[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderator: JacekM

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 16 gru 2008, 8:18

Wczoraj okolo 16 ponownie nie udalo mi sie wejśc do metra na stacji Politechnika :arrow: Młociny. Nastepny sklad byl za 1.5 min i tam też ledwo weszli ci co odeszli z kwitkiem od drzwi poprzedniego. Jeśli cos takiego dzieje sie popołudniami to aż strach mysleć co tam się dzieje rano.
Prosze o niewycofywanie już więcej autobusow znad metra bo to najwyraźniej osiagneło już granice mozliwości przewozu ludzi.

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 16 gru 2008, 16:35

Solaris U10 pisze:Nie da się wyegzekwować nakazu używania bramek?
Po co egzekwować kretyński nakaz? Jeśli projektanci stacji totalnie sp...lili robotę, przez co robią się ludzkie korki (brawa dla tych panów w przypadkach natychmiastowej ewakuacji) to chyba siłą rzeczy można ten nakaz omijać.
Rosa pisze:Jak? Jeśli ktos ma wybór, stać w kolejce do bramki lub wejście bezpośrednie bez kolejki (a przecież ma bilet) to calkiem chore byłoby zmuszanie go do stania w niepotrzebnej kolejce i marnowanie czasu na nic.
100% poparcia.
Solaris U10 pisze:Dura lex, sed lex, trzeba wychodzić bramkami.
Idiotyzm, w ogólnej ocenia społeczeństwa, prawa, upoważnia mnie do jego nieprzestrzegania.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 16 gru 2008, 19:42

Kiedy zostaną naprawione schody na pd głowicy stacji plac Wilsona? :-?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2008, 19:56

Kracho pisze:
Solaris U10 pisze:Nie da się wyegzekwować nakazu używania bramek?
Po co egzekwować kretyński nakaz? Jeśli projektanci stacji totalnie sp...lili robotę, przez co robią się ludzkie korki (brawa dla tych panów w przypadkach natychmiastowej ewakuacji) to chyba siłą rzeczy można ten nakaz omijać.
architekci stacji nie mają nic do tego, bo jak projektowali stacje, to mowy o bramkach nie było. Poza tym w przypadku ewakuacji pasażerów jest przycisk zwalniający bramki i wyjścia awaryjne.
Rosa pisze: Nastepny sklad byl za 1.5 min i tam też ledwo weszli ci co odeszli z kwitkiem od drzwi poprzedniego.
pytanie ile był opóźniony wcześniejszy skład, generalnie co jakiś czas zdarza się jednak luźniejszy pociąg. Rano ludzie bardziej się upychają i cierpliwie czekają ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 18 gru 2008, 7:49

To może nie ten temat, ale niespecjalnie widzę lepszy.
Rzadko jeżdżę :mewa: , a niestety wczoraj miałem wątpliwą przyjemność skorzystania z tego środka transportu na odcinku Pl. Wilsona - Wilanowska. Traumatyczne przeżycie.
Gdy wszedłem na peron, podjechał pociąg w kier. Młocin. Odjechał i po 40 s. przyjechał kolejny w kier. Młocin.
Pociągi w kier. Kabat kursowały co jakieś 2.5-3.5 min.

Czym mogły być spowodowane takie, a nie inne odstępy czasu w przyjechaniu tych dwóch pociągów w kier. Młocin? Nie wiem, nie znam się, więc pytam :razz:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 gru 2008, 9:29

Rosa pisze:Prosze o niewycofywanie już więcej autobusow znad metra bo to najwyraźniej osiagneło już granice mozliwości przewozu ludzi.
Nie będą wycofywane, jeżeli ludzie będą nimi jeździć. Jakoś jednak mam wrażenie, że wolą się upychać do metra. Przynajmniej na razie. Ewentualnie do tramwajów.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 gru 2008, 9:37

Bastian pisze:Nie będą wycofywane, jeżeli ludzie będą nimi jeździć. Jakoś jednak mam wrażenie, że wolą się upychać do metra. Przynajmniej na razie. Ewentualnie do tramwajów.
Rzecz dziwna, ale dziś w metrze było dość lużno. Może wydarzenia dnia wczorajszego przekonały niektórych do alternatywnych form transportu :)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 gru 2008, 9:47

Nie wiem gdzie było pusto, bo o 7:20 ledwo można się było wcisnąć na Wilsonie, a na Gdańskim została garstka ludzi - jak zwykle ;-)
Może niektórzy - z racji deszczu - woleli własny samochód?

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 gru 2008, 11:04

geograf pisze:Nie wiem gdzie było pusto, bo o 7:20 ledwo można się było wcisnąć na Wilsonie, a na Gdańskim została garstka ludzi - jak zwykle ;-)
Może niektórzy - z racji deszczu - woleli własny samochód?
Ja jechałem przed 8-mą. Nie pisałem, że było pusto. Jedynie że lużniej.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 18 gru 2008, 13:17

BJ.2052 pisze:To może nie ten temat, ale niespecjalnie widzę lepszy.
Rzadko jeżdżę :mewa: , a niestety wczoraj miałem wątpliwą przyjemność skorzystania z tego środka transportu na odcinku Pl. Wilsona - Wilanowska. Traumatyczne przeżycie.
Gdy wszedłem na peron, podjechał pociąg w kier. Młocin. Odjechał i po 40 s. przyjechał kolejny w kier. Młocin.
Pociągi w kier. Kabat kursowały co jakieś 2.5-3.5 min.

Czym mogły być spowodowane takie, a nie inne odstępy czasu w przyjechaniu tych dwóch pociągów w kier. Młocin? Nie wiem, nie znam się, więc pytam :razz:
Ten pociąg, który podjechał pierwszy musiał przyjechać z dużym następstwem po poprzednim ze względu na długie wymiany pasażerskie oraz blokowanie drzwi przez pasażerów przynajmniej do stacji centrum, co na każdej stacji powodowało długie zatrzymania i zwiększało jeszcze czas następstwa. W związku z tym następny pociąg "toczył się" w najbliższej możliwej odległości czasowej. Ale te 40 sek to przesadziłeś, bo to chyba nie możliwe ze względów bezpieczeństwa, bo odległość Pl. Wilsona od Dw. Gdańskiego jest dosyć duża.

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 gru 2008, 14:40

Nazgul pisze:Ale te 40 sek to przesadziłeś, bo to chyba nie możliwe ze względów bezpieczeństwa, bo odległość Pl. Wilsona od Dw. Gdańskiego jest dosyć duża.
Jest możliwe jeżeli pociąg będzie oczekiwał na wjazd w tunelu przed peronem a nie na poprzedniej stacji.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 gru 2008, 15:39

Przed A-18 jest semafor wjazdowy.

[ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 15:39 ]
BJ.2052 pisze:Traumatyczne przeżycie.
faktycznie tak traumatyczne, że aż nadawały się do tematu o awariach i utrudnieniach ](*,)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 gru 2008, 15:40

Paweł D. pisze:
geograf pisze:Nie wiem gdzie było pusto, bo o 7:20 ledwo można się było wcisnąć na Wilsonie, a na Gdańskim została garstka ludzi - jak zwykle ;-)
Może niektórzy - z racji deszczu - woleli własny samochód?
Ja jechałem przed 8-mą. Nie pisałem, że było pusto. Jedynie że lużniej.
Święta się zbliżają itp. Powiem tylko, że liczba pasażerów w dni robocze nie jest stała i wahania pomiędzy są nawet w granicach 20 tys. osób.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 18 gru 2008, 16:14

No tak, ale z opowieści wynika, że pociąg wjechał na stację i nie stał długo (zresztą obecnie na Wilsona w kierunku Młocin nie ma długich wymian pasażerskich), a zaraz za 40 sek. wjechał następny, co by oznaczało że ten drugi musiał ruszyć z Dw. Gdańskiego, kiedy pierwszy był jeszcze w tunelu w znacznej odległości od Pl. Wilsona.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 gru 2008, 16:38

Nie jest to możliwe, pociąg nie mógł w tym momencie ruszyć ze stacji A-17.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ