Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 02 sty 2009, 11:06

Odcinek Wołomin- Wołomin Słoneczna. Przychodzi kierpoć i prosi o bilet. Pokazuję mu kartę (spresonalizowaną) a on na to :CO TO JEST? Oczywiście LDP też nie miał
Obrazek

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 sty 2009, 13:59

Pięknie na mapie wygląda wycinek pod WKD :)
Obrazek

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 sty 2009, 14:15

florekf pisze:Odcinek Wołomin- Wołomin Słoneczna. Przychodzi kierpoć i prosi o bilet. Pokazuję mu kartę (spresonalizowaną) a on na to :CO TO JEST? Oczywiście LDP też nie miał
No trzeba było powiedzieć, że bilet i opłata za przejazd :>

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 04 sty 2009, 21:20

Obrazek

Tłumy ruszą do kolejki

Chociaż pasażerowie z Legionowa, Piaseczna czy Otwocka już od czterech dni jeżdżą koleją z miejskim biletem, dopiero dziś w pociągach zapanuje tłok. A wiosną ścisk może być jeszcze większy.

Wspólny bilet aglomeracyjny pojawił się w Nowy Rok na wszystkich kolejowych trasach prowadzących do Warszawy, w cieniu zabaw sylwestrowych. Przez cztery pierwsze dni zainteresowanie pasażerów było jednak niewielkie. Komunikacja publiczna raczej świeciła pustkami. Inwazji pasażerów urzędnicy spodziewają się właśnie od dzisiaj.– Po miesiącu na podstawie danych ze sprzedaży będziemy w stanie precyzyjnie powiedzieć, o ile wzrosła liczba pasażerów korzystających z tego udogodnienia – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.

Są oszczędności

Usługa obowiązuje na obszarze ograniczonym stacjami PKP: Chotomów, Nieporęt, Zagościniec, Sulejówek-Miłosna, Śródborów, Zalesie Górne, Pruszków i Płochocin oraz WKD Opacz. Mieszkańcy tej strefy nie muszą kupować już dwóch biletów – miejskiego i kolejowego. Wystarczy jeden miejski, ważny w dwóch strefach – do wyboru: dobowy, 3-, 7-, 30- i 90-dniowy oraz tzw. bilet seniora (odpadają bilety na jedną linię). A to kilkadziesiąt złotych oszczędności – w zależności od stacji.

Gdyby każdy z mieszkańców nowej biletowej strefy wsiadł do pociągu z miejskim biletem, mielibyśmy 400 tys. dodatkowych pasażerów. To radykalnie zmniejszyłoby korki na ulicach stolicy, ale jednocześnie oznaczałoby „klęską urodzaju” dla Kolei Mazowieckich. Jej pociągi nawet bez biletu aglomeracyjnego pękały już w szwach.

Prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita szacuje jednak ostrożnie, że w pierwszych tygodniach przybędzie ponad 10 tys. pasażerów, a później ich liczba wzrośnie do kilkudziesięciu tysięcy.

Jej spółka ma wypożyczyć w Przewozach Regionalnych dziesięć dodatkowych pociągów, żeby zagwarantować pasażerom większą liczbę miejsc.

Bilet dla „wukadki”

Granice wspólnego biletu nie są ostateczne. Na kilka dni przed jego startem okazało się, że na linii do Tłuszcza usługa nie skończy się jednak na stacji PKP Zielonka, ale obejmie też Kobyłkę, Wołomin i Zagościniec. Władze Kobyłki uległy presji mieszkańców i zgodziły się do biletu dopłacić. Wcześniej blokowały jego rozszerzenie.

Teraz szef ZTM Leszek Ruta prowadzi rozmowy w sprawie objęcia wspólnym biletem kolejnych stacji Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dzisiaj możemy jeździć tak WKD tylko do pierwszej za granicą Warszawy stacji Opacz. Mieszkańcy domagają się przedłużenia biletu o Michałowice, Reguły, Malichy, Tworki, Pruszków i Komorów. Internauci piszą, że wtedy w kolejce zapanowałby taki tłok, że można by ją oglądać tylko z zewnątrz.ZTM chciałby rozszerzyć wspólny bilet od wiosny.
http://www.zw.com.pl/artykul/2,321928_T ... lejki.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 04 sty 2009, 23:29

del

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 05 sty 2009, 9:42

Teraz szef ZTM Leszek Ruta prowadzi rozmowy w sprawie objęcia wspólnym biletem kolejnych stacji Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dzisiaj możemy jeździć tak WKD tylko do pierwszej za granicą Warszawy stacji Opacz. Mieszkańcy domagają się przedłużenia biletu o Michałowice, Reguły, Malichy, Tworki, Pruszków i Komorów. Internauci piszą, że wtedy w kolejce zapanowałby taki tłok, że można by ją oglądać tylko z zewnątrz.ZTM chciałby rozszerzyć wspólny bilet od wiosny.
Gdyby p....ny kaczor nie wstrzymał na 2 lata usamorzadowienia WKD to pewnie już dziś jeździlibyśmy nowymi składami i nie byłoby problemów z tłokiem i wspólnym biletem. A tak.... #-o
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sty 2009, 12:08

malyniak pisze:
ŻW pisze:Jej spółka ma wypożyczyć w Przewozach Regionalnych dziesięć dodatkowych pociągów, żeby zagwarantować pasażerom większą liczbę miejsc.
To po co wprowadzili swoje składy na linię Dęblin - Radom, gdzie wcześniej jeździły kible PR, jeżeli teraz będą z powrotem wypożyczać jednostki?
I co ma brak jednostek do żałosnej częstotliwości poza szczytem i święta?
I jaki jest sens dwuskładów FLIRTów w sobotę zamiast lepszej częstotliwości?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 05 sty 2009, 13:37

Czas akcji: Dzisiaj, tj. 05.01.2009, godz. 7:31
Miejsce akcji: p.o. Świder, pociąg KM12520 (rel. Otwock - Radom)
- Dzień dobry Pani kierownik. Można bilet strefowy na drugą strefę poprosić?
- Nie mogę wystawić, od rana tyle kart aktywowałam, że mi się kasa wyładowała
- :?:
- No wszyscy dzisiaj aktywują, a to strasznie rozładowuje kasę?
- A jak Renoma wpadnie?
- To ja powiem, żeby nie karali :D

Na szczęście nie dane było sprawdzić czy karaliby czy też nie...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 05 sty 2009, 14:25

Glonojad pisze:I jaki jest sens dwuskładów FLIRTów w sobotę zamiast lepszej częstotliwości?
Może powiesz skąd maszynistów weźmiesz?

Awatar użytkownika
boyhotelowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 lis 2008, 17:49

Post autor: boyhotelowy » 09 sty 2009, 20:37

Zapraszam do podpisywanie się pod petycję w sprawie wprowadzenia oferty Wspólny Bilet w Halinowie, Dębem Wielkim i Mińsku Mazowieckim

www.petycje.pl/3714

stwórzmy coś konstruktywnego;-)
Minsk Mazowiecki-->Warszawa

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 09 sty 2009, 22:54

Jakoś tak nie podoba mi się wspólny bilet do Mińska, szczególnie na drugiej strefie to trochę za daleko. Oczywiście wprowadzanie trzeciej strefy dla jednego Mińska ma wątpliwy sens, ale z czasem pewnie pojawiłoby się jeszcze kilka innych gmin chętnych wprowadzić ją u siebie a tak w ogóle to poproszę drugą strefę do Małkini albo chociaż Sadownego
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 10 sty 2009, 10:50

boyhotelowy pisze:Zapraszam do podpisywanie się pod petycję w sprawie wprowadzenia oferty Wspólny Bilet w Halinowie, Dębem Wielkim i Mińsku Mazowieckim
Jestem na NIE. Nie do Mińska. Nie można odebrać Mińskowi przynależnosci do Regionu Warszawskiego, ale nie jest częścią aglomeracji warszawskiej. Chodzi tu zarówno o odległość od centrum Warszawy (40 km) jak i brak wielu innych związków. W ten sposób wspólnego biletu moga domagać się mieszkańcy Radomia i Siedlec......III strefa OK, w tymże powinna to być jakaś wspólna oferta ZTM i KM - nowy rodzaj biletu dwóch przewoźników. Mińsk powinien brać udział w integracji transportu regionalnego, a nie miejskiego.
Obrazek

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 sty 2009, 11:18

florekf pisze:Jestem na NIE. Nie do Mińska.
Ale pomysł nie ma na celu włączenie Mińska do 2 sterefy ZTM... TEgo Miasto nie poprze nigdy - nie będzie na to pieniędzy..
Ale za to miasto powinno włączyć się czynnie w tworzenie 3-strefy ZTM - strefy biletowej, albo akceptowanie 3-strefy KM w ZTM...

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 10 sty 2009, 11:19

przewoz pisze:Ale pomysł nie ma na celu włączenie Mińska do 2 sterefy ZTM... TEgo Miasto nie poprze nigdy - nie będzie na to pieniędzy..
Ale za to miasto powinno włączyć się czynnie w tworzenie 3-strefy ZTM - strefy biletowej, albo akceptowanie 3-strefy KM w ZTM..
Z tresci petycji wynika, że Mińsk powienien mieć tak samo wspólny bilet jak miasta w aglomeracji warszawskiej- czyli II strefa :idea:
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 sty 2009, 11:30

Premo pisze:
Glonojad pisze:I jaki jest sens dwuskładów FLIRTów w sobotę zamiast lepszej częstotliwości?
Może powiesz skąd maszynistów weźmiesz?
Normalna firma, jak jej brakuje wykwalifikowanych pracowników, to ich sobie szkoli.

Ale nie bajaj, że to o maszynistów chodzi, polityka KM jest taka, że lepsze częstotliwości nie są potrzebne.

[ Dodano: Sob 10 Sty, 2009 11:31 ]
przewoz pisze: albo akceptowanie 3-strefy KM w ZTM...
KM by się nie wypłaciły.

ODPOWIEDZ