o nie, wysiada/wsiada kilka osób, może nie jest to wysoka frekwencja, ale poprzez zamykanie przystanku na pewno nie przybyłoby pasażerów.Glonojad pisze:tam sa takie 2 kursy, właśnie po 17. W pzoostalych godzinach przystanek możnaby zamknąć...
Warszawska Kolej Dojazdowa
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Hmm - Centrum Reduta czy jak to tam się zwie też?jasiu pisze:... który w dodatku na swej trasie skutecznie omija wszystkie możliwe osiedla ludzkie i centra handlowe
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Niby nie, ale kiedyś znajomej powiedziałem (potem się przejechałem tam), że do CH Reduta można dojechać z Centrum szybciej niż autobusem (w szczycie), to zrobiła wielkie oczyHmm - Centrum Reduta czy jak to tam się zwie też?
Mało kto w ogóle ma taką świadomość (poza tymi co jeżdżą codziennie).
Wiesz, tylko problem jest w częstotliwości - co z tego, że szybciej, jak co pół godziny? Zresztą problem częstotliwości, to dotyczy całego węzła warszawskiego (no, może oprócz średnicy)...przewoz pisze:Mało kto w ogóle ma taką świadomość (poza tymi co jeżdżą codziennie).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
To znaczy jakie konkretnie osiedla i jakie centra handlowe omija?jasiu pisze:Bo to nie jest normalne że w środku miasta leżą tory po których w środku dnia raz na pół godziny przemyka zdezelowany, przerośnięty tramwaj, który w dodatku na swej trasie skutecznie omija wszystkie możliwe osiedla ludzkie i centra handlowe
ZTCW, to EN94 jest pojazdem kolejowym, a nie tramwajowym .
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No bo jeśli się doliczy czas oczekiwania i dojścia, do rezultat już taki rewelacyjny nie jest.przewoz pisze:Niby nie, ale kiedyś znajomej powiedziałem (potem się przejechałem tam), że do CH Reduta można dojechać z Centrum szybciej niż autobusem (w szczycie), to zrobiła wielkie oczyHmm - Centrum Reduta czy jak to tam się zwie też?
Aczkolwiek ja zwykle tą drogę wybieram, jeśli jadę z Woli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Grzegorz Bruszewski
2009-05-18 23:39:59, aktualizacja: 2009-05-18 23:40:25
Nowe pociągi, nowoczesne lokomotywy i remonty torów - taki ma być efekt umów, które marszałek województwa mazowieckiego podpisze dziś z Kolejami Mazowieckimi oraz Warszawską Koleją Dojazdową.
Ułatwi to przewoźnikom m.in. zaciąganie kredytów, a dla pasażerów oznacza poprawę standardów podróży.
- Umowy pozwolą kolejarzom na większą samodzielność w ogłaszaniu przetargów i prowadzeniu działalności - wyjaśnia Hanna Maliszewska z biura prasowego urzędu marszałkowskiego. Samorząd będzie zapewniał im środki w budżecie i udzielał gwarancji przy zaciąganiu kredytów.
Jak wpłynie to na jakość usług? - Zainwestujemy w zakup nowego taboru (oby wysokiej jakości i oby nie PESA!!!!) . Przetarg na nowe składy ogłosimy jeszcze w tym miesiącu - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. - Poza tym musimy zmodernizować kolejową infrastrukturę - dodaje. Jak? WKD przede wszystkim wyremontuje tory w obu kierunkach na odcinku Warszawa - Komorów. W planach jest również zmiana napięcia zasilania na linii, wprowadzenie systemu sterowania ruchem, który ma skrócić czas przejazdu i poprawić jego płynność. Dodatkowo WKD zamierza również odświeżyć dworce i perony.
Koleje Mazowieckie natomiast są w sprawie nowych inwestycji bardziej tajemnicze. Z ogłoszeniem swoich planów spółka wstrzymuje się do dzisiejszej konferencji u marszałka.
- Na pewno musimy kupić lokomotywy do piętrowych pociągów typu Bombardier - zapowiada Donata Nowakowska, rzecznik KM.
Ogłaszając przetarg na zakup nowoczesnych piętrowych niemieckich składów typu push-pull, kolejarze zapomnieli dokupić lokomotywy. Muszą one być specjalnie skonstruowane, by móc nie tylko ciągnąć, ale również pchać nowe pociągi. Te, które w tej chwili kursują na linii Warszawa - Radom są wypożyczone.
Koleje Mazowieckie chcą również zainwestować w zakup taboru i modernizację już wykorzystywanych składów. Dlatego kilka tygodni temu ogłosiły przetarg na zakup 20 nowych pociągów, a zamawiającym w tym konkursie jest także urząd marszałkowski.
- Mazowiecka kolej będzie się zmieniać do 2015 roku, bo tak daleko sięgają nasze plany - zapowiada Hanna Maliszewska.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/stro ... ,id,t.html
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.
Wrzucam ten wpis bo jest diabelnie słuszny:
- Jakos zintegrowac WKD z reszta...
junk92508 22.05.09, 21:11 Odpowiedz I przydalaby sie integracja WKD z reszta:
1. przesiadka na II linię metra np.:
* II linia przez Zachodnią
* szybkie podziemne ruchome chodniki Centralna/WKD - II linia metra - tak jak
to zrobili Wlosi na Roma Termini
2. Dobre przesiadki na SKM na Okecie
3. skorelowanie jazdy WKD z autobusami na Łopuszańskiej
4. skasowanie mniej uzywanych przystankow miedzy W-wą a Komorowem na kursach do
Grodziska/Milanowka
5. uruchomienie łącznika do Pruszkowa
I zupełnie szalony pomysł:
6. Podciągnięcie WKD dalej - do Metro Centrum - kiedys była
EKD Marszałkowska .... byloby to tak
że WKD trzeba by wkopac glebiej i schodziłaby w dół pod Al. Jerozolimskie i
miała końcową stację pod ziemią przy Metro Centrum.
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.
Najpierw kupią tabor a za dwa lata zechce im się zmienić napięcie? I co wtedy z tymi nowymi przecież składami??(...) Jak wpłynie to na jakość usług? - Zainwestujemy w zakup nowego taboru (oby wysokiej jakości i oby nie PESA!!!!) . Przetarg na nowe składy ogłosimy jeszcze w tym miesiącu - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. - Poza tym musimy zmodernizować kolejową infrastrukturę - dodaje. Jak? WKD przede wszystkim wyremontuje tory w obu kierunkach na odcinku Warszawa - Komorów. W planach jest również zmiana napięcia zasilania na linii, wprowadzenie systemu sterowania ruchem, który ma skrócić czas przejazdu i poprawić jego płynność. Dodatkowo WKD zamierza również odświeżyć dworce i perony. (...)
Już starają się o tabor. W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazała się informacja o przetargu ogłoszonym przez Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. na:
Całkowita wielkość lub zakres:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 14 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (dalej EZT), ze świadczeniem usług serwisowych w okresie czterech lat od daty przekazania każdego EZT oraz przeszkoleniem pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących taboru. Zamawiający żąda udzielenia gwarancji jakości producenta na okres minimum 48 miesięcy licząc od daty odbioru każdego EZT. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego. Ewentualne zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust.1 pkt. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI:
Zakończenie: 31.12.2012.
Parametry techniczne nowych ezt w załączniku 5 link http://www.wkd.com.pl/Files/File/Zalacz ... _05_09.pdf