[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.
Moderator: JacekM
PiS próbuje przeciwdziałać cięciom, zobaczymy z jakim skutkiem . Mówiąc szczerze, gdy częstotliwość zostanie obniżona, w ciągu dnia może być bardzo nieciekawie...
http://www.zw.com.pl/artykul/2,307306_W ... etra_.htmlŻycie Warszawy pisze:Warszawskie PiS przeciw ograniczeniom w kursowaniu metra
mz 18-11-2008, ostatnia aktualizacja 18-11-2008 14:48
Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz powinna wytłumaczyć się z pomysłu ograniczenia przez miasto liczby kursów warszawskiego metra. PiS wyśle odpowiednie pismo w tej sprawie - zapowiedział szef tej partii w Warszawie poseł Mariusz Błaszczak.
Jak dodał, z prośbą o interwencję w warszawskim ratuszu w sprawie ograniczenia częstotliwości kursów metra zwróciła się do niego grupa warszawskich studentów.
Według Błaszczaka, ewentualne cięcia liczby kursów metra oraz zniesienie kursów nocnych stołeczni urzędnicy uzasadniają wzrostem cen za energię elektryczną.
Ewentualne zmniejszenie liczby kursów Błaszczak uznał za niepokojące. Zarzucił Gronkiewicz-Waltz niedotrzymywanie obietnic.
- Podczas ostatniej podwyżki opłat za przejazd komunikacją warszawską mówiła (Gronkiewicz-Waltz), że stan komunikacji się poprawi. Nie poprawia się - jest wręcz groźba ograniczenia liczby kursów i likwidacji kursów nocnych - podkreślił na konferencji prasowej Błaszczak.
Zarzucił ponadto władzom Warszawy, że mówią o zagrożeniach budżetowych stolicy i konieczności ograniczania wydatków, a jednocześnie wydają duże sumy na remont stadionu Legii.
- Stadion, który powinien być remontowany, ale nie za takie pieniądze - mówił poseł na briefingu przed stacją Metro-Świętokrzyska.
Poseł PiS skrytykował prezydent Warszawy także za brak "spójnej polityki informacyjnej". - Publicznie kłócą się prominentni przedstawiciele miasta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego i dyrektor, a także rzecznik metra - zauważył.
- Apelujemy do pani prezydent, bo ona jest szefową wszystkich tych urzędników, aby prowadziła spójną politykę informacyjną - dodał.
Błaszczak odniósł się w ten sposób do artykułu w "Gazecie Stołecznej" z 13 listopada, w którym rzecznik prasowy Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko zapowiada, że ograniczenie kursów jest możliwe, jeżeli spółka nie dostanie od miasta dodatkowych pieniędzy.
W tej sprawie rzecznik Metra Warszawskiego wydał we wtorek oświadczenie, w którym stwierdził, że wypowiedzi przypisane mu w
przywoływanym artykule "nie padły w rozmowie z autorką".
- "Stanowczo stwierdzam, że w kwestii planu przewozów metra na rok 2009 trwają rozmowy, w trakcie których nie zapadły żadne ustalenia dotyczące zlikwidowania ruchu nocnego pociągów metra. Nie zapadły również żadne ustalenia w kwestii ograniczenia ruchu pociągów" - napisał Malawko w swoim oświadczeniu.
Obecny na wtorkowym briefingu radny Warszawy Maciej Maciejowski (PiS) zapowiedział, że o kwestię zmniejszenia częstotliwości kursowania pociągów metra i likwidację kursów nocnych prezydent miasta zostanie zapytana podczas najbliższej sesji rady Warszawy.
- Uważamy za skandaliczną taką sytuację, że miasto stać na półmiliardowy prezent dla prywatnego koncernu (na remont stadionu Legii), a nie stać na rozwijanie sieci metra dla warszawiaków - powiedział Maciejowski.
Życie Warszawy
Pozdrawiam.
ZTM dementuje informacje nt. cięcia nocnych kursów.
http://ztm.waw.pl/metro-noc.php
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 18 Lis, 2008 23:24 ]
Dodanie cytatu ze strony ZTM-u. MeWa
http://ztm.waw.pl/metro-noc.php
W 2009 r. na tory wyjadą nowe pociągi. Nie będzie likwidacji nocnych kursów metra!
Zarząd Transportu Miejskiego nigdy nie zamierzał likwidować nocnych kursów warszawskiego metra! Co więcej, w przyszłym roku w tunelach pojawią się dodatkowe pociągi.
Przed zakończeniem budowy I linii metra kursowało na niej 25 składów. Obecnie kursuje ich 27 składów. Każdy jest złożony z 6 wagonów, co daje razem 162 wagony. Plan pracy przewozowej dla metra na rok 2008 zakłada wykonanie 23 mln wozokilometrów (wagonokilometrów). Uwzględnione są w tym planie również kursy w weekendowe noce.
W przyszłym roku plan zostanie zwiększony. Na tory wyjadą 3 nowe pociągi. Dzięki temu wszystkich wagonów będzie aż 180. Zwiększy się dzięki temu również częstotliwość kursowania metra w godzinach szczytu. Pociągi będą wjeżdżały na stacje co 2 minuty i 50 sekund (obecnie co 3 minuty). Metro Warszawskie w przyszłym roku ma wykonać 25,5 mln wozokilometrów.
W świetle powyższych faktów oczywiste jest, że ZTM nie myśli o likwidacji czy nawet o ograniczaniu kursów metra w weekendowe noce. Pojawiające się na ten temat informacje są tylko prasowymi spekulacjami.
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 18 Lis, 2008 23:24 ]
Dodanie cytatu ze strony ZTM-u. MeWa
Na Wawrzyszewie wczoraj (ok. 18) nie działały schody po stronie pd-wsch, tam akurat nie ma specjalnego ruchu. A co do stacji Centrum to większym problemem jest tu raczej zbyt mała liczba bramek do wejścia - może warto lepiej sterować które bramki są czynne w którą stronę ?MeWa pisze:taka natura schodów ruchomych, nie tylko u nas.Harry pisze:Jakoś nikt, analizując tłok w metrze, nie wziął choćby tego pod uwagę, że ruchome schody (które zresztą przy mniejszym tłoku też się psują jak cholera) mogą nie wytrzymać.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Można tylko pewną pulą bramek sterować - tymi, które są dwustronne.
Natomiast schody na Wawrzyszwie na pewno nie popsuły się w związku z tłokiem... nic dziwnego nie upatrywałbym w awariach schodów, o ile są szybko naprawiane
Natomiast schody na Wawrzyszwie na pewno nie popsuły się w związku z tłokiem... nic dziwnego nie upatrywałbym w awariach schodów, o ile są szybko naprawiane
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
I szkoda, że czasem się tego nie robi, dwie bramki w Centrum (kier. pn o 17 to ... hm za mało.MeWa pisze:Można tylko pewną pulą bramek sterować - tymi, które są dwustronne.
A o Wawrzyszewie napisałem dlatego, iż byłem zdziwiony, iz takie nowe a już nie działają. Czy je naprawili nie wiem, wczoraj testowałem wariant z powrotem tą trasą i dalej mi wyszło, iż najszybciej jest bezpośrednim wlokącym się w korkach 116, niż dwukrotna przesiadka na trasie "Palma" - Aspekt (tram - metro - bus) lub tram - metro i spacer 1 km. Szkoda
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
dwie bramki do wejścia? Szczerze nigdy nie widziałem, żeby w związku z tym powstał tam jakiś problemKra pisze:I szkoda, że czasem się tego nie robi, dwie bramki w Centrum (kier. pn o 17 to ... hm za mało.MeWa pisze:Można tylko pewną pulą bramek sterować - tymi, które są dwustronne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Nie wiem czy mówisz o konkretnej stacji, ale dwie bramki od dawna nie dają sobie rady na Wierzbnie. I z tego powodu już tam bramek przestało się używać prawie w ogóle.MeWa pisze:dwie bramki do wejścia? Szczerze nigdy nie widziałem, żeby w związku z tym powstał tam jakiś problem
PS. Opowiadała mi wczoraj koleżanka, że przedwczoraj(?) na Polu otwarta była do wejścia tylko jedna bramka. Chyba sobie wyobrażasz co się działo?
Sorki ale nie wykręcaj tu bezpieczeństwem, bez przesady, 3 bramki wejściowe to powinien być standard w tym miejscu o tej godzinie. Po prostu uważam, iż na tekie może drobiazgi też warto zwracać uwagę w codziennej eksploatacji.MeWa pisze:Akurat ze względów bezpieczeństwa wskazane jest, żeby zatory powstawały przy wejściu, a nie przy wyjściu...
Pzdr