Buspasy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 07 gru 2009, 9:07

tarantula01 pisze:No to ZDM daje ciała w pomiarach natężenia ruchu na Modlińskiej (odcinek Kowalczyka - Trasa T). Na dwóch pasach ruchu (bo w szczycie porannym jeden pas to bus-bas) natężenie wynosi od 4789 do 5376, czyli od 2394 do 2688 pu/h na pas.
Te przeliczniki pu na liczbę pojazdy rzeczywiste oraz wyliczenia maksymalnego natężenia ruchu są dla typowego ruchu.
Drogi wjazdowe do Warszawy w porannym szczycie mają zupełnie inną charakterystykę - zakaz ruchu TIRów, bardzo duży udział osobówek, jazda na zderzaku (bez zachowania 2 sekund odstępu), inna dynamika ruchu itp.
Jeśli pomiary AUTOMATYCZNE ZDMu nie zgadzają się z teorią, to należy poprawić założenia teoretyczne i na nich opierać nowe projekty organizacji ruchu, a nie kwestionować wiarygodność pomiarów.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 07 gru 2009, 15:55

aqqaqq pisze:Drogi wjazdowe do Warszawy w porannym szczycie mają zupełnie inną charakterystykę - zakaz ruchu TIRów
:-"
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

kruk_djuk
Posty: 5
Rejestracja: 24 sie 2007, 21:23

Post autor: kruk_djuk » 08 gru 2009, 0:41

witam
czy ktoś może coś słyszał o wydłużeniu buspasa na Radzymińskiej? kilka tygodni temu spotkałem się z materiałem filmowym przedstawionym w linku ale oprócz tego nic więcej nie słyszałem.

kurier buspas Radzymińska
Podróżuję najczęściej liniami:
4, 9, 23, 26, 112, 187, 190, 503, 508, 509, 512, 523, 718, 732, 805, metro

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 09 gru 2009, 16:51

aqqaqq pisze: Te przeliczniki pu na liczbę pojazdy rzeczywiste oraz wyliczenia maksymalnego natężenia ruchu są dla typowego ruchu.
Drogi wjazdowe do Warszawy w porannym szczycie mają zupełnie inną charakterystykę - zakaz ruchu TIRów, bardzo duży udział osobówek, jazda na zderzaku (bez zachowania 2 sekund odstępu), inna dynamika ruchu itp.
Jeśli pomiary AUTOMATYCZNE ZDMu nie zgadzają się z teorią, to należy poprawić założenia teoretyczne i na nich opierać nowe projekty organizacji ruchu, a nie kwestionować wiarygodność pomiarów.
"pu" to pojazd umowny po przeliczeniu. Jeżeli HCM zakłada max. 1900 pu/h na pas to co takiego jest w warunkach Polski, że nat. nasycenia jest wieksze o ponad 50% od teoretycznego maksymalnego (cud?!). Raczej twierdzę, że jest to przekłamanie w pomiarach automatycznych, może podwójne zliczanie (źle skalibrowane pętle indukcyjne) lub złe oprogramowanie.

[ Dodano: |9 Gru 2009|, 2009 16:52 ]
ZDM powinien weryfikować wiarygodność pomiarów.

[ Dodano: |9 Gru 2009|, 2009 16:59 ]
Przy pomiarze ruchu na przekroju predkość ma duże znaczenie. Jeżeli pojazdy poruszają się wolniej to pomimo, że odległości pomiędzy pojazdami są mniejsze to jednak prędkość czyli częstotliwość pojawiania się na przekroju pojazdów też jest mniejsza. Teoretycznie i praktycznie 50 - 60 km/h jest predkością optymalną i na zachodzie, szczególnie na drogach ekspresowych w celu zwiększenia przepustowości nie stosuje sie na znakach zmiennych ograniczenia poniżej 50 km/h (na autostradach 60). Poniżej, aby zwiekszyć przepustowość nie ma sensu.

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 10 gru 2009, 17:29

Majusi pisze: "pu" to pojazd umowny po przeliczeniu. Jeżeli HCM zakłada max. 1900 pu/h na pas to co takiego jest w warunkach Polski, że nat. nasycenia jest wieksze o ponad 50% od teoretycznego maksymalnego (cud?!).
Nie cud, to tylko połączenie brawury i matematyki.
Modele teoretyczne mają to do siebie, że zwykle zakładają przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, odstęp pomiędzy samochodami powinien wynosić ok. 2 sekund. Dla prędkości 50km/h daje to 27,8 metra. Czas przejazdu samochodu o długości 5m to ok. 0,36 sek. To daje nam przepustowość 1525 pojazdów/h. Jeśli odstęp pomiędzy pojazdami skrócimy do 1,5 sek, to wyliczona przepustowość wyniesie 1935 poj/h. Kolejne skrócenie dystansu pomiędzy samochodami do 1 sek i przepustowość rośnie do 2647 poj/h. Prędkość 100km/h i odstęp 1 sekundy, daje przepustowość 3050 poj/h.
Teraz praca domowa - wracając lub jadąc do pracy spróbujcie zmierzyć jaki odstęp pomiędzy samochodami zachowują kierowcy w Warszawie.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 10 gru 2009, 18:53

Akurat to co pisałem wcześniej potwierdzone było w Niemczech w Monachium w centrum sterowania autostradami (wjazd do miasta). Potwierdzone było to badaniami i obserwacjami. Trudno, aby przy 100km/h utrzymywać odległość ok. 28m. Nie będzie ta odległość akceptowalna przez przeważającą ilość kierowców (chociaż kierowcy rajdowi jeżdżą zderzak w zderzak). Ale kiedyś (jak studiowałem) robiłem tego typu pomiary (odległości w czasie dla warunków miejskich). Średnio potwierdziła się wartość w granicach 2 sek.

[ Dodano: |10 Gru 2009|, 2009 19:00 ]
Pamietajmy, że każdy z nas podświadomie wlicza sobie czas reakcji (ok. 1 sek) plus droga hamowania. Dlatego też wartość 1900 jak wynika z obliczeń @aqqaqq możemy założyć 1.5 sek, ale nie ryzykowałby tego przy wyższych prędkościach (oczywiście jest to odległość usredniona).

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 10 gru 2009, 19:10

Majusi pisze: Pamietajmy, że każdy z nas podświadomie wlicza sobie czas reakcji (ok. 1 sek) plus droga hamowania. Dlatego też wartość 1900 jak wynika z obliczeń @aqqaqq możemy założyć 1.5 sek, ale nie ryzykowałby tego przy wyższych prędkościach (oczywiście jest to odległość usredniona).
Moje prywatne i absolutnie subiektywne doświadczenia wskazują, że jeśli w Warszawie zostawiam większą przestrzeń niż 1 sek, to zaraz ktoś mi się wpycha przed zderzak. Na Wisłostradzie i TT odstępy ok. 1 sek są utrzymywane nawet przy prędkościach bliskich 100km/h (wrażenia subiektywne).
Sekundowy odstęp, tłumaczyłby wyniki pomiarów automatycznych.

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 11 gru 2009, 16:32

Rzeczywiście odczucie subiektywne, ale średnio (bo o takich wartościach mówimy) jest tak jak pisałem wcześniej. A tak a propos : 100 km/h w warunkach miejskich? gdzie? Nawet jeżeli ktoś przy takich prędkościach wjeżdża pomiędzy pojazdy to ten z tyłu odpuszcza czyli wraca do poprzedniej odległości (oczywiście przy większych prędkościach).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2009, 20:13

Obrazek
Buspas zatkał mosty
Konrad Majszyk 10-12-2009, ostatnia aktualizacja 11-12-2009 22:08

Z powodu buspasa mostem Łazienkowskim przejeżdża na dobę o 17,4 tys. aut mniej, ale urosły korki na innych przeprawach. „ŻW“ dotarło do najnowszych danych miasta.

Obrazek

Przedstawiamy wyniki pomiarów natężenia ruchu przed wprowadzeniem siedmiokilometrowego buspasa na Trasie Łazienkowskiej i po. Zarząd Dróg Miejskich policzył pojazdy jeżdżące stołecznymi mostami w październiku tego roku, zestawiając je z danymi z analogicznego okresu rok wcześniej.

W 2008 r. przez most Łazienkowski przejeżdżało 134,5 tys. aut na dobę (w obu kierunkach). Po wydzieleniu buspasa przeprawę sparaliżowały korki. Kierowcy zaczęli jej unikać. W październiku tego roku jeździło Łazienkowskim, już tylko 117,1 tys. pojazdów na dobę.

Pas autobusowy miał zachęcić kierowców do przesiadki do komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił na buspasie dwie nowe linie 415 i 382 oraz zwiększył częstotliwość kursowania 523. Łącznie daje to 900 kursów dziennie w każdą stronę. Kierowcy nie chcą jednak wysiąść z samochodów. Badania wykazały, że... ruch przenosi się na inne mosty.

W październiku 2008 r. mostem Grota-Roweckiego jeździło ponad 151 tys. samochodów na dobę (to tyle, ile na wielopasmowych amerykańskich autostradach). Po otwarciu buspasa na Łazienkowskiej jest jeszcze gorzej: 158 tys. aut. Na moście Poniatowskiego jest ich o 4,7 tys. więcej, na Świętokrzyskim o 3,1 tys., a na Siekierkowskim – o 2,9 tys. Na Gdańskim ruch pozostał taki sam (w stronę Pragi wręcz się zmniejszył). Brakuje danych z tego roku dla mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Dlaczego? Podczas remontu Trasy W-Z tramwajarze uszkodzili czujniki pomiarowe.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/10, ... mosty.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27609
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2009, 20:16

ŻW pisze:Badania wykazały, że... ruch przenosi się na inne mosty.
Tak, oczywiście, z mostu Berlinga na most Roweckiego, wszakże oba są tak blisko siebie. Wszyscy jadący z południowego prawobrzeża teraz nadrabiają 20km przez Żerań.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 13 gru 2009, 20:55

fik pisze:
ŻW pisze:Badania wykazały, że... ruch przenosi się na inne mosty.
Tak, oczywiście, z mostu Berlinga na most Roweckiego, wszakże oba są tak blisko siebie. Wszyscy jadący z południowego prawobrzeża teraz nadrabiają 20km przez Żerań.
Nie, na most Roweckiego przeniosło sie pare samochodów z Gdańskiego, na Gdański ze Śl-D itd. Ludzie nie musieli się przenościc bezposrednio z TŁ, wystarczyło że ten buspas zakorkował wszystkie pobliskie mosty.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 13 gru 2009, 21:29

Ciekaw jestem pomiarów w drugą stronę. Przypomnę że na Grota o wiele trudniej wjechać z powodu remontu TT.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36874
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 gru 2009, 21:37

Z zebranych danych można wyciągnąć całkiem różne wnioski.

Suma się praktycznie nie zmieniła. A więc odblokowano dla KM TŁ, korzystając z tego, że mostami: Poniatowskiego, Śląsko - Dąbrowskim i Gdańskim nadal można sprawnie przejechać tramwajem. Istotne jest to, że - ku mojemu zaskoczeniu - niewiele zwiększyło się wykorzystanie mostu Siekierkowskiego - a to tam można się było spodziewać istotnie zwiększonego szturmu kierowców. To też moim zdaniem przeczy tezie, jakoby kierowcy z TŁ przenieśli się masowo na północ, "łańcuszkiem" powodując dokitowanie mostu Grota.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 14 gru 2009, 0:02

Bastian pisze:Z zebranych danych można wyciągnąć całkiem różne wnioski.

Suma się praktycznie nie zmieniła. A więc odblokowano dla KM TŁ,
No dobra, za chwile miną 3 miesiące od wdrożenia buspasa i jak to wyglada własnie dla KM? Czy rzeczywiście odblokowano TŁ? Oczywiście nikt juz nawet nie wspomina o tych 15 minutach o ktorych kiedys bajano ale czy ZTM zauważyl jakiekolwiek skrócenie czasu przejazdu (na całych trasach, nie tylko na TŁ)i są planowane zmiany rozkladowe z tym związane?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36874
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2009, 0:40

Nie wiem. Poza tym buspas ma być wydłużany, ale nie wiem, kiedy - a to też wpłynie na sytuację, rozkłady itp.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ