O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 07 wrz 2009, 22:12

Zauważyłem bardzo dziwną a zarazem śmieszna tendencję PIC-u dokładania kolejnych to przystanków do tras pociągów pośpiesznych - przykład pośpieszny "Mazury" z Olsztyna o 17.18 do Warszawy, zatrzymuje się w Modlinie, Nowym Dworze Mazowieckim, Chotomowie - (największy szok) oraz na "Warszawie Toruńskiej". I teraz mam pytanie do osób w temacie czym jest spowodowane - chęcią podbicia frekwencji czy prośbami samorządów o lepsze połączenie z Warszawą :?: Bo nawiasem mówiąc IMO to pomysł totalnie kretyński ](*,)
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 07 wrz 2009, 22:20

Zapewne tylko na czas remontu. W tym pociągu obowiązuje również wspólny bilet.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36662
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 wrz 2009, 22:25

Tak, dokładnie o to chodzi. I już tu o tym było.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 08 wrz 2009, 18:18

Przeglądając materiały na nowy rozkład (stare z marca) zauważyłem, że pociągi tej firmy będą zaczynały bieg tylko na niektórych stacjach. Na przykład nie będzie żadnego z i do Rzeszowa. Nawet sezonowe są przedłużone do Przemyśla. Dlatego nie dziwi mnie likwidacja Pienin do Nowego Sącza, pociągów do Słupska.

Czekam jak pośpiechów zostanie pozbawiony Zgorzelec i wszystkie z trasy Wrocław - Legnica - Węgliniec zostaną przedłużone dalej przez Lubań do Jeleniej Góry.

PS. Myślicie, że dobrym rozwiązaniem byłoby przełożenie OLEŃKI na godzinę z Wrocławia - 17:12, przyjazd do Wawy 23:55. Taki jest planowany ale tylko do Częstochowy. Ludzie chca też się wydostać o rozsądnej godzinie z dużego miasta, a IC i Ex nie ma już.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 wrz 2009, 18:55

patryk148 pisze:Czekam jak pośpiechów zostanie pozbawiony Zgorzelec
Chyba wszystkie tamtejsze pośpiechy organizują PRy + DB...

No i nie da się ukryć, że PIC stara się ograniczyć do minimum liczbę pociągów pośpiesznych...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 wrz 2009, 19:51

Wolfchen pisze:No i nie da się ukryć, że PIC stara się ograniczyć do minimum liczbę pociągów pośpiesznych...
co przewidywali sceptycy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

patryk148
Posty: 541
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 08 wrz 2009, 20:11

jest z Warszawy i łącznikiem z Przemyśla. ale podobno od grudnia mają być 2. więc myślę, że od 1 korekty pojadą tylko do Węglińca a potem do Jeleniej. w końcu drut tam jest.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 wrz 2009, 20:23

MeWa pisze:co przewidywali sceptycy...
Ja bym rzekł, że nie tyle sceptycy, co realiści. Bo rzucenie do spółki nastawionej na zysk połączeń pośpiesznych (które są w większości czysto socjalne) było błędem. I to poważnym.
patryk148 pisze:ale podobno od grudnia mają być 2.
Wrocław - Drezno? :>
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 wrz 2009, 21:43

Wolfchen pisze:
MeWa pisze:co przewidywali sceptycy...
Ja bym rzekł, że nie tyle sceptycy, co realiści. Bo rzucenie do spółki nastawionej na zysk połączeń pośpiesznych (które są w większości czysto socjalne) było błędem. I to poważnym.
Guzik prawda. Po prostu umowa Ministerstwo - IC została spartolona, jeśli IC może odstawiać takie akcje.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 wrz 2009, 9:16

patryk148 pisze:PS. Myślicie, że dobrym rozwiązaniem byłoby przełożenie OLEŃKI na godzinę z Wrocławia - 17:12, przyjazd do Wawy 23:55. Taki jest planowany ale tylko do Częstochowy. Ludzie chca też się wydostać o rozsądnej godzinie z dużego miasta, a IC i Ex nie ma już.
Za późno przyjeżdża do W-wy - o tej porze w zeszłym rozkładzie ,,Odra'' z Wrocka jechała i miała frekwencje. Z tym że w Wa-wie był koło 23. Z Cmentarnego można było jeszcze dziennymi liniami do domów wrócić, ewentualnie jakimś podmiejskim pod W-we. O 23:55 tylko ,,nocniki'' zostają.
,,Oleńka'' do Częstochowy tylko? Brawo PiC ](*,) Chyba żaden idiota z tej spólki nie jechał tym pociągiem do W-wy
Sami sie proszą o następny IR
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 wrz 2009, 14:34

Glonojad pisze:Po prostu umowa Ministerstwo - IC została spartolona, jeśli IC może odstawiać takie akcje.
Raczej została ułożona na podstawie przekonania o braku konkurencji względem PICu...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 wrz 2009, 20:14

Glonojad pisze:Dlaczego? Przecież Zachodni ma bodajże 5 peron czterystumetrowy?
Ustronie wjeżdża na 6. Ale może lokomotywa nie podjechała do początku.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2009, 16:50

rp.pl pisze:Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, w którym chce ustalić czy państwowy przewoźnik pasażerski ogranicza prawa klientów.
Przyjrzy się regulaminom ofert specjalnych: Bilet weekendowy, Bilet podróżnika, Wcześniej i taniej oraz zapisom w regulaminach przewozu osób i internetowej sprzedaży biletów. Do każdego z tych biletów konieczne jest wykupienie miejscówki.

W Wielu sytuacjach klient nie może odstąpić od umowy, czyli zwrócić przed podróżą zakupionego biletu, zmienić terminu odjazdu pociągu, czy wybrać inny kierunek trasy. Taką możliwość podróżny powinien mieć zgodnie z prawem przewozowym.

Tymczasem, klient który skorzysta z promocji PKP intercity "bilet weekendowy" może oddać tylko w terminie określonym przez przewoźnika, a bilet zakupiony przez internet na dwie godziny przed odjazdem. Władze Intercity przyjęły też, że jeżeli klient który kupił bilet w internecie, może zmienić termin odjazdu czy kierunek, tylko u konduktora w pociągu na przejazd którym kupił bilet. Praktycznie nie ma więc możliwości odstąpienia od umowy.

— Nie naruszamy prawa- mówi „Rz” Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity.

— Prawo przewozowe zostało wprowadzone w gospodarce socjalistycznej i nie obowiązuje np. linii lotniczych, które na codzień konkurują z koleją. Przewoźnicy lotniczy, też mają bilety promocyjne, których zwrócić nie można — dodaje.

Jak wyjaśnia prezes PKP Intercity, zwrot biletów zakupionych w internecie rodzi problemy na gruncie prawa podatkowego. — Musimy skorygować wystawioną fakturę. Przypadki w których ktoś zwraca bilet zakupiony w internecie są bardzo rzadkie. PKP Intercity chce rozszerzać sprzedaż biletów w internecie na wszystkie swoje pociągi. Władze spółki nie wykluczają wystąpienia z wnioskiem o zmianę prawa przewozowego. — Kiedy było uchwalane, nie było internetu — dodaje prezes Celiński.

W Grudniu 2008 r. UOKiK zakwestionował podobne praktyki stosowane przez innego przewoźnika pasażerskiego — PKP Przewozy Regionalne.

Jeżeli UOKiK stwierdzi, że PKP Intercity łamie prawo antymonopolowe może nałożyć na państwową spółkę karę do 10 proc. przychodu za ubiegły rok. A ten w 2008 r. wynosił około 1 mld zł.
http://www.rp.pl/artykul/360792_PKP_Int ... erow_.html
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
ic_kolobrzeg
Posty: 10
Rejestracja: 19 sie 2009, 16:57
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: ic_kolobrzeg » 12 wrz 2009, 22:50

patryk148 pisze:Przeglądając materiały na nowy rozkład (stare z marca) zauważyłem, że pociągi tej firmy będą zaczynały bieg tylko na niektórych stacjach. Na przykład nie będzie żadnego z i do Rzeszowa. Nawet sezonowe są przedłużone do Przemyśla. Dlatego nie dziwi mnie likwidacja Pienin do Nowego Sącza, pociągów do Słupska.
Gwarek i Słowiniec będą zaczynały swój bieg w Gdyni Gł, przy okazji Słowiniec będzie miał jeszcze dłuższą trasę niz do tej pory bo ponad 1100km. Wyjazd z Gdyni koło 4 rano przyjazd do Przemyśla na 22, wyjazd z Przemyśla o 6 przyjazd do Gdyni na 24.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 paź 2009, 15:21

Polska The Times pisze:Od 13 grudnia pociągi pośpieszne i ekspresowe przejdą do historii. Obsługująca te połączenia spółka PKP Intercity zastąpi większość z nich pociągami Tanich Linii Kolejowych (reszta ekspresów zostanie przekwalifikowana na Inter-city).

Pierwsze, pilotażowe zmiany wejdą w życie już 2 listopada - jednym z pięciu "przemianowanych" od tego dnia na pociągi TLK ekspresów będzie "Rejtan" z Warszawy do Katowic (do końca wakacji jeździł aż do Wrocławia, lecz ze względu na kiepską frekwencję na tym odcinku został zlikwidowany). Przedstawiciele PKP Intercity tłumaczą, że wprowadzane zmiany mają uporządkować ofertę przewozową spółki.

- Do tej pory mieliśmy tyle różnych kategorii pociągów, że pasażer nie zawsze wiedział, co się kryje pod poszczególnymi nazwami. Niektóre z nich się dublowały. Teraz będzie przejrzyściej. Dla tych, którzy chcą jechać szybko i w bardziej komfortowych warunkach będzie Intercity, ci którym bardziej zależy na tanim bilecie będą podróżować pociągami TLK - wyjaśnia Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. Jak zapewnia zmiana oferty nie uderzy pasażerów po kieszeni. We wszystkich TLK-ach zachowane mają zostać ulgi, z których do tej pory korzystać mogli pasażerowie w pociągach pośpiesznych i ekspresach. Ulgi studenckie na pewno nie zostaną natomiast przeniesione do pociągów klasy Intercity, choć studentom mają to zrekompensować specjalne oferty promocyjne. Jakie? Tego - podobnie jak i mających od 13 grudnia obowiązywać cen miejscówek na pociągi TLK (dziś kosztują one 5 złotych) - przedstawiciele przewoźnika nie chcieli jeszcze wczoraj ujawniać. Na przedstawienie konkretów trzeba będzie poczekać do zapowiadanej na 20 listopada konferencji prasowej.

- Na pewno jednak będzie to atrakcyjna propozycja dla pasażerów. Bilety TLK powinny kosztować o około 30 procent mniej niż kosztują bilety na pociągi ekspresowe i na pewno nie więcej niż na pociągi pośpieszne. Liczymy, że wzrost zainteresowania naszą ofertą spowoduje, że wyjdziemy na swoje - ocenia Paweł Ney, aczkolwiek zastrzega się, iż mimo zapowiadanych upustów cenowych obsługiwane przez spółkę pociągi w żadnym razie nie będą tańsze od wprowadzonych kilka miesięcy temu przez PKP Przewozy Regionalne międzywojewódzkich pociągów Interregio.

Obecnie w ofercie PKP Intercity znajduje się ponad dwieście pociągów pośpiesznych i przeszło pięćdziesiąt ekspresów. To o czterdzieści mniej aniżeli było ich w rozkładzie jeszcze pod koniec letnich wakacji - od 1 września z powodu niewielkiej ilości podróżujących nimi pasażerów spółka wycofała te połączenia z oferty, bądź skróciła im bieg (los taki dotknął siedem połączeń kursujących przez nasz region).


http://www.polskatimes.pl/dziennikzacho ... ,id,t.html
AD. 1. Zastąpienie ulg ustawowych ulgami handlowymi jest krokiem ku samowoli taryfowej.

AD. 2. Czyżby więc jednak miejscówki w TLK miały zostać? Gratuluję zastąpienia połączeń zwykłych połączeniami kwalifikowanymi. Na pewno pasażerowie będą wdzięczni... =;

Jednak stało się to, o czym mówiłem rok temu - teraz PIC będzie według własnego uznania rżnął wszystkich po równi. A osoby chcące oszczędzać przesiądą się do busów/PKSów...

Nie ma to jak brak możliwości ekonomicznego podróżowania po kraju i wyboru oferty 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ