Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 29 maja 2009, 14:37

Nie wiem skąd przyszło Ci do głowy, że zamierzam robić z 501 na powrót okresówkę. Wprost przeciwnie przy silnym 171 można by było może nawet pokusić się o zdjęcie MANGALII z korali, a 501 jako szybka dowozówka do metra co 6 tak jak teraz, czyli świetnie.

Sobieskiego, choć jest długą ulicą nie ma tak naprawdę klarownego układu linii. E-2 istnieje bezinwazyjnie, choć przecież i tak dostawało nowe przystanki, tylko dlatego, że substytuuje je 116 w identycznej relacji. Tymczasem wśród linii do metra panuje bałagan, odleglosci pomiędzy poszczególnymi przystankami na Sobieskiego są bardzo duże, a odcinek Dolna - Mangalia stanowi pod tym względem jedną wielką wyrwę. Wyobrażasz sobie, co by było, gdyby MANGALIA nie wyprosiła przez te lata 519 i E-2? Na KOSTRZEWSKIEGO jest duży kompleks biurowcowy, zaś b. tor Stegny to przesiadki na linię Witosa - Sikorskiego. W dodatku 519 nie zalicza nawet zapętlowego WILANOWA, co jak dla mnie co do zasady jest niezrozumiałe. Po to się robi takie przystanki, by skrócić strefy dojścia z innych części okolic korzystających z tych samych autobusów i żeby nie biegać z wywalonym jęzorem, widząc odjeżdżający pojazd z pętli. Wszystkie przystanki zapętlowe powinny być moim zdaniem stałe dla pośpiechów, o ile i nie mają czarnej eskorty. A 519 jej NIE MA.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 29 maja 2009, 15:12

Emdegger pisze:W dodatku 519 nie zalicza nawet zapętlowego WILANOWA, co jak dla mnie co do zasady jest niezrozumiałe. Po to się robi takie przystanki, by skrócić strefy dojścia z innych części okolic korzystających z tych samych autobusów i żeby nie biegać z wywalonym jęzorem, widząc odjeżdżający pojazd z pętli. Wszystkie przystanki zapętlowe powinny być moim zdaniem stałe dla pośpiechów, o ile i nie mają czarnej eskorty. A 519 jej NIE MA.
O co chodzi :-s :-k 8-( ? Czy ja o czymś nie wiem? Który, rzekomo niezaliczany przez 519, przystanek w ZP Wilanów masz na myśli?
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 maja 2009, 15:21

Emdegger pisze:Nie wiem skąd przyszło Ci do głowy, że zamierzam robić z 501 na powrót okresówkę. Wprost przeciwnie przy silnym 171 można by było może nawet pokusić się o zdjęcie MANGALII z korali, a 501 jako szybka dowozówka do metra co 6 tak jak teraz, czyli świetnie.
Nie Tobie, tylko przy takim układzie do głowy przyszłoby ZTMowi. Takich "promocji" nie robi chyba że liczy na coś w zamian (116 co 10 za ubicie 130). Po drugie jak można zabrać Mangalię dla 501 jak przystanków w tym rejonie ma najmniej. A po trzecie to widzę tutaj nieznajomość miejscowych realiów: 3.1 - wykorzystanie przystanków (właściwie przystanku) bardzo duże. 3.2 - ze wszystkich przystanków pomiędzy Dolną a Wilanowem ten właśnie ZP najbardziej potrzebuje połączenia z DC. 3.3 - obsługuje w dużej mierze pasażerów, dla których ZP Tor Stegny jest najbliższy, ale Mangalia jest niewiele dalej więc nie robią problemu, że cośtam się na Torze Stegny nie zatrzymuje.
odleglosci pomiędzy poszczególnymi przystankami na Sobieskiego są bardzo duże,
:shock:
a odcinek Dolna - Mangalia stanowi pod tym względem jedną wielką wyrwę.
Bez przesady. Wyrwa jest w miejscu gdzie nic nie ma.
Wyobrażasz sobie, co by było, gdyby MANGALIA nie wyprosiła przez te lata 519 i E-2? Na KOSTRZEWSKIEGO jest duży kompleks biurowcowy, zaś b. tor Stegny to przesiadki na linię Witosa - Sikorskiego.
Tych przesiadek jakoś nie widać.
W dodatku 519 nie zalicza nawet zapętlowego WILANOWA, co jak dla mnie co do zasady jest niezrozumiałe. Po to się robi takie przystanki, by skrócić strefy dojścia z innych części okolic korzystających z tych samych autobusów i żeby nie biegać z wywalonym jęzorem, widząc odjeżdżający pojazd z pętli. Wszystkie przystanki zapętlowe powinny być moim zdaniem stałe dla pośpiechów, o ile i nie mają czarnej eskorty. A 519 jej NIE MA.
:shock: Ale o co chdzi 8-( :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 29 maja 2009, 20:54

TGM pisze:Nie Tobie, tylko przy takim układzie do głowy przyszłoby ZTMowi. Takich "promocji" nie robi chyba że liczy na coś w zamian (116 co 10 za ubicie 130).
No dobrze, ale czyje Ty propozycje w takim ukladzie komentujesz 8-(
TGM pisze:Po drugie jak można zabrać Mangalię dla 501 jak przystanków w tym rejonie ma najmniej
Nieprawda, bo jeszcze mniej ma 503 :P A Mangalia moim zdaniem jest przystankiem gorzej wykorzystywanym niż CZARNOMORSKA (z ktorej, fakt, korzystam częściej).
TGM pisze:3.2 - ze wszystkich przystanków pomiędzy Dolną a Wilanowem ten właśnie ZP najbardziej potrzebuje połączenia z DC.
A dlaczego ŚW. BONIFACEGO potrzebuje mniej? A czym ważnym różni się DWZ, do którego wozi 172 w dodatku w perspektywie do podbicia, od DC?
TGM pisze:.3 - obsługuje w dużej mierze pasażerów, dla których ZP Tor Stegny jest najbliższy, ale Mangalia jest niewiele dalej więc nie robią problemu, że cośtam się na Torze Stegny nie zatrzymuje.
Właśnie potwierdzasz potrzebę istnienia w ciągu Sobieskiego linii zwykłej do metra.

A co do tego, że odległości na Sobieskiego nie są duże: :shock:
TGM pisze:Bez przesady. Wyrwa jest w miejscu gdzie nic nie ma
Na Kostrzewskiego nic nie ma?!
TGM pisze:Tych przesiadek jakoś nie widać.
A ja myślę, że mieszkańcy osiedla na zachód od skrzyżowania Witosa i Idzikowskiego chętnie wsiadali by tam i przesiadali się (gdyby 401 jeszcze tam stawało).

Co do zapętlowca wilanowskiego, to przepraszam za zamieszanie, oczywiście macie rację #-o
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 maja 2009, 21:04

Mangalia stronę centrum ma zdecydowanie duże wykorzystanie, większe od Czarnomorskiej. To jest spostrzeżenie obiektywne, sam korzystam z Czarnomorskiej. W drugą stronę sytuacja wygląda odwrotnie ;-) .
Kostrzewskiego to przystanek drugorzędny. I ma mieć większy wachlarz linii od blokowisk na Stegnach? Mają dodatkowo 166 i 195. Owszem, nie ma połączenia z Marszałkowską, ale to nie powód aby psuć szybkie połączenie Wilnowa bo 119 zabrali...
Co do Mangalii to oczywiście hotele powodują, żeten przystanek najbardziej potrzebuje połączenia z centralnym. Często wsiadają tam ludzie z bagażami.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 30 maja 2009, 11:16

na mokotowie dolnym jest jeszcze coś do zrobienia z liniami 166 195 i 503, także prawdopodobnie jeszcze 185.

we wsztskich są pasażerowie, ale tak naprawdę są przypadkowi.

z moich obserwacji wynika, że niestety 503 to jest chyba do pożegnania. olbrzymia wymiana psażerów na dolnej oraz gdy przyjedzie wcześniej 166 lub 195 w kieunku ursynowa to 503 odjeżdza z 5 pasażerami maksymalnie.

może warto pozostawić jedynie 195 na trasie natolin - płaskowickiej - roentgena - pileckiego - hebrsta - ken - ciszewskiego - nowoursynowska - trasa 166 - dobra - mariensztat (10/12/10/12) (numerek 195 jeździ dłużej tutaj jak 166 :))

a z tarchomina (w zamian za 503) wzmocnić 144 (8-10/12/12/12-15) z ewentualną korektą na tarchominie i nowodworach oraz przedłużeniu z targowej - mostem śląsko - dąbrowskim - kapucyńska - miodową - krakowskim - królewską (lub zawrotka na bieańskiej - wierzbową - królewską) - trasa 160 - na centralny (z powrtoem przez królewską - krakowskim - sentarską - nowym przejazdem) oraz zamianą kilku przystanków ze stałych na warunkowe

ponadto uwolni się wtedy linia 174 z pl. hallera, bo częste 144 zastąpi relacje na trakt i do centrum (DWC). 174 może jechac na bródno lub targówek zastępując inną linię.

wariant przez bielańską powoduje, że i tak ludzie z tarchomina wysiadają, wiec mogą wysiąść wszędzie, jedynie powrót jest ważny, żeby był na krakowskim.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 30 maja 2009, 11:29

Emdegger pisze:Nieprawda, bo jeszcze mniej ma 503 A Mangalia moim zdaniem jest przystankiem gorzej wykorzystywanym niż CZARNOMORSKA (z ktorej, fakt, korzystam częściej).
A mnie NADAL wkurza 401, które jeździ częściej, niż lokalne dowozówki z ''transportu szynowego'' zwanego metrem w rewiry wilanowskie :P
Pomimo to, cenię to, co ZTM wymyślił teraz. Lepiej to zrobić, co będzie ryzykowne nieco, niż nie robić nic.
obsługę ciągu ul. Sobieskiego - al. Wilanowska zapewniają często kursujące linie 116, 519 (połączenie z Dw. Centralnym), E-2, a także na zmienionej trasie linia 172 (ta ostatnia także zapewnia dojazd do CH BLUE CITY)
Tak więc...
TGM pisze:Co do Mangalii to oczywiście hotele powodują, żeten przystanek najbardziej potrzebuje połączenia z centralnym. Często wsiadają tam ludzie z bagażami.
...zostawmy 519 w spokoju, póki nie będzie zmian związanych z Wilanowską ;P
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 cze 2009, 10:57

Dobra, czas na zmianę koncepcji :D Wczoraj poznając Bastiana, przy okazji pozdrawiam, obmarkerowaliśmy całą mapę Warszawy moimi wcześniejszymi pomysłami i nasz kochany moderetor jak zwykle kręcił głową, mówiąc, że zmiany, jakie musiałyby zostać wprowadzone powinny być znacząco lepsze od obecnego układu innym. Pomijam już fakt, że tej zgoła słusznej zasady nie stosuje absolutnie ZTM, ale do rzeczy.

Projekt miał mankamenty, nierozwiązana kwestia Dw. Południowego, pozbawienie kawałka Al. Wilanowskiej połączenia z Centralnym, TGM skarżył się, że chcę odebrać przyjezdnym bezpośredni dojazd do jednogwiazdkowych hoteli na Dolnym Mokotowie i że to byłaby apokalipsa, toteż przeformowałem nieco założenia.

155 zostaje bez zmian, bo za rok i tak pojdzie do piachu, 108 też bez zmian, 180 nie wydłużam do Powsina, 171 zostaje tam, gdzie jest, może zostanie wydłużone do osiedli na Bartycką, a ponieważ zapewniłoby to północnej Czerniakowskiej dowóz do metra, więc i z tego zrezygnowałem. Poza tym trochę za dużo było tego na Wolę. Co proponuje:

105. EC SIEKIERKI - Augustówka - Statkowskiego - Gołkowska - Czerniakowska - Al. Witosa - Beethovena - Bobrowiecka - Chełmska - Sobieskiego - Al. Ujazdowskie - Aleje Jerozolimskie - Em. Plater - Świętokrzyska - Prosta (po rozpoczęciu budowy metra zmiana trasy na stałą Aleje - Towarowa - Prosta) - Kasprzaka - Wolska - Połczyńska - Szeligowska - Lazurowa - Kaliskiego - Stare Bemowo (8/10/8//10)

- zapewnienie osiedlu Bernardyńska po lepszej trasie dowozu do komunikacji szynowej, w tym przede wszystkim metra, połączenie z punktami przesiadkowymi w mieście oraz połączenie z Dworcem Centralnym
- uzupełnienie podażowej dziuery na BOBROWIECKIEJ i ZAKRZEWSKIEJ, które zostają w wyniku projetku wawerskiego niesłusznie pozbawione dojazdu do Centrum (oba przystanki generują niekiedy łączny potok rzędu 50 osób) i metra
- poprawa obsługi ul. Chełmskiej
- poprawa komunikacji mieszkańcom osiedli przy Bobrowieckiej oraz dowóz białych kołnierzyków częstą linią łapiącą metro
- szkieletyzacja korytarza Lazurowej
- wyciągnięcie kikutowatego 105 z PTK, który jest tzw. "ślepą pętlą".
- zmiany poboczne: 125 do Wiatracznej, 162 na Stegny.

159 STEGNY - św. Bonifacego - Sobieskiego - Al. Wilanowska - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - Łazienkowska - Myśliwiecka - Piękna- Koszykowa - pl. Zawiszy - ... - KOŁO (10/15/12/20)

Stegny wskutek braku wolnych miejsc na pętli wilanowskiej (nie ma czego po prostu stamtąd usunąć), poza tym linia pracowała by dobrze już od al. Wilanowskiej (na pewno na odcinku na wschód od Sobieskiego).

Jednocześnie skrócenie 187 do Sadyby i zastąpienie w relacji Stegny - Czerniakowska oraz Stegny TŁ przez 162 (Rozbrat).

Co Wy na to?
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 01 cze 2009, 12:39

Idee dobre, tylko strasznie mi się nie podoba ten dziwoląg na 159. To już lepiej 162 na Sadybę, a 159 ze Stegien prosto Św. Bonifacego do Powsińskiej (chociaż tu boli brak przystanku w ZP Goraszewska...) lub odwrotnie (159 na Sadybę, 162 na Stegny). A jakby starczyło brygad, to może po prostu to 159 do Metra Wilanowska (przy okazji uporządkowało by się sytuację na Al. Wilanowskiej...).
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 cze 2009, 14:25

Po pierwsze trzeba dojść do wniosku, że najsłabszą linią, najbardziej "dublującą" jest 187. Nie 130, nie 141 itp. 159 nie ma co zakręcać i kombinować bo jest niezłe. Wszelkie kombinacje 187 nie zaszkodzą bo gorzej być nie może :P. Ale skracanie do Sadyby niewiele zmienia. Nadal na zbyt dużym odcinku dubluje.
301: Rakowiecka, Puławska, Dolna, Sobieskiego, Bonifacego, Stegny. Za 130. Koniec z dublowaniem 167 i 168. Wzmocnionego ostatnio 167 ;) .
187 (...), Powsińska, Bonifacego, Sobieskiego, Wilanów. Mamy nową, ciekawą relację. Ewentualnie jak 164 przez Gołkowską dwukierunkowo (wtedy można zwolnić z tego miejsca 164).
172 bez zmian.
163 do Dw. Południowego z Sadyby razem ze 108 (np co (20/30/30)x2). Albo to 164 zwolnione (wtedy z Sobieskiego w Bonifacego w kierunku Stegien - kolejna ciekawa relacja).
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

man1956
Posty: 1574
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 01 cze 2009, 15:23

301 na Stegny wydaje mi się przesadą. Zwłaszcza że linia ta całkiem ładnie "pracuje" na Gagarina. A jeśli idzie o dublowanie 167 i 168 przez 301, to już jakiś czas temu pisałem, że trzeba połączyć 168 z 301 w jedną linię (168) do Okęcia, skoordynować ze 168 i problem nadpodaży na Rakowieckiej się rozwiąże. Ale to, oczywiście, wymaga rozstrzygnięcia jeszcze kilku innych kwestii, które wałkowane są od lat (np. co ze 182). Może ten temat nabierze teraz przyspieszenia?

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 01 cze 2009, 15:32

168 na trasie Okęcie-Rembertów to będzie jakiś potwór o zerowej regularności kursowania. Już dawna trasa 301 na Wiatraczną się nie sprawdziła i stąd powstało 168. Połączenie tych linii to ich śmierc... I nie wiem, jak chcesz skoordynowac 167 i nowe 168, skoro będą miały różny takt, a poza tym 167 również nie grzeszy zbytnią punktualnością.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 01 cze 2009, 16:26

altar pisze:Idee dobre, tylko strasznie mi się nie podoba ten dziwoląg na 159. To już lepiej 162 na Sadybę, a 159 ze Stegien prosto Św. Bonifacego do Powsińskiej (chociaż tu boli brak przystanku w ZP Goraszewska...) lub odwrotnie (159 na Sadybę, 162 na Stegny). A jakby starczyło brygad, to może po prostu to 159 do Metra Wilanowska (przy okazji uporządkowało by się sytuację na Al. Wilanowskiej...).
Ja chcę obsłużyć cały ciąg Wiertnicza-Powsińska-Czerniakowska jedną linią, więc 159 przez Bonifacego odpada. 159 na dworcu południowym to harakiri. Nie chcę takiej linii pracującej dwuodcinkowo i z pełnymi wymianami przy Wilanowie, góra Sadybie. Z Puławskiej na PLK jest 4 czy 36, a nie autobus przez Powsińską.
TGM pisze:Po pierwsze trzeba dojść do wniosku, że najsłabszą linią, najbardziej "dublującą" jest 187
Ja do tego wniosku doszedłem przecież :-s Ale Tobie jest wciąż za mało. Być może masz jednak rację. Ja bym ciężar połączeń Stegny - Czerniakowska - TŁ przeniósł na 162, a 187 skócił do Bartyckiej, do noworozbudowujących się osiedli. Wtedy mieliby świetny dojazd na Wisłostradę, TŁ, <M> Politechnika, Ochotę oraz Dworzec Zachodni. Niczego więcej by do szczęścia nie brakowało. A linia miałaby wreszcie porządny układ trasy. Co prawda Bastian uważa, że tędy mogłoby pojechać i 171, ale taka siekiera to zdecydowanie zbytek łaski dla nowego osiedla oraz linia nie dowożąca do najbliższej stacji metra, więc mówię tej idei zdecydowane nie.
TGM pisze:187 (...), Powsińska, Bonifacego, Sobieskiego, Wilanów. Mamy nową, ciekawą relację
Eee, a na czym polega jej ciekawość? Łączymy Sadybę z IPiN-em? 8-( No i końcówka nieuzasadniona ekonomicznie w przeciwieństwie do mojej wersji ze 159 na Stegnach.
TGM pisze:163 do Dw. Południowego z Sadyby razem ze 108 (np co (20/30/30)x2)
Za słabe na Wilanowskiej, za mocne na zadupich i złamany obowiązujący oficjalnie paradygmat o jednej, ale silnej linii ;). Co innego oznacza co 20 na Wilanowskiej, a co innego na Zawadach.

Natomiast trop, by pozbyć się z Wilanowa 163 jest dobry. Ja bym z Przyczółkowej na północ przekierował je Wilanowską - Sobieskiego - Śródziemnomorską do Stegien (zmieści się).

I jeszcze jedna korekta z moim 105, wycofuję je z Alej Ujazdowskich, niech Bobrowiecka, Chełmska oraz Bernardyńska dojeżdżają do najbliższej stacji metra. Zatem wychodzi mi ostatecznie:

105 EC SIEKIERKI - Augustówka - Statkowskiego - Gołkowska - Czerniakowska - Al. Witosa - Beethovena - Bobrowiecka - Chełmska - Sobieskiego - Spacerowa - Goworka - Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie - Em. Plater - Świętokrzyska - Prosta (po rozpoczęciu budowy metra zmiana trasy na stałą, powtórzę) Aleje - Towarowa - Prosta) - Kasprzaka - Wolska - Połczyńska - Szeligowska - Lazurowa - Kaliskiego - Stare Bemowo (8/10/8//10)

159 WILANÓW - Wiertnicza - Powsińska - Czerniakowska - Łazienkowska - Myśliwiecka - Piękna- Koszykowa - pl. Zawiszy - ... - KOŁO (10/15/12/20)

162 => STEGNY
163 => STEGNY
187 => Bartycka
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 cze 2009, 17:08

Emdegger pisze:I jeszcze jedna korekta z moim 105, wycofuję je z Alej Ujazdowskich, niech Bobrowiecka, Chełmska oraz Bernardyńska dojeżdżają do najbliższej stacji metra. Zatem wychodzi mi ostatecznie:

105 EC SIEKIERKI - Augustówka - Statkowskiego - Gołkowska - Czerniakowska - Al. Witosa - Beethovena - Bobrowiecka - Chełmska - Sobieskiego - Spacerowa - Goworka - Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie - Em. Plater - Świętokrzyska - Prosta (po rozpoczęciu budowy metra zmiana trasy na stałą, powtórzę) Aleje - Towarowa - Prosta) - Kasprzaka - Wolska - Połczyńska - Szeligowska - Lazurowa - Kaliskiego - Stare Bemowo (8/10/8//10)
Tą najbliższą stacją metra jest Centrum? :P

Tym niemniej wreszcie zaczynam tu widzieć ciekawe pomysły... :-k ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

man1956
Posty: 1574
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 01 cze 2009, 17:17

168 na trasie Okęcie-Rembertów to będzie jakiś potwór o zerowej regularności kursowania. Już dawna trasa 301 na Wiatraczną się nie sprawdziła i stąd powstało 168. Połączenie tych linii to ich śmierc... I nie wiem, jak chcesz skoordynowac 167 i nowe 168, skoro będą miały różny takt, a poza tym 167 również nie grzeszy zbytnią punktualnością.
Już odpowiadam:
1. Po pierwsze, nie na trasie Okęcie-Rembertów, tylko na trasie Gocław-Rembertów, czyli dokładnie tak jak proponował ZTM w pierwotnej wersji projektu zmian w 2007 roku.
2. Po drugie, czy dawna trasa 301 na Wiatraczną się nie sprawdziła? Jak dla kogo. Była to linia, która nie narzekała na brak zapełnienia. Gorzej było z punktualnością. Ale odcięcie odcinka Gocław-Rembertów spowoduje, że podstawowe źrodło "korkogenności" odpadnie.
3. Po trzecie, już w 2007 roku w projekcie ZTM była propozycja częstotliwości 12/15, więc dokładnie takiej, jaką ma obecnie 167 (w porannym mikroszczycie 168 mogłoby też kursować co 10 min., tak jak 167).
4. Po czwarte, dziś mało która linia grzeszy punktualnością. Większe szanse na punktualność ma nowe 168 niż 168 obecne, utykające w korkach na Płowieckiej i Marsa.

ODPOWIEDZ