A to zmienia postać rzeczy, przepraszam, nie wiedziałem.Oj, wszyscy czepneli się tych Bobrownik. Jedzie, nie jedzie. Jak by jechał handlem tylko do Skierniewic i dalej służbowo do Sochacza jak to było wcześniej to dalej byłyby narzekania, że pusty przebieg. A i tak z przyczyn technicznych musi póki co tak jeździć.
O Kolejach Mazowieckich - KM
Moderator: JacekM
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Tjaaaaaaa - szczególnie nocne do/z Małkini, Otwocka czy Skierniewic będą dochodowe. Szczególnie z pt/sob i sob/niedz. jak młodzież z dyskoteki będzie wracać. Wtedy te pociągi będą rentowne. Jak jasna cholerakajo pisze:Myślę, że jednak pociągi nocne będą bardziej rentowne od pociągu do Bobrownik, szczególnie na ostatnim odcinku trasy.
Możesz rozwinąć?kajo pisze:Poza tym mogą także wpływać pozytywnie na rentowność innych połączeń, takie "zyski ukryte", a te pociągi pracują tylko na siebie.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Traktuję to jako marketingowy półbełkot. Coś usłyszał, coś przesłyszał, coś dopowiedział. Rentowność w przypadku takiej spółki to jakiś mit.rufio198 pisze:Glonojad pisze: KM po to dostają dotację z UMarsz, żeby jeździć wtedy, gdy są potrzebne a nie wtedy, gdy im się chce.![]()
1.To po kiego grzyba jakieś ględzenie o rentowności choćby pociągu do Bobrownik czy Mazovi?
Pewnie, nie ma żadnej różnicy między częstotliwością co 1 czy 2h a częstotliwością co 5 minut. Rozumiem, że jesteś także za likwidacją komunikacji nocnej ZTM?2. Najlepiej zrobić pociągi co pięć minut w środku nocy. Wtedy sa najbardziej potrzebne.Przecież KM dostają dotacje z UM.
Autobusy nocne much nie wożą jakoś.A że akurat o 1 czy 2 będzie taki pociąg muchy woził to drobnostka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To takie trudne, jeżeli jedzie się w jedną stronę, to też się wraca, jedna podróż nocnym pociągiem, a jedna dziennym.Możesz rozwinąć?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Lepiej niech pociągiem jadą niż w 8 osób golfem I, z potencjalnym mordem na niewinnych przechodniach (chyba, że zakładasz, że o 2 w nocy w sobotę to tylko winni są na ulicachrufio198 pisze:Tjaaaaaaa - szczególnie nocne do/z Małkini, Otwocka czy Skierniewic będą dochodowe. Szczególnie z pt/sob i sob/niedz. jak młodzież z dyskoteki będzie wracać. Wtedy te pociągi będą rentowne. Jak jasna cholerakajo pisze:Myślę, że jednak pociągi nocne będą bardziej rentowne od pociągu do Bobrownik, szczególnie na ostatnim odcinku trasy.
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Obecnie autobusy nocne kursuja jedynie do Legionowa, Wołomina, Wesolej, Otwocka, Piaseczna i Pruszkowa. A ze wloką sie one strasznie, to wg mnie pociag bylby atrakcyjna alternatywa. Poza tym, Minsk, Nowy Dwor Tluszcz Grodzisk Zyrardow czy Sochaczew nie maja nic, wiec tez na pewno mieszkancy z tych rejonow korzystaliby z braku innej opcji.rufio198 pisze:Tjaaaaaaa - szczególnie nocne do/z Małkini, Otwocka czy Skierniewic będą dochodowe. Szczególnie z pt/sob i sob/niedz. jak młodzież z dyskoteki będzie wracać. Wtedy te pociągi będą rentowne. Jak jasna cholerakajo pisze:Myślę, że jednak pociągi nocne będą bardziej rentowne od pociągu do Bobrownik, szczególnie na ostatnim odcinku trasy.
Możesz rozwinąć?kajo pisze:Poza tym mogą także wpływać pozytywnie na rentowność innych połączeń, takie "zyski ukryte", a te pociągi pracują tylko na siebie.
I to nie ma zadnego porownania do wozenia kilku kolejarzy, dla ich wygody.
Kogo masz na myśli?Mnie czy Prezesa Majewskiego?Glonojad pisze: Traktuję to jako marketingowy półbełkot. Coś usłyszał, coś przesłyszał, coś dopowiedział. Rentowność w przypadku takiej spółki to jakiś mit.
Szczególnie te o 2 czy 3 w nocy. Masz racje. Pare razy jechałem o 3 z Centrala. Oprócz mnie i dwóch czy trzech osób jechało kilkunastu pracowników MZA - pewnie do pracy i paru bezdomnych od których waliło na kilometr. ale much nie wiózł.Glonojad pisze:Autobusy nocne much nie wożą jakoś.
W lato dochodzą jeszcze różni miłośnicy jeżdżący dla samej przyjemności jazdy Ikarem.
Poza tym koszt uruchomienia pociągu jest większy niż koszt uruchomienia autobusu.
To że sa dotacje to nie znaczy że trzeba je bezmyślnie wydawać bo są.
Wiesz co - nie chce mi się kłócić i tłumaczyć jak przysłowiowy chłop krowie na miedzy. I tak sie nie dogadamy. Ty będziesz święcie przekonany że masz racje , ja też.milosz pisze:Obecnie autobusy nocne kursuja jedynie do Legionowa, Wołomina, Wesolej, Otwocka, Piaseczna i Pruszkowa. A ze wloką sie one strasznie, to wg mnie pociag bylby atrakcyjna alternatywa. Poza tym, Minsk, Nowy Dwor Tluszcz Grodzisk Zyrardow czy Sochaczew nie maja nic, wiec tez na pewno mieszkancy z tych rejonow korzystaliby z braku innej opcji.
I to nie ma zadnego porownania do wozenia kilku kolejarzy, dla ich wygody.
Jest na forum człowiek który po uszy siedzi w rozkładzie jazdy. Rozkład jazdy powinien być - teoretycznie-on kształtowany na podstawie wniosków jakie wpływają do KM od mieszkańców czy władz gmin i miast woj mazowieckiego.
Najlepiej będzie jeżeli ten człowiek wypowie się czy dużo takich wniosków o nocne pociągi wpłynęło. W/g mnie to będzie najlepiej świadczyło o zapotrzebowaniu na w/w pociągi, a nie moje , Twoje czy kogokolwiek innego widzi-misie
Zależy dla kogo lepiej. Z punktu widzenia pasażera/ów dostającego łomot od napitej młodzieży, lub w najlepszym wypadku mającego wątpliwą przyjemność jechania z takowa młodzieżą w jednym pociągu - na pewno nie lepiej. Z jego punktu widzenia lepiej by było jakby jechali w 8 golfemGlonojad pisze:Lepiej niech pociągiem jadą niż w 8 osób golfem I, z potencjalnym mordem na niewinnych przechodniach (chyba, że zakładasz, że o 2 w nocy w sobotę to tylko winni są na ulicach). A jeśli ich rodzice nie wychowali do grzecznego zachowania w składzie, to niech ich policja wychowa, proszę bardzo. Nie zgadzam się jednak z filozofią, że zwykli ludzie mają nie mieć pociągu, bo sobie służby porządkowe z bydełkiem nie umieją poradzić.
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Policja póki co woli chować się po katach jak jedzie młodzież z dyskotek niż ,,wychowywać''. Doprosić się o interwencje choćby na Włochach w godzinach wieczornych do rozrabiającej młodzieży to senne marzenie.
O bojowości SOK nawet nie wspominam. Bo nie ma o czym.
Tiaaaaa- bo te co teraz jeżdżą o 3 czy 4 nad ranem do Skierek, Dęblina, Siedlec czy innych miejscowości to pewnie wieczorem wracają. Masz Ty chociaż jakieś pojęcie o obiegach czy piszesz aby pisać?kajo pisze:To takie trudne, jeżeli jedzie się w jedną stronę, to też się wraca, jedna podróż nocnym pociągiem, a jedna dziennym.Możesz rozwinąć?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Zamiast robienia typowo nocnych pociągów, ja bym popodciągał ostatnie pociągi na późniejsze godziny. Przykładowo - do Dęblina jedzie ostatni o 22:30, potem jeszcze jedna Pilawa o 23:30. IMO ostatnie pociągi powinny jeździć po północy i na dłuższej trasie, choć muchy to on na pewno będzie wiózł. ale przecież nie trzeba ciągnąć dwóch EZT czy długiego Bombardiera. Można obiegi ułożyć tak, żeby zawsze jechała jedna jednostka, łączona na rano na stacji docelowej, żeby wrócić jako normalny pociąg...
Dobrze było by skrócić tą długą nocną przerwę. Może ona być pułapką.
Sam niedawno widziałem, jak ostatni Dęblin czekał z 15 minut na coś opóźnionego (zgłoszona przesiadka), a w momencie wjazdu tego czegoś opóźnionego kibel sobie... odjechał. Na pusty prawie peron wbiegł młody chłopak. No i to by było na tyle (brawo dla dyżurnego ruchu, który wypuścil ten skład). Nie wiem w co się koleś zapakował ,ale następny Dęblin jest dopiero o 5:30.
Dla przykładu do Siedlec jest jakiś muchowóz już o 3 z minutami i raz nim jechałem, nawet za bardzo pusty nie jechał... Nie wiem jak jest w pierwszych Skierniewicach czy Sochaczewie.
W Tłuszczach pewnie o tej porze jest "imprezownia".
Dobrze było by skrócić tą długą nocną przerwę. Może ona być pułapką.
Sam niedawno widziałem, jak ostatni Dęblin czekał z 15 minut na coś opóźnionego (zgłoszona przesiadka), a w momencie wjazdu tego czegoś opóźnionego kibel sobie... odjechał. Na pusty prawie peron wbiegł młody chłopak. No i to by było na tyle (brawo dla dyżurnego ruchu, który wypuścil ten skład). Nie wiem w co się koleś zapakował ,ale następny Dęblin jest dopiero o 5:30.
Dla przykładu do Siedlec jest jakiś muchowóz już o 3 z minutami i raz nim jechałem, nawet za bardzo pusty nie jechał... Nie wiem jak jest w pierwszych Skierniewicach czy Sochaczewie.
W Tłuszczach pewnie o tej porze jest "imprezownia".
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Osobę, która przygotowała Prezesowi dane do notatki. Skoro się kupy nie trzymają...rufio198 pisze:Kogo masz na myśli?Mnie czy Prezesa Majewskiego?Glonojad pisze: Traktuję to jako marketingowy półbełkot. Coś usłyszał, coś przesłyszał, coś dopowiedział. Rentowność w przypadku takiej spółki to jakiś mit.
[Szczególnie te o 2 czy 3 w nocy. Masz racje. Pare razy jechałem o 3 z Centrala.Glonojad pisze:Autobusy nocne much nie wożą jakoś.
Skąd wiesz, o której by były te pociągi? Bo o północy i pierwszej w nocy w komunikacji może być naprawdę tłoczno. Zresztą to zależy, o drugiej też wracałem nocnikiem (605 czy już N85, nie pamiętam) i wyludnił się dopiero przed zjazdem w Cierlicką, a do Włoch było sporo ludzi.
To prawda, dlatego ja bym zaczął nocne pociągi od... nocnych autobusów właśnie.Poza tym koszt uruchomienia pociągu jest większy niż koszt uruchomienia autobusu.
Czy nocna komunikacjia jest bezmyślnym wydawaniem pieniędzy, tak?To że sa dotacje to nie znaczy że trzeba je bezmyślnie wydawać bo są.
No takZależy dla kogo lepiej. Z punktu widzenia pasażera/ów dostającego łomot od napitej młodzieży, lub w najlepszym wypadku mającego wątpliwą przyjemność jechania z takowa młodzieżą w jednym pociągu - na pewno nie lepiej. Z jego punktu widzenia lepiej by było jakby jechali w 8 golfemGlonojad pisze:Lepiej niech pociągiem jadą niż w 8 osób golfem I, z potencjalnym mordem na niewinnych przechodniach (chyba, że zakładasz, że o 2 w nocy w sobotę to tylko winni są na ulicach). A jeśli ich rodzice nie wychowali do grzecznego zachowania w składzie, to niech ich policja wychowa, proszę bardzo. Nie zgadzam się jednak z filozofią, że zwykli ludzie mają nie mieć pociągu, bo sobie służby porządkowe z bydełkiem nie umieją poradzić.
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
I co, nie można tego problemu rozwiązać? Jacys "scorpionsi" czy inne zubrzyckie też ciapy?Policja póki co woli chować się po katach jak jedzie młodzież z dyskotek niż ,,wychowywać''. Doprosić się o interwencje choćby na Włochach w godzinach wieczornych do rozrabiającej młodzieży to senne marzenie.
O bojowości SOK nawet nie wspominam. Bo nie ma o czym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A mi się podoba ten pomysł. Może rozmowa o pociągach nocnych nie ma sensu, a zrobić po prostu tak jak przewóz napisał, czyli zlikwidować te koszmarne dziury.
Tu można było by wziąć przykład z SKM 3miasto![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sam już dwa razy boleśnie odczułem ucieczkę ostatniego pociągu
Raz ze Śródmieścia ostatniej SKMki do Sulejówka (wtedy wracałem autobusami nocnymi do Wesołej + reszta z buta - nie polecam). I Zamiast 30min zrobiły mi się ponad 2h ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W końcu Warszawa jest dużą aglomeracją i tak dużych przerw w kursowaniu nie powinno być...
Drugą sprawą jest niestety zapewnienie jakiejś ochrony, aby ludzie wiedzieli, że mogą bezpiecznie wrócić takim pociągiem. To by na pewno zwiększyło też liczbę chętnych.
Tu można było by wziąć przykład z SKM 3miasto
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sam już dwa razy boleśnie odczułem ucieczkę ostatniego pociągu
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W końcu Warszawa jest dużą aglomeracją i tak dużych przerw w kursowaniu nie powinno być...
Drugą sprawą jest niestety zapewnienie jakiejś ochrony, aby ludzie wiedzieli, że mogą bezpiecznie wrócić takim pociągiem. To by na pewno zwiększyło też liczbę chętnych.
Ponieważ cały czas mam wrażenie że pomysł z nocnymi pociągami podsunął Prezesowi jego zastepca, który był związany z Kolejami Holenderskimi(NS). Ale albo nie wszystko powiedział, albo Pan Prezes nie do końca usłyszał co Mu podpowiada zastępca.Glonojad pisze:Skąd wiesz, o której by były te pociągi? Bo o północy i pierwszej w nocy w komunikacji może być naprawdę tłoczno. Zresztą to zależy, o drugiej też wracałem nocnikiem (605 czy już N85, nie pamiętam) i wyludnił się dopiero przed zjazdem w Cierlicką, a do Włoch było sporo ludzi.
W Holandii z każdego większego miasta w nocy odjeżdża co godz pociąg do innego miasta. Np. Z Rotterdamu do Utrechtu. Tylko że te pociągi przejeżdżają przez Schipool, lub Amsterdam Ceentral I najwięcej ludzi wsiada i wysiada na Schipool- ewentualnie jeżeli nie jedzie przez Schipool ( a to naprawdę rzadkość) to na Amsterdam Ceentral. Te nocne pociągi są po to żeby ludzie mogli dojechać /wyjechać z lotniska. I ma to w/g mnie sens. Są to wszystkie pociągi kategorii IC.
Co prawda w Holandii IC to nie to samo co PL czy nawet na DB - ale faktem jest że nie zatrzymuje się taki pociąg na stacjach typu np.Brwinów czy Klembów. Typowo podmiejskie pociągi tzw StopTrain kursują mniej więcej w takich samych godz jak w PL. Ostatnie odjeżdżają ze stacji początkowych około północy, pierwsze około 04:00-04:30.
Nawet stawiane za wzór przez wielu CD i DB w środku nocy nie uruchamiaja pociągów osobowych. Jak jeżdżą to pospieszne, EN lub IC.
Na CD zobacz sobie ok 1-2 w nocy na babitron.cz - pomyłka raczej wykluczona.
Na DB sam miałem wątpliwa przyjemność koczowania 3h na dworcu w Munster bo brak było pociągu. A raczej ten rejon nie należy do jakiś pipidówek.
Zresztą z tego co się zorientowałem na Austriackiej OBB jest podobnie.
Skoro o wiele bogatsze koleje nie uruchamiają w nocy pociągów osobowych- bo im się to nie opłaca- to powiedz mi po co KM - które są ciut biedniejsze - mają to robić? Lepszym rozwiązaniem wydaje się pomysł Przewoza- ostatnie pociągi powydłużać i przesunąć godz odjazdu, ewentualnie dołożyć jeden pociąg w krótkiej relacji. Tak jak jeszcze kilka, czy kilkanaście lat temu było na linii Otwockiej.
Pomijając fakt że Twoje porównanie zdeczka pasuje jak pięść do nosa , choćby dlatego że więcej ludzi będzie w nocy podróżować w mieście niż po za, to nie będę ukrywał że w niektórych godz kursy co pół godz są lekka przesadą.Glonojad pisze:Czy nocna komunikacja jest bezmyślnym wydawaniem pieniędzy, tak?
W tygodniu po godz.03 kurs jeden na godz. spokojnie by wystarczył. Ale to moja osobista opinia- a jak zapewne zauważyłeś mam często inna opinie niż ogół w niektórych sprawach.
Na linii Małkińskiej żadna agencja ochrony nie podjęła się zadania ochrony pociągów. Na innych liniach różnie z tym bywało- na Skierniewickiej jak młodzież jechała z/na dyskoteki to Zubrzyki nie potrafiły sobie poradzić. Poszły 4 pojemniki z gazem a i tak oberwali po łbach, a skład został z deczka ,,wyremontowany''Glonojad pisze:I co, nie można tego problemu rozwiązać? Jacys "scorpionsi" czy inne zubrzyckie też ciapy?
Z reguły było tak że na ostatnich pociągach ,,Zubrzyki'' siedziały w przedziale służbowym i nosa nie wychylały. Zdarzały się zgłoszeni od kierpoci o zdemolowaniu składu i informacji że ochrona siedziała z nimi w przedziale służbowym.
Nie wiem jak Scorpiony dają sobie rade w KM. Jedynie kiedy ich widzę to jak ochraniają kontrolerów. O ich akcjach z innych źródeł jak ,,Newsletter ZTM'' nie słyszałem. Liczyłem że Ty co na ten temat powiesz:p
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27438
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
(mam nadzieję, że linki dzialają)rufio198 pisze:Nawet stawiane za wzór przez wielu CD i DB w środku nocy nie uruchamiaja pociągów osobowych.
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
i mój ulubiony, choć to akurat prywaciarz http://jizdnirady.idnes.cz/draha/?p=MCU ... A5MzEwMTY-
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A oto przykład z Niemiec:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/traini ... er=tp&rt=1&
W weekendowe noce takt godzinny Kolonia-Bonn (wczesniej DB, teraz prywaciarz)
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/traini ... er=tp&rt=1&
W weekendowe noce takt godzinny Kolonia-Bonn (wczesniej DB, teraz prywaciarz)
O ile Fik dał przykład pociągów kursujących całotygodniowo ( co prawda 3 z całej litanii - ale jednak) , o tyle ty dajesz kursujących w weekendy- a dokładniej z pt na sobotę i z soboty na niedziele. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz i nocny osobowy kursujący tylko raz w tygodniu.cpk pisze:A oto przykład z Niemiec:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/traini ... er=tp&rt=1&
W weekendowe noce takt godzinny Kolonia-Bonn (wcześniej DB, teraz prywaciarz)
Nie wiem jak inni - ale cały czas mam na myśli całotygodniowe nocne pociągi a nie weekendowe.
Takie dwa linki z rynku kolejowego:
http://www.rynek-kolejowy.pl/13313/Kole ... y%253F.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/13312/Prez ... .%2BKM.htm
Komentarze w sumie są najciekawsze. Od razu mówię że ze swojej strony nie mam zamiaru tego komentować. Jednak czytając te komentarze mam wrażenie że ktoś z KM jednak tam pisał( mnie o to nie posądzać
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę ![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
![:D](./images/smilies/mg.gif)
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach