O nowym rozkładzie KM w 2010 r. - uwagi, pomysły itp...

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 04 gru 2009, 19:14

Obrazek

INFORMACJA PRASOWA - NOWY ROZDKŁAD JAZDY KM I WKD

KOLEJE MAZOWIECKIE


Trzy nowe pociągi przyspieszone, nowe połączenia weekendowe, więcej pociągów w godzinach szczytu na niektórych trasach – to zmiany w rozkładzie jazdy Kolei Mazowieckich (KM). Kolejne pociągi przyspieszone będą mogły być wprowadzone po dostarczeniu nowego taboru. Rozkład zacznie obowiązywać od 13 grudnia br.


- Nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia potrzeby mieszkańców Mazowsza. Jednocześnie jest kompromisem możliwości finansowych Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz potencjału taborowego spółki – powiedział Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego Piotr Szprendałowicz. Zauważył on, że w porównaniu z aktualnym rozkładem jazdy, przy takim samym poziomie dofinansowania, prognozowane jest zwiększenie o 2 mln liczby przewiezionych pasażerów. Dodał także, że samorząd i spółka będą na bieżąco monitorować nowy rozkład jazdy i w miarę potrzeb i możliwości modyfikować ofertę przewozową przy kolejnych korektach, czyli od marca i czerwca 2010 r.

Arkadiusz Olewnik – p.o. Prezesa Spółki KM zwrócił uwagę, że przy pracach nad rozkładem spółka musi uwzględniać kilka podstawowych kwestii – jak dostęp do infrastruktury, możliwości taborowe i finansowe spółki. - Jako przewoźnik regionalny musimy dostosowywać rozkład jazdy do możliwości, jakie proponuje nam zarządca infrastruktury, czyli – spółka PKP PLK – dodał. Pierwszeństwo w wyborze godzin kursowania pociągów mają składy ekspresowe – InterCity, pociągi pospieszne InterREGIO, a dopiero w dalszej kolejności – Koleje Mazowieckie (mimo iż jeździ nimi więcej pasażerów niż np. pociągami InterREGIO. Szacuje się, że w 2009 roku KM przewiezie 51 mln pasażerów).

W nowym rozkładzie jazdy znajdzie się 12 pociągów pospiesznych. Udało się w nim umieścić dwa nowe połączenia z Radomia (wyjazd – 7.21, w Warszawie – 9.20) i z Łukowa (wyjazd - 5.42, w Warszawie 8.08) oraz przesunąć odjazd z Warszawy pociągu „Bolimek" (po południu ze średnicy podmiejskiej do Żyrardowa). Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, Piotr Szprendałowicz podkreślił także, że pomysł dotyczący pociągów RegioExpress będzie realizowany sukcesywnie w miarę możliwości taborowych przewoźnika.

• „Radomiak” – Warszawa Wsch. (16.18) – Radom (18.25); Radom (5.32) – Warszawa Wsch. (7.37); Radom (7:21) – Warszawa Wsch. (9:32)
• „Wiedenka” – Warszawa Wsch. (15.43) – Skierniewice (16.45); Skierniewice (6.01) – Warszawa Wsch. (7.07)
• „Bolimek” – Warszawa Wsch.(16.41) – Żyrardów (17.29); Żyrardów (5.45) – Warszawa Wsch. (6.37)
• „Łukowianka” – Warszawa Zach. (16.34) – Łuków (18.29); Łuków (4.45) – Warszawa Zach. (6.51); Łuków (5.42) – Warszawa Zach. (8.08)
• „Mazovia” – Warszawa Wsch. (17.38) – Płock (20.39); Płock (5.02) – Warszawa Wsch. (7.52)


Kolejne nowe regionalne ekspresy prawdopodobnie będą wprowadzone do nowego rozkładu jazdy przy okazji kolejnych korekt, kiedy KM wzbogacą się o nowy tabor. Będzie on mógł być wykorzystany do obsługi tych połączeń. Niestety, w obecnej chwili spółka nie dysponuje wystarczającą liczbą taboru i aby stworzyć takie połączenia musiałaby zlikwidować część innych, w ramach których pociągi zatrzymują się na wszystkich stacjach. Takie rozwiązanie byłoby niekorzystne dla pasażerów.

Kolejną nowością w rozkładzie jazdy będą dwa nowe połączenia weekendowe:

• połączenie Warszawa – Ostrołęka – Warszawa, o godz. 9.00 z Warszawy i o godz. 15.00 z Ostrołęki;
• połączenie Warszawa – Góra Kalwaria – Pilawa, które zapewni dojazd na wycieczki piesze i rowerowe w atrakcyjne tereny Mazowsza (wyjazd z Warszawy o godz. 9.00, powrót na godz. 19.00).
W nowym rozkładzie jazdy pojawią się także dodatkowe pociągi kursujące w godzinach szczytu:

• dodatkowy pociąg w szczycie popołudniowym z Warszawy do Mrozów;
• dodatkowy pociąg w szczycie popołudniowym z Warszawy do Łochowa i porannym z Łochowa do Warszawy;
• więcej pociągów z Warszawy do Wołomina;
• dodatkowy pociąg poranny z Góry Kalwarii do Warszawy.

Nowy rozkład jazdy wprowadza także nowe postoje pociągu „Mazovia” m.in. w Łącku oraz zmianę oferty pociągów na linii Radom – Drzewica (nowy pociąg z Drzewicy o godz.7:52 i odjazd z Radomia o godz. 17:09 – do Przysuchy).

Marcjusz Włodarczyk
Osoba do kontaktu z mediami
Koleje Mazowieckie

Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
http://www.mazovia.pl/?a=news&id=7733
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 04 gru 2009, 22:00

No i proszę! Góra Kalwaria wywalczyła pociąg do Warszawy zarówno przed 7 rano jak i po 16:30 =D> Przy planowanych kursach powrotnych wróżę jeszcze lepszą frekwencję.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 gru 2009, 22:15

Widzę że w 2010r. będzie kursował Słoneczny i Zegrzyk. Czemu na stronie KM nie podali rozkładu na trasie Warszawa-Działdowo skoro jest już dostępny.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 gru 2009, 22:31

dzidek pisze:No i proszę! Góra Kalwaria wywalczyła pociąg do Warszawy zarówno przed 7 rano jak i po 16:30
Tak na dobrą sprawę jest to jeden z niewielu plusów tego rozkładu.
Jeszcze ciekawie ma ten szynobus do Czeremchy. Przyjeżdża, czeka w siedlcach rano (puszcza osobówkę), czeka w Warszawie po południu (czemu od razu nie dać późniejszego odjazdu z Tłuszcza?). Tak dziwnie.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 05 gru 2009, 8:05

Jak dla mnie hity rozkładu:

Ostrołęka - Grodzisk Mazowiecki

i uwaga absolutny przebój: poc. 10720 rel. Góra Kalwaria - Tłuszcz.

Osobiście uważam iż tego typu relacje są potrzebne po za tym że ciekawe to wykorzystanie taboru jest dzięki nim lepsze. Lepiej jechać odrazu do Tłuszcza niż robić długotrwałe obroty na Grochowie. Brawo

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 05 gru 2009, 9:01

Widzę że do Skierniewic też wyszło 60+ odstępu w samiutkim szczycie. Brawo.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 gru 2009, 9:29

i uwaga absolutny przebój: poc. 10720 rel. Góra Kalwaria - Tłuszcz.
Będą na niego pewnie wysyłać wszystkie jednostki, które długo nigdzie łuków nie łapały ;)
Jak złapią na średnicy i dalej do Okęcia, to im starczy na pół roku.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 gru 2009, 11:21

W dzisiejszym "Echu Dnia" pan Szprendałowicz kłamie, iż z rozkładu nie został usunięty żaden pociąg. Będę w domu, to wrzucę skan tego tekstu... Nie ma to jak miłe rozpoczęcie urlopu ](*,)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 05 gru 2009, 13:19

Pytanie do kompetentnych.
Jak pociąg ze Skierniewic do Mińska kończy bieg o 7:55 to zapewne nie zacznie nowego o 7:50. W takim razie co się z nim dzieje? 3 kolejne z Mińska mają zapewnione składy w inny sposób (pierwszy to Flirt (czas przejazdu + postój wcześniejszego do Siedlec), a dwa kolejne mają swoje przyjazdy). Czyżby w ramach "oszczędności" wróciły kursy służbowe?

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 05 gru 2009, 14:01

a czemu na linii do siedlec, sa takie dziwne polaczenia jak np. 4.12 z minska do siedlec a nie z warszawy, albo 20.10 z mrozow do minska (20.29) , chociaz z minska wyjezdza do wawy pociag o 20.32 ??

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 05 gru 2009, 14:33

Obecnie:
- wieczorne kółko do Mińska na 3xEN57 (śmieszne, ale wcześniej był potrzebny w Żyrardowie i w nowym rozkładzie też są kursy z Żyrardowa)
- poranne kółko do Siedlec na 3xEN57

Może to połączyli, z nocką w Mińsku?

Czyli po kolei:
- kurs szczytowy do Żyrardowa
- kurs z powietrzem do Mińska (tzn. ludzie są, ale nie na 3 jednostki)
- noc
- kurs z Mińska do Siedlec typu dowóz do fabryk (na 6)
- kurs szczytowy do Warszawy

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 gru 2009, 15:02

Zgodnie z zapowiedzią, wrzucam skan. Polecam wypowiedź p. Szprendałowicza.
Obrazek
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 06 gru 2009, 21:02

Na stronie KM w nowych rozkładach nie ma zaznaczonych obiegów flirtów (dotychczas był symbol wózka), natomiast ze strony PR też nie można się tego dowiedzieć gdyż nie ma rozkładu do tabeli nr 613.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 gru 2009, 21:12

Spokojnie. Pierwsza wersja nie musi od razu zawierać kompetu symboli.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 07 gru 2009, 1:25

przewoz pisze:(czemu od razu nie dać późniejszego odjazdu z Tłuszcza?)
Bo goni go IR 77116 Narew, a odbieg na Zielonka - Rembertów to coś koło kwadransa.
Bernard pisze:Na stronie KM w nowych rozkładach nie ma zaznaczonych obiegów flirtów (dotychczas był symbol wózka), natomiast ze strony PR też nie można się tego dowiedzieć gdyż nie ma rozkładu do tabeli nr 613.
Wszystkie w czystej relacji Warszawa - Siedlce - Warszawa oprócz 8926 jada na ER75.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ