chiste pisze:Andrzej pisze:Hm, ciekawe czy po wznowieniu SKM prężni prywaciarze otwoccy utracą pasażerów.
Nie sądzę. Mają klientów spoza bezpośredniego zasięgu kolei (Ługi, znaczna część Otwocka, Karczew). Pociąg nie jest dla nich żadną konkurencją po 20:00 i nie pojedzie też Wałem Miedzeszyńskim. A MiniBus Bis to całkiem rozwojowe przedsięwzięcie.
przewoz pisze:Połączenia MiniBus Bis na pewno mogą być spokojne. Nikt z zachodnich rejonów Otwocka i Karczewa nie będzie dochodził do stacji, żeby pojechać do Centrum pociągiem.
Reszta będzie mogłą czuć się zagrożona, jak będzie stały szczytowy takt na kolei rzędu 10 minut i brak przerw w międzyszczycie i weekendy.
Dużo czasu jeszcze minie...
Sprawa jest w sumie złożona. Dla ludzi ważny jest czas przejazdu, częstotliwość, wydatek na bilet. Prywaciarze jadą z Otwocka do Centrum w czasie porównywalnym z pociągiem - tu remis. Prywatne linie częstotliwością biją pociąg na głowę, ale to na pociąg jest wspólny bilet.
Minibus, Arka, WilgaBus, Trans ap, Traks. Te dwa ostatnie nie odgrywają chyba większego znaczenia, bo jeżdżą rzadko i tylko do Wiatraka. A Wilga nie dostała chyba przedłużenia wjazdu do Centrum i połączyła się z Arką (?). Najsilniejszy - Minibus załatwił sobie jakoś wjazd do Centrum bodajże do 2017 roku.. Modernizacja linii otwockiej - po 2020 roku..
A ZTM i włodarze stołeczni woleliby raczej, aby prywatne linie z docentrowych stały się lokalnymi i dowoziły z takich miejsc jak Ługi, Karczew, osiedla Otwocka oddalone od torów do najbliższej stacji PKP. Choć wątpie by prywaciarze i lubiący bezpośrednio pasażerowie na to poszli.
[ Dodano: |11 Lip 2009|, 2009 20:52 ]
fik pisze:Andrzej pisze:Powtórzę za czyimś pomysłem - piętruski nie mogą sobie przeskoczyć na Gdański lub Wileński?
A po co, skoro mogą bardzo dobrze spełniać zadania pociągów przyspieszonych?
Nie wypowiadam się za linię do Radomia, bo tam głównie kursują. Ale może tam ludziom odpowiada, że piętrus mija Ochotę, Śródmieście, Powiśle, albo że raz mają pociąg ze Śródmieścia a raz z Centralnego..
Poza tym przyspieszone KM mogłyby powstawać w przyszłości, gdy sieć zwykłych połączeń się dostatecznie rozwinie. A i nawet te przyspieszone powinny jeździć przez Śródmieście, jak było planowane, żeby taki mieszkaniec Radomia miał wszystko z jednego peronu.
Zaś Centralny tylko dla dalekobieżnych.