Oj, nie czepiaj się, przecież kropka jest obok przecinka na klawiaturze..., a to że nikt tego później nie przeczytał, to już inna sprawa.MZ pisze:I przeraża! Znajomością interpunkcji! Tu mamy przykład zakończenia zdania... przecinkiem.MeWa pisze:ZTM bawi, uczy
O stronach ZTM MZA i TW
Ale problem Zarządu Transportu Miejskiego z przecinkami jest o wiele bardziej złożony.rudy pisze: Oj, nie czepiaj się, przecież kropka jest obok przecinka na klawiaturze..., a to że nikt tego później nie przeczytał, to już inna sprawa.
O ile jeszcze można zrozumieć, że teraz rządzi PR i trzeba komunikaty o bzdetach wybijać na pierwsze miejsce, ignorując kompletnie albo usuwając w cień ważne dla pasażerów informacje o zmianach tras i rozkładów, o tyle zupełnie nie do pojęcia jest, że ta propaganda jest najeżona wręcz bykami interpunkcyjnymi, stylistycznymi a niekiedy nawet ortograficznymi, a co gorsza jest niechlujna (jak widać w ostatnim przykładzie) i tak przyjemna w odbiorze jak wymięta mokra ściera zamiast pachnącego ręcznika.
To już nawet nie chodzi o to, że autorzy tych "perełek" zamiast na lekcje języka polskiego chodzili prawdopodobnie na szlugi w bramę - bo to, że ktoś nie potrafi się posługiwać polszczyzną w piśmie świadczy źle o nim - ale problem ma Zarząd Transportu Miejskiego, którą to instytucję tego rodzaju teksty zwyczajnie kompromitują.
Dziwię się, że żadna z redakcji nie zajęła się jeszcze radosną twórczością ZTM-owskich polszczyznomatołków i ich przełożonych, dzięki czemu nadal informacje dla pasażera pierwszorzędne są robione na chybcika, podawane w ostatniej chwili (albo w ogóle) i poukrywane pod odnośnikami, natomiast pierwszeństwo daje się bardziej bądź mniej bzdurnym informacjom prasowym, które przede wszystkim powinny trafiać do redakcji a nie na sam środek strony głównej portalu ZTM.
Popatrz, jaka franca!
O hucznie zapowiadanych pasach dla autobusów na TŁ ani widu ani slychu... ZTM teraz wycofuje się rakiem z poprzednio skladanych obietnic - pewnie możemy zapomnieć o 405 E-7, nie mówiąc już o jakiejś linii zwyklej, ktora w koncu zaczela by obslugiwac zapomniane przystanki. Już nawet TVN Warszawa podal, że pewnie nic z tych bus-pasów nie będzie. Zawsze można powiedzieć, że to z uwagi na kryzys... ale mają teraz na wszystkie wpadki świetną wymówkę. Czyli znowu porządki na Ostrobramskiej oddalone na V kwartal...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak na razie nie było ani ćwierć dnia pogody niezbędnej na zmianę znaków poziomych!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Takie informacje były podawane ostatnio publicznie przez przedstawicieli ZTM.drapka pisze:Czyli sprawa jest już na takim etapie, że już tylko na roztopy i słoneczko czekamy?Glonojad pisze:Jak na razie nie było ani ćwierć dnia pogody niezbędnej na zmianę znaków poziomych!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Hmmm... Za miesiąc, dwa...kangoo2 pisze:Ja slyszalem na TVN Warszawa wypowiedz Galasa, ktory na pytanie czy i kiedy powstaną bus-pasy tylko "wymownie" się usmiechal. Komentarz dziennikarza byl taki, ze teraz wszyscy milczą w sprawie szumnie zapowiadanych bus-pasow. A więc uwierzę, jak zobaczę.
A może lepiej.
"Za rok może dwa..."
levar pisze:informuje
O nie nie nie, z tym bym nie przesadzał.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
ZTM pisze:Pod torami ze Śródmieścia na Żoliborz
Zapowiadane przez Polskie Linie Kolejowe ograniczenie zakresu prac remontowych na Dworcu Gdańskim, nie wpłynie na plany wybudowania przejścia podziemnego łączącego stację metra z dworcem kolejowym oraz z Żoliborzem. Prace powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Spółka PLK zmodyfikowała nieco plany dotyczące modernizacji Dworca Gdańskiego, z którego odjeżdżają m.in. pociągi do Legionowa. Pierwotnie wyremontowane miały być wszystkie cztery perony. Z każdego z nich pasażerowie mieli mieć możliwość zejścia do podziemnego przejścia, prowadzącego m.in. do stacji metra. Obecnie planowany jest remont jedynie dwóch "środkowych" peronów.
Zmiana planów dotyczących dworca, nie wpłynie jednak na budowę przejścia podziemnego. Tunel, jak zakładano od początku, połączy stację metra z dworcem kolejowym. Będzie wydrążony pod wszystkimi peronami i torami. Będzie można się z niego dostać na oba wyremontowane perony. Przejście umożliwi również mieszkańcom Żoliborza szybkie i bezpieczne przedostanie się na drugą stronę torów.
Wydane już zostało pozwolenie na budowę. Trwa obecnie procedura wyboru firmy, która wybuduje tunel. Ok. 15 marca otworzone zostaną oferty przetargowe. Prace przy budowie przejścia powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku.
http://www.ztm.waw.pl/dw_gdanski.php
Pozdrawiam.
Pojawił się news podający nowy numer infolinii.
http://www.ztm.waw.pl/nowy_numer.phpZTM pisze:Nowy numer infolinii ZTM
Zaczynamy od jedynki
Telefoniczna, całodobowa infolinia ZTM ma teraz nowy numer telefonu. Pasażerowie chcący uzyskać informacje o bieżącym funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, przed dotychczasowym numerem (94-84) muszą wybrać "jedynkę".
Podstawą zmiany jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 28 lutego 2008 r. w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych. Nowe regulacje pociągnęły za sobą m.in. zmianę numerów skróconych.
Od 15 lutego jedynkę trzeba dodawać przed 4-cyfrowymi numerami telefonicznymi rozpoczynającymi się cyfrą 9, z wyjątkiem tych, w których po cyfrze 9 następuje 8 lub 9. Dotyczy to m.in. numeru infolinii ZTM, a także numerów np. radio taxi, czy pogotowia drogowego.
Do 15 maja funkcjonować będzie jeszcze okres przejściowy. Pasażerowie będą mogli połączyć się z infolinią dzwoniąc i pod numer cztero- i pod numer pięciocyfrowy (94-84 i 194-84). Przed uzyskaniem połączenia usłyszą krótkie nagranie, informujące o zmianach. Po 15 maja połączenie będzie można uzyskać wybierając wyłącznie numer z "jedynką". Nagranie przypominające emitowane będzie do końca sierpnia.
Zmianie uległ również numer "wypadkowy", pod którym przyjmowane są zgłoszenia o wypadkach i kolizjach z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej. Nowy numer to 192-85.
Pozdrawiam.