Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 21 kwie 2009, 16:56

humptyangel pisze:
mar_2006 pisze:Mam pytanie jak to w końcu jest z tą trasą tramwajową na Tarchomin gdzie będzie pętla(Winnica?,Mechofera?,Dąbrówka?)? Jak to wygląda z formalnego punktu widzenia, wiem że z Winnicą były problemy z działkami. Czy trasa tramwajowa będzie oddana do użytku wraz z mostem(przewidywanie poślizgi w budowie tramwaju?)?
Napisz na priva do Wojtka "tarantuli01" - on Ci wszystko wyłoży. Poza tym ktoś mi mówił, że mają być zmiany w kwestii tej inwestycji :-k
Tu jest wątek i dane:
viewtopic.php?p=410784#410784 .
Pętla ma wszelkie szanse wylądować za Mehoffera (pod linią 110 kV , którą trzeba będzie przebudować, np. podnieść słupy). Wolałbym oczywiście w Dąbrówce, do czego mam nadzieję przyczyni się spotkanie (opis w podlinkowanym wątku).
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 kwie 2009, 22:35

Pętla pośrednia w wariancie przy Ćmielowskiej/Botewa nie jest w tej chwili w ogóle projektowana...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 21 kwie 2009, 23:14

Glonojad pisze:Pętla pośrednia w wariancie przy Ćmielowskiej/Botewa nie jest w tej chwili w ogóle projektowana...
:shock: wkraczam w nowy, wspanialszy świat
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2009, 7:42

Jak widać ZTM wziął samodzielnie na swoje barki ciężar decyzji w tej sprawie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 22 kwie 2009, 9:10

Żeby trochę informacji dodać, to dorzucę dzisiejszy artykuł ŻW
Most Północny i co dalej?

Pod koniec grudnia 2011 roku ma być gotowa Trasa Mostu Północnego. Czy ze „ślepymi” wiaduktami i tramwajem donikąd?

Trasa mostu Północnego między Modlińską i Wisłostradą to dopiero początek inwestycji. Most Północny ma odciążyć Grota-Roweckiego, którym przejeżdża dziennie ponad 145 tys. aut (to drogowy rekord Polski). Przygotowaniami zajmowało się w sumie trzech prezydentów i dwóch komisarzy Warszawy. W przetargu sprzed trzech lat padła astronomiczna cena – o 600 mln zł wyższa od obecnej. Został on unieważniony i powtórzony. Efekt – wczorajsza umowa.

Trasa mostu Północnego między Modlińską i Wisłostradą to dopiero początek inwestycji. Most Północny ma odciążyć Grota-Roweckiego, którym przejeżdża dziennie ponad 145 tys. aut (to drogowy rekord Polski). Przygotowaniami zajmowało się w sumie trzech prezydentów i dwóch komisarzy Warszawy. W przetargu sprzed trzech lat padła astronomiczna cena – o 600 mln zł wyższa od obecnej. Został on unieważniony i powtórzony. Efekt – wczorajsza umowa.

Wytworna sala Pałacu Ślubów przy pl. Zamkowym. W środku tłum wystrojonych jak na bal oficjeli. Tak została podpisana umowa na budowę mostu Północnego. Zebranie decyzji, przygotowanie projektów i przetargi zajęły... aż siedem lat. W takim czasie w innych krajach można za-projektować i zbudować autostradę.

Trasa między ul. Modlińską i Wisłostradą będzie miała 3,4 km długości, z czego most 795 metrów. Najdłuższe z dziesięciu przęseł będzie mierzyć 160 metrów. Powstanie też 15 wiaduktów.

Niestety, most będzie miał urodę deski do prasowania (na strzelające w niebo pylony nie zgodzili się obrońcy ptaków). Koszt przeprawy między Białołęką i Wisłostradą to 977 mln zł.

Wojewoda Mazowsza Jacek Kozłowski podpisał w Pałacu Ślubów pozwolenie na budowę – na podstawie dokumentacji liczącej 80 tomów – 20 dni przed czasem. Kozłowski wyznał, że szybszy był tylko dla jednej dużej inwestycji w stolicy: Stadionu Narodowego.

– Most Północny dla mieszkańców Białołęki będzie komunikacyjnym ratunkiem – ogłosiła prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Po chwili dodała, że po otwarciu mostu Północnego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zacznie remont mostu Grota-Roweckiego. Co to oznacza? Megakorki przeniosą się z Grota na Północny.

Przeprawa ma zostać otwarta pod koniec grudnia 2011 roku. – Licznik bije od dzisiaj. Powinniśmy skończyć szybciej niż w kontraktowym czasie 32 miesięcy – zapowiedział Andrzej Lewandowski z zarządu Pol-Aqua, która jest liderem polsko-hiszpańskiego konsorcjum realizującego kontrakt.

Licznik bije też dla inwestycji, bez których pierwszy etap Trasy Mostu Północnego nie będzie miał sensu. To przede wszystkim dojazd od strony Bielan o długości 1 km: od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy Kasprowicza (ze stacją metra i parkingiem Parkuj i Jedź na 1000 aut). Wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz zapowiedział, że ten odcinek zostanie otwarty jednocześnie z mostem. Projekt będzie gotowy dopiero w czerwcu. Potem drogowców czekają jeszcze przetarg, protesty itd. Czy zdążą z budową do końca 2011 roku?

– Musimy zdążyć. W przeciwnym wypadku u zbiegu Pułkowej z Wisłostradą i Marymoncką powstanie skocznia narciarska – mówi „ŻW“ wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Andrzej Marecki.

Jeśli tych dwóch inwestycji nie uda się zgrać, nad Wisłą powstanie pomnik budowlanego absurdu: niektóre z plątaniny dziesięciu wiaduktów drogowych będą się kończyły „ślepą” przepaścią.

Kontrakt z Pol-Aquą obejmuje budowę trasy tramwajowej, ale tylko na odcinku od Marymonckiej do tzw. ul. Nowoprojektowanej – między Myśliborską i Modlińską.

Tymczasem tramwaj ma dojeżdżać stąd wzdłuż ul. Światowida do osiedla Winnica u zbiegu Modlińskiej z Poetów. Nad planowaną budową tej 2,5-km linii tramwajowej wisi jednak widmo kompromitacji. Nie ma jeszcze projektu, brakuje gruntów. Teren pod budowę pętli tramwajowej Winnica... kupił już deweloper. Niewykluczone, że powstanie prowizorka: trasa skończy się przy Myśliborskiej, kilkaset metrów wcześniej.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 02 cze 2009, 18:55

300 mln zł na trasy tramwajowe i nowy tabor

Dziennik, Sławomir Ślubowski, 02-06-2009

Komunikacja i zaoszczędzone w przetargu pieniądze miasto postanowiło zainwestować w komunikację

Niespodziewanie miasto ma pieniądze na dalsze inwestycje tramwajowe. 300 mln zł zdobyło dzięki piątkowej umowie z bydgoską Pesą na dostawę 186 wozów. Producent nowoczesnych wagonów zażądał mniej, niż ratusz chciał dać.

Dzięki zaoszczędzonym w ten sposób pieniądzom położone będą tory na ulicy Powstańców Śląskich na odcinku między Górczewską a Radiową, Ą na trasy ruszy też kilkanaście tramwajów z drzwiami po obu stronach. Niewykluczone jest też, że uda się przyśpieszyć generalne remonty stołecznych torów.

Miasto szacowało, że za dostarczenie tramwai zapłaci Pesie 1,815 mld zł. Jednak ta zrobi to taniej - za 1,49 mld zł. W budżecie zostało zatem ponad 300 mln zł. - Za te pieniądze zamierzamy dobudować brakujący fragment torów na Powstańców Śląskich. Dzięki temu poprawimy komunikację na Bemowie - mówi Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Chodzi o półtorakilometrowy odcinek między Górczewską a Radiową. O tej inwestycji tyle mówiło się od lat, jednak ciągle brakowało pieniędzy.

(...)
http://www.przegubowiec.com/prasa/?wpis=1912

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 cze 2009, 19:55

Fakty medialne, chociaż być może rzeczywiście dyr. Ruta tak powiedział był.

Fakty faktyczne :p są jednak takie, że na dzień dzisiejszy TW ma umowę wieloletnią na 155 wagonów w najbliższych latach. Oszczędności wystarczą na... zakup 186 wagonów w cenie 155.

Co do trasy na Bemowie, to ona jest w umowie TW ujęta - przyspieszenie realizacji to kwestia jedynie przesunięć w budżecie spółki i pokazania się dodatkowych kosztów wcześniej niż zakładano. Tylko i aż. Zastanawia mnie natomiast, kto tą trasę wybuduje...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 cze 2009, 15:34

Glonojad pisze:Co do trasy na Bemowie, to ona jest w umowie TW ujęta - przyspieszenie realizacji to kwestia jedynie przesunięć w budżecie spółki i pokazania się dodatkowych kosztów wcześniej niż zakładano. Tylko i aż. Zastanawia mnie natomiast, kto tą trasę wybuduje...
Inwestor - miasto, inwestor zastępczy - TW, wykonawca - ZUE Kraków? :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 03 cze 2009, 15:45

A może wykonawca WAWKOM/KMKM? :-k
ZUS fundatorem emigracji

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 cze 2009, 15:49

Wolfchen pisze:MPK Kraków
ZUE :>

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 cze 2009, 16:01

a/p TALENT pisze:A może wykonawca WAWKOM/KMKM? :-k
Chyba dobrymi chęciami....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Thompson04
Posty: 202
Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
Lokalizacja: Bemowo Jelonki

Post autor: Thompson04 » 03 cze 2009, 17:08

Wreszcie zrobią ten łącznik torowisk, tylko kiedy dokładnie... :?: Rozjazdy będą w każdym kierunku na skrzyżowaniach Radiowa/PŚ i Górczewska/PŚ :?: Ciekawe jak pokierują linie tam :-k

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 cze 2009, 17:21

SławekM pisze:
Wolfchen pisze:MPK Kraków
ZUE :>
Racja, racja, poprawiam :)

[ Dodano: Sro 03 Cze, 2009 ]
Thompson04 pisze:Rozjazdy będą w każdym kierunku na skrzyżowaniach Radiowa/PŚ i Górczewska/PŚ :?:
No, raczej. W każdym razie tak powinno być.
Ale za wcześnie na tego typu gdybanie moim zdaniem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 03 cze 2009, 22:27

Thompson04 pisze:Rozjazdy będą w każdym kierunku na skrzyżowaniach Radiowa/PŚ i Górczewska/PŚ Ciekawe jak pokierują linie tam
Tak powinni zrobić i nawet sygnalizacji by bardzo nie musieli zmieniać , ucierpiałby tylko kierunek Górczewska na wprost , ale i tu pewnie kiedyś powstanie wiadukt ( za jakieś 20 lat ) .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 03 cze 2009, 23:48

Thompson04 pisze:Rozjazdy będą w każdym kierunku na skrzyżowaniach Radiowa/PŚ i Górczewska/PŚ :?:
Mmm, gdzieś miałem nawet Studium Wykonalności z prawem do publikacji - Tramwaje Warszawskie obdarowały =D>
Jak się zepniemy to wrzucimy na stronę za tydzień.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ