Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 12 wrz 2009, 8:43

Może trzeba było pojechać 25, abo chociaż nie wysiadać z 1, a ie jechać z dwoma przesiadkami i udowadniać, że przez Mańki-Wojdy jest wolniej niż 517*...

* - też sądzę, że w niektórych godzinach jest szybciej 517 niż tramwajami.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 wrz 2009, 9:03

W niektórych godzinach? Ja jeszcze nigdy nie widziałem (no może prawie nigdy), żeby był wolniejszy... a podróżuje prawie codziennie. :P

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 wrz 2009, 13:49

Solaris U10 pisze:Może trzeba było pojechać 25, abo chociaż nie wysiadać z 1, a ie jechać z dwoma przesiadkami i udowadniać, że przez Mańki-Wojdy jest wolniej niż 517*...

* - też sądzę, że w niektórych godzinach jest szybciej 517 niż tramwajami.
O czym Ty mówisz w ogóle??? Przecież to będzie coś co proponuje ZTM ze swoim nowym cudownym pomysłem zwanym 160, które w dodatku jeszcze do Wileńskiego będzie miało 5 przystanków więcej od 517. Jedynki lada dzień nie będzie i zostanie tylko taka możliwość, poza tym z jedynki jeszcze trzeba by było wrócić na Daleką (ale ok, powiedzmy że czas porównywalny z dojściem od przystanku autobusowego przy Zawiszy), w dodatku zajęłoby to te same kilkanaście minut co z przesiadką, zamiast 5 jak w 517.
ŁK

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 12 wrz 2009, 15:27

I co za problem będzie wtedy się przesiąść z tej 190 w 1 na Kercelaku?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 wrz 2009, 15:39

marian pisze:I co za problem będzie wtedy się przesiąść z tej 190 w 1 na Kercelaku?
Spoko, żaden, tylko tam żeby przejść to trzeba przestać 3 cykle świateł.
Może się coś zmieni.
ŁK

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 12 wrz 2009, 18:17

Łukasz pisze:O czym Ty mówisz w ogóle??? Przecież to będzie coś co proponuje ZTM ze swoim nowym cudownym pomysłem zwanym 160, które w dodatku jeszcze do Wileńskiego będzie miało 5 przystanków więcej od 517.
No dobra, już rozumiem. Ale zauważ, że w Twoim przykładzie strata czasowa wystąpiła jedynie na odcinku od Centralnego do Dalekiej, gdzie nawet po skróceniu 517 będziesz mógł nim pojechać.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 wrz 2009, 22:17

Solaris U10 pisze:
Łukasz pisze:O czym Ty mówisz w ogóle??? Przecież to będzie coś co proponuje ZTM ze swoim nowym cudownym pomysłem zwanym 160, które w dodatku jeszcze do Wileńskiego będzie miało 5 przystanków więcej od 517.
No dobra, już rozumiem. Ale zauważ, że w Twoim przykładzie strata czasowa wystąpiła jedynie na odcinku od Centralnego do Dalekiej, gdzie nawet po skróceniu 517 będziesz mógł nim pojechać.
Czekając średnio 7.5 minuty przy 15-minutowej częstotliwości.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 wrz 2009, 17:35

Generalnie rzecz biorąc w całej tej sprawie jest parę rzeczy których nie ogarniam.

Dlaczego kiedy mieszkańcy Targówka domagają się bezpośredniego połączenia z metrem, daje im się 160, mające po drodze kilka głupawych przystaneczków typu AL. SOLIDARNOŚCI, natomiast zabiera im się szybkie, bezpośrednie i częste połączenie z Alejami Jerozolimskimi (w perspektywie planowanego buspasa na Targowej)? Mam wrażenie, że ktoś nie zauważył, że obie sprawy nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego, jeśli ktoś na przykład jedzie 517 tylko do MUZEUM NARODOWEGO. Nie przekonują mnie argumenty typu "przesiadajcie się na Wileńskim w 21/25", ponieważ i tak 517 jest szybsze i o wiele wygodniejsze, ponieważ nie traci się czasu na przesiadki i nie trzeba się wpychać do tramwaju, który już na Rondzie Starzyńskiego/Rondzie Żaba jest zapchany do granic możliwości.

Na dodatek dlaczego owe rzekomo zbawcze 160 miałoby dojeżdżać aż do Centralnego przy okazji zaliczając Feminę i Jana Pawła, gdzie nie jest zbyt potrzebna. Będzie to przecież muchowóz.

I jeszcze jedno: 160 jest teraz obsługiwane solówkami, ale kiedy zdecydowano o wywaleniu z mostu 410, to argumentowano to właśnie obsługą solówkową. Czyli mam rozumieć, że od października 160 będzie przegubowe? Okej, niech będzie. Ale dlaczego skoro na Z-2 mamy teraz tyle przegubów, które niby znajdą się na 160, to dlaczego zmniejsza się częstotliwość 517?

Tak więc - o co chodzi? :D

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 13 wrz 2009, 18:13

emyl pisze:I jeszcze jedna sprawa: 160 jest teraz obsługiwane solówkami, ale kiedy zdecydowano o wywaleniu z mostu 410, to argumentowano to właśnie obsługą solówkową. Mam rozumieć, że od października 160 będzie przegubowe? z 517 tych przegubów aż tyle się nie uzbiera, a innego pola manewru za bardzo bym tutaj nie widział...
Przeguby zostaną odzyskane ze skasowanego Z-2.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 wrz 2009, 18:14

Tak, już to rozkminiłem, ale nadal nie rozumiem, po co ograniczać 517 ](*,)

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 13 wrz 2009, 19:34

emyl pisze:Tak, już to rozkminiłem, ale nadal nie rozumiem, po co ograniczać 517 ](*,)
Po to, że w porównaniu do zachodniego odcinka 517 wschodni odcinek muchy wozi, a po południu to w ogóle 3 osoby na krzyż tym jeżdżą (z Centrum do Wileniaka)
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 wrz 2009, 19:39

Cały czas nie rozumiem, dlaczego wszyscy wmawiają mi coś, co jest absolutną fikcją. Jako stały pasażer 517 chyba najlepiej wiem, jak bardzo zapełnione jest na tym odcinku. Jeżdżę 517 z Centrum na Targówek o różnych porach w różne dni tygodnia, nie tylko kiedy świeci słońce, ale także kiedy pada śnieg, wieje wiatr i tak dalej... Uważam, że argumentacja, którą reprezentuje kolega jajcys jest dość kosmiczna, zwłaszcza, że z tego co widzę 517 on nie podróżuje. :-s

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 wrz 2009, 21:05

emyl pisze:Na dodatek dlaczego owe rzekomo zbawcze 160 miałoby dojeżdżać aż do Centralnego przy okazji zaliczając Feminę i Jana Pawła, gdzie nie jest zbyt potrzebna.
a jaką trasę byś proponował?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 wrz 2009, 21:15

Do Esperanto, wtedy może ktoś by skorzystał, a byłoby krócej i po drodze mnie korków.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 wrz 2009, 21:32

Centralny to bzdura, niestety.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ