoniecznie dla dobra całego ZTMu.
[ Dodano: Pon 17 Lis, 2008 08:32 ]
Pytanie było z serii retorycznych.JacekM pisze: Ale jak piszesz to w formie przypuszczającej, nie mając pewności
Całuję Was w Wasze małe serduszka.
http://www.ztm.waw.pl/wiaty2.phpZTM pisze: Przybywa nowych wiat
Już na 16 przystankach stanęły nowe, estetyczne wiaty. Na zamontowanie czekają jeszcze 54 zadaszenia.
Nowe przeszklone konstrukcje pojawiły się na następujących przystankach:
- Teligi 04
- Małej Łąki 04
- Jeziorko Imielińskie 01
- Instytut Hematologii 03
- Hospicjum Onkologiczne 02
- Pileckiego 04
- Okęcie 05, 11, 12
- Pl. Starynkiewicza 03, 04
- Wiślicka 02
- Skoroszewska 02
- Nowe Bemowo 03
- Chabrowa 01
- Ks. Popiełuszki 05
Wszystkich wiat w sumie w bieżącym roku będzie 70. Ostatnie staną do 31 grudnia. Staną w większości na tych przystankach, na których do tej pory nie było żadnego schronienia przed deszczem czy wiatrem. Część z nich zastąpi najbardziej zniszczone konstrukcje. Za wszystkie zadaszenia Zarząd Transportu Miejskiego zapłaci ok. 1,4 mln zł.
Bedąc "złośliwym" stwierdzam, że "mojego" przystanku nie ma na tej liście
Ciekawe czy na Dw.Wileński 01 kiedyś będzie wiata - i na tramwajowych również...SławekM pisze:http://www.ztm.waw.pl/wiaty2.phpZTM pisze: Przybywa nowych wiat
Już na 16 przystankach stanęły nowe, estetyczne wiaty. Na zamontowanie czekają jeszcze 54 zadaszenia.
Nowe przeszklone konstrukcje pojawiły się na następujących przystankach:
- Teligi 04
- Małej Łąki 04
- Jeziorko Imielińskie 01
- Instytut Hematologii 03
- Hospicjum Onkologiczne 02
- Pileckiego 04
- Okęcie 05, 11, 12
- Pl. Starynkiewicza 03, 04
- Wiślicka 02
- Skoroszewska 02
- Nowe Bemowo 03
- Chabrowa 01
- Ks. Popiełuszki 05
Wszystkich wiat w sumie w bieżącym roku będzie 70. Ostatnie staną do 31 grudnia. Staną w większości na tych przystankach, na których do tej pory nie było żadnego schronienia przed deszczem czy wiatrem. Część z nich zastąpi najbardziej zniszczone konstrukcje. Za wszystkie zadaszenia Zarząd Transportu Miejskiego zapłaci ok. 1,4 mln zł.
Bedąc "złośliwym" stwierdzam, że "mojego" przystanku nie ma na tej liście
ŁK
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
może jak metro wybudują?Łukasz pisze:Ciekawe czy na Dw.Wileński 01 kiedyś będzie wiata - i na tramwajowych również...SławekM pisze: http://www.ztm.waw.pl/wiaty2.php
Bedąc "złośliwym" stwierdzam, że "mojego" przystanku nie ma na tej liście
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie bardzo jest się czym chwalić, bo konstrukcja wiaty ewidentnie nie przystaje do szerokości peronu i wielkości potoków pasażerskich, ale przynajmniej ZTM przestał udawać, że "to nie jego"...ZTM pisze: Przybywa nowych wiat
Już na 16 przystankach stanęły nowe, estetyczne wiaty. Na zamontowanie czekają jeszcze 54 zadaszenia.
Nowe przeszklone konstrukcje pojawiły się na następujących przystankach: (...)
- Pl. Starynkiewicza 03, 04(...)