Komunikacja w Rembertowie
Moderator: Wiliam
Obserwując to, co się stało z 408, a teraz to, co dzieje się z 515 i 415 - odnoszę wrażenie, że - niezależnie od tego, czy dogadano się z Rembertowem czy nie - ZTM stopniowo i konsekwentnie wdraża swoje plany w zakresie zmian komunikacyjnych w tej dzielnicy.
Duet 515/415 to etap pierwszy. To, moim zdaniem, nie zmiana tymczasowa, lecz taka, której funkcjonowanie zaplanowano zapewne na długo.
Podejrzewam, że etap drugi wkrótce może być np. taki: wycofanie 168 z Rembertowa (skrócenie np. do Gocławia). W to miejsce 143 na trasie Rembertów Kolonia - Gocław (ale z częstotliwością 20/30/30). Z Rembertowa rzeczywiście mało kto na Mokotów jeździ: większość wysiada przy Centrum Optyki albo na Gocławiu. Krótkie 143 ma szanse być bardziej punktualne niż długie 168. No i jeszcze jeden PR-owski atut: powrót "historycznego" numeru.
Duet 515/415 to etap pierwszy. To, moim zdaniem, nie zmiana tymczasowa, lecz taka, której funkcjonowanie zaplanowano zapewne na długo.
Podejrzewam, że etap drugi wkrótce może być np. taki: wycofanie 168 z Rembertowa (skrócenie np. do Gocławia). W to miejsce 143 na trasie Rembertów Kolonia - Gocław (ale z częstotliwością 20/30/30). Z Rembertowa rzeczywiście mało kto na Mokotów jeździ: większość wysiada przy Centrum Optyki albo na Gocławiu. Krótkie 143 ma szanse być bardziej punktualne niż długie 168. No i jeszcze jeden PR-owski atut: powrót "historycznego" numeru.
Nic takiego nie będzie miało miejsca. Zmiana taka jest całkowicie bezcelowa. Ani trasa, ani częstotliwośc nic ludziom nie dają. Jezeli 143 wróci, to na historycznej trasie do Wiatraka z porzadną częstotliwością. Ewentualnie, jeśli Rembertów będzie konsekwentnie domagał się kilku nowych przystanków dla 515 (m.in. Wspólna Droga, Międzynarodowa, Rozbrat), to obecne 515 stanie się 143.man1956 pisze:W to miejsce 143 na trasie Rembertów Kolonia - Gocław
Nie wiem dlaczego niektórzy z uporem godnym lepszej sprawy optują za "historycznym" 143 do Wiatraka? Przecież obecne 515/415 to lepiej niż 143, bo przez Wiatrak aż do Politechniki. A że się nie nazywa 143? A cóż to za różnica? Poza tym - obserwując tendencję zmian w Rembertowie - na więcej niż to co jest i na lepszą częstotliwość niż aktualna bym raczej nie liczył. Chyba że zlikwidujemy SKM.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Następny co lubi trupowate linie
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
A gdyby tak - wzorem nowego duetu 515/415 - rodzielić też końcówki 401: jeden wóz do Marysina, a co drugi wóz przez Żołnierską na Mokry Ług?
Załatwia to kilka spraw:
1. Lepsze wykorzystanie 401 po prawej stronie Wisły
2. Zlikwidowanie nadpodaży w Marysinie
3. Udrożnienie pętli w Marysinie
4. Dodatkowa linia dla Rembertowa (tak jak w planach ZTM-u z 2007 roku) w południowe rejony Warszawy.
Częstotliwość dla obu krańców, oczywiście, 20/30, czyli do i od Okularowej bez zmian: 10/15.
Rzecz jasna, ponieważ linia do Rembertowa byłaby linią dłuższą - trzeba dołożyć jedną brygadę całodzienną. Ale - w ostatecznym rozrachunku - pewnie i tak by się to opłaciło, bo można by usunąć z Rembertowa 168, które przecież wtłoczono tam w 2007 roku nieco na siłę (a którego, jak słychać, i tak nikt nie chce).
Załatwia to kilka spraw:
1. Lepsze wykorzystanie 401 po prawej stronie Wisły
2. Zlikwidowanie nadpodaży w Marysinie
3. Udrożnienie pętli w Marysinie
4. Dodatkowa linia dla Rembertowa (tak jak w planach ZTM-u z 2007 roku) w południowe rejony Warszawy.
Częstotliwość dla obu krańców, oczywiście, 20/30, czyli do i od Okularowej bez zmian: 10/15.
Rzecz jasna, ponieważ linia do Rembertowa byłaby linią dłuższą - trzeba dołożyć jedną brygadę całodzienną. Ale - w ostatecznym rozrachunku - pewnie i tak by się to opłaciło, bo można by usunąć z Rembertowa 168, które przecież wtłoczono tam w 2007 roku nieco na siłę (a którego, jak słychać, i tak nikt nie chce).
To uwierz, bo ja widzę to codziennie, a za to nigdy nie widziałem 100 osób w 520Emdegger pisze:z Marysina wyjeżdżało rano razem w autobusach 401 i 520 (bo te tak bardzo bolą Rembertów, zwłaszcza ta druga, której sam nie chciał ) bez koordynacji, tj zamiast odstępów 5-minutowych, 2-3 minutowe razem średnio od 80 do prawie 100 osób (ale były i, choć zdecydowanie rzadziej przypadki, gdzie wyjeżdżało ledwie sześćdziedziesiąt, wierzę zatem, że ktoś może zobaczyć 520 z 20-30 osobami
Jak się nie ma argumentów, używa się tego typu prostackich wstawek. Gratuluję poziomu.Emdegger pisze:Chyba w którejś z 4 klinik psychiatrycznych Instytutu Psychiatrii i Neurologii przy Sobieskiego.
Ty coś widzisz, i ja coś widzę. Nie rozumiem dlaczego Twoje słowo ma być ważniejsze i bardziej wiarygodne od mojego. Pycha? Ja w Rembertowie mieszkam 29 lat i też mam swoje obserwacje (co więcej większość przedmówców która tu się wypowiada także potwierdza fakt iż to Rembertowa autobusy jeżdżą bardziej wypełnione pasażerami). Co do 408 - moim zdaniem miało większą frekwencję niż obecne 401, choć tłok można było w nim zobaczyć - co przyznaję - bardzo rzadko. Świadczy to jednak fatalnie o pomyśle ZTM, który planuje aby z taką samą częstotliwością kursowały autobusy do Mokrego Ługu, jak i Kolonii (czyli co chore 30 minut).Emdegger pisze:Co kto widzi na Okularowej jego sprawa, ja jeżdząc z Marysina w drodze do szkoły, a potem na studia żadnego muchowoza rano nie widziałem nigdy. KORDIANA jest przystankiem dla 515 siódmym, liczba pasażerów nie osiąga 50 osób, za to w 408 rano na wysokości Okularowej nie widziałem nigdy więcej niż jakieś 20 osób z hakiem od momentu wprowadzenia do Rembertowa 515
Kolejna wartościowa wypowiedź. Normalnie nie polemizowałbym z tego typu żenującymi wynurzeniami, ale skoro jestem tu nowy, i od razu ktoś mnie obraża to cóż trzeba.Emdegger pisze:To ja pragnę oświadczyć, że Jarosław Kaczyński przebrany za pióro Lecha Wałęsy podpisał poruzumienia sierpniowe Masz prawo do wykładania swoich racji, ale sam zobacz co napisałeś. Chcesz, by Twój głos był brany pod uwagę czy ma być przyczynkiem do kpin?
Fakty są takie, że większość warszawiaków ma już po dziurki w nosie takich przemądrzałych inżynierów ( o czym wiedzą włądze miasta i na razie będą hamować "twórzczość" komunikacyjnych planistów. Komunikacja jest dla ludzi, a nie dla grupki fanatyków z ZTM. Z jednej strony piszesz że 401 do Marysina jeździ pełne, a zaraz dodajesz, że docelowo ma kotwiczyć w Rembertowie do którego wszystko jeździ puste. Zwyczajny brak logiki.Emdegger pisze:I w ogóle dziwię się zaślepieniu koledze ncc2000 - dogląda z monstrualną pedanterią innych podwórek, zaś swoje opuścił i z wypiętą piersią ruszył na wieżyczkę obserwacyjną przy Marsa, by tam nieść kaganek oświaty biednym inżynierom i specjalistom, co w śpiączce się pogrążyli szpalerem w czasie studiów, praktyk i pracy zawodowej. Muchowóz 168 to pierwszy fakt, muchowóz 408, do zawieszenia po południu pełniący rolę zapłowieckich zielonych płuc drugi, spadająca frekwencja w 514 i 515 to trzeci, większy potok autobusowy na Wiatraczną w liniach marysińskich (prócz 115, trzeba być uczciwym) niż rembertowskich (183 + 515 mimo braku separacji potoków R. - Wiatraczna, R. - TŁ) jest faktem nr 4, odrzucenie 401 to piąty (jakkolwiek podkreślam, oferta ZTM dla Rembertowa była niekorzystna, a i tak 401 nadal docelowo chce się zakrańcować w Rembertowie).
Zaczynam się gubić. To albo 401 z 520 pękają w szwach, alebo jest nadpodaż.Emdegger pisze:Będąc jednak sprawiedliwym i mając rzetelne rozeznanie sytuacji, Marysin z powodu 401 ma nadpodaż, szczególnie po południu
Przecież ja o tym piszę od początku. Nigdzie nie napisałem, że 168, 515 czy 408 powinny kursować wszystkie co 8-9 minut tak jak 520, czy 401. Ja piszę , iż na skutek beznadziejnych pomysłów ZTM, 515 z Kolonii, który problemów z frekwencją nie ma, będzie jeździł jeszcze rzadziej niż obecnie (bo zaledwie co 30 minut w szczycie), a tworzy się 415, które przy częstotliwości 30 minut i częstym 153 na Mokrym Ługu i tak będzie jeździć puste. Moim zdaniem powinno się wzmocnić 515 na obecnej trasie (do co najmniej 15/20/20), a zamiast tworzenia 415, po prostu wzmocnić 153 (co ZTM i tak planuje). Efekt będzie taki, że po jakimś czasie zlikwidujecie 415, a Rembertów zostanie z 515 co 30 minut.Emdegger pisze:zreplikowałem, że Rembertów ma owszem za dużo, ale najważniejsza dla tej dzielnicy linia została drastycznie pocięta, choć cięcia powinny przebiegać gdzie indziej (168, 408), broniłem otwarcie 515.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36679
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Skoro zostaliśmy prawie że zmuszeni do uruchomienia 415, to - siłą rzeczy - już nie planujemy. Brygady na drzewach nie rosną.ncc2000 pisze:po prostu wzmocnić 153 (co ZTM i tak planuje)
A jeżeli się spodziewasz, że 415 jest "owocem myśli inżynierskiej" - to cóż, grubo się mylisz. Ono nie ma z nią absolutnie nic wspólnego
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ciekawe przez kogo - mieszkańcy na spotkaniu w którym uczestniczyłm, byli zdecydowanie przeciw tworzeniu tej linii...Bastian pisze:Skoro zostaliśmy prawie że zmuszeni do uruchomienia 415
[ Dodano: |28 Wrz 2009|, 2009 18:10 ]
Ja tylko piszę o tym co mówił przedstawiciel ZTM. A ten jasno stwierdził, że ZTM planuje zwiększenie częstotliwości 153. Nie pamiętam trybu warunkowego, ale być może nastąpiło nieporozumienie.Bastian pisze:Brygady na drzewach nie rosną
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36679
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
O, a za czym byli?ncc2000 pisze:mieszkańcy na spotkaniu w którym uczestniczyłm, byli zdecydowanie przeciw tworzeniu tej linii...
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Po prostu jeszcze wtedy nie wiedział, że nie uda się.ncc2000 pisze:A ten jasno stwierdził, że ZTM planuje zwiększenie częstotliwości 153. Nie pamiętam trybu warunkowego, ale być może nastąpiło nieporozumienie.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nigdy.man1956 pisze:A gdyby tak - wzorem nowego duetu 515/415 - rodzielić też końcówki 401: jeden wóz do Marysina, a co drugi wóz przez Żołnierską na Mokry Ług?
![](*,) ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
To prawda, że tak powiedział. I nadal jest planowane. Niestety, okazało się, że wozy poszły póki co na 415.ncc2000 pisze:Ja tylko piszę o tym co mówił przedstawiciel ZTM. A ten jasno stwierdził, że ZTM planuje zwiększenie częstotliwości 153.
To kwestia czasu. Ale pewnie trzeba będzie poczekać. Szkoda, bo niewiele brakowało, by taki rozkład wdrożono na wakacje. Był poprawiony, ale mniej niż wg pierwotnego planu.Po prostu jeszcze wtedy nie wiedział, że nie uda się.
No jako kreska na mapie to na pewno lepiej, bo dłuższa. Ale częstotliwości 10/15/15 to mieć nie będzie.man1956 pisze:Nie wiem dlaczego niektórzy z uporem godnym lepszej sprawy optują za "historycznym" 143 do Wiatraka? Przecież obecne 515/415 to lepiej niż 143, bo przez Wiatrak aż do Politechniki.
[ Dodano: |28 Wrz 2009|, 2009 21:59 ]
Za przywróceniem 408, zamiana go w linie całotygodniową. Za zasileniem 515 i wydłużeniem przynajmniej do Centralnego. Oraz wydłużeniem 215 do Międzylesia. Likwidacją stad, przerw w kursowaniu 153 ("Korki na Cyrulików? Pan jest śmieszny!"), osłabieniem 103, niewzmacnianiem kolei (bo zablokują przejazd). Miało być nagrane to wszystko na CD i wysłane do ZTM. Nie zostało, nie wiem czemu (może uznano, ze sie nie nadaje?).Bastian pisze:O, a za czym byli?
www.ztm.waw.plPiotrekP pisze:Pytanie z innej beczki, kiedy wchodzi 415? Od czwartku?
Nie mogę Ci uwierzyć, bo kilkanaście lat - z przerwą na Bródno - byłem mieszkańcem Marysina i nie było ani jednego przypadku, by autobus wyjeżdzał z 20 pasażerami z osiedla. Natomiast mnóstwo takich, gdzie liczba ta odpowiadała wsiadającym przy POTOCKICH.ncc2000 pisze:To uwierz, bo ja widzę to codziennie, a za to nigdy nie widziałem 100 osób w 520
Ucz się czytać ze zrozumieniem - nie napisałem, że w 520 jeździ setka, tylko że tyle sumarycznie podróżuje w 401 i 520, bo te linie uznałeś za muchowozy. Jeśli znajdziesz fragment, gdzie napisałem tak explicite stawiam bańkę (na plecy, żebyś się tak nie denerwował za bardzo).
Skorzystałem jedynie z żelaznych zasad symetrii i analogii; skoro Ty możesz jawnie kpić z czytelników podając fałszywy obraz sytuacji, czytelnicy mogą też sobie pokpić.ncc2000 pisze:Jak się nie ma argumentów, używa się tego typu prostackich wstawek. Gratuluję poziomu
Po pierwsze, z logiki oraz logiki drugiego rzędu miałem piątkę i mogę dawać wszelkim "prymusom" piszącym o "zapełnieniu" 168 korepetycję. Slużę chętnie pomocą. Po drugie, nie napisałem bynajmniej, że 401 jeździ do Marysina pełne - ponieważ tak nie jest, sam postuluję o wycofanie linii stamtąd oraz braku brygadowych rekompensat po południu. Ponownie wybiórcze czytanie. Natomiast nie wyjeżdzą puste, jednak systemowa reorganizacja sieci wymaga wywalenia 401 z Marysina i puszczenia stamtąd mocniejszego 520 na cele równomiernej obsługi Marsa, zwiększenia potoków w 401 (ale tylko z krańcem w Kolonii), pełnej obsługi Ostrobramskiej, jak również wycięcia 422 docelowo i eliminacji wahań zapełnień połączeń ze Śródmieściem osiedli na wschód od krańca ZNANA. Może łaskawie spojrzysz na system komunikacji autobusowej kompleksowo i wyściubisz swoje obserwacyjne trzewia poza tą jedną z cząstek Warszawy, jaką jest Rembertów?ncc2000 pisze:Fakty są takie, że większość warszawiaków ma już po dziurki w nosie takich przemądrzałych inżynierów ( o czym wiedzą włądze miasta i na razie będą hamować "twórzczość" komunikacyjnych planistów. Komunikacja jest dla ludzi, a nie dla grupki fanatyków z ZTM. Z jednej strony piszesz że 401 do Marysina jeździ pełne, a zaraz dodajesz, że docelowo ma kotwiczyć w Rembertowie do którego wszystko jeździ puste. Zwyczajny brak logiki.
Fakt bycia nowym nie zwalnia Cię z odpowiedzialności za pisaną treść Nie martw się jednak, większość użytkowników, którzy stawiają tu pierwsze kroki jest tak jak Ty rozmiłowana w spamowaniu. Z czasem, gdy poczytasz inne wątki, stanowiska różnych osób, polemiki, wyrobisz się i będziesz pisał z sensem. Tu nie piszą sami ludzie z wykształceniem technicznym, tak jak i nie wszyscy pracownicy ZTM takowym się legitymują. A jednak mają pojęcie o tym o czym piszą.ncc2000 pisze:Kolejna wartościowa wypowiedź. Normalnie nie polemizowałbym z tego typu żenującymi wynurzeniami, ale skoro jestem tu nowy, i od razu ktoś mnie obraża to cóż trzeba.
O, teraz piszesz konstruktywnie. Owszem, waga linii z Kolonii oraz jej trasowanie są dla Rembertowa sprawami kluczowymi i sam nie zgadzam się z degradacją roli 515, jak również zmniejszenia podaży Grochowska - TŁ za przyczyną kolei. 515 jest tu bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż w stosunku do potrzeb na tę relację odpowiada rzeczywistej skali popytu, w przeciwieństwie o 521, które woziło na TŁ muchy. Opowiadałem się wcześniej za kasacją 408 (z którego korzystałem kilkanaście lat), wzmocnieniem 153 oraz 515 z ludzką częstotliwością. I będę się trzymał tego dalej. Nie widzę powodu dla odcięcia Rembertowa od południowej obwodnicy Śródmieścia, jaką jest TŁ, PLK i ciągu poprzecznego obsługiwanego przez 159. Ale to będzie także uwarunkowane tym, z jakich przystanków bezpośrednio będzie chciał korzystać Rembertów.Przecież ja o tym piszę od początku. Nigdzie nie napisałem, że 168, 515 czy 408 powinny kursować wszystkie co 8-9 minut tak jak 520, czy 401. Ja piszę , iż na skutek beznadziejnych pomysłów ZTM, 515 z Kolonii, który problemów z frekwencją nie ma, będzie jeździł jeszcze rzadziej niż obecnie (bo zaledwie co 30 minut w szczycie), a tworzy się 415, które przy częstotliwości 30 minut i częstym 153 na Mokrym Ługu i tak będzie jeździć puste. Moim zdaniem powinno się wzmocnić 515 na obecnej trasie (do co najmniej 15/20/20), a zamiast tworzenia 415, po prostu wzmocnić 153 (co ZTM i tak planuje). Efekt będzie taki, że po jakimś czasie zlikwidujecie 415, a Rembertów zostanie z 515 co 30 minut.
Jarek pisze:osłabieniem 103,
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![bredzisz :bredzisz:](./images/smilies/Bredzisz.gif)
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese
Nie widzę za bardzo różnicy między zapełenieniem 502, 514 i 515.Emdegger pisze:(...)nie zgadzam się z degradacją roli 515, jak również zmniejszenia podaży Grochowska - TŁ za przyczyną kolei. 515 jest tu bardzo dobrym rozwiązaniem, (...)Nie widzę powodu dla odcięcia Rembertowa od południowej obwodnicy Śródmieścia, jaką jest TŁ, (...)
A jeśli Ty nie widzisz powodu, aby przekształcić 515 w stare dobre 143, to ja nie widzę powodu by odcinać Wesołą i Starą Miłosną od "południowej obwodnicy Śródmieścia, jaką jest TŁ", a gdzie kolej nie kursuje. Nie widzę powodu, by Stary Rembertów był uprzywilejowany. Albo kasować te trzy dziady, albo żadnego.
Między Starym Rembertowem, a resztą Zapłowiecza jest jedna istotna różnica. Mają jedną linię (z 415 będą dwie, ale to można pominąć), która załatwia im dojazd jednocześnie na Grochowską i TŁ.Andrzej pisze:A jeśli Ty nie widzisz powodu, aby przekształcić 515 w stare dobre 143, to ja nie widzę powodu by odcinać Wesołą i Starą Miłosną od "południowej obwodnicy Śródmieścia, jaką jest TŁ", a gdzie kolej nie kursuje. Nie widzę powodu, by Stary Rembertów był uprzywilejowany. Albo kasować te trzy dziady, albo żadnego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem