Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach (cz. 1)

Moderator: Wiliam

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 20 kwie 2009, 18:39

MisiekK pisze:Czyli potwierdzasz moje zdanie - 516 sprawdza sie świetnie i zapewnia własciwą obsługę dla tej części Białołęki.
Oczywiście, że tak! Postulowałem puścić obrazkowe linie Światowida a później jak mnie mało nie zjadłeś za ten pomysł, zasugerowałem wzbogacanie chociażby 516 (co tydzień później się stało). Jestem aktualnie usatysfakcjonowany i coraz większe rzesze okolicznych mieszkańców również. Nadal jednak uważam, że 404 śmiało można by tu skierować. Jedynie 211 wydaje się MAŁO potrzebne, brygady z tej linii można by wstawić na 516...
Jest natomiast kolejna prośba/propozycja: otóż może można by spróbować oddzielić w DŚ od siebie 133, 144 i 516, które na Konwaliowej w kierunku północnym pojawiają się jeden po drugim w odstępie minutowym/dwuminutowym (133 i 144 przez cały dzień). No i super by było opóźnić ostatni kurs 511 z Marymontu (też w DŚ o minutę, dwie). Co Ty na to?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 kwie 2009, 21:49

MeWa pisze:
Glonojad pisze:Bo może gdyby były realne liczby
jak znikną (wreszcie) meldunki, to jakoś bez nich w szacunkach trzeba będzie sobie poradzić...
Dlatego zupełnie nie wierzę w czterokrotne niedoszacowanie prognoz (a nawet w dwukrotne uwierzyć jest mi ciężko), natomiast z pewnością inaczej by wyglądało planowanie rozwoju transportu w Wawie, jakby 2x więcej ludzi płaciło w niej podatki...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 kwie 2009, 21:58

Efekt rozkładowy podobny byłby do wtyczek. Raz poszła w pół taktu (choć nie na sztywno, a wtedy, kiedy akurat potrzebna) i tyle ją na Nowodworach widziano.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 kwie 2009, 23:58

prosper5250 pisze:otóż może można by spróbować oddzielić w DŚ od siebie 133, 144 i 516, które na Konwaliowej w kierunku północnym pojawiają się jeden po drugim w odstępie minutowym/dwuminutowym
Każda obsługuje inną relację, więc nie ma po co je koordynować.
prosper5250 pisze:No i super by było opóźnić ostatni kurs 511 z Marymontu (też w DŚ o minutę, dwie). Co Ty na to?
Jakiś cel, czy tak, żeby było? 511 nie dowozi do żadnego pociągu po drugiej stronie, więc nie musi być z niczym koordynowane. Poza tym 508 jest do 0.30
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 21 kwie 2009, 17:09

MisiekK pisze:
prosper5250 pisze:otóż może można by spróbować oddzielić w DŚ od siebie 133, 144 i 516, które na Konwaliowej w kierunku północnym pojawiają się jeden po drugim w odstępie minutowym/dwuminutowym
Każda obsługuje inną relację, więc nie ma po co je koordynować.
A jednak jest: od Żerania do w zasadzie Mehoffera zamiast jeździć np. w odstępie 1-2 min od siebie mogłyby jeździć np. równo co 7 - 10 min (istotne zwłaszcza wieczorem).
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 21 kwie 2009, 21:06

MisiekK pisze:Czyli potwierdzasz moje zdanie - 516 sprawdza sie świetnie i zapewnia własciwą obsługę dla tej części Białołęki
Ja potwierdzam,że 516, to strzal w 10, miałem okazje po południu obsługiwać jeden z dodatków na tej lini i wszystkie kursy z Żerania były dobrze obsadzone (wszystkie miejsca siedzące zajęte i +/- około 20-30 stojących zajętych.
Gdy około 19 odjężdzało "pudelko od zapałek" (A.160), -pekało w szwach :D

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 21 kwie 2009, 22:54

tarantula01 pisze:A jednak jest: od Żerania do w zasadzie Mehoffera zamiast jeździć np. w odstępie 1-2 min od siebie mogłyby jeździć np. równo co 7 - 10 min (istotne zwłaszcza wieczorem).
Zainteresowanych konkretnie podjechaniem do Ratusza jest określona liczba. Ci co jadą dalej w Tarchomin mają cała inną plejadę gwiazd i nie muszą oglądać UD w poświacie zachodu słońca.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 22 kwie 2009, 1:32

tarantula01 pisze:A jednak jest: od Żerania do w zasadzie Mehoffera zamiast jeździć np. w odstępie 1-2 min od siebie mogłyby jeździć np. równo co 7 - 10 min (istotne zwłaszcza wieczorem)
O to chodzi: cały czas mam tu na myśli te nieistniejące bloki do których połowa obsady 516 wysiada za każdym razem. Bezsensownie w ciągu pięciu minut podjeżdzają 133, 144, 516, 723 i minutę później jeszcze na dodatek 152. I wtedy stoi się prawie 20 minut na cokolwiek po za Obrazkową z jej kretowiskiem... Natomiast opóźnienie odjazdu 511 o minutę, najlepiej dwie umożliwiło by dojście do tego autobusu ze stacji metra, które akurat zajeżdza tak na stację, że nijak nie można dobiec do 511 (nawet jeśli zbiega się szybkim tempem schodkami na następny przystanek...

jacek
Zbanowany
Posty: 4807
Rejestracja: 14 lip 2006, 10:18
Lokalizacja: Ten co dostał zakaz pisania, bo pogocika upodlił

Post autor: jacek » 22 kwie 2009, 9:36

prosper5250 pisze:Natomiast opóźnienie odjazdu 511 o minutę, najlepiej dwie umożliwiło by dojście do tego autobusu ze stacji metra, które akurat zajeżdza tak na stację, że nijak nie można dobiec do 511 (nawet jeśli zbiega się szybkim tempem schodkami na następny przystanek...
Chcesz ułożyć rozkład 511, pod Metro :D
prosper5250 pisze:O to chodzi: cały czas mam tu na myśli te nieistniejące bloki do których połowa obsady 516 wysiada za każdym razem.
Co Ty wypisujesz, wbrew pozorom ten przystanek wcale nie jest strategiczny, zarówno dla 511, 516, jak i innych lini :D

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 22 kwie 2009, 13:44

MisiekK pisze:
tarantula01 pisze:A jednak jest: od Żerania do w zasadzie Mehoffera zamiast jeździć np. w odstępie 1-2 min od siebie mogłyby jeździć np. równo co 7 - 10 min (istotne zwłaszcza wieczorem).
Zainteresowanych konkretnie podjechaniem do Ratusza jest określona liczba. Ci co jadą dalej w Tarchomin mają cała inną plejadę gwiazd i nie muszą oglądać UD w poświacie zachodu słońca.
Ale spójrz. Dostosowujemy wieczorne odjazdy 133, 152, 516 i 723 (wszystkie z pętli) do linii 144, tak aby w +/- 5 min przed/po kursie 144 nie jechał żaden ww autobus. Żaden z tych autobusów nie jedzie już do węzłą przesiadkowego, toteż nie muszą być synchronizowane z innymi liniami. Uzyskać można równomierne odjazdy z Żerania FSO do UD Białołęka. Przecież w przyjazności komunikacji miejskiej chodzi o to, aby podróżny wychodząc na przystanek nie musiał zbyt długo czekać na autobus. W przypadku długiego odcinka Modlińskiej jest to możliwe, gdyż mamy na tej ulicy kilka(naście) linii i każda z nich nie musi mieć super częstotliwości, aby wypadkowa częstotliwość wyniosła np. co 4-5 minut.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 kwie 2009, 17:14

tarantula01 pisze:Ale spójrz. Dostosowujemy wieczorne odjazdy 133, 152, 516 i 723 (wszystkie z pętli) do linii 144, tak aby w +/- 5 min przed/po kursie 144 nie jechał żaden ww autobus. Żaden z tych autobusów nie jedzie już do węzłą przesiadkowego, toteż nie muszą być synchronizowane z innymi liniami. Uzyskać można równomierne odjazdy z Żerania FSO do UD Białołęka.
I tak i nie. Linie 152 i 133 są postrzegane jako linie dla koneserów i nawet jak stoi tłumek jadący na UD Białołęka mało kto w nie wsiada, bo pasażerowie czekają na linie 5xx, które się od siebie odbijają.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 22 kwie 2009, 22:01

Ale wieczorem już się od siebie nie odbijają (mowa jest tylko o wieczorze, zresztą w czasie dnia tez by dało siętak ułożyć rozkład, aby autobusy pojawiały się równomiernie) i gdy takie 133, czy 152 przyjedzie wraz z 511, czy 516, to siłą rzeczy ludzie co chcą dojechać do UD wybiorą 5xx niż 1xx
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 kwie 2009, 23:08

tarantula01 pisze:Ale wieczorem już się od siebie nie odbijają (mowa jest tylko o wieczorze, zresztą w czasie dnia tez by dało siętak ułożyć rozkład, aby autobusy pojawiały się równomiernie) i gdy takie 133, czy 152 przyjedzie wraz z 511, czy 516, to siłą rzeczy ludzie co chcą dojechać do UD wybiorą 5xx niż 1xx
Ratusz ma całkiem dobre obłożenie jak chodzi o autobusy. Nie przeczę, że 152 moze być dowozówką, ale 133 pojawiające się raz na 65 minut na przystanku... Bo ja wiem...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 kwie 2009, 23:24

prosper5250 pisze:Natomiast opóźnienie odjazdu 511 o minutę, najlepiej dwie umożliwiło by dojście do tego autobusu ze stacji metra, które akurat zajeżdza tak na stację, że nijak nie można dobiec do 511 (nawet jeśli zbiega się szybkim tempem schodkami na następny przystanek...
pociąg przyjedzie Ci wcześniej / później o 1-2 minuty i nici z koordynacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 22 kwie 2009, 23:56

Niech zostanie więc opóźniony o 5 minut... I naprawdę warto by było oddzielić od siebie linie 133, 144, 516 i 7XX w DŚ na Konwaliowej :arrow: północ.

Zablokowany