Chińskie autobusy zaleją Polskę w 2009r

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 08 paź 2008, 23:31

Nie mogą być gorsze od Solarisa, w którym w pierwszym tygodniu od wyjazdu z fabryki pęka przewód od powietrza...

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 paź 2008, 19:35

Jakby przyjrzeć się informacjom na stronie to cały napęd jest importowany. Chińczycy produkują w zasadzie tylko klimę i siedzenia. Całość może nie będzie taka tragiczna :-k

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 paź 2008, 19:38

Solaris U10 pisze:Jakby przyjrzeć się informacjom na stronie to cały napęd jest importowany. Chińczycy produkują w zasadzie tylko klimę i siedzenia. Całość może nie będzie taka tragiczna :-k
Widzisz, ale obawiam się, że może być tak jak z Jelczem... Flaki z importu, a jakość wykonania tragiczna...
Proboszcz pisze:Nie mogą być gorsze od Solarisa, w którym w pierwszym tygodniu od wyjazdu z fabryki pęka przewód od powietrza...
Może miał wadę fabryczną?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 09 paź 2008, 21:32

Wolfchen pisze:Może miał wadę fabryczną?
Który to już z kolei nowy Solaris ma wadę fabryczną?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 paź 2008, 23:06

Autobus nie ma prawa się psuć?

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 09 paź 2008, 23:14

SławekM pisze:Autobus nie ma prawa się psuć?
Autobus, który 2-3 dni wcześniej przyjechał z fabryki nie ma prawa się psuć...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 paź 2008, 16:26

Proboszcz pisze:Autobus, który 2-3 dni wcześniej przyjechał z fabryki nie ma prawa się psuć...
Chciałbym powiedzieć, że takie detale jak przewody, czy osprzęt silnika jest dostarczany przez podwykonawców, więc nie wszystko jest winą producenta.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 10 paź 2008, 17:06

Myślę że póki co King Long nie będzie stanowił wielkiego zagrożenia dla Solarisa, raczej dla zachodnich producentów, którzy już mają problemy - np. Volvo.
Jeżeli chodzi o Solarkę to trudno oczekiwać że będzie miała ciągłą hossę - choć z naszej perspektywy byłoby to fajną sprawą - powinni zdecydowanie zacząć inwestować w efektywniejszy i ekologiczny napęd (np. silniki Tesli) pieniądze by się znalazły a efekt byłby porażający - dużo mniejsza zawodność i mniejsza komplikacja systemu w porównaniu z tłokowym.

Na koniec trzeba jeszcze wspomnieć o tym że King Long może jednak nie dac rady na europejskim rynku, jak ktoś wspomniał UE będzie sie bronić jak tylko da radę przed Chińczykami, a że strefę Euro zaczął już ogarniać kryzys gospodarczy to działania zaczną się robić coraz aktywniejsze.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 paź 2008, 17:28

Aligator pisze:Jeżeli chodzi o Solarkę to trudno oczekiwać że będzie miała ciągłą hossę - choć z naszej perspektywy byłoby to fajną sprawą - powinni zdecydowanie zacząć inwestować w efektywniejszy i ekologiczny napęd (np. silniki Tesli) pieniądze by się znalazły a efekt byłby porażający - dużo mniejsza zawodność i mniejsza komplikacja systemu w porównaniu z tłokowym.
Nieopłacalne. To byłaby całkowicie nowa konstrukcja, dosyć droga, o trudnym dostępie do części zamiennych, nie wspomnę o problemach ze smarowaniem, czy innych wadach eksploatachyjnych. Jedyny plus jest taki, że turbina Tesli jest wielopaliwowa; nie zmienia to faktu, że taka inwestycja nie ma poparcia ekonomicznego póki co... 8-(

[ Dodano: Pią 10 Paź, 2008 17:30 ]
Aligator pisze:Myślę że póki co King Long nie będzie stanowił wielkiego zagrożenia dla Solarisa, raczej dla zachodnich producentów, którzy już mają problemy - np. Volvo.
Nie sądzę, zachodni producenci mają wiernych odbiorców, więc conajwyżej King-Long może się zadomowić na Ukrainie czy w Rumunii, Turcji, Mołdawii...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 10 paź 2008, 18:55

Nieopłacalne. To byłaby całkowicie nowa konstrukcja, dosyć droga, o trudnym dostępie do części zamiennych, nie wspomnę o problemach ze smarowaniem, czy innych wadach eksploatachyjnych.
Tu się nie zgodzę.
Budowa turbina tesli jest o niebo mniej awaryjna od standardowaego silnika tłokowego, posiada mniej ruchomych - możliwych do uszkodzenia - części dzięki czemu jej konserwacja jest prostsza a zużycie materiału mniejsze, (dlatego montuje się je choćby w atomowych okrętach podwodnych czy szybkoobrotowych wiertłach dentystycznych). Części zamienne to nie problem, możliwe do wykonania - z resztą produkowane na świecie seryjnie od lat 50.
Smarowaniu podlegałyby jedynie łożyska przenoszące naped z turbiny na wał, sama turbina nie potrzebuje smarowania bo działa w oparciu o adhezję substancji podanej z dyszy, a nie tarcie - jak silnik tłokowy w którym spalanie następuje wewnątrz tłoku.

Jedyny plus jest taki, że turbina Tesli jest wielopaliwowa; nie zmienia to faktu, że taka inwestycja nie ma poparcia ekonomicznego póki co...
Turbina Tesli nie znalazła poparcia ekonomicznego tylko i wyłącznie ze względu na lobby producentów silników tłokowych i koncernów paliwowych (silnik tesli może osiągnąć moc do 1000 KM, będąc przy tym znacznie lżejszym od konkurenta tłokowego, plus jak wspomniałeś może być zasilany bardzo wieloma różnymi paliwami - gazem, lub cieczą).
Nie sądzę, zachodni producenci mają wiernych odbiorców, więc conajwyżej King-Long może się zadomowić na Ukrainie czy w Rumunii, Turcji, Mołdawii...
Póki co przez wzgląd na wierność konsumentów Volvo zmuszone jest zastosować politykę masowych zwolnień w Szwecji - fabryka pod Geteburgiem (czy jak się to pisze) bo padły im rynki zbytu, a bierz pod uwagę że Chińczyków jeszcze nie ma.
Kolejne na liście Reanult, i osławiony Volkswagen którzy też będą redukować zatrudnienie... :D
Ogólnie w UE w najbliższych latach szacuje sie spadek zatrudnienia w sektorze samochodowym o ok 10 mln osób...
Zauważ że nawet MAN czy DAF stopniowo tracą klientów.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 11 paź 2008, 15:46

Aligator pisze:Jeżeli chodzi o Solarkę to trudno oczekiwać że będzie miała ciągłą hossę - choć z naszej perspektywy byłoby to fajną sprawą - powinni zdecydowanie zacząć inwestować w efektywniejszy i ekologiczny napęd (np. silniki Tesli) pieniądze by się znalazły a efekt byłby porażający - dużo mniejsza zawodność i mniejsza komplikacja systemu w porównaniu z tłokowym.
Solaris planuje budowę autobusu elektrycznego.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 11 paź 2008, 15:56

Siecool pisze:Solaris planuje budowę autobusu elektrycznego.
Trolejbus? :D
Całkowicie? Fajnie tylko będzie po za zasięgiem zakupu przez jakiekolwiek miasto.
Nie uznaję pomysłu MZA by zakupić 50 autobusów na biopaliwa. bo koszt tych biopaliw będzie straszny.
Zastanawiam się co by się wydarzyło gdyby jakaś firma wystawiła TANIE masowo produkowane hybrydy czy elektryczne... ryzyko spore ale, mgło by się przyjąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 paź 2008, 1:33

Siecool pisze:
Aligator pisze:Jeżeli chodzi o Solarkę to trudno oczekiwać że będzie miała ciągłą hossę - choć z naszej perspektywy byłoby to fajną sprawą - powinni zdecydowanie zacząć inwestować w efektywniejszy i ekologiczny napęd (np. silniki Tesli) pieniądze by się znalazły a efekt byłby porażający - dużo mniejsza zawodność i mniejsza komplikacja systemu w porównaniu z tłokowym.
Solaris planuje budowę autobusu elektrycznego.
oni to chyba rok temu zapowiadali. Ten trolejbus, co sieci nie będzie potrzebował :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 14 paź 2008, 8:57

Zastanawiam się co by się wydarzyło gdyby jakaś firma wystawiła TANIE masowo produkowane hybrydy czy elektryczne... ryzyko spore ale, mgło by się przyjąć.
Przyjąć by się przyjęło, z tym tylko że pojawia się problem prądu.
Żeby o czymkolwiek takim myśleć nasi miłościwie nam panujący musieliby wreszcie wypracować jakieś sensowne rozwiązanie sytuacji (budowa 2-3 elektrowni atomowych po 2-3 tys. megawatogodzin...) bo już dziś powoli zbliżamy się do granic możliwości naszych elektrowni a i jeśli tak dalej pójdzie to za 2-4 latka prąd będzie kilka razy droższy (konieczność wykupowania przez elektrownie węglowe limitów emisji CO2...).

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 06 gru 2008, 18:18

Wracając do tematu. Prototyp miejskiego autobusu KingLong.
Obecnie, zapewne dla lepszego efektu nazywa się "M.A.N. KingLong" i został wyprodukowany w zawrotnej liczbie kilku sztuk.

Nasze przedstawicielstwa firm produkujących chińskie auta osobowe obecnie znikają z Polski, bo nie było chętnych na zakupy.
Natomiast europejskie przedstawicielstwo firmy KingLong jest prawie martwe od ponad 2 lat. Zalewu chińskich autobusów tej marki raczej nie zobaczymy ;)

Fotka z październikowgo wydania ABC (Australian Bus & Coach)
Załączniki
KinG-Long-MAN.jpg

ODPOWIEDZ