Koordynacje rozkładów
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Taa.... No i co jeszcze? Zakładając nawet, że koordynacja jet, to takie 187 odciąża co drugie 517. Super. A całkowicie inne czasy przejazdu? Dajmy na to na Adameckiego 187 jest 4 minuty po 517 a na Zachodnim już kolejne 517 niemal dogania to 187 i jest raptem minutę za. Tak to sobie zawsze znajdziesz przystanek na którym koordynacja tych dwóch się rozejdzie .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Wchodząca od 1 maja zmiana rozkładu na 167 rozwala sprawdzającą się dobrze od kilku lat koordynację 167/168/301 w dzień powszedni na Dolnym Mokotowie (odcinek Sielecka - Metro Pole Mokotowskie).
Poza szczytem było: 7-7-6 teraz będzie: 10-5-2-13-7-8-5-7-3 itd.
W stronę
[ Dodano: |30 Kwi 2009|, 2009 01:00 ]
Dopisuję to, czego nie dokończyłem - w stronę Sielc częstotliwość będzie z kolei wyglądać tak: 13-1-6-8-6-6-3-11-4-2 itd.
Bastian pisał kiedyś o nadpodaży na tym odcinku. A jak to będzie wyglądać teraz, przy takiej "koordynacji"?
Tak to jest, jak - zamiast robić zmiany kompleksowe - zmienia się rozkłady pojedynczym liniom, nie patrząc na to, co z tego wynika dla reszty układu komunikacyjnego.
Poza szczytem było: 7-7-6 teraz będzie: 10-5-2-13-7-8-5-7-3 itd.
W stronę
[ Dodano: |30 Kwi 2009|, 2009 01:00 ]
Dopisuję to, czego nie dokończyłem - w stronę Sielc częstotliwość będzie z kolei wyglądać tak: 13-1-6-8-6-6-3-11-4-2 itd.
Bastian pisał kiedyś o nadpodaży na tym odcinku. A jak to będzie wyglądać teraz, przy takiej "koordynacji"?
Tak to jest, jak - zamiast robić zmiany kompleksowe - zmienia się rozkłady pojedynczym liniom, nie patrząc na to, co z tego wynika dla reszty układu komunikacyjnego.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bo tak też i rozkład jest ustawiony. To o tyle ciekawe, że oznaczałoby względną punktualność 191.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36661
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Chyba w teorii się ona sprawdzała. W praktyce to tam trójki jeżdżą.man1956 pisze:Wchodząca od 1 maja zmiana rozkładu na 167 rozwala sprawdzającą się dobrze od kilku lat koordynację 167/168/301 w dzień powszedni
167 źle działa. Skazywać Bemowo i Koło na czekanie w nieskończoność, aż się zrobi reformę całego Mokotowa? Bo niewielkim zestawem zmian tego się nie załatwi.man1956 pisze:Tak to jest, jak - zamiast robić zmiany kompleksowe - zmienia się rozkłady pojedynczym liniom
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z tym, że te dwie dodatkowe brygady działania 167 nie poprawią, bo powody dla których Bemowo i Koło czekają w nieskończoność nie są do ogarnięcia wyłącznie wydłużeniem kursu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36661
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Są m.in. wywołane zbyt krótkim rozkładowym postojem na Chomikach. Wiadomo, że świetnie od razu nie będzie, ale aby choć trochę lepiej...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 1767
- Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)
Od 1 maja zmienia się rozkład 195 w DS i zastanawiam mnie jedno. Dlaczego w kierunku Ursynowa rozkład przesunięto o 5-6 minut, a w kierunku Pl. Piłsudskiego tylko o 2 minuty. Czy nie można bylo zostawić rozkładu bez zmian a zmienić tylko godziny na trasie w okolicach wprowadzanych objazdów? Rozwala to koordynację na Ursynowie.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
+ dłuższy czas przejazdu + konkretny postój na Siekierkach-> w tę stronę większe spóźnienia więc na Chomiczówce nie potrzeba 30 min postoju, starczy 19, Do 1.05 miałeś 2,40h na kółko teraz masz 3h.fik pisze:To ile teraz tego postoju będzie, skoro na przykład w DP w międzyszczycie jest go osiemnaście minut?Bastian pisze:Są m.in. wywołane zbyt krótkim rozkładowym postojem na Chomikach.
No właśnie nie, dlatego trzeba było dokonać korekty 167 niezależnie od reszty. A przy okazji koordynację 168 i 301 można będzie poprawić.TGM pisze:Jaka reforma? Jakiego Mokotowa Coś się szykuje
Koordynacja z 116 i długość postojów się kłania.Domino2001 pisze:Od 1 maja zmienia się rozkład 195 w DS i zastanawiam mnie jedno. Dlaczego w kierunku Ursynowa rozkład przesunięto o 5-6 minut, a w kierunku Pl. Piłsudskiego tylko o 2 minuty. Czy nie można bylo zostawić rozkładu bez zmian a zmienić tylko godziny na trasie w okolicach wprowadzanych objazdów? Rozwala to koordynację na Ursynowie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Jeszcze a propos dotychczasowej koordynacji 167/168/301: zwracam uwagę, że pisałem godzinach poza szczytem, kiedy ta koordyncja funkcjonowała praktycznie bez zarzutu. Zwłaszcza w kierunku Metra Pole Mokotowskie - przecież przystanki na Gagarina dla 167 i 301 to zaledwie kilka minut od startu z pętli.
Koordynacja mogła czasami się "walić", ale przynajmniej był to jakiś szkielet, na postawie którego można budować sensowną ofertę dla pasażera. Teraz, gdy zamiast taktu 7-7-6, proponuje się 1-13, potem 2 linie naraz, dalej 6-11 itp., to na bazie takiego chaosu może być tylko jeszcze większy chaos i nic więcej.
A że potrzeba na Mokotowie zmian? O tym się trąbi chyba od początku istnienia tego forum. I nic jak na razie się nie dzieje, a raczej jest gorzej niż było. I to mimo wpuszczania na niektóre ulice Mokotowa większej liczby wozów niż dotąd.
Przykłady? Ciąg Rakowiecka/Al. Niepodległości - Gagarina/Czerniakowska. Do 1.10.2007 kursowały nim 167/301 co 12/20 minut, idealnie skoordynowane, czyli 6 wozów na godzinę poza szczytem, 10 wozów w szczycie. Obecnie jest 167/168/301, czyli 10 wozów poza szczytem i 15 w szczycie, ale za to bez pełnej koordynacji, bo każda linia ma różne takty. Wiecej wozów, ale efekt dla pasażera praktycznie nieodczuwalny, bo wszystko kursuje przeważnie w stadach.
I co z tym pasztetem robić?
Wracam po raz kolejny do swojej koncepcji sprzed kilku miesięcy. Niby rzecz dotyczy Mokotowa, ale - jak to zwykle bywa - trzeba coś "namieszać" również i w innych rejonach.
W taki oto sposób:
* 168 na trasie Os. Ostrobramska - Okęcie skoordynowane ze 167 (czyli 10/12/15/20)
* 301 - out
* 182 - skrócenie do odcinka Okęcie - Metro Wilanowska
* 187 - przedłużenie po planowanym bus-pasie do Os. Ostrobramska
* 143 - spełnienie marzeń Rembertowian i reaktywacja na starej trasie do Wiatracznej
* 141 - od Wiatracznej przekierowanie do Dw. Wschodniego/Lubelska
* 115 - skrócenie do Wiatracznej
* 515 - przekierowanie na Ostrobramską.
I to wszystko, z grubsza licząc, w ramach tego samego bilansu brygadowego.
Nie ukrywam, że nie mam pomysłu, czym zastąpić 187 na Czerniakowskiej. Może niczym nie trzeba? A może pociągnąć 108 przez Czerniakowską i Trasę Ł do Dw. Zachodniego? Bo na "historycznej" trasie do Pl. Trzech Krzyży linia ta mało komu obecnie jest potrzebna.
[ Komentarz dodany przez: Bastian: Czw 30 Kwi, 2009 19:52 ]
Usunięto treść zdublowaną.
Koordynacja mogła czasami się "walić", ale przynajmniej był to jakiś szkielet, na postawie którego można budować sensowną ofertę dla pasażera. Teraz, gdy zamiast taktu 7-7-6, proponuje się 1-13, potem 2 linie naraz, dalej 6-11 itp., to na bazie takiego chaosu może być tylko jeszcze większy chaos i nic więcej.
A że potrzeba na Mokotowie zmian? O tym się trąbi chyba od początku istnienia tego forum. I nic jak na razie się nie dzieje, a raczej jest gorzej niż było. I to mimo wpuszczania na niektóre ulice Mokotowa większej liczby wozów niż dotąd.
Przykłady? Ciąg Rakowiecka/Al. Niepodległości - Gagarina/Czerniakowska. Do 1.10.2007 kursowały nim 167/301 co 12/20 minut, idealnie skoordynowane, czyli 6 wozów na godzinę poza szczytem, 10 wozów w szczycie. Obecnie jest 167/168/301, czyli 10 wozów poza szczytem i 15 w szczycie, ale za to bez pełnej koordynacji, bo każda linia ma różne takty. Wiecej wozów, ale efekt dla pasażera praktycznie nieodczuwalny, bo wszystko kursuje przeważnie w stadach.
I co z tym pasztetem robić?
Wracam po raz kolejny do swojej koncepcji sprzed kilku miesięcy. Niby rzecz dotyczy Mokotowa, ale - jak to zwykle bywa - trzeba coś "namieszać" również i w innych rejonach.
W taki oto sposób:
* 168 na trasie Os. Ostrobramska - Okęcie skoordynowane ze 167 (czyli 10/12/15/20)
* 301 - out
* 182 - skrócenie do odcinka Okęcie - Metro Wilanowska
* 187 - przedłużenie po planowanym bus-pasie do Os. Ostrobramska
* 143 - spełnienie marzeń Rembertowian i reaktywacja na starej trasie do Wiatracznej
* 141 - od Wiatracznej przekierowanie do Dw. Wschodniego/Lubelska
* 115 - skrócenie do Wiatracznej
* 515 - przekierowanie na Ostrobramską.
I to wszystko, z grubsza licząc, w ramach tego samego bilansu brygadowego.
Nie ukrywam, że nie mam pomysłu, czym zastąpić 187 na Czerniakowskiej. Może niczym nie trzeba? A może pociągnąć 108 przez Czerniakowską i Trasę Ł do Dw. Zachodniego? Bo na "historycznej" trasie do Pl. Trzech Krzyży linia ta mało komu obecnie jest potrzebna.
[ Komentarz dodany przez: Bastian: Czw 30 Kwi, 2009 19:52 ]
Usunięto treść zdublowaną.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No cóż, bez wątpienia analiza Kolegi potwierdziła jedynie wyższość układów prostszych, opartych na silniejszych liniach, od układów bardziej relacyjnych, gdzie każda relacja potrzebuje własnej częstotliwości...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.