![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
nie wiem, od wtyk w KM Ty tutaj jesteś ![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie, no aż takich wtyk to ja nie mamGlonojad pisze:nie wiem, od wtyk w KM Ty tutaj jesteś
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Szczerze mówiąc bardziej martwią mnie stojące ciągle EN57AKM.... Z Mińska niedługo następna wyjedzie z tego co wiem.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06
Ten zapis ktoś chciał zamienić ale ostatecznie zamawiający się nie zgodził, więc zostało zdaje się tak:Glonojad pisze:Zmieniano zapis wymagający "eksploatacji z prędkością 160 km/h" na zapis wymagający "konstrukcyjnego przystosowania do prędkości 160 km/h".
"...posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, oraz udokumentują to poprzez wykazanie, że dostarczyli zamawiającym nie mniej niż 10 sztuk nowych EZT (trzy lub czteroczłonowych) realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością co najmniej 160 km/h"
Pesa chyba zapomniała oprotestować. Żaden ich ezt nie realizuje przewozów z taką prędkością. Do tego jest komentarz zamawiającego:
"...Zamawiający w SIWZ jasno określił, że Wykonawca powinien udokumentować, iż dostarczone przez niego wcześniej EZT były przystosowane konstrukcyjnie do realizowania przewozów z prędkością co najmniej 160 km/h..."
Pesa jest przystosowana konstrukcyjnie do osiągania 160km/h ale nie jest przystosowana do realizacji przewozów z tą prędkością.
Suma sumarum znów pachnie odwołaniami, a może i sądem. Mógłby zamawiający łaskawie uporządkować swoje podwórko np. ezt (4 wag) Stadler, autobusy szynowe elektryczne/spalinowe/WKD -Pesa. Piętrusy i loki-Bombardier. Jak się trochę ureguluje to z czasem można pomyśleć o innych producentach, żeby dotychczasowi nie spoczęli na laurach. Skakanie po produktach nie pozwala nikomu na długofalowy rozwój.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06
Ja ostatnio widziałem Łowicz na kibelkach kilka razy. Poza tym południowy flirt do Siedlec kiedyś jeździł w pojedynkę. Niedawno widziałem go w sile 2*flirt. Jakieś zmiany?marcin89 pisze:To ja odskoczę trochę od tematu i powiem, że dziś z Siedlec do Łowicza jechały dwa kibelki...
W Sulejówku jedyne +5 min
podrozny113 pisze:Ja ostatnio widziałem Łowicz na kibelkach kilka razy. Poza tym południowy flirt do Siedlec kiedyś jeździł w pojedynkę. Niedawno widziałem go w sile 2*flirt. Jakieś zmiany?marcin89 pisze:To ja odskoczę trochę od tematu i powiem, że dziś z Siedlec do Łowicza jechały dwa kibelki...
W Sulejówku jedyne +5 min
No ja parę razy też go widziałem wcześniej, ale nigdy do tej pory na kibelkach...
A tak w ogóle jest to chyba jedna z najdłuższych tras w KM jak nie najdłuższa...
Łowicz na kibelkach ze 3 razy w tym roku widziałem. To było po tych dwóch wypadkach na wiosnę. Ostatnio mało KMami jeździłem, to nie zauważyłem niczego, bo jak już jechałem, to jechał Flirt...
Jeżeli ostatecznie nie zmieniono tego zapisu, to Stadler w moim odczuciu ma rację.
Ale tak jak mówię - ostatnio nieco straciłem kontakt z tymi przetargami, nie śledziłem co się działo... Może zdarzyło się coś jeszcze, choć wydaje mi się, że każdy protest tutaj był sygnalizowany....
To w takiem układzie KMy narobiły same bałaganu.podrozny113 pisze:Ten zapis ktoś chciał zamienić ale ostatecznie zamawiający się nie zgodził, więc zostało zdaje się tak:
"...posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, oraz udokumentują to poprzez wykazanie, że dostarczyli zamawiającym nie mniej niż 10 sztuk nowych EZT (trzy lub czteroczłonowych) realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością co najmniej 160 km/h"
Jeżeli ostatecznie nie zmieniono tego zapisu, to Stadler w moim odczuciu ma rację.
Ale tak jak mówię - ostatnio nieco straciłem kontakt z tymi przetargami, nie śledziłem co się działo... Może zdarzyło się coś jeszcze, choć wydaje mi się, że każdy protest tutaj był sygnalizowany....
Jeszcze co do taboru: dwa spostrzeżenia...
Tak dawno nie widziałem odstawionych na Grochowie EW60... czyżby jeźżdziły nawet?
Normalnie cud ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A następne spostrzeżenie będzie co do ED74. Ostatnio miałem okazję stać obok jej na peronie dw. Centralnego... Połączenie chłodzenia falowników i klimy daje taki efekt, że zapowiedzi nie słychać w najbliższym otoczeniu. Nie mam pojęcia jak to jest, że dwie różne firmy potrafią zrobić klimę raz super cichą, a dwa - super głośną. Pomijam chłodzenie falowników. Chłodzenie powietrzem zawsze będzie głośne, taki już jego urok. Aż dziw, że we wnętrzu jest w miarę cicho.
Tak dawno nie widziałem odstawionych na Grochowie EW60... czyżby jeźżdziły nawet?
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
A następne spostrzeżenie będzie co do ED74. Ostatnio miałem okazję stać obok jej na peronie dw. Centralnego... Połączenie chłodzenia falowników i klimy daje taki efekt, że zapowiedzi nie słychać w najbliższym otoczeniu. Nie mam pojęcia jak to jest, że dwie różne firmy potrafią zrobić klimę raz super cichą, a dwa - super głośną. Pomijam chłodzenie falowników. Chłodzenie powietrzem zawsze będzie głośne, taki już jego urok. Aż dziw, że we wnętrzu jest w miarę cicho.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 paź 2008, 14:53
Trochę odbiegając od tematu. Mam pytanie do osób które trochę się orientują/znają na kolei.
Otóż na jakich stacjach postojowych stacjonują jakie pociągi. Czyli chodzi mi o to czy np. na stacji Grochów stają pociągi tylko jeżdżące w kierunku zachodnim.
I drugie pytanie jakie istnieją jeszcze takie podobne stacje postojowe (jak Grochów) na których stacjonują pociągi KM. Z tego co wiem to są jeszcze Szczęśliwice. Ale czy są jeszcze jakieś (w obrębie Warszawy). Czy na Toruńskiej bądź Odolanach (nad SP Szczęśliwice) stacjonują jakieś pociągi?
Trzecie pytanie na których konkretnie stacjach postojowych przechodzą pociągi przegląd czy może wszystkie stacje są wyposażone w takowe przyrządy.
Mam nadzieje że w dobrym temacie umieściłem te pytania. Gdyż stwierdziłem że są to pytania w sumie także o tabor więc tu będzie chyba ich najlepsze miejsce. Pozdrawiam
Otóż na jakich stacjach postojowych stacjonują jakie pociągi. Czyli chodzi mi o to czy np. na stacji Grochów stają pociągi tylko jeżdżące w kierunku zachodnim.
I drugie pytanie jakie istnieją jeszcze takie podobne stacje postojowe (jak Grochów) na których stacjonują pociągi KM. Z tego co wiem to są jeszcze Szczęśliwice. Ale czy są jeszcze jakieś (w obrębie Warszawy). Czy na Toruńskiej bądź Odolanach (nad SP Szczęśliwice) stacjonują jakieś pociągi?
Trzecie pytanie na których konkretnie stacjach postojowych przechodzą pociągi przegląd czy może wszystkie stacje są wyposażone w takowe przyrządy.
Mam nadzieje że w dobrym temacie umieściłem te pytania. Gdyż stwierdziłem że są to pytania w sumie także o tabor więc tu będzie chyba ich najlepsze miejsce. Pozdrawiam
niekoniecznie... choćby Flirty siedzą na Grochowie, a jeżdżą na Siedlce. Podobnie piętrusy, ale również można spotkać takie obiegi ze zwykłymi EN57.ArturZaremba pisze:Czyli chodzi mi o to czy np. na stacji Grochów stają pociągi tylko jeżdżące w kierunku zachodnim.
Czyli w zasadzie "Ochota". Innych w Warszawie szop KM nie mają. Jeszcze pozostają w Tłuszczu i Sochaczewie.ArturZaremba pisze:Z tego co wiem to są jeszcze Szczęśliwice
Temat raczej ok.
-
- Posty: 730
- Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46
Rynek Kolejowy pisze:Otwarto oferty w przetargu na dostawę używanych 10 EZT dla Kolei Mazowieckich
Jak dowiedział się Rynek Kolejowy w Kolejach Mazowieckich w piątek 24 lipca zostały otwarte oferty w postępowaniu na dostawę 10 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich”
Oferty w zadaniu 1
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 lub równoważnych, po wykonanych naprawach głównych z modernizacją, oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 36 610 000,00 PLN (netto)
NEAWAG S.A. - 52 910 00,00 PLN (netto)
Oferty w zadaniu 2
(dostawa 5 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN71 lub równoważnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym ezt)
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. - 53 435 000,00 PLN (netto)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No cóż, jak poważnych by nie miał Newag argumentów, składając w przetargu ofertę wystawił zamawiającemu certyfikat praworządności...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.