Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 wrz 2009, 0:06

Tak będzie na początku, stawiam, że po kilku miesiącach kierowcy przywykną do zapowiedzi i nie będą ich słyszeć..
albo będzie tak jak w liberach (czyli nie będzie...) :/
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7820
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 wrz 2009, 0:33

Dziś zwiało mi 131 z Centralnego, postanowiłem więc skorzystać z usług linii 119. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, iż już nie krańcuje razem ze 131 - żadnej informacji o przenosinach, etc. Poszedłem na obchód pętli szukać 119- nigdzie ani śladu poszukiwanej linii. Zapytany kierowca z Ostrobramskiej wskazał przystanek 131... Na ekspedycji dowiedziałem się, że przenieśli przystanek pod Salę Kongresową. Idę tam i... nic. Żadnej naklejki, żadnego rozkładu 119 - wyłącznie 505. Nagle - na tym przystanku staje 119... Pytam się kierowcy, jak to jest teraz z tym 119 (Ostrobramska): "Ch.j wie, ja tu pierwszy raz, podobno tu jest kraniec".
Siadam sobie w autobusie - tablica boczna jest stara - datowana na 2006, wskazuje oprócz krańcowego tylko jeden przystanek dw.Centralny - w stronę DWC w Al.Jerozolimskich...
Wysiadam z autobusu, patrzę w rozkład - w spisie przystanków figuruje tylko jedno DWC (a powinny być dwa, bo staje pod Tarasami), czyli wersja sprzed zmiany... Wchodzę do internetu, gdzie informacje zawsze są aktualne - 119 ma kraniec na DWC 35, razem ze 131 ( http://ztm.waw.pl/rozklady.php?u=119/TP ... M&c=76&l=1 ).

Reasumując - 119 potajemnie zniknęło sprzed budynku dworca, brak jakiejkolwiek informacji gdzie, rozkłady mijają się z prawdą (oficjalna godzina odjazdu dotyczy przystanku pod Kongresową, czy pod Tarasami? We WSZYSTKICH rozkładach jest to jeden przystanek, a 505 pokonuje go rozkładowo w 2-3 minuty!! - mój kierowca odjechał 14:37 spod Kongresowej, 14:39 spod Tarasów...).
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 wrz 2009, 8:18

R-9 Chełmska pisze:Dziś zwiało mi 131 z Centralnego, postanowiłem więc skorzystać z usług linii 119. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, iż już nie krańcuje razem ze 131 - żadnej informacji o przenosinach, etc. Poszedłem na obchód pętli szukać 119- nigdzie ani śladu poszukiwanej linii. Zapytany kierowca z Ostrobramskiej wskazał przystanek 131... Na ekspedycji dowiedziałem się, że przenieśli przystanek pod Salę Kongresową. Idę tam i... nic. Żadnej naklejki, żadnego rozkładu 119 - wyłącznie 505. Nagle - na tym przystanku staje 119... Pytam się kierowcy, jak to jest teraz z tym 119 (Ostrobramska): "Ch.j wie, ja tu pierwszy raz, podobno tu jest kraniec".
Siadam sobie w autobusie - tablica boczna jest stara - datowana na 2006, wskazuje oprócz krańcowego tylko jeden przystanek dw.Centralny - w stronę DWC w Al.Jerozolimskich...
Wysiadam z autobusu, patrzę w rozkład - w spisie przystanków figuruje tylko jedno DWC (a powinny być dwa, bo staje pod Tarasami), czyli wersja sprzed zmiany... Wchodzę do internetu, gdzie informacje zawsze są aktualne - 119 ma kraniec na DWC 35, razem ze 131 ( http://ztm.waw.pl/rozklady.php?u=119/TP ... M&c=76&l=1 ).

Reasumując - 119 potajemnie zniknęło sprzed budynku dworca, brak jakiejkolwiek informacji gdzie, rozkłady mijają się z prawdą (oficjalna godzina odjazdu dotyczy przystanku pod Kongresową, czy pod Tarasami? We WSZYSTKICH rozkładach jest to jeden przystanek, a 505 pokonuje go rozkładowo w 2-3 minuty!! - mój kierowca odjechał 14:37 spod Kongresowej, 14:39 spod Tarasów...).
Jak nie ma jak jest:
ZTM pisze: Zmiany przystankowe od 1.09.2009 r.
od 01.09.2009 (wtorek)

Wprowadzone zostają następujące zmiany przystankowe:


Dla linii 119 jako krańcowy obowiązuje przystanek DW. CENTRALNY 18 (na ul. Emilii Plater, obok Pałacu Kultury i Nauki).
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 04 wrz 2009, 9:00

Walas pisze:Jak nie ma jak jest:
ZTM napisał/a:

Zmiany przystankowe od 1.09.2009 r.
od 01.09.2009 (wtorek)

Wprowadzone zostają następujące zmiany przystankowe:


Dla linii 119 jako krańcowy obowiązuje przystanek DW. CENTRALNY 18 (na ul. Emilii Plater, obok Pałacu Kultury i Nauki).
Co jest dokładnie tym przystankiem, z którego odjeżdża 505. Taki zażulony. Pewnie było to podyktowane ciasnotą, ale nie jest to dobre rozwiązanie, gdy komuś 131 ucieknie, co widzieliśmy na załączonym obrazku. Wspólny kraniec 505 i 119 uzasadnienie ma takie sobie, mniejsze niż poprzednie roziwązanie.
A skoro już przy tym temacie jesteśmy: czy nie byłoby sensowne przenieść wreszcie 505 na ten sam peron co 504? Zadziwiający jest opór przed umiejscowieniem dwóch linii ursynowskich w jednym miejscu (poprzednio przy hali krańcował 505). Jak się nie mieści, to mozna 700 przenieść do dziury po 119 (mniej kursów - mniej miejsca zajmuje). Albo wreszcie te taryfy stamtąd wychrzanić.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 wrz 2009, 9:40

drapka pisze:mozna 700 przenieść do dziury po 119
Nie ma takiej dziury. Jest 131.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 04 wrz 2009, 10:51

Bastian pisze:
drapka pisze:mozna 700 przenieść do dziury po 119
Nie ma takiej dziury. Jest 131.
To znaczy że para 119/131 ma obecnie tyle kursów, ilu nigdy dotąd nie miała? Ale w sumie ta 700 może sobie zostać tam, gdzie jest (bo ze względu na charakter linii nie bardzo może być gdzie indziej) i spokojnie powinno zmieścić się z 504 i 505.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36837
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 wrz 2009, 11:42

To znaczy, że 131 się na pętli nie mieściło i nie widzę powodu, by wracać do tego stanu rzeczy...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7820
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 wrz 2009, 13:52

drapka pisze:. Pewnie było to podyktowane ciasnotą, ale nie jest to dobre rozwiązanie, gdy komuś 131 ucieknie, co widzieliśmy na załączonym obrazku.
Ja te przenosiny rozumiem (czasem paraliżował się cały środkowy peron na pętli pod DWC), tylko oczekiwałem jakiejkolwiek informacji, gdzie szukać tego 119...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8633
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 wrz 2009, 1:03

:arrow: W którymś A1xx (numeru nie pamiętam, ale pewnie tak jest też w innych autobusach) informacja pasażerska wygląda na polską, ale chyba nią nie jest, bo... inaczej się pisze, a inaczej czyta. Przykłady z linii 216:
- napis: NASTĘPNY PRZYSTANEK: BRATA ALBERTA; głos: NASTĘPNY PRZYSTANEK: ZIELONA;
- napis: NASTĘPNY PRZYSTANEK: ZIELONA; głos: NASTĘPNY PRZYSTANEK: (cisza).

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 06 wrz 2009, 14:24

Bastian pisze:To znaczy, że 131 się na pętli nie mieściło i nie widzę powodu, by wracać do tego stanu rzeczy...
MZA przekazało do ZTM wyczerpujący materiał z załączonymi zdjęciami, że tam rzeczywiście było ciasno :D

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 07 wrz 2009, 8:16

Na linii 179 w grodziach na wyświetlaczach jest stara trasa i no nowym odcinku trasy są przyspieszone przystanki (tam gdzie jest Metro Imielin :arrow: Os. Kabaty, mamy już Mandarynki.)
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 13 wrz 2009, 21:56

Obrazek

Autobusy z nowoczesnym systemem informacji?

Nowy system informacji pasażerskiej testują Miejskie Zakłady Autobusowe.

Tablice świetlne na wzór tych znanych z przystanków tramwajowych miałyby pojawić się także w komunikacji autobusowej. Dzięki nim pasażerowie dowiedzą się, kiedy przyjedzie najbliższy autobus, jakie ma spóźnienie, poznają też jego trasę. Tablice, które powstały we współpracy z Mennicą Polską S.A. umożliwiają także wyświetlanie reklam. Jeśli okażą się przydatne, MZA rozpoczną negocjacje z ratuszem w sprawie finansowania systemu. Miałby on być zsynchronizowany z centralnym systemem sterowania ruchem, który powstaje w zajezdni przy Włościańskiej - informuje Marcin Gałuszko z TVP Warszawa.

Obrazek

Obrazek
http://www.zw.com.pl/galeria/244828,2,401270.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Gdabski
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2009, 7:57

Post autor: Gdabski » 14 wrz 2009, 20:24

Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego MZA ciągle zajmują się testowaniem (żeby nie powiedzieć: lobbowaniem) rozwiązań w dziedzinach pozostających poza ich kompetencjami?

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 14 wrz 2009, 20:42

Żeby w końcu się coś zmieniło na lepsze?
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 15 wrz 2009, 8:57

Wczoraj w A501->1/106 trasa przedstawiała się tak:
AL.KRAKOWSKA-ŁOPUSZAŃSKA-KLESZCZOWA-BOLESŁAWA CHROBREGO-GLOBUSOWA-DŻWIGOWA-POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH-POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH-POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH-POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH-POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH-AL. REYMONTA-CONRADA.
Nie wiem po co aż 5 razy Powstańców Śląskich, wystarczyłoby 2 razy.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ