http://www.mazovia.pl/?a=news&id=7733
INFORMACJA PRASOWA - NOWY ROZDKŁAD JAZDY KM I WKD
KOLEJE MAZOWIECKIE
Trzy nowe pociągi przyspieszone, nowe połączenia weekendowe, więcej pociągów w godzinach szczytu na niektórych trasach – to zmiany w rozkładzie jazdy Kolei Mazowieckich (KM). Kolejne pociągi przyspieszone będą mogły być wprowadzone po dostarczeniu nowego taboru. Rozkład zacznie obowiązywać od 13 grudnia br.
- Nowy rozkład jazdy pociągów uwzględnia potrzeby mieszkańców Mazowsza. Jednocześnie jest kompromisem możliwości finansowych Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz potencjału taborowego spółki – powiedział Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego Piotr Szprendałowicz. Zauważył on, że w porównaniu z aktualnym rozkładem jazdy, przy takim samym poziomie dofinansowania, prognozowane jest zwiększenie o 2 mln liczby przewiezionych pasażerów. Dodał także, że samorząd i spółka będą na bieżąco monitorować nowy rozkład jazdy i w miarę potrzeb i możliwości modyfikować ofertę przewozową przy kolejnych korektach, czyli od marca i czerwca 2010 r.
Arkadiusz Olewnik – p.o. Prezesa Spółki KM zwrócił uwagę, że przy pracach nad rozkładem spółka musi uwzględniać kilka podstawowych kwestii – jak dostęp do infrastruktury, możliwości taborowe i finansowe spółki. - Jako przewoźnik regionalny musimy dostosowywać rozkład jazdy do możliwości, jakie proponuje nam zarządca infrastruktury, czyli – spółka PKP PLK – dodał. Pierwszeństwo w wyborze godzin kursowania pociągów mają składy ekspresowe – InterCity, pociągi pospieszne InterREGIO, a dopiero w dalszej kolejności – Koleje Mazowieckie (mimo iż jeździ nimi więcej pasażerów niż np. pociągami InterREGIO. Szacuje się, że w 2009 roku KM przewiezie 51 mln pasażerów).
W nowym rozkładzie jazdy znajdzie się 12 pociągów pospiesznych. Udało się w nim umieścić dwa nowe połączenia z Radomia (wyjazd – 7.21, w Warszawie – 9.20) i z Łukowa (wyjazd - 5.42, w Warszawie 8.08) oraz przesunąć odjazd z Warszawy pociągu „Bolimek" (po południu ze średnicy podmiejskiej do Żyrardowa). Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, Piotr Szprendałowicz podkreślił także, że pomysł dotyczący pociągów RegioExpress będzie realizowany sukcesywnie w miarę możliwości taborowych przewoźnika.
• „Radomiak” – Warszawa Wsch. (16.18) – Radom (18.25); Radom (5.32) – Warszawa Wsch. (7.37); Radom (7:21) – Warszawa Wsch. (9:32)
• „Wiedenka” – Warszawa Wsch. (15.43) – Skierniewice (16.45); Skierniewice (6.01) – Warszawa Wsch. (7.07)
• „Bolimek” – Warszawa Wsch.(16.41) – Żyrardów (17.29); Żyrardów (5.45) – Warszawa Wsch. (6.37)
• „Łukowianka” – Warszawa Zach. (16.34) – Łuków (18.29); Łuków (4.45) – Warszawa Zach. (6.51); Łuków (5.42) – Warszawa Zach. (8.08)
• „Mazovia” – Warszawa Wsch. (17.38) – Płock (20.39); Płock (5.02) – Warszawa Wsch. (7.52)
Kolejne nowe regionalne ekspresy prawdopodobnie będą wprowadzone do nowego rozkładu jazdy przy okazji kolejnych korekt, kiedy KM wzbogacą się o nowy tabor. Będzie on mógł być wykorzystany do obsługi tych połączeń. Niestety, w obecnej chwili spółka nie dysponuje wystarczającą liczbą taboru i aby stworzyć takie połączenia musiałaby zlikwidować część innych, w ramach których pociągi zatrzymują się na wszystkich stacjach. Takie rozwiązanie byłoby niekorzystne dla pasażerów.
Kolejną nowością w rozkładzie jazdy będą dwa nowe połączenia weekendowe:
• połączenie Warszawa – Ostrołęka – Warszawa, o godz. 9.00 z Warszawy i o godz. 15.00 z Ostrołęki;
• połączenie Warszawa – Góra Kalwaria – Pilawa, które zapewni dojazd na wycieczki piesze i rowerowe w atrakcyjne tereny Mazowsza (wyjazd z Warszawy o godz. 9.00, powrót na godz. 19.00).
W nowym rozkładzie jazdy pojawią się także dodatkowe pociągi kursujące w godzinach szczytu:
• dodatkowy pociąg w szczycie popołudniowym z Warszawy do Mrozów;
• dodatkowy pociąg w szczycie popołudniowym z Warszawy do Łochowa i porannym z Łochowa do Warszawy;
• więcej pociągów z Warszawy do Wołomina;
• dodatkowy pociąg poranny z Góry Kalwarii do Warszawy.
Nowy rozkład jazdy wprowadza także nowe postoje pociągu „Mazovia” m.in. w Łącku oraz zmianę oferty pociągów na linii Radom – Drzewica (nowy pociąg z Drzewicy o godz.7:52 i odjazd z Radomia o godz. 17:09 – do Przysuchy).
Marcjusz Włodarczyk
Osoba do kontaktu z mediami
Koleje Mazowieckie
Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
O nowym rozkĹadzie KM w 2010 r. - uwagi, pomysĹy itp...
Moderator: JacekM
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Tak na dobrą sprawę jest to jeden z niewielu plusów tego rozkładu.dzidek pisze:No i proszę! Góra Kalwaria wywalczyła pociąg do Warszawy zarówno przed 7 rano jak i po 16:30
Jeszcze ciekawie ma ten szynobus do Czeremchy. Przyjeżdża, czeka w siedlcach rano (puszcza osobówkę), czeka w Warszawie po południu (czemu od razu nie dać późniejszego odjazdu z Tłuszcza?). Tak dziwnie.
Jak dla mnie hity rozkładu:
Ostrołęka - Grodzisk Mazowiecki
i uwaga absolutny przebój: poc. 10720 rel. Góra Kalwaria - Tłuszcz.
Osobiście uważam iż tego typu relacje są potrzebne po za tym że ciekawe to wykorzystanie taboru jest dzięki nim lepsze. Lepiej jechać odrazu do Tłuszcza niż robić długotrwałe obroty na Grochowie. Brawo
Ostrołęka - Grodzisk Mazowiecki
i uwaga absolutny przebój: poc. 10720 rel. Góra Kalwaria - Tłuszcz.
Osobiście uważam iż tego typu relacje są potrzebne po za tym że ciekawe to wykorzystanie taboru jest dzięki nim lepsze. Lepiej jechać odrazu do Tłuszcza niż robić długotrwałe obroty na Grochowie. Brawo
Pytanie do kompetentnych.
Jak pociąg ze Skierniewic do Mińska kończy bieg o 7:55 to zapewne nie zacznie nowego o 7:50. W takim razie co się z nim dzieje? 3 kolejne z Mińska mają zapewnione składy w inny sposób (pierwszy to Flirt (czas przejazdu + postój wcześniejszego do Siedlec), a dwa kolejne mają swoje przyjazdy). Czyżby w ramach "oszczędności" wróciły kursy służbowe?
Jak pociąg ze Skierniewic do Mińska kończy bieg o 7:55 to zapewne nie zacznie nowego o 7:50. W takim razie co się z nim dzieje? 3 kolejne z Mińska mają zapewnione składy w inny sposób (pierwszy to Flirt (czas przejazdu + postój wcześniejszego do Siedlec), a dwa kolejne mają swoje przyjazdy). Czyżby w ramach "oszczędności" wróciły kursy służbowe?
Obecnie:
- wieczorne kółko do Mińska na 3xEN57 (śmieszne, ale wcześniej był potrzebny w Żyrardowie i w nowym rozkładzie też są kursy z Żyrardowa)
- poranne kółko do Siedlec na 3xEN57
Może to połączyli, z nocką w Mińsku?
Czyli po kolei:
- kurs szczytowy do Żyrardowa
- kurs z powietrzem do Mińska (tzn. ludzie są, ale nie na 3 jednostki)
- noc
- kurs z Mińska do Siedlec typu dowóz do fabryk (na 6)
- kurs szczytowy do Warszawy
- wieczorne kółko do Mińska na 3xEN57 (śmieszne, ale wcześniej był potrzebny w Żyrardowie i w nowym rozkładzie też są kursy z Żyrardowa)
- poranne kółko do Siedlec na 3xEN57
Może to połączyli, z nocką w Mińsku?
Czyli po kolei:
- kurs szczytowy do Żyrardowa
- kurs z powietrzem do Mińska (tzn. ludzie są, ale nie na 3 jednostki)
- noc
- kurs z Mińska do Siedlec typu dowóz do fabryk (na 6)
- kurs szczytowy do Warszawy
Bo goni go IR 77116 Narew, a odbieg na Zielonka - Rembertów to coś koło kwadransa.przewoz pisze:(czemu od razu nie dać późniejszego odjazdu z Tłuszcza?)
Wszystkie w czystej relacji Warszawa - Siedlce - Warszawa oprócz 8926 jada na ER75.Bernard pisze:Na stronie KM w nowych rozkładach nie ma zaznaczonych obiegów flirtów (dotychczas był symbol wózka), natomiast ze strony PR też nie można się tego dowiedzieć gdyż nie ma rozkładu do tabeli nr 613.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!