




Koszt:
65zł bilet podróżnika
20zł specpociąg do Golubia i z powrotem
~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
450 kc SONE+ (dla 2 osób)
160 kc LIBNET+(EuroNysa)
~35 zł Karkonosze do W-wy
Σ=190 zł za same przejazdy
Moderator: JacekM
Nie, SONE+ NIE jest ważny w święta niewypadające w weekendy.jasiu pisze:ooo, SONE+ ważny będzie w poniedziałek? ;>
A tego punktu szczerze nie rozumiem, przecież z Wełtawy na Chopina przesiąść się można spokojnie w Katowicach.jasiu pisze:~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu.Dęboszczak pisze:Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
Ochrona jest, ale wsiada w Petrovicach->Zebrzydowice, tymczasem złodzieje opuszczają skład w Petrovicach. Gdyby wsiadali w Bohuminie byłoby ok.rufio198 pisze:Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu.Dęboszczak pisze: Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.![]()
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
Tak, tylko do SC trzeba kupić miejscówkę. (bilet obejmuje CD, Viamont i OKD, resztę prywaciarzy nie).rufio198 pisze:Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
W niemieckich "UrlaubExpressach" podobnie, więc chyba w większości kuszetek DB jest. W naszych kuszetkach zostaje tylko łańcuszek i kwadrrat...rufio198 pisze:A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Wychodzą widocznie z założenia, że podróżny samemu zadba o swoje bezpieczeństworufio198 pisze:Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
Czy coś będzie jeździć między Muszyną a Plavcem?fik pisze:No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.
Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.
W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.