O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderator: JacekM

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 19 lis 2009, 16:09

Jeszcze co do reform, których przeprowadzenie gwarantuje osoba pana Majewskiego.

Wiem jaki wkład w działalnośc KM miała pani Sekita.
W naszym przekonaniu osoba Majewskiego gwarantuje przeprowadzenie reform (a w wielu przypadkach ich dokończenie), a nie zaniechanie. Dodatkowo pan Majewski przedstawił kilka swoich pomysłów i zwrócił uwagę na nieprawidłowości w spółce.
Nie można wymagać, by w okresie od lipca do października (w dodatku były 2 miesiace wakacyjne) ktoś stworzył pełny autorski program reform i w dodatku zdołał je wdrożyć. To mniej więcej tak, jak po pół roku rządów PO jakiś oseł z PiS pytał się publicznie Tuska "gdzie te autostrady, które obiecał w kampanii, dlaczego przez poł roku nie zbudował ani kilometra".

Jak gdzieś czytałem, to w KM 90% załogi należy do zwiazków zawodowych. Wiem doskonale jak działają zwiazki i nie spotkałem się jeszcze, by były one pro-rozwojowe. W mojej firmie przez 3 miesiace prezes toczył boje ze związkami o wprowadzenie jednego ze swoich dobrych pomysłów na spowodowanie oszczedności. Zaczął w czerwcu, a zgoda zwiazków była dopiero we wrześniu (bo w międzyczasie przewodniczący zwiazków byli na urlopach i żadnych rozmów nie można było prowadzić).

I jeszcze o kursach angielskiego dla kasjerów i konduktorów
Przeglądając sprawozdania z działalnosci KM dziwi mnie jakość i zakres szkoleń dla pracowników.
W 2005 roku - ani słowa o szkoleniach
W 2006 roku - ani słówa o szkoleniach
W 2007 roku - jest mowa o szkoleniach, z których jako główne uznano "Budowanie wizerunku firmy przez zadowolenie klienta".
W 2008 roku powyższe szkolenia z "zadowolenia klienta" były kontynuowane.

Budowanie wizerunku firmy przez zadowolenie klienta - ciekaw jestem jak byłby zadowolony klinet nie mówiący w języku polskim i jaki miałby wizerunek firmy...

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 19 lis 2009, 20:48

robert-c pisze:W sprawie niemieszczenia się Push-Pulli w tunel zawaliły PLK ale też zawalił zamawiający (czyli UM) oraz w pewnym sensie KM, które powinny w sposób aktywny opiniować zakup wagonów, np poprzez swojego prezesa, innego czlonka zarządu lub innej osoby odpowiedzialnej (wszak dla nich były one kupowane). W normalnej i prywatnej firmie po takiej wpadce poleciałyby głowy.
Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to UM czy KM, w każdym razie ktoś kto zamawiał piętrusy, zapytał PLK o skrajnię w tunelu, oraz o to czy po remoncie tunelu zostanie zachowana. PLK odpowiedziało, że skrajnia jest taka a taka, i że remont przewiduje zachowanie skrajni.

Dlaczego mieli po remoncie ponownie o to pytać ? To PLK miało psi obowiązek poinformować wszystkich przewoźników jeżdżących przez tunel, że po remoncie skrajnia się zmiejszyła. A oni siedzieli cicho i myśleli że nikt się nie dowie. A tu zonk, bo pojawiły się pociągi, które jednak się nie mieszczą.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 lis 2009, 21:13

W naszym przekonaniu osoba Majewskiego gwarantuje przeprowadzenie reform (a w wielu przypadkach ich dokończenie), a nie zaniechanie.
Poproszę o spis reform jakie Pan Majewski ma zamiar przeprowadzić. Znasz jakie to maja byc reformy czy znów ogólniki?
Dodatkowo pan Majewski przedstawił kilka swoich pomysłów i zwrócił uwagę na nieprawidłowości w spółce.
Możesz wymienić te pomysły czy dalej będziesz ogólnikami mówić? Jeżeli to sa te pomysły co słyszałem w TV to nic nowego. Zacznijmy od początku:
1.Coś na wzór Regionalnych Expresów jeździ i teraz. Wystarczy w rozkład spojrzeć. Fakt nie jest ich dużo ale są.
2.Nocne pociągi - na temat tego pomysłu dyskutowaliśmy na tym forum. Wystarczy poszukać- więc nie będę się powtarzać. Ok - na weekend na próbę można uruchomić - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Tylko skoro chcemy uruchamiać nocne połączenia - to czemu kasujemy nocny pociąg z W-wy do Siedlec? Bo pociąg o 3 jest nocnym. To co - na jedną linie dajemy pociągi nocne na druga nie? Bo taka była wersja robocza.
3. Poprawa oferty dla podróżnych - rozumiem że poprzez poprawianie oferty rozumiesz luki na linii siedleckiej i tłuszczowskiej od 17do 17:30? Wtedy kiedy jedzie najwięcej ludzi? Likwidacja na odcinku Mińsk-W-wa -Mińsk pociągu do/ Czeremchy do Tłuszcza to tez poprawa oferty? ](*,)

4. Likwidacja pociągów : tzw kolejarskiego z Płocka i Dyrektorskiego z Bobrownik -
jeżeli likwidujemy to po co tworzy się następną parę takich pociągów? I w wypadku pociągu do Płocka godziny były idealnie pasujące 90% kolejarzy?
5. Centrum Kryzysowe - praktycznie sztandarowy pomysł p. Majewskiego. Zaraz po jego wyborze mówił o tym, mówił w wakacje, mówił po wakacjach i mówił o tym w swoim medialnym szoł. Na mówieniu sie skończyło. W pierwotnej wersji miało to centrum ruszyć już od września - na próbę w celu dogrania wszystkiego, od nowego RJ pełna para. I zwalanie winy na RN że mu nie pozwala(ła) jest delikatnie mówiąc niepoważne- po to żeby zatrudnić 4-5 ludzi nie potrzeba zgody RN. Na montaż GPS tez nie .

6. Angielski dla kasjerek i konduktorów - o ile pomysł zacny i słuszny to jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. 80% kierowników i kasjerek odlicza już dni do emerytury. Szczególnie jest to widoczne wśród kierowników. O ile jest potrzeba uczyć młodych obcego języka, to wysyłać na kurs ludzi którzy EURO 2012 będą oglądać tylko w TV pobierając zasłużone emerytury to już lekka nietrafiony. Ale sam pomysł jest dobry - i to chyba jedyny dobry pomysł.
Nie można wymagać, by w okresie od lipca do października (w dodatku były 2 miesiace wakacyjne) ktoś stworzył pełny autorski program reform...


Od 1.07 2009r do 31.10.09r - liczymy : lipiec, sierpień, wrzesień , październik. Całe 4 MIESIĄCE. W miesiącach wakacyjnych Pan Prezes pracował- zresztą jak jest pilna potrzeba reform to wakacje nie wakacje należy pracować nad planem.
Jeżeli się chce FAKTYCZNIE stworzyć plan reform to można. Czasu było od groma.
Wystarczyło chcieć.
Jak gdzieś czytałem, to w KM 90% załogi należy do zwiazków zawodowych.
Powtórzę - jeżeli nawet BYŁOBY TO PRAWDĄ to bardzo ale to bardzo źle świadczy o relacjach pracodawca - pracownik. Skoro aż taki procent załogi w ciągu 4 m-cy zostało członkami ZZ.
Bo za czasów poprzedniej p. Prezes uzwiązkowienie wśród załogi wynosiło góra 30%.
Nie liczę maszynistów - bo Ci to prawie w 100% należą do jakiegoś związku.
Tak więc sa dwa wyjścia - albo Pan Majewski mija sie z prawda, albo sam sobie nieświadomie wystawia ocenę swoich rządów w KM.

[ Dodano: |19 Lis 2009|, 2009 21:21 ]
Chyba nie wiesz, o czym mówisz. W godzinach 5 - 7 pociągi do Wawy powinny być z Radomia co pół godziny, w tym dwa przyśpieszone.
Akurat pisałem o porannych godzinach ale do Radomia. Moja wina - powinienem napisać.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 lis 2009, 15:04

Majewski odwołany
Komunikat Rady Nadzorczej Spółki "Koleje Mazowieckie-KM" sp. z o.o.

Rada Nadzorcza Kolei Mazowieckich podjęła uchwałę o odwołaniu Pana Jakuba Majewskiego z funkcji Prezesa Zarządu Spółki z dniem 20 listopada 2009 r.

Rada dziękuje Prezesowi Majewskiemu za jego dotychczasową pracę.

http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... /1013.html

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 20 lis 2009, 15:35

Oczywiście znów bez podania przyczyn.
Beton niczego sie nie nauczy i nigdy.

Za 3 lata, gdy KM będą padac pan przewodniczący RN znajdzie sobie inną ciepła posadkę, jak znalazł swojemu synowi:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,8676 ... zalka.html

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2009, 15:44

Jak dla mnie, to po prostu usunęli niewygodnego człowieka. Bo gdyby rzeczywiście mieli powód, to by go podali. =;
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 20 lis 2009, 16:01

mozgow pisze: Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) to UM czy KM, w każdym razie ktoś kto zamawiał piętrusy, zapytał PLK o skrajnię w tunelu, oraz o to czy po remoncie tunelu zostanie zachowana. PLK odpowiedziało, że skrajnia jest taka a taka, i że remont przewiduje zachowanie skrajni.

Dlaczego mieli po remoncie ponownie o to pytać ? To PLK miało psi obowiązek poinformować wszystkich przewoźników jeżdżących przez tunel, że po remoncie skrajnia się zmiejszyła. A oni siedzieli cicho i myśleli że nikt się nie dowie. A tu zonk, bo pojawiły się pociągi, które jednak się nie mieszczą.
Ależ zgadzam się, że zawaliło głównie PLK.
Tylko że:
- różnica w niwelecie aż 80 cm powinna być wyczuwalna przez kolejarzy
- ja jeśli mam wydac wieksza sumę pieniędzy sprawdzam wszystko ponownie przed transakcją
- zmniejszenie skrajni spowodowało oczywiste straty dla KM, bo zakupione pociągi nie zarabiają na siebie w takim stopniu, jak powinny
- w takim przypadku każda normalna firma, która dba o swoje finanse, idzie do prokuratury i domaga się od winowajców stosownego odszkodowania

A tu wyszło, jak wyszło. Popsioczyli jedni na drugich i tyle. Tylko, że zarówno jedni, jak i drudzy wydają na swoje inwestytcje nie swoje pieniądze, ale publiczne. Sprawa z push-pullami, z lokomotywami i z tunelem pokazał dobitnie, że mamy do czynienia z typowym i wyśmiewanym kolejarstwem - podrózny najmniej się liczy.

W sprawie szkoleń dla kasjerów. Jakoś przedemerytalny wiek nie przeszkadzał, by wysłac ich na szkolenie w sprawie "Wizerunku firmy a zadowolenia klienta..." Wszak to było szkolenie tylko dla kaserek i konduktorów.
W sprawie znów widzę typowy "niedasizm".

Ciekawe kto teraz przyjdzie na stanowisko prezesa KM. Może syn pana przewodniczącego RN? Albo jakiś inny beton z PSL, ale za to zaufany Struzika?
Ciekawe, czy pracownicy KM będą pisac, że chcą prezesa z konkursu.

[ Dodano: |20 Lis 2009|, 2009 16:06 ]
Wolfchen pisze:Jak dla mnie, to po prostu usunęli niewygodnego człowieka. Bo gdyby rzeczywiście mieli powód, to by go podali. =;
Gdyby mieli jakieś przyczyny, to by je podali już 9 listopada i nie unikali by dziennikarzy.

No cóż... Trzeba będzie zaczać wieksza kontrolę społeczną poczynań pana Marszałka.
Jak choćby w tej sprawie:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... szcze.html

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 lis 2009, 19:19

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1629681,0, ... omosc.html
Wszystko wyjaśnia materiał video.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2009, 19:28

Jak dla mnie, to ta cała sytuacja to skandal. Z moich podatków idą pieniądze na tych darmozjadów, a oni nawet nie chcą uzasadnić kluczowych posunięć...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Fankol
Posty: 5
Rejestracja: 17 lis 2009, 1:45
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Fankol » 20 lis 2009, 19:53

END

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2009, 20:12

Fankol pisze:Tysiące ludzi na Mazowszu i w całej Polsce dało się nabrać na "operację Prezes" pisząc totalne bzdury w laurkach na część człowieka który niczego nie dokonał.
To Twoja wersja. Jednak ta całą Rada Nadzorcza nie podając do publicznej wiadomości jakichkolwiek danych czy dowodów potwierdzających zarzuty, sama się kompromituje.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 lis 2009, 20:48

Czy w 2010r. wyjedzie Zegrzyk?

kamil
Posty: 75
Rejestracja: 23 sty 2009, 20:39

Post autor: kamil » 20 lis 2009, 21:05

Jedynie co można powiedzieć na ten temat to: "Afryka"...chociaż u nich przynajmniej ciepło jest :neutral:

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 20 lis 2009, 22:36

No cóż... tak kończą ludzie których pracy przyświeca pewna wizja, często szokująca dla innych, ale słuszna. Były prezes przegrał z kolejowym "betonem" gdzie się rozkłady pociagów często układa tak aby się kolejarzom łatwo dojeżdżało do/z pracy ](*,)
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 20 lis 2009, 22:40

Jeżeli było tak, jak pisał bohun, to już oni pokazali jak się nie układa rozkładu jazdy., Potwierdzenie właśnie oglądam.

ODPOWIEDZ