Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 23 lis 2008, 15:33

A może myślą że w przyszłości gdy będą chcieli je sprzedać to więcej za nie zarobią.
Według mię, pomijając koszty (bo jak pisałem wcześniej lepiej by było jak by za tą kasę wymienili te koszmarnie twarde siedzenia w SU20) to dobrze że wymieniają tablice ale pod jednym warunkiem że te tablice pokazywały by oprócz numeru linii również kierunek trasy, bo inaczej to się mija z celem takie marnotrawstwo.
Ale my możemy sobie tu domniemywać jakie są to tablice do tond jak je ujrzymy i wtedy zobaczymy czy dobrze zrobili czy nie montując te wyświetlacze.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 lis 2008, 15:47

fluger pisze:w SU20
prorok czy co ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 23 lis 2008, 22:27

fluger pisze:Ale my możemy sobie tu domniemywać jakie są to tablice do tond jak je ujrzymy i wtedy zobaczymy czy dobrze zrobili czy nie montując te wyświetlacze.
Już ujrzeliśmy (5780).
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 23 lis 2008, 22:42

Ale tylko jeden i do tego w nielicznym gronie. :-)

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 24 lis 2008, 0:21

Czy na objazd w Ursusie powinny być tablice w 517 TR. ZM :?:
Bo widziałem SU18/R4 z trasą zmienioną z pod klawisza 4

Żadnemu kierowcy 187 dziś nie chciało się utrudnić sobie życia i jeździć jako 187 TR ZM bo rozkładów na wyświetlacze nie zrobili a jeździć z nosem w rozkładzie niewygodnie

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 24 lis 2008, 10:11

Mają jeździć z trasą zmienioną, w końcu pomijane są przystanki...
Skoro MZA nie potrafi zaprogramować tego co trzeba to ich sprawa, z pewnością ktoś na to zwróci uwagę.

Awatar użytkownika
rzeznik
Posty: 500
Rejestracja: 13 maja 2007, 19:41
Lokalizacja: z masarni

Post autor: rzeznik » 24 lis 2008, 10:49

marcus pisze:Skoro MZA nie potrafi zaprogramować tego co trzeba to ich sprawa, z pewnością ktoś na to zwróci uwagę.
Eee tam, MZA to pikus... Istnym demonem predkosci i precyzji w programowaniu wyswietlaczy jest Grodzio :D
rury

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 24 lis 2008, 10:55

Ja to bym powiedział, że programować to oni jako tako programują te trasy zmienione, ale co innego nauczyć kierowców, że mają taki wariant w sterowniku wybrać :-)

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 24 lis 2008, 16:40

Tablice są dla związkowców aż takie ciężkie, że muszą koniecznie mieć wyświetlacze... :-s
Polska The Times pisze:Tablice w ikarusach nie są ciężkie
Krzysztof Zaremba 2008-11-24 12:46:43, aktualizacja: 2008-11-24 12:46:43

Miejskie Zakłady Autobusowe rozpoczęły wymianę przednich i tylnych tablic z numerem linii w 248 ikarusach.

Zamontowano je już w trzech wozach. Instalacja tablic będzie droższa niż rynkowa wartość autobusów. O tym, że diodowe wyświetlacze mają zastąpić plansze wykonane z lekkiego tworzywa sztucznego z wyklejonym numerem linii, pisaliśmy w środowym wydaniu "Polski". Jak dowiedzieliśmy się w MZA, producentem tablic jest mielecka firma Rączka & Gąsior. Ustaliliśmy również, że tablice z Mielca są najdroższe na rynku. Jeden komplet kosztuje około 18 tys. zł. Mimo że w ikarusach jest najzimniej, MZA nie planują wyposażyć starych autobusów w "ciepły guzik" - przycisk, którym pasażer otwierałby drzwi w pojeździe stojącym na przystanku. Koszt montażu takiego urządzenia w przegubowym autobusie to 3 tys. zł.

Okazuje się, że z rozrzutności zarządu MZA zadowolona jest zakładowa NSZZ "Solidarność". Co ciekawe, ani MZA, ani związkowcom nie przeszkadza fakt, że nowe tablice diodowe będą więcej warte niż autobusy, w których zostaną one zamontowane. Rynkowa wartość wiekowego ikarusa to 10-15 tys. zł. Związek zawodowy popiera decyzje zarządu spółki na tyle bezkrytycznie, że ucieka się do dziwnej argumentacji.

Oto jak listopadowa "Nasza Syrenka", biuletyn związku, usprawiedliwia pracodawcę: "Nasi pracownicy nie będą już nosili ciężkich tablic na przód i tył pojazdu ani wkładać ich do kaset". Postanowiliśmy sprawdzić, ile waży plastikowa plansza z numerem linii. Wynik? 242 gramy! Dwa "kwadraty", tak kierowcy nazywają tablice, które muszą nosić kierowcy, ważą łącznie 484 gramy.

Co więcej, kierowcy i tak nadal będą musieli dźwigać tablice z numerem oraz trasą linii - te umieszczone z boku autobusu. Są one znacznie cięższe i bardziej niewygodne ze względu na ich gabaryty. MZA nie zdecydował się na instalację bocznych diodowych plansz nawet w nowych solarisach, choć zgodnie z argumentacją ułatwiłoby to życie i pracownikom, i pasażerom. Solidarność też nie domaga się tego typu ułatwień w interesie pracowników.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/6275 ... ,id,t.html
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 24 lis 2008, 16:45

Polska The Times pisze:Mimo że w ikarusach jest najzimniej
Ciekawe na jakiej podstawie wymyślili tę brednię.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 24 lis 2008, 17:34

A propos wyświetlaczy: dziś jelonek A166 :arrow: 2/208 jeździł sobie z nieczynnymi wyświetlaczami. Jedynie z przodu miał dechę, która powinna być z boku... :-"

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 lis 2008, 18:00

Jamnik pisze:
Polska The Times pisze:Mimo że w ikarusach jest najzimniej
Ciekawe na jakiej podstawie wymyślili tę brednię.
rozumowanie jest proste - skoro nie ma ogrzewania (w drugim członie...)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2008, 18:10

Jamnik pisze:
Polska The Times pisze:Mimo że w ikarusach jest najzimniej
Ciekawe na jakiej podstawie wymyślili tę brednię.
Na podstawie obserwacji zapewne. Osobiście tydzień zwolnienia zaliczyłem po powrocie do domu niedogrzanym Ikarusem, a nawet w sekcji B nie siedziałem.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 24 lis 2008, 18:55

Przypuszczam, że stwierdzenie to oparli na podstawie braku ciepłego guzika w Ikarusach. Tymczasem obecność ciepłego guzika często powoduje, w przypadku braku kierowcy wewnątrz, znacznie intensywniejsze wychładzanie wnętrza pojazdu. Oczywiście nie dotyczy to wozów wyposażonych w system czasowego zamykania drzwi.

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 24 lis 2008, 19:19

Polska The Times pisze:MZA nie zdecydował się na instalację bocznych diodowych plansz nawet w nowych solarisach, choć zgodnie z argumentacją ułatwiłoby to życie i pracownikom, i pasażerom.
Ciekawe, pod jakim względem diodowe tablice ułatwiłyby życie pasażerom. W szczególności tym 'najbardziej' zorientowanym w trasie przejazdu.

ODPOWIEDZ