![:?: :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Moderator: JacekM
Chyba wszystkie tamtejsze pośpiechy organizują PRy + DB...patryk148 pisze:Czekam jak pośpiechów zostanie pozbawiony Zgorzelec
Ja bym rzekł, że nie tyle sceptycy, co realiści. Bo rzucenie do spółki nastawionej na zysk połączeń pośpiesznych (które są w większości czysto socjalne) było błędem. I to poważnym.MeWa pisze:co przewidywali sceptycy...
Wrocław - Drezno?patryk148 pisze:ale podobno od grudnia mają być 2.
Guzik prawda. Po prostu umowa Ministerstwo - IC została spartolona, jeśli IC może odstawiać takie akcje.Wolfchen pisze:Ja bym rzekł, że nie tyle sceptycy, co realiści. Bo rzucenie do spółki nastawionej na zysk połączeń pośpiesznych (które są w większości czysto socjalne) było błędem. I to poważnym.MeWa pisze:co przewidywali sceptycy...
Za późno przyjeżdża do W-wy - o tej porze w zeszłym rozkładzie ,,Odra'' z Wrocka jechała i miała frekwencje. Z tym że w Wa-wie był koło 23. Z Cmentarnego można było jeszcze dziennymi liniami do domów wrócić, ewentualnie jakimś podmiejskim pod W-we. O 23:55 tylko ,,nocniki'' zostają.patryk148 pisze:PS. Myślicie, że dobrym rozwiązaniem byłoby przełożenie OLEŃKI na godzinę z Wrocławia - 17:12, przyjazd do Wawy 23:55. Taki jest planowany ale tylko do Częstochowy. Ludzie chca też się wydostać o rozsądnej godzinie z dużego miasta, a IC i Ex nie ma już.
Ustronie wjeżdża na 6. Ale może lokomotywa nie podjechała do początku.Glonojad pisze:Dlaczego? Przecież Zachodni ma bodajże 5 peron czterystumetrowy?
http://www.rp.pl/artykul/360792_PKP_Int ... erow_.htmlrp.pl pisze:Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie, w którym chce ustalić czy państwowy przewoźnik pasażerski ogranicza prawa klientów.
Przyjrzy się regulaminom ofert specjalnych: Bilet weekendowy, Bilet podróżnika, Wcześniej i taniej oraz zapisom w regulaminach przewozu osób i internetowej sprzedaży biletów. Do każdego z tych biletów konieczne jest wykupienie miejscówki.
W Wielu sytuacjach klient nie może odstąpić od umowy, czyli zwrócić przed podróżą zakupionego biletu, zmienić terminu odjazdu pociągu, czy wybrać inny kierunek trasy. Taką możliwość podróżny powinien mieć zgodnie z prawem przewozowym.
Tymczasem, klient który skorzysta z promocji PKP intercity "bilet weekendowy" może oddać tylko w terminie określonym przez przewoźnika, a bilet zakupiony przez internet na dwie godziny przed odjazdem. Władze Intercity przyjęły też, że jeżeli klient który kupił bilet w internecie, może zmienić termin odjazdu czy kierunek, tylko u konduktora w pociągu na przejazd którym kupił bilet. Praktycznie nie ma więc możliwości odstąpienia od umowy.
— Nie naruszamy prawa- mówi „Rz” Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity.
— Prawo przewozowe zostało wprowadzone w gospodarce socjalistycznej i nie obowiązuje np. linii lotniczych, które na codzień konkurują z koleją. Przewoźnicy lotniczy, też mają bilety promocyjne, których zwrócić nie można — dodaje.
Jak wyjaśnia prezes PKP Intercity, zwrot biletów zakupionych w internecie rodzi problemy na gruncie prawa podatkowego. — Musimy skorygować wystawioną fakturę. Przypadki w których ktoś zwraca bilet zakupiony w internecie są bardzo rzadkie. PKP Intercity chce rozszerzać sprzedaż biletów w internecie na wszystkie swoje pociągi. Władze spółki nie wykluczają wystąpienia z wnioskiem o zmianę prawa przewozowego. — Kiedy było uchwalane, nie było internetu — dodaje prezes Celiński.
W Grudniu 2008 r. UOKiK zakwestionował podobne praktyki stosowane przez innego przewoźnika pasażerskiego — PKP Przewozy Regionalne.
Jeżeli UOKiK stwierdzi, że PKP Intercity łamie prawo antymonopolowe może nałożyć na państwową spółkę karę do 10 proc. przychodu za ubiegły rok. A ten w 2008 r. wynosił około 1 mld zł.
Gwarek i Słowiniec będą zaczynały swój bieg w Gdyni Gł, przy okazji Słowiniec będzie miał jeszcze dłuższą trasę niz do tej pory bo ponad 1100km. Wyjazd z Gdyni koło 4 rano przyjazd do Przemyśla na 22, wyjazd z Przemyśla o 6 przyjazd do Gdyni na 24.patryk148 pisze:Przeglądając materiały na nowy rozkład (stare z marca) zauważyłem, że pociągi tej firmy będą zaczynały bieg tylko na niektórych stacjach. Na przykład nie będzie żadnego z i do Rzeszowa. Nawet sezonowe są przedłużone do Przemyśla. Dlatego nie dziwi mnie likwidacja Pienin do Nowego Sącza, pociągów do Słupska.
AD. 1. Zastąpienie ulg ustawowych ulgami handlowymi jest krokiem ku samowoli taryfowej.Polska The Times pisze:Od 13 grudnia pociągi pośpieszne i ekspresowe przejdą do historii. Obsługująca te połączenia spółka PKP Intercity zastąpi większość z nich pociągami Tanich Linii Kolejowych (reszta ekspresów zostanie przekwalifikowana na Inter-city).
Pierwsze, pilotażowe zmiany wejdą w życie już 2 listopada - jednym z pięciu "przemianowanych" od tego dnia na pociągi TLK ekspresów będzie "Rejtan" z Warszawy do Katowic (do końca wakacji jeździł aż do Wrocławia, lecz ze względu na kiepską frekwencję na tym odcinku został zlikwidowany). Przedstawiciele PKP Intercity tłumaczą, że wprowadzane zmiany mają uporządkować ofertę przewozową spółki.
- Do tej pory mieliśmy tyle różnych kategorii pociągów, że pasażer nie zawsze wiedział, co się kryje pod poszczególnymi nazwami. Niektóre z nich się dublowały. Teraz będzie przejrzyściej. Dla tych, którzy chcą jechać szybko i w bardziej komfortowych warunkach będzie Intercity, ci którym bardziej zależy na tanim bilecie będą podróżować pociągami TLK - wyjaśnia Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. Jak zapewnia zmiana oferty nie uderzy pasażerów po kieszeni. We wszystkich TLK-ach zachowane mają zostać ulgi, z których do tej pory korzystać mogli pasażerowie w pociągach pośpiesznych i ekspresach. Ulgi studenckie na pewno nie zostaną natomiast przeniesione do pociągów klasy Intercity, choć studentom mają to zrekompensować specjalne oferty promocyjne. Jakie? Tego - podobnie jak i mających od 13 grudnia obowiązywać cen miejscówek na pociągi TLK (dziś kosztują one 5 złotych) - przedstawiciele przewoźnika nie chcieli jeszcze wczoraj ujawniać. Na przedstawienie konkretów trzeba będzie poczekać do zapowiadanej na 20 listopada konferencji prasowej.
- Na pewno jednak będzie to atrakcyjna propozycja dla pasażerów. Bilety TLK powinny kosztować o około 30 procent mniej niż kosztują bilety na pociągi ekspresowe i na pewno nie więcej niż na pociągi pośpieszne. Liczymy, że wzrost zainteresowania naszą ofertą spowoduje, że wyjdziemy na swoje - ocenia Paweł Ney, aczkolwiek zastrzega się, iż mimo zapowiadanych upustów cenowych obsługiwane przez spółkę pociągi w żadnym razie nie będą tańsze od wprowadzonych kilka miesięcy temu przez PKP Przewozy Regionalne międzywojewódzkich pociągów Interregio.
Obecnie w ofercie PKP Intercity znajduje się ponad dwieście pociągów pośpiesznych i przeszło pięćdziesiąt ekspresów. To o czterdzieści mniej aniżeli było ich w rozkładzie jeszcze pod koniec letnich wakacji - od 1 września z powodu niewielkiej ilości podróżujących nimi pasażerów spółka wycofała te połączenia z oferty, bądź skróciła im bieg (los taki dotknął siedem połączeń kursujących przez nasz region).
http://www.polskatimes.pl/dziennikzacho ... ,id,t.html