Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
Bilfinger wybuduje łącznicę na lotnisko Okęcie
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę na wykonanie łącznicy kolejowej, która umożliwi bezpośredni dojazd pociągiem w czasie nie dłuższym niż 20 minut z centrum Warszawy do Międzynarodowego Portu Lotniczego na Okęciu. Odcinek połączy MPL ze stacją Warszawa Służewiec.
Jest to jedna z inwestycji realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ważne przedsięwzięcie związane z piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012 r. Projekt jest współfinansowany przez Fundusz Spójności i budżet państwa.
Za najkorzystniejszą wybrano ofertę, złożoną przez konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA (lider konsorcjum), Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych grupa ZUE SA, Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń Pebeka SA, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o. oraz Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice SA.
Oferta konsorcjum z Bilfinger Berger Polska jako liderem była najkorzystniejsza ze względu na cenę. Wykonawca zaoferował niecałe 234 mln zł brutto.
Prace mają zostać wykonane w okresie 20 miesięcy, z których 16 miesięcy będą trwały roboty, 2 miesiące - odbiór techniczny wykonanego zadania, 2 miesiące - rozliczenie inwestycji.
Zakończenie prac nastąpi pod koniec 2011 r.
Tekst: r.
Źródło: PKP PLK
Data publikacji: 24/08/2009 /Aktualizacja
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę na wykonanie łącznicy kolejowej, która umożliwi bezpośredni dojazd pociągiem w czasie nie dłuższym niż 20 minut z centrum Warszawy do Międzynarodowego Portu Lotniczego na Okęciu. Odcinek połączy MPL ze stacją Warszawa Służewiec.
Jest to jedna z inwestycji realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ważne przedsięwzięcie związane z piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012 r. Projekt jest współfinansowany przez Fundusz Spójności i budżet państwa.
Za najkorzystniejszą wybrano ofertę, złożoną przez konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA (lider konsorcjum), Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych grupa ZUE SA, Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń Pebeka SA, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o. oraz Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice SA.
Oferta konsorcjum z Bilfinger Berger Polska jako liderem była najkorzystniejsza ze względu na cenę. Wykonawca zaoferował niecałe 234 mln zł brutto.
Prace mają zostać wykonane w okresie 20 miesięcy, z których 16 miesięcy będą trwały roboty, 2 miesiące - odbiór techniczny wykonanego zadania, 2 miesiące - rozliczenie inwestycji.
Zakończenie prac nastąpi pod koniec 2011 r.
Tekst: r.
Źródło: PKP PLK
Data publikacji: 24/08/2009 /Aktualizacja
Na SSC poruszuna została dość istotna, jak się wydaje kwestia. Jest nią mianowicie krzyżowanie się bocznicy Petrolotu z eLką i wyjazdem z tunelu SKM. Pozwolę sobie na przeklejenie jednego posta, bo bardzo dobrze oddaje sprawę.
Czy ktoś mam informacje, jak ma to wyglądać w realu, bo z dostępnych materiałów nie wynika nic, co nastrajałoby optymizmem...
Po źródło zapraszam tutaj.Algernon pisze:
(...)
Co do zaś Petrolotu, na mapce nie tylko niczego nie widać, lecz w dodatku tory "towarowe" krzyżują się w cudaczny sposób z "osobowymi" w miejscu, gdzie tunel się kończy... Jeśli więc SKM-ka nie ma być na tym odcinku przerobiona na kolej zębatą, to wjazd do lunelu musi ciągnąć się jeszcze sporo dalej.
Rzekłbym, że te cysterny do dopiero są niezłe bombki!grzechool pisze:eeee.... tunel ma być tylko dla pociągów pasażerskich ... (...) to nie to samo co bombki KM + tunel średnicowy![]()
Drobna nieszczelność wlewu, półmilimetrowy podskok pantografu i lokomotywa zmienia się w bezkształtny pocisk, tunel w lufę armaty, a dworzec lotniczy w fajerwerk widziany nawet w Grójcu - scena jak z koszmarnego filmu! Nawet gdyby nie doszło do takiego kataklizmu, to śmierdzący naftą tunel generowałby zwiększone zapotrzebowanie na Aviomarin
![]()
Myślę, że nikt rozsądny by po prostu na to nie zezwolił.
Czy ktoś mam informacje, jak ma to wyglądać w realu, bo z dostępnych materiałów nie wynika nic, co nastrajałoby optymizmem...
- Kochasz mnie?
- Kocham.
- Wyjdziesz za mnie?
- Nie.
- Złaź!
- Kocham.
- Wyjdziesz za mnie?
- Nie.
- Złaź!
Okropnie jest ta mapka narysowana... Przecież tunel ma się skończyć jeszcze sporo za torem do Petrolotu
A dokładnie między torami linii radomskiej (tam, gdzie teraz tory zostały rozsunięte). Pochylnia ma mieć 400m, a tyle jest właśnie od peronów na Służewcu do dawnych semaforów wjazdowych na Okęcie. A od semaforów do rozjazdów jest jeszcze 200m! Tylko, że o te 150-200m przesuwa się zjazd do tunelu ze względu na rozjazdy, po których pociągi na lotnisko będą zjeżdżać z torów "radomskich" (od strony Służewca).
Bez obrazy ale na SSC już różne bzdury czytałem![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
![#-o #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Bez obrazy ale na SSC już różne bzdury czytałem
![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Pod Trasą N-S, a w poziome przetną Wirażową. Bocznica ta jest użytkowana w nocy, a w nocy nie ma tam żywego ducha.Mr_Kolesław pisze:Nie jestem pewien ale tor chyba nie będzie w ogóle ruszany. Czyli ulice pójdą wiaduktem
Z eSki, że względu na przepisy nie obsłużysz terenu przyleglego, MPL Cargo, ruchu międzydzielnicowego Okęcie - Ursynów. Chodzi o gęstość węzłów i ograniczenie dostępności.mariow pisze:co prawda nie w tym wątku co powieniem ale czy tam naprawdę mają być dwupasmowa S79 obok dwupasmowej Wirażowej????? po cholerę, że tak spytam? nie możnaby włączyć obecnej Wirażowej jako elementu S79 z dostosowaniem do parametrów drogi S?
BTW: już dziś istnieje jeden fragment S79: http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Wa ... =2&scale=1
Koniec offtopu
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
![Obrazek](http://user.siskom.waw.pl/userftp/public/LOGO_SISKOM.jpg)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
a na przesłanym przez Ciebie linku do Zumi widać coś innego.Pod Trasą N-S, a w poziome przetną Wirażową. Bocznica ta jest użytkowana w nocy, a w nocy nie ma tam żywego ducha.(...) BTW: już dziś istnieje jeden fragment S79: http://www.zumi.pl/namapi...&type=2&scale=1
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Dzień (raczej wcześnie rano), a z bocznicy bombki zjeżdżają
![:D](./images/smilies/mg.gif)
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Ups..., nie to jakiś spisekkhangoor pisze:a na przesłanym przez Ciebie linku do Zumi widać coś innego.Pod Trasą N-S, a w poziome przetną Wirażową. Bocznica ta jest użytkowana w nocy, a w nocy nie ma tam żywego ducha.(...) BTW: już dziś istnieje jeden fragment S79: http://www.zumi.pl/namapi...&type=2&scale=1![]()
Dzień (raczej wcześnie rano), a z bocznicy bombki zjeżdżają
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
![Obrazek](http://user.siskom.waw.pl/userftp/public/LOGO_SISKOM.jpg)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
a ja uwazam, ze lepszym rozwiazaniem byloby skierowanie linii lotniskowej na tory dalekobiezne. przeciez nikt i tak na euro nie bedzie prosto z lotniska jechal na stadion. a myslac przyszlosciowo mnostwo osob przyjezdza z roznych stron polski pociagiem na centralny i od razu udaje sie na lotnisko. takze dzieki temu rozwiazaniu skm lotniskowa nie bedzie obciazeniem dla srednicy podmiejskiej ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
glownym celem powstania tej relacji, jest szybkie polaczenie centrum z lotniskiem, ktorego teraz brakuje.
jednakze skierowanie tych skmek na tory podmiejskie komplikuje w znaczym stopniu sytuacje na srednicy. jesli teraz koleje nie moga sobie poradzic z dobrym ulozeniem rozkladu, to co bedzie potem, gdy trzeba bedzie ulozyc rowny 15 min takt. wszystkie inne relacje beda musialy byc podporzadkowane temu.
- i tak np na trasie do siedlec to pociagi do minska i siedlec beda musialy sie dostosowac do skm, zamiast odwrotnie.
- a zuplenym bezsensem jest puszczanie tej linii do leginowa i zapychanie tunelu. juz lepiej, gdyby jezdzily do otwocka
jednakze skierowanie tych skmek na tory podmiejskie komplikuje w znaczym stopniu sytuacje na srednicy. jesli teraz koleje nie moga sobie poradzic z dobrym ulozeniem rozkladu, to co bedzie potem, gdy trzeba bedzie ulozyc rowny 15 min takt. wszystkie inne relacje beda musialy byc podporzadkowane temu.
- i tak np na trasie do siedlec to pociagi do minska i siedlec beda musialy sie dostosowac do skm, zamiast odwrotnie.
- a zuplenym bezsensem jest puszczanie tej linii do leginowa i zapychanie tunelu. juz lepiej, gdyby jezdzily do otwocka
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Powiem tak- gdyby ta linia była wyłącznie wahadłem lotnisko - centrum, z końcową stacją na Wschodnim - to może i Centralny miałby sens (tj. nie miałoby sensu zapychanie slotów aglomeracyjnych). Sam pomysł, by "przy okazji" obsłużyć którąś relację wschodnią nie jest bynajmniej głupi, chociaż moim zdaniem powinna to być JEDNA relacja. Najlogiczniej* by było, aby były to Siedlce/Mińsk co 15/20/20, z silniejszą linią Grodzisk - Otwock.
* - biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców w zasięgu linii i jej potencjał oraz większą szansę na przejazdy tranzytowe przez Warszawę dla tras, których kształt nie jest zbliżony do litery "U".
* - biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców w zasięgu linii i jej potencjał oraz większą szansę na przejazdy tranzytowe przez Warszawę dla tras, których kształt nie jest zbliżony do litery "U".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
dla mnie tez jest oczywiste, ze linie skm powinny jezdzic przez srodmiescie. ale tutaj chodzi o konkretna, ktorej glownym zadaniem jest obsluga polaczenia centrum z lotniskiem. a poza tym, nikt codziennie nie lata do pracy
wiec jesli ktos ma blizej do powisla, niz do centralnego, to raz na jakis czas moze sie poswiecic. w koncu lotnisko nie jest jedynie dla mieszkancow wawy ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No więc to jest pytanie, co chcemy tą SKMką robić. Jak to ma być wahadło do lotniska, to co pół godziny z Centrala bez przystankow pośrednich (vide Bruksela, Wiedeń). Jeśli ma jednocześnie pełnić funkcję miejską, to częściej i przez Śródmieście i dalej w aglomerację (Paryż, poniekąd Stambuł, Zurych 10).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.