Nie będę pisał czego Rembertów sobie jeszcze zażyczył... dlaczego nie będzie zakrańcowane pod stacją 215 tylko 196? Kolejne zmuszanie do przesiadki. I od kiedy te zmiany?1 października 2009r. na sesji Rada Dzielnicy przyjęła stanowisko w sprawie komunikacji miejskiej na terenie Dzielnicy Rembertów.
Podaję istotę stanowiska, nie zaś jego dokładną treść.
Rada pozytywnie odniosła się do propozycji ZTM w sprawie uruchomienia linii 215 ( Mokry Ług – Marysin) a także wprowadzenia korekty trasy linii 196 ( Szatkowników – Dworzec Kolejowy Rembertów).
Komunikacja w Rembertowie
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak to? Przecież "Warszawa to nie Pułtusk, by nyskami ludzi wozić!".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nikt nikomu nie każe uruchamiać kolejnych kurduplowatych tras i kolejnych już muchowozów, kosztem starszych normalniejszych połączeń. Tą zmianą powinno być silne 196 (10/15/15) ze Starego Rembertowa do Zielonej, oraz przyzwoite 215 z Mokrego Ługu - tymczasowo - do Marysina (15/20/20, docelowo Aleksandrów). Przecież te wszystkie rzadkie mikro-muchowozy kosztują.Jarek pisze:Bo 196 pracuje nierówno. Z Kolonii powinno być co 4-5 minut w szczycie, a z Marysina co 30. 215 będzie pięknym muchowozem na całej trasie.![]()
-
- Posty: 868
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12
Potrzebujesz 10 wozów i masz dwie linie zawieszone na przejeździe. rozwiązanie ZTMiczne mieści się w 7 wozach.Andrzej pisze:Nikt nikomu nie każe uruchamiać kolejnych kurduplowatych tras i kolejnych już muchowozów, kosztem starszych normalniejszych połączeń. Tą zmianą powinno być silne 196 (10/15/15) ze Starego Rembertowa do Zielonej, oraz przyzwoite 215 z Mokrego Ługu - tymczasowo - do Marysina (15/20/20, docelowo Aleksandrów).
By Rembertów nie był zależny od przejazdu.PiotrekP pisze:dlaczego nie będzie zakrańcowane pod stacją 215 tylko 196?
Jak Rembertów przygotuje do ruchu Szatkowników. Choć zapewne nie wcześniej niż Mobilis wpuści do ruchu następny mikrobusy.PiotrekP pisze:I od kiedy te zmiany?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
lepsze od jakich ?Bastian pisze:...Rembertów lepsze propozycje odrzucał...
lepsze od kogo proponowanych ?
a ponadto :
czy w ztmie postrzegają komunikację tylko (dwu)punktowo ?
tzn. Rembertów (okolice PKP) i Sródmieście (okolice PKP) ?
a po alternatywnych trasach nic i nikt ?
szerokości spojrzenia na tworzoną (i psutą) przez ztm komunikację życzę.
.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36679
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Przeciwnie. Z Rembertowa autobusem można dojechać w mnóstwo innych miejsc (Grochów, Ząbki, Targówek, Marysin, Gocław, Mokotów - a mogłyby jeszcze być Stegny, Służewiec i Okęcie), ale akurat nie w ten drugi punkttadeo pisze:Rembertów (okolice PKP) i Sródmieście (okolice PKP) ?
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Twoja futurologia jest interesująca, dodam w ślad za nią, że mogłyby jeszcze być Zielonka i dw.Wileński przez Strażacką i Szmulki. jednak wymienione istniejące przez Ciebie odnogi (bardzo dobrze, że takie istnieją) nie prowadzą bezpośrednio do punktu drugiego. zasadniczo komunikacja Rembertowa ze Śródmieściem Warszawy przypomina obecnie tę sprzed wielu lat, kiedy to Rembertów leżał poza granicami stolicy. podstawową bazą są połączenia kolejowe (dzięki umowie ZTM-KM) i SKM-ka. co będzie jednak, gdy kolej w którymś momencie (to jest możliwe) zerwie tę umowę lub postawi ZTM-owi warunki finansowe przekraczające jego możliwości ? problem dowozu ludzi do Centrum dotknie wtedy nie tylko Rembertowa. będzie to bolesny problem mimo, że dotychczas wszystko w tym zakresie układa się po myśli ZTM.
.
.
To wtedy komunikację zastępczą zorganizujesz w miesiąc-dwa. Twój argument jest bardzo słaby.tadeo pisze:będzie jednak, gdy kolej w którymś momencie (to jest możliwe) zerwie tę umowę lub postawi ZTM-owi warunki finansowe przekraczające jego możliwości ? problem dowozu ludzi do Centrum dotknie wtedy nie tylko Rembertowa.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36679
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Na tym właśnie polega ich "odnogowatość". Komunikacji nie można traktować dwupunktowotadeo pisze:jednak wymienione istniejące przez Ciebie odnogi (bardzo dobrze, że takie istnieją) nie prowadzą bezpośrednio do punktu drugiego
![(-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
A co będzie, jeśli MZA zostanie postawione w stan upadłości? To nie ja tu uprawiam futurologię...tadeo pisze:co będzie jednak, gdy kolej w którymś momencie (to jest możliwe) zerwie tę umowę lub postawi ZTM-owi warunki finansowe przekraczające jego możliwości ? problem dowozu ludzi do Centrum dotknie wtedy nie tylko Rembertowa.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Im dłużej myślę o komunikacji w Rembertowie, tym bardziej dochodzę do przekonania, że - tak naprawdę - w przypadku relacji w stronę Centrum najlepiej sprawdziłoby się rozwiązanie bazujące jedynie na 515, wspomaganym w szczycie przez 415. Ale oczywiście z lepszą, niż obecna, częstotliwością. Co najmniej co 20 min. w szczycie, co - w połączeniu z analogiczną częstotliwością 415 - da na wspólnym odcinku częstotliwość 10 min. Poza szczytem 515 też co 20 min.
SKM i powolne, aczkolwiek konsekwentne, zwiększanie częstotliwości SKM dowodzi, że - podobnie jak w przypadku dzielnic leżących przy trasie metra - akcent z busów przesuwać się będzie w stronę szyny.
W tej sytuacji nie ma (i pewnie nie będzie) powrotu do czasów, kiedy Rembertów miał np. 515, 408 i 143. A nawoływania radnych, że musi też być bezpośrednia lina na Ostrobramską i dalej w stronę Centrum (w sytuacji, gdy do Centrum jedzie 515/415) dowodzą oderwania od realiów.
Wyrażę tu pewnie niepopularną herezję, ale ja bym chętnie wyciął z Rembertowa 168 (skracając do Gocławia, dla którego ta linia była przede wszystkim przeznaczona). A zaoszczędzone brygady skierował na przekształcenie 515/415 we w miarę silną i przez to atrakcyjną linię.
Pytanie tylko, co na Strażackiej? Kiedyś było 327, tylko w szczycie co 40 min. I to jest pewnie akurat tyle, na ile te "Dzikie Pola" zasługują. Myślę, że gdy Strażacka przebita zostanie do Utraty coś o podobnej częstotliwości możnaby tam puścić.
SKM i powolne, aczkolwiek konsekwentne, zwiększanie częstotliwości SKM dowodzi, że - podobnie jak w przypadku dzielnic leżących przy trasie metra - akcent z busów przesuwać się będzie w stronę szyny.
W tej sytuacji nie ma (i pewnie nie będzie) powrotu do czasów, kiedy Rembertów miał np. 515, 408 i 143. A nawoływania radnych, że musi też być bezpośrednia lina na Ostrobramską i dalej w stronę Centrum (w sytuacji, gdy do Centrum jedzie 515/415) dowodzą oderwania od realiów.
Wyrażę tu pewnie niepopularną herezję, ale ja bym chętnie wyciął z Rembertowa 168 (skracając do Gocławia, dla którego ta linia była przede wszystkim przeznaczona). A zaoszczędzone brygady skierował na przekształcenie 515/415 we w miarę silną i przez to atrakcyjną linię.
Pytanie tylko, co na Strażackiej? Kiedyś było 327, tylko w szczycie co 40 min. I to jest pewnie akurat tyle, na ile te "Dzikie Pola" zasługują. Myślę, że gdy Strażacka przebita zostanie do Utraty coś o podobnej częstotliwości możnaby tam puścić.