Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR
Moderator: JacekM
http://www.zw.com.pl/artykul/2,321928_T ... lejki.html
Tłumy ruszą do kolejki
Chociaż pasażerowie z Legionowa, Piaseczna czy Otwocka już od czterech dni jeżdżą koleją z miejskim biletem, dopiero dziś w pociągach zapanuje tłok. A wiosną ścisk może być jeszcze większy.
Wspólny bilet aglomeracyjny pojawił się w Nowy Rok na wszystkich kolejowych trasach prowadzących do Warszawy, w cieniu zabaw sylwestrowych. Przez cztery pierwsze dni zainteresowanie pasażerów było jednak niewielkie. Komunikacja publiczna raczej świeciła pustkami. Inwazji pasażerów urzędnicy spodziewają się właśnie od dzisiaj.– Po miesiącu na podstawie danych ze sprzedaży będziemy w stanie precyzyjnie powiedzieć, o ile wzrosła liczba pasażerów korzystających z tego udogodnienia – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.
Są oszczędności
Usługa obowiązuje na obszarze ograniczonym stacjami PKP: Chotomów, Nieporęt, Zagościniec, Sulejówek-Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków i Płochocin oraz WKD Opacz. Mieszkańcy tej strefy nie muszą kupować już dwóch biletów – miejskiego i kolejowego. Wystarczy jeden miejski, ważny w dwóch strefach – do wyboru: dobowy, 3-, 7-, 30- i 90-dniowy oraz tzw. bilet seniora (odpadają bilety na jedną linię). A to kilkadziesiąt złotych oszczędności – w zależności od stacji.
Gdyby każdy z mieszkańców nowej biletowej strefy wsiadł do pociągu z miejskim biletem, mielibyśmy 400 tys. dodatkowych pasażerów. To radykalnie zmniejszyłoby korki na ulicach stolicy, ale jednocześnie oznaczałoby „klęską urodzaju” dla Kolei Mazowieckich. Jej pociągi nawet bez biletu aglomeracyjnego pękały już w szwach.
Prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita szacuje jednak ostrożnie, że w pierwszych tygodniach przybędzie ponad 10 tys. pasażerów, a później ich liczba wzrośnie do kilkudziesięciu tysięcy.
Jej spółka ma wypożyczyć w Przewozach Regionalnych dziesięć dodatkowych pociągów, żeby zagwarantować pasażerom większą liczbę miejsc.
Bilet dla „wukadki”
Granice wspólnego biletu nie są ostateczne. Na kilka dni przed jego startem okazało się, że na linii do Tłuszcza usługa nie skończy się jednak na stacji PKP Zielonka, ale obejmie też Kobyłkę, Wołomin i Zagościniec. Władze Kobyłki uległy presji mieszkańców i zgodziły się do biletu dopłacić. Wcześniej blokowały jego rozszerzenie.
Teraz szef ZTM Leszek Ruta prowadzi rozmowy w sprawie objęcia wspólnym biletem kolejnych stacji Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dzisiaj możemy jeździć tak WKD tylko do pierwszej za granicą Warszawy stacji Opacz. Mieszkańcy domagają się przedłużenia biletu o Michałowice, Reguły, Malichy, Tworki, Pruszków i Komorów. Internauci piszą, że wtedy w kolejce zapanowałby taki tłok, że można by ją oglądać tylko z zewnątrz.ZTM chciałby rozszerzyć wspólny bilet od wiosny.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Gdyby p....ny kaczor nie wstrzymał na 2 lata usamorzadowienia WKD to pewnie już dziś jeździlibyśmy nowymi składami i nie byłoby problemów z tłokiem i wspólnym biletem. A tak....Teraz szef ZTM Leszek Ruta prowadzi rozmowy w sprawie objęcia wspólnym biletem kolejnych stacji Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dzisiaj możemy jeździć tak WKD tylko do pierwszej za granicą Warszawy stacji Opacz. Mieszkańcy domagają się przedłużenia biletu o Michałowice, Reguły, Malichy, Tworki, Pruszków i Komorów. Internauci piszą, że wtedy w kolejce zapanowałby taki tłok, że można by ją oglądać tylko z zewnątrz.ZTM chciałby rozszerzyć wspólny bilet od wiosny.
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I co ma brak jednostek do żałosnej częstotliwości poza szczytem i święta?malyniak pisze:To po co wprowadzili swoje składy na linię Dęblin - Radom, gdzie wcześniej jeździły kible PR, jeżeli teraz będą z powrotem wypożyczać jednostki?ŻW pisze:Jej spółka ma wypożyczyć w Przewozach Regionalnych dziesięć dodatkowych pociągów, żeby zagwarantować pasażerom większą liczbę miejsc.
I jaki jest sens dwuskładów FLIRTów w sobotę zamiast lepszej częstotliwości?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czas akcji: Dzisiaj, tj. 05.01.2009, godz. 7:31
Miejsce akcji: p.o. Świder, pociąg KM12520 (rel. Otwock - Radom)
- Dzień dobry Pani kierownik. Można bilet strefowy na drugą strefę poprosić?
- Nie mogę wystawić, od rana tyle kart aktywowałam, że mi się kasa wyładowała
-
- No wszyscy dzisiaj aktywują, a to strasznie rozładowuje kasę?
- A jak Renoma wpadnie?
- To ja powiem, żeby nie karali
Na szczęście nie dane było sprawdzić czy karaliby czy też nie...
Miejsce akcji: p.o. Świder, pociąg KM12520 (rel. Otwock - Radom)
- Dzień dobry Pani kierownik. Można bilet strefowy na drugą strefę poprosić?
- Nie mogę wystawić, od rana tyle kart aktywowałam, że mi się kasa wyładowała
-
- No wszyscy dzisiaj aktywują, a to strasznie rozładowuje kasę?
- A jak Renoma wpadnie?
- To ja powiem, żeby nie karali
Na szczęście nie dane było sprawdzić czy karaliby czy też nie...
- boyhotelowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 10 lis 2008, 17:49
Zapraszam do podpisywanie się pod petycję w sprawie wprowadzenia oferty Wspólny Bilet w Halinowie, Dębem Wielkim i Mińsku Mazowieckim
www.petycje.pl/3714
stwórzmy coś konstruktywnego;-)
www.petycje.pl/3714
stwórzmy coś konstruktywnego;-)
Minsk Mazowiecki-->Warszawa
Jakoś tak nie podoba mi się wspólny bilet do Mińska, szczególnie na drugiej strefie to trochę za daleko. Oczywiście wprowadzanie trzeciej strefy dla jednego Mińska ma wątpliwy sens, ale z czasem pewnie pojawiłoby się jeszcze kilka innych gmin chętnych wprowadzić ją u siebie a tak w ogóle to poproszę drugą strefę do Małkini albo chociaż Sadownego
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Jestem na NIE. Nie do Mińska. Nie można odebrać Mińskowi przynależnosci do Regionu Warszawskiego, ale nie jest częścią aglomeracji warszawskiej. Chodzi tu zarówno o odległość od centrum Warszawy (40 km) jak i brak wielu innych związków. W ten sposób wspólnego biletu moga domagać się mieszkańcy Radomia i Siedlec......III strefa OK, w tymże powinna to być jakaś wspólna oferta ZTM i KM - nowy rodzaj biletu dwóch przewoźników. Mińsk powinien brać udział w integracji transportu regionalnego, a nie miejskiego.boyhotelowy pisze:Zapraszam do podpisywanie się pod petycję w sprawie wprowadzenia oferty Wspólny Bilet w Halinowie, Dębem Wielkim i Mińsku Mazowieckim
Ale pomysł nie ma na celu włączenie Mińska do 2 sterefy ZTM... TEgo Miasto nie poprze nigdy - nie będzie na to pieniędzy..florekf pisze:Jestem na NIE. Nie do Mińska.
Ale za to miasto powinno włączyć się czynnie w tworzenie 3-strefy ZTM - strefy biletowej, albo akceptowanie 3-strefy KM w ZTM...
Z tresci petycji wynika, że Mińsk powienien mieć tak samo wspólny bilet jak miasta w aglomeracji warszawskiej- czyli II strefaprzewoz pisze:Ale pomysł nie ma na celu włączenie Mińska do 2 sterefy ZTM... TEgo Miasto nie poprze nigdy - nie będzie na to pieniędzy..
Ale za to miasto powinno włączyć się czynnie w tworzenie 3-strefy ZTM - strefy biletowej, albo akceptowanie 3-strefy KM w ZTM..
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Normalna firma, jak jej brakuje wykwalifikowanych pracowników, to ich sobie szkoli.Premo pisze:Może powiesz skąd maszynistów weźmiesz?Glonojad pisze:I jaki jest sens dwuskładów FLIRTów w sobotę zamiast lepszej częstotliwości?
Ale nie bajaj, że to o maszynistów chodzi, polityka KM jest taka, że lepsze częstotliwości nie są potrzebne.
[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 11:31 ]
KM by się nie wypłaciły.przewoz pisze: albo akceptowanie 3-strefy KM w ZTM...