O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 10 lip 2009, 21:09

Andrzej pisze:No i co, będzie ten bałagan na zawsze??
Jeżeli czegoś się nie wymyśli (ale w to wątpię), to na najbliższe 30-40 lat żaden piętrowy pociąg przez Śródmieście nie przejedzie.... Do czasu rozwalenia wszystkiego tego, co zostało zrobione i tego, co nie zostało zrobione.....
O planach przebudowy tunelu nie słyszałem. Raczej nie po to było tyle męczarni z tym remontem i tyle kasy wywalonej, żeby od nowa wszystko skuwać i robić, tym bardziej że z tym nieszczęsnymi kanałami MPWiK wiele się nie da zrobić bez konkretnego rozwalania tunelu :(
Andrzej pisze:Dla mnie też nie jest mniej znacząca. Myślę, że wypadła z rozkładu na zasadzie, że coś trzeba było odrzucić, żeby pociąg zachował przyspieszony charakter.
W przypadku przyspieszonych na terespolskiej, to od kiedy pamiętam postojów w Wesołej nie miały. Słynna "hajnówka" zatrzymywała się tyulko w Miłosnej i Mińsku (poza okresem modernizacji, kiedy czasem zatrzymywała się na każdej stacji).
W zasadzie pociąg przyspieeszony dla Wesołej niewiele znaczy, bo zyskuje może 2 minuty na całej trasie. A z Miłosnej - już nieco więcej, co da się odczuć.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 lip 2009, 19:33

przewoz pisze:
Andrzej pisze:No i co, będzie ten bałagan na zawsze??
Jeżeli czegoś się nie wymyśli (ale w to wątpię), to na najbliższe 30-40 lat żaden piętrowy pociąg przez Śródmieście nie przejedzie.... Do czasu rozwalenia wszystkiego tego, co zostało zrobione i tego, co nie zostało zrobione.....
O planach przebudowy tunelu nie słyszałem. Raczej nie po to było tyle męczarni z tym remontem i tyle kasy wywalonej, żeby od nowa wszystko skuwać i robić, tym bardziej że z tym nieszczęsnymi kanałami MPWiK wiele się nie da zrobić bez konkretnego rozwalania tunelu :(
Uwielbiam jak ładują w jakiś remont dużo kasy, a potem się okazuje, że modernizacja była w sumie prowizoryczna i problemy pozostają.
Jak już na coś znajdą pieniądze, to nie lepiej zrobić to porządnie - czyli rozwalić wszystko i od nowa, żeby potem na wiele lat było już wreszcie tak po prostu.. normalnie?
*
Powtórzę za czyimś pomysłem - piętruski nie mogą sobie przeskoczyć na Gdański lub Wileński?

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 11 lip 2009, 20:01

Andrzej pisze: Powtórzę za czyimś pomysłem - piętruski nie mogą sobie przeskoczyć na Gdański lub Wileński?
OIDP na Wileński jest zakaz wjazdu składów wagonowych. Poza tym jesteś pewny że chcesz je puścić do Tłuszcza? Okoliczna młodzież z pewnością by się nimi zaopiekowała.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lip 2009, 20:10

Andrzej pisze:Powtórzę za czyimś pomysłem - piętruski nie mogą sobie przeskoczyć na Gdański lub Wileński?
A po co, skoro mogą bardzo dobrze spełniać zadania pociągów przyspieszonych?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 lip 2009, 20:29

chiste pisze:
Andrzej pisze:Hm, ciekawe czy po wznowieniu SKM prężni prywaciarze otwoccy utracą pasażerów.
Nie sądzę. Mają klientów spoza bezpośredniego zasięgu kolei (Ługi, znaczna część Otwocka, Karczew). Pociąg nie jest dla nich żadną konkurencją po 20:00 i nie pojedzie też Wałem Miedzeszyńskim. A MiniBus Bis to całkiem rozwojowe przedsięwzięcie.
przewoz pisze:Połączenia MiniBus Bis na pewno mogą być spokojne. Nikt z zachodnich rejonów Otwocka i Karczewa nie będzie dochodził do stacji, żeby pojechać do Centrum pociągiem.

Reszta będzie mogłą czuć się zagrożona, jak będzie stały szczytowy takt na kolei rzędu 10 minut i brak przerw w międzyszczycie i weekendy.
Dużo czasu jeszcze minie...
Sprawa jest w sumie złożona. Dla ludzi ważny jest czas przejazdu, częstotliwość, wydatek na bilet. Prywaciarze jadą z Otwocka do Centrum w czasie porównywalnym z pociągiem - tu remis. Prywatne linie częstotliwością biją pociąg na głowę, ale to na pociąg jest wspólny bilet.
Minibus, Arka, WilgaBus, Trans ap, Traks. Te dwa ostatnie nie odgrywają chyba większego znaczenia, bo jeżdżą rzadko i tylko do Wiatraka. A Wilga nie dostała chyba przedłużenia wjazdu do Centrum i połączyła się z Arką (?). Najsilniejszy - Minibus załatwił sobie jakoś wjazd do Centrum bodajże do 2017 roku.. Modernizacja linii otwockiej - po 2020 roku..
A ZTM i włodarze stołeczni woleliby raczej, aby prywatne linie z docentrowych stały się lokalnymi i dowoziły z takich miejsc jak Ługi, Karczew, osiedla Otwocka oddalone od torów do najbliższej stacji PKP. Choć wątpie by prywaciarze i lubiący bezpośrednio pasażerowie na to poszli.

[ Dodano: |11 Lip 2009|, 2009 20:52 ]
fik pisze:
Andrzej pisze:Powtórzę za czyimś pomysłem - piętruski nie mogą sobie przeskoczyć na Gdański lub Wileński?
A po co, skoro mogą bardzo dobrze spełniać zadania pociągów przyspieszonych?
Nie wypowiadam się za linię do Radomia, bo tam głównie kursują. Ale może tam ludziom odpowiada, że piętrus mija Ochotę, Śródmieście, Powiśle, albo że raz mają pociąg ze Śródmieścia a raz z Centralnego..
Poza tym przyspieszone KM mogłyby powstawać w przyszłości, gdy sieć zwykłych połączeń się dostatecznie rozwinie. A i nawet te przyspieszone powinny jeździć przez Śródmieście, jak było planowane, żeby taki mieszkaniec Radomia miał wszystko z jednego peronu.
Zaś Centralny tylko dla dalekobieżnych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 lip 2009, 16:23

Andrzej pisze:A i nawet te przyspieszone powinny jeździć przez Śródmieście, jak było planowane, żeby taki mieszkaniec Radomia miał wszystko z jednego peronu.
Ale po co? Na rozkładach jest wszystko wyraźnie napisane - nie widzę żadnego problemu. Ponadto większość ludzi stale dojeżdżających do Warszawy wsiada na Rakowcu/Służewcu, bo stamtąd mają najbliżej do miejsca nauki/pracy...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 lip 2009, 16:40

Wolfchen pisze:
Andrzej pisze:A i nawet te przyspieszone powinny jeździć przez Śródmieście, jak było planowane, żeby taki mieszkaniec Radomia miał wszystko z jednego peronu.
Ale po co? Na rozkładach jest wszystko wyraźnie napisane - nie widzę żadnego problemu. Ponadto większość ludzi stale dojeżdżających do Warszawy wsiada na Rakowcu/Służewcu, bo stamtąd mają najbliżej do miejsca nauki/pracy...
U nas, na linii mińskiej - jeden piętrus. Dawno go nie widziałem, ale cieszył się słabym zainteresowaniem w porównaniu do linii jadących przez średnicę.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 lip 2009, 18:41

U nas, na linii mińskiej - jeden piętrus. Dawno go nie widziałem, ale cieszył się słabym zainteresowaniem w porównaniu do linii jadących przez średnicę.
Rano, jak jedzie jako przyspieszony - jest pełny.
Wieczorem jest luźniejszy, szczególnie w tygodniu. Ale frekwencja rzędu 80-90% w 4-wagonach to w zasadzie 2 EN57 z frekwencją ponad 100%... W piątki bywa ciasno.

patryk148
Posty: 567
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 12 lip 2009, 20:55

Kiedyś KM pisały, że chcą uruchomić pociągi do Białegostoku, Lublina itp. Piętrusy są idealne na te relacje.

A swoją drogą to najrozsądniejsze byłoby piętrusy uruchomić na linii nasielskiej tworząc relacje Warszawa - Iława oraz Warszawa - Olsztyn, na pewnych odcinkach przyśpieszone (ja w rozkładzie 2005/2006). Piętrusy mogłyby być 3-wagonowe, a to rekompensowałoby koszt dostępu do infratsuktury poza województwem.

Moja propozycja to co 4 godziny do Olsztyna i co 4 do Iławy (na odcinku Pomiechówek - Ciechanów przyśpieszone) i co 2 godziny do Ciechanowa (normalne).

Oczywiście po modernizacji ...

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 12 lip 2009, 22:18

Zgadzam się z powyższym. Dodam że powinny jeździć przez (lub z) Dworzec Gdański. Skoro na relacjach "średnicowych" komplikują rozkład to tam by pasowały idealnie.

[ Dodano: |12 Lip 2009|, 2009 22:41 ]
patryk148 pisze:A swoją drogą to najrozsądniejsze byłoby piętrusy uruchomić na linii nasielskiej tworząc relacje Warszawa - Iława

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 lip 2009, 7:53

patryk148 pisze:Oczywiście po modernizacji ...
Czyli już w roku 3015 :D

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 lip 2009, 9:04

fidzio pisze:
patryk148 pisze:Oczywiście po modernizacji ...
Czyli już w roku 3015 :D
Czasami zamiast siedzieć na MNG i pisać bzdury, mógłbyś pojechać i zobaczyć jak posuwają się prace ](*,)
W porównaniu z zeszłym rokiem widać postępy.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 13 lip 2009, 9:30

Otóż Rafał, jechałem około pół tamtędy ostatnio pół roku temu i jakieś tydzień dwa temu (kilka razy), generalnie nie jest wesoło - pisałem o tym na PMK. Od Chotomowa do Modlina bodajże rozgrzebany tor nr 2 - NIC SIĘ Z NIM NIE ROBI a logika wskazywałaby że skoro ruch jest tylko po "jedynce" to robimy dwójce" a tam tendencja jest taka, że jedynkę zamknięto a na dwójce wprowadza się tylko ograniczenia prędkości - gdzie tu sens? Wskazywałem także mankamenty dotyczące bardzo niefortunnego ustyowania semaforów na st. Legionowo jadąc w kierunku Nasielska. Z tym rokiem 3015 to oczywiście celowo przesadziłem - chciałem jakby ironicznie oddać raczej tempo prac o czym świadczy emotka :) - bo to granda 62 km robić w takim czasie... Jeżeli remont się jescze przeciągnie to okaże się za parszywej komuny w podobnym czasie wybudowano pół CMK-i. Sam zresztą przyznasz że tempo tej modernizacji nie jest oszałamiające...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lip 2009, 10:32

Budowa, zwłaszcza w terenie "dziewiczym", idzie zawsze szybciej niż modernizacja. (-(
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 13 lip 2009, 14:05

przewoz pisze:
U nas, na linii mińskiej - jeden piętrus. Dawno go nie widziałem, ale cieszył się słabym zainteresowaniem w porównaniu do linii jadących przez średnicę.
Rano, jak jedzie jako przyspieszony - jest pełny.
Wieczorem jest luźniejszy, szczególnie w tygodniu. Ale frekwencja rzędu 80-90% w 4-wagonach to w zasadzie 2 EN57 z frekwencją ponad 100%... W piątki bywa ciasno.
Miałby lepszą frekwencję gdyby jechał jak cała reszta - przez średnicę.
A piętrusy mogłyby powędrować na Gdański.

ODPOWIEDZ