Solaris Urbino 18

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 23 gru 2005, 22:56

Siecool pisze:
Plesim pisze:Tak alpinarium w MAN-ach to jest to. :wink: Raz już spadłem z tego a innym razem o mało nie skręciłem nogi. Szczegolnie polecam w dużym tłoku. ;) Obudowa silnika to kwestia tego co jest w środku a nie widzimisie producenta. W Connexie jest inny niż w U18.
Mój kolega mierzący ponad 1,90 m jadąc kiedyś na stojąco na tym alpinarium z braku innego miejsca musiał głowę trzymać pod kątem prostym, bo sufit był cokolwiek za nisko. :)

Co do Solarek: generalnie rzecz biorąc podobają mi się, jest w nich ciepło, stylistycznie są ładne. Podpisuję się pod wspomnianymi minusami dot. siedzeń i dorzucę jednego: za cholerę nie mogę zrozumieć dlaczego MZA nie zażyczyło sobie żółtych poręczy, rozjaśniło by to trochę wnętrze, bo jak się tam wejdzie to ogarnia Cię wszechobecna szarość... co słabsze jednostki mogą w depresję wpaść. :wink:
a ja mam 193 cm wzrostu

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 26 gru 2005, 20:07

Minęło już trochę czasu od pojawienia się SU18 w Warszawie i jakie są skutki – autobusy notorycznie się psują, a już prawdziwą plagą są nie działające wyświetlacze – żadną sztuką jest spotkać SU18 bez wyświetlacza – a są to nowe autobusy.

Patrząc z perspektywy czasu widać wyższość MANów nad tymi wynalazkami – psują się one nieporównanie rzadziej, a i jakoś wyświetlacze im zawsze działają.
Nie ma to jak niemiecka myśl techniczna, a nie jakieś Polskie buble :twisted: .

Awatar użytkownika
Tweety
Posty: 157
Rejestracja: 18 gru 2005, 1:27
Lokalizacja: Warszawa-Powsin

Post autor: Tweety » 26 gru 2005, 20:29

Predator pisze:Minęło już trochę czasu od pojawienia się SU18 w Warszawie i jakie są skutki – autobusy notorycznie się psują, a już prawdziwą plagą są nie działające wyświetlacze – żadną sztuką jest spotkać SU18 bez wyświetlacza – a są to nowe autobusy.
na R-7 nie zauważyłem problemów z wyświetlaczami, za to jest u nas plaga zarysowań i kolizji przez co coraz więcej autobusów jest zabieranych do serwisu w Wyględach. Na razie z ruchu wycofano blisko 10 wozów
Motorniczy Tramwajów Warszawskich

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 27 gru 2005, 0:42

zasłyszane od kierowcy z R-7, kilka dni temu na 193..nowe wozy solarisa są cholernie awaryjne, kilka sztuk już w tej chwili stoi na warsztacie.......inną sprawą jest to że żaden kierowca sie nie garnie do prowadzenia nowych solarek.......potrafią klienci na zakładzie sprawdzać z latarkami czy nie ma jakiejś nawet milimetrowej draski itd.itp. :-? :roll:

Przepraszam za próbę edycji. Pomyliły mi się przyciski a nie wiedziałem, że mam na to forum uprawnienia... ;)
iGln

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 27 gru 2005, 1:49

Większość kierowców nie darzy SU18III zbytnią sympatią. Oto podstawowe wady tego wozu:
1. Miękkie i niskie zawieszenie, powodujące stosunkowo częste przytarcia przegubem o ziemię.
2. Zły sposób dzielenia, który sprawia, że SU18III zachodzi jeszcze bardziej niż MAN NG 313.
3. Szyba od kabiny, która dochodzi prawie do przedniej szyby wozu, powoduje utrudnioną widoczność w prawym lusterku. Często kierowca nie wie, czy widzi obraz rzeczywisty, czy odbicie w szybie.
4. Kiepskie (trzęsące) zawieszenie.
5. Brak miękkich wkładek w fotelach.

Wóz ten posiada również swoje zalety, które jednak w moim mniemaniu w pełni nie rekompensują wad. Oto niektóre zalety:
1. Bardzo dobre przyspieszenie.
2. Cicha praca silnika od wewnątrz (lecz niestety głośna od zewnątrz).
3. Solidniejsza kabina niż w SU II generacji.
4. Hamulec przystankowy odblokowywany pedałem gazu.

Wóz posiada wprawdzie dobry system łączności z serwisem, lecz do końca nie zdało to egzaminu. Na przykład w przypadku awarii wyświetlaczy i zgłoszeniu tego do serwisu, kierowcy często otrzymują odpowiedź: "To załóż dechy!". Ale to jest w zasadzie tylko kwestia serwisu, a nie autobusu.


Moje zdanie o tym wozie napisałem głównie w oparciu o opinie kierowców. Na marginesie dodam, że z tym tematem, ściśle związany będzie nowy dział na mojej stronie. 8-)


Pozdrawiam,
Jamnik

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 27 gru 2005, 8:32

Wóz ma jeszcze jedną wadę, o której nawet kierowcy mówią, otóż przy ciełym guziku drzwi się same nie zamykają tylko treba je ręznie zamykać i wpierwszych drzwiach CG jest tylko od wewnątrz.

P.S. Poza tym nie podoba mi się jego tył...

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 229
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:00
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Post autor: Marcin » 27 gru 2005, 10:19

Solaris U10 pisze:Wóz ma jeszcze jedną wadę, o której nawet kierowcy mówią, otóż przy ciełym guziku drzwi się same nie zamykają tylko treba je ręznie zamykać i wpierwszych drzwiach CG jest tylko od wewnątrz.

P.S. Poza tym nie podoba mi się jego tył...
Co ty gadasz.Ja dosc czesto jeżdze U18 i kierowcy ktorzy stosuja ciepły guzik nie musza recznie zamykac drzwi.Bez problemu drzwi sie same zamykaja.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 27 gru 2005, 11:26

:arrow: PRZY PIERWSZYCH DRZWIACH BRAKUJE Z ZEWNąTRZ tzw:"Ciepłego Guzika"
:arrow: DISPLAY'E na ogół działają bez zarzutu-wyjątek:"trefny" #8209,w którym jest do tego stopnia spierniczony autokomputer,że przy programowaniu "ręcznym"(przez "czwórkę") co chwila wskakuje komenda:START.
:arrow: Co do tzw: "odejścia",to sprawa wielce dyskusyjna.Zależy to moim zdaniem od konkretnego egzemplarza.Oraz od ustawienia przełożeń.Ogólnie są bardziej "mułowate" od MAN-ów NG 313.
:arrow: Komfort prowadzenia i ergonomia była o wiele lepsza w MAN-ach NG 313.
:arrow: SPRAWA OSTATNIA-z tymi dostawami dla MZA,to moim zdaniem SOLARIS postawił na ILOść A NIE NA JAKOść :evil:
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 229
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:00
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Post autor: Marcin » 27 gru 2005, 11:41

mobil one pisze::arrow: PRZY PIERWSZYCH DRZWIACH BRAKUJE Z ZEWNąTRZ tzw:"Ciepłego Guzika"
:evil:
W solarisach U15,manach i neoplanach tez nie ma przy przednich drzwiach ciepłego guzika od zewnatrz.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 27 gru 2005, 11:44

Sorry! A jaki jest temat wątku? Na temat jakich wozów? Spojrzałeś chociaż?
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2005, 13:11

Zasłyszane od kierowcy z R-7 (...)
To wszystko wyjaśnia :D. Nie da się naprawić młotkiem, sznurkiem i częściami do malucha, to co je mają lubić? :roll: :shock: :D

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 27 gru 2005, 18:54

Tak w temacie Solarek z Woronicza, ciekaw jestem czy mi się tylko wydawło, czy też 8232 (dziś jako 3/709) ma na zadzie mocno niechlujnie numer przyczepiony. Wygląda jak:
82 32
a nie
8232
:lol:

Pzdr.

Rutin
Posty: 1403
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:38
Lokalizacja: GóRcZaŃsKa SiElAnKa

Post autor: Rutin » 28 gru 2005, 9:24

span pisze:zasłyszane od kierowcy z R-7, kilka dni temu na 193..nowe wozy solarisa są cholernie awaryjne, kilka sztuk już w tej chwili stoi na warsztacie.......inną sprawą jest to że żaden kierowca sie nie garnie do prowadzenia nowych solarek.......potrafią klienci na zakładzie sprawdzać z latarkami czy nie ma jakiejś nawet milimetrowej draski itd.itp. :-? :roll:
Dodatkowo to mechanicy nie garna sie do naprawiania tych cudeniek.... :-?

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 28 gru 2005, 11:35

...bo od tego jest serwis firmowy SOLARIS-a,który to dyżuruje na zakładzie.Mechanicy nie mogą i nie chcą dotykać się do tych "nówek".Więc wasz teoria nt:sznureczków i lampek,jest o kant d..rzwi potłuc.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Rybiszcze
(Fischlein)
Posty: 146
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:22
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Rybiszcze » 28 gru 2005, 19:50

Jak wygląda ewentualna "naprawa" SU 18 na zakładzie? Mechanicy obchodzą wóz, sprawdzając czy jest cały i nic nie odpadło... A w grzebanie w bebechach się nie bawią, bo przeca te cudeńka na gwarancji są... :-?
Ja bym się nie czuła zbyt bezpiecznie podczas jazdy polską myślą techniczną III generacji... :wink: :lol:
Nie ma mnie...

ODPOWIEDZ