Interesujące, wszak wsiadać też nie można, bo autobus nie jest dostępny w komunikacji krajowejAdam G. pisze:hmm, postój autobusu IC Wilno-Warszawa w Białymstoku oznaczony jako "tylko dla wsiadających" jest interesujący
[RJ] O rozkĹadzie jazdy pociÄ gĂłw 2010
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Przynajmniej ludzie będą jechać w bardziej ludzkich warunkach na tej najbardziej dochodowej trasie
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... eczna.htmlPociągiem do Łodzi częściej niż do Piaseczna
Krzysztof Śmietana
2009-11-24, ostatnia aktualizacja 2009-11-24 09:14
Na kolejnej linii kolejowej szykuje się ostra walka o pasażerów między przewoźnikami. Tym razem do Łodzi, gdzie pociągi będą jeździć częściej niż do niektórych miast podwarszawskich.
Bój o podróżnych rozgorzał między spółkami PKP Intercity i Przewozy Regionalne. Ta druga, uruchamiając pociągi typu InterRegio, chce podebrać tej pierwszej pasażerów na dłuższych trasach. Wraz z wejściem w życie 13 grudnia nowego rozkładu jazdy takich składów ma być więcej. Zwłaszcza na trasie Warszawa - Łódź. Przewozy Regionalne chcą tam zwiększyć liczbę pociągów InterRegio z trzech do ośmiu par. To oznacza, że w godzinach szczytu z Dworca Centralnego pociągi będą odjeżdżać co 10-15 minut. Tak będzie w godz. 17-18: 17.10 (TLK), 17.20 (TLK), 17.30 (InterRegio), 17.45 (InterRegio), 17.55 (TLK do Łodzi Kaliskiej). W efekcie składy będą kursować częściej niż na niektórych trasach podmiejskich, np. do Piaseczna, dokąd w tym czasie wyruszą tylko trzy pociągi.
Spółka Przewozy Regionalne zaznacza jednak, że waha się, czy do Łodzi uruchomić osiem, czy sześć par pociągów. - To będzie jasne w tym tygodniu - mówi Piotr Olszewski, rzecznik. Najpewniej nie zmieni się cena biletu. Za przejazd do Łodzi w InterRegio zapłacimy 26 zł, a w Intercity 32 zł. Już teraz panuje jednak pewne zamieszanie na tej trasie. Wielu pasażerów kupuje bilety na pociągi spółki Intercity i wchodzi do składu spółki Przewozy Regionalne, które ich nie honorują. Dopiero konduktor tłumaczy im, że mają nieodpowiedni bilet. Pewnym pocieszeniem jest to, że podróżny nie dostaje mandatu, tylko musi kupić w pociągu nowy bilet, a potem w kasie zwrócić stary. Zamieszanie potęgują same kasjerki, które często nie informują, że do Łodzi jeżdżą pociągi dwóch spółek. Mniej obeznanym w połączeniach zwykle sprzedają bilety na pociągi należące do PKP Intercity, bo do tego przewoźnika należą kasy na Centralnym.
Spółka Przewozy Regionalne w połowie grudnia uruchomi jeszcze kilka dodatkowych połączeń typu InterRegio ze stolicy. Najprawdopodobniej będą dwie pary takich pociągów do Katowic, a liczba składów do Krakowa zwiększy się z trzech do czterech. Minusem tych pociągów jest gorszy standard. Obsługiwane są pociągami elektrycznymi podobnymi do tych, które jeżdżą na trasach podmiejskich. Jedynie na trasie z Warszawy do Łodzi można spotkać nowy pociąg elektryczny wyprodukowany przez bydgoską Pesę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
http://ic.rail.pl/viewtopic.php?p=124182#p124182
pojawiły się materiały z konferencji, wiele aluzji do intercity. nowe IR, NOWOŚĆ - REGIOkarta
pliki są dostępne w drugim poście.
pojawiły się materiały z konferencji, wiele aluzji do intercity. nowe IR, NOWOŚĆ - REGIOkarta
pliki są dostępne w drugim poście.
Hm, pojawiła się paskudna plotka o likwidacji IRów. Oczywiście nigdzie nic nie ma, jedynie tu: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=8928
PS. Elektroniczna cegła w PDFie chyba wyprzedzi książkową: http://www.pr.pkp.pl/www.pr.pkp.pl/www. ... 0,569.html
PS. Elektroniczna cegła w PDFie chyba wyprzedzi książkową: http://www.pr.pkp.pl/www.pr.pkp.pl/www. ... 0,569.html
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nikt chyba jeszcze nie zauważył, że zdaje się wchodzi 9 okręg - "dziewiątką" oznaczone sa pociągi do Łodzi.
Jest jeszcze ciekawostka - Monciaka podzielono na 2 pociągi: Jeden startuje z Krakowa trasą tak jak obecny, za to ten drugi z Zakopca omija Katowice łącznikiem przez Hutę Katowice. I co ciekawe jadą ok. godzinę po sobie. A mówiono, że 3 pary rzeźni południe-morze to marnotrawstwo... Z Wawy do Gdańska niby ma się wyrobic w 4h, ciekawe jak wyjdzie w praniu.
Ogólnie to dla mnie rozkład jest całkiem niezły, po wielu latach wreszcie mozna spokojnie wrócić późniejsza porą z większych miast i to wcale nie drogim ICkiem. Tylko Szczecin rozwalono, przez Poznań skomunikowanie wyleciało.
Jest jeszcze ciekawostka - Monciaka podzielono na 2 pociągi: Jeden startuje z Krakowa trasą tak jak obecny, za to ten drugi z Zakopca omija Katowice łącznikiem przez Hutę Katowice. I co ciekawe jadą ok. godzinę po sobie. A mówiono, że 3 pary rzeźni południe-morze to marnotrawstwo... Z Wawy do Gdańska niby ma się wyrobic w 4h, ciekawe jak wyjdzie w praniu.
Ogólnie to dla mnie rozkład jest całkiem niezły, po wielu latach wreszcie mozna spokojnie wrócić późniejsza porą z większych miast i to wcale nie drogim ICkiem. Tylko Szczecin rozwalono, przez Poznań skomunikowanie wyleciało.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
Dziewiątka od zawsze służyła do oznaczenia wewnątrzokręgowych relacji. W ogóle IC zamieszało strasznie z numeracją w tym RJ. Białystok zamiast 77xxx ma 10xxx, a Terespol zamiast 10xxx ma 11xxx. Numeracja PR na Łódź pozostała bez zmian - 22xxx i 33xxxpiotram pisze:Nikt chyba jeszcze nie zauważył, że zdaje się wchodzi 9 okręg - "dziewiątką" oznaczone sa pociągi do Łodzi.
[ Dodano: Pon 07 Gru, 2009 01:19 ]
BTW jest w okręgu warszawskim kilka pociągów które mają nieprawidłowe numery - jakby były międzyokęgowe, a nie są
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Od kiedy IC nadaje nr pociągom?jasiu pisze:W ogóle IC robi teraz jakieś szacher-macher z numerkami....
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Zastanawiam się, jak teraz będą numerowane składy "ExIC" PICu - cztero czy pięciocyfrowo?bohun pisze:BTW jest w okręgu warszawskim kilka pociągów które mają nieprawidłowe numery - jakby były międzyokęgowe, a nie są
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43