MeWa pisze:ten schemat to porażka graficzna i szczyt niechlujstwa.
Takie też wrażenie odniosłem, jak spojrzałem na schemat ZM.
W każdym razie potrzebuyjemy dwóch schematów. Pierwszy - całej sieci KM w układzie podobnym do tego co już mamy. IMHO szczytem niechlujstwa to on nie jest, a przynajmniej da się go przeczytać. Jak ktoś skończył podstawówkę, to można przypuszczać ,że przynajmniej czytać potrafi i mapę w życiu widział - nie powinien mieć większego problemu ze znalezieniem przystanków (pomijam fakt, że mapa ciągle niekompletna, a nadrukowali tego chyba tyle, że nawet w pociągach świeżo po NR wstawiają
)
Drugi - naniesienie SKM i KM na plan ZTM w taki sposób, aby ktoś kto jedzie z Zawiszy do Włoch wiedział, że może wsiąść w pociąg.
Tylko jak zwalczyć przyzwyczajenia ludzi? Dla większości mieszkańców Warszawy kolej to coś, czym mozna nad morze dojechać albo w góry... ale nie na pragę.
Nie pomagają informacje wywieszane w tramwajach i autobusach o wspólnym bilecie, nie pomagają artykuły prasowe - ciągle spotykam zdumionych znajomych, którzy "pierwsze słyszą...". Oczywiscie jak już ktoś usłyszy i... czasem spróbuje, to nawet może kogoś przyciągnie do tego ciasnego pociągu. Tak się dzieje na S2 czy byłej S1, ale pozostałe relacje to juz gorzej.