Trakt Królewski i przyległości
Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Freta (od Franciszkańskiej), Rynek Nowego Miasta, Nowomiejska
+Długa (od Bonifraterskiej / Miodowej w kierunku starówki)
Zaliczanie całej trasy z przejściem pewnego odcinka w dwie strony i dojściem ze skrzyżowania z Gagarina do najbliższej stacji metra wyniosło 10 km
A, umowa na dekoracje podpisana jest na okres 4 lat.
+Długa (od Bonifraterskiej / Miodowej w kierunku starówki)
Zaliczanie całej trasy z przejściem pewnego odcinka w dwie strony i dojściem ze skrzyżowania z Gagarina do najbliższej stacji metra wyniosło 10 km
A, umowa na dekoracje podpisana jest na okres 4 lat.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Choinka wygląda gorzej niż niemiecki burdel.
Aż musiałem zbierać szczękę z podestu. Pierwszy półkurs wykonany po ciemku na -5levar pisze:Bardzo ładna iluminancja .
Słusznie! Ja sporo tej czekolady wcinam. Więc to za MOJĄ czekoladę jest? Ooooo, niedoczekanie!Adam G. pisze:już słyszałem jakieś borostwory mówiące "to z naszych podatków, droga pani", "pensji nie zwiększą, ale takie ozdoby to robią", "co za marnotrawstwo pieniędzy"
Zapraszam na pokład!
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
KLIK
tvnwarszawa.pl pisze:Ten dom handlowy urośnie i odmłodnieje. Nowy właściciel chce wyremontować i rozbudować dawny Centralny Dom Towarowy. Zabytkowy obiekt odzyska oryginalną elewację i zyska nowe biurowe skrzydło.
Po gruntownej renowacji Smyk zachwycać jak dawny Centralny Dom Towarowy. Projekt rewitalizacji łączący tradycję z nowoczesnością opracował Andrzej Chołdzyński, uczeń profesora Ihnatowicza, który zaprojektował budynek.
- Ten dom też będzie lampionem, XX-wiecznym lampionem budowanym nowymi środkami i to będzie kryształ zbudowany z mniejszych kryształów – wyjaśnia architekt Andrzej Chołdzyński.
Przywrócą oryginalną elewację
W nowym budynku będzie miejsce na część handlową i trzypoziomowy podziemny parking. Zostanie dobudowane także przeszklone trójkątne biurowe skrzydło, które stanie na tyłach dzisiejszego Smyka, u zbiegu ulic Brackiej i Kruczej. Inwestor przywróci także oryginalną elewację sprzed pożaru.
- Obiekt ma mieć mniej więcej 20 tys. metrów kwadratowych. Około 18 to będą biura, reszta to przestrzeń handlowa - mówi Maciej Dyjas z Eastbridge Group.
Rewitalizacją i rozbudową Smyka zajmie się belgijska firma, która przejęła budynek. Inwestycja liczona w milionach euro powinna już niedługo ruszyć.
- Zanim rozpoczniemy prace, musimy otrzymać warunki zabudowy, które będą gotowe juz niedługo i potem rozpoczniemy starania o pozwolenie na budowę. Kiedy je otrzymamy, rozpoczniemy prace. Planujemy rozpocząć je w 2012 roku - tłumaczy Gaetan Piret z Immobel.
Warunki zabudowy, które ma wydać stołeczny ratusz są już prawie gotowe.
- Wniosek o warunki zabudowy jest na ostatnim etapie rozpatrywania. Trwają ostatnie uzgodnienia. Myślę, że w najbliższym czasie, w ciągu najbliższych dni ta decyzja zostanie wydana – zapowiada rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk.
Symbol nowoczesności
Cedet został wybudowany pod koniec lat 40. Wtedy był jednym z najnowocześniejszych budynków w stolicy. Teraz zaniedbany dom handlowy Smyk odzyska swój dawny blask. Na dachu starego Cedetu znajdowała się restauracja, na głównej fasadzie umieszczono najpopularniejszy wtedy w stolicy neon w kształcie spirali. Na dole była kawiarnia. S
Symbol nowoczesności w 1975 roku przeżył pożar, remont trwał dwa lata. Potem budynek otrzymał nazwę Smyk.
Marta Brzegowa
myk/ec
Jeśli brać pod uwagę że już teraz jest to bardziej "centrala koncernu" (empik,smyk i parę innych sieci znanych w Polsce wchodzą w jego skład ) niż dom handlowy to nic niezwykłegoO, już tylko 10% "domu handlowego" na handel? Czyli nawet nie będzie to cały parter...
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Nie bardzo wiem gdzie to wklejać, więc wrzucę to tu:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/5,95 ... .html?bo=1
Intrygujący jest pomysł z Rondem De Gaulle'a.
Zastanawiam się czy Warszawy nie trzeba już chronić przed p.Domaradzkim i jego pomysłami. Przypomnę tylko niedawny konkurs na Pl.Narutowicza i pomysły z niemal likwidacją pętli tramwajowej czy Krakowskie Przedmieście z genialnie wręcz ulokowanym przystankiem Pl.Zamkowy w kierunku północnym, w efekcie czego, przesiadka na trasę WZ jest teraz około 300 metrowym spacerem.
[ Komentarz dodany przez: Bastian: Śro 22 Maj, 2013 ]
Ponieważ kilka obiektów, w tym teren okolic Ronda de Gaulle'a, który zapewne wzbudzi największą dyskusję, znajduje się w bliskości Traktu, przeniosłem tutaj
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/5,95 ... .html?bo=1
Intrygujący jest pomysł z Rondem De Gaulle'a.
Zastanawiam się czy Warszawy nie trzeba już chronić przed p.Domaradzkim i jego pomysłami. Przypomnę tylko niedawny konkurs na Pl.Narutowicza i pomysły z niemal likwidacją pętli tramwajowej czy Krakowskie Przedmieście z genialnie wręcz ulokowanym przystankiem Pl.Zamkowy w kierunku północnym, w efekcie czego, przesiadka na trasę WZ jest teraz około 300 metrowym spacerem.
[ Komentarz dodany przez: Bastian: Śro 22 Maj, 2013 ]
Ponieważ kilka obiektów, w tym teren okolic Ronda de Gaulle'a, który zapewne wzbudzi największą dyskusję, znajduje się w bliskości Traktu, przeniosłem tutaj
Hmm... Oglądam sobie te obrazki i mam szczerze mówiąc mieszane uczucia. Na przykład na pierwszym obrazku (ze Świętokrzyską) zastanawiają mnie te przeszklone wiaty. Jeśli miałyby iść pod usługi to OK, ale jeśli miałyby być miejscami odpoczynku dla pieszych wydaje się to dość dziwne. Lepiej posiedzieć sobie na otwartym powietrzu pod drzewem, skoro i tak nie ma dużego ruchu samochodów.
Dalej, budynek Sezamu. Fajnie, że jest myśl zgodnie, z którą powstał projekt, tylko dlaczego ta myśl jest tak naiwna i pretensjonalna?
Soho Factory ze zdjęć 3 i 4 będzie pewnie za 20 lat po wybudowaniu wyglądać tak jak rosyjskie budynki przy Sobieskiego. Ale dla architekta i inwestora liczy się, że ładne jak nowe. Klient kupi.
No, lofty Olgerbrandta wyglądają porządnie, ale czy konstrukcja się nie będzie zbytnio nagrzewać latem, a wychładzać w zimie? Owszem, można dać grubą warstwę styropianu, ale po co tak skoro można prościej?
Zastrzeżeń nie mam natomiast do projektu biurowca przy placu Teatralnym, wpasuje się tam w miarę, jest z pewnością w miarę funkcjonalny. Tylko czy przez relatywnie małą powierzchnię użytkową (kolumnady) biura tam nie okażą się zbyt drogie?
Do kamienicy na Mokotowskiej nie potrafię się odnieść.
Rondo de Gaulle'a nie przedstawia się ciekawie tylko tragicznie. Mamy tam dodatkowy placyk zapewne z dodatkowymi światłami i przystankami dla tramwajów. Dodatkowo wielce oryginalny pomysł na wepchnięcie większości samochodów na wąski most Poniatowskiego. To faktycznie bardzo ciekawe jak się mają tam zmieścić. Nie, nie, nie. Tak się tego nie powinno robić.
Saska II przypomina mi budynki Budimexu na skrzyżowaniu Idzikowskiego i Czerniakowskiej. Z daleka będzie to wyglądać dobrze, z bliska przytłaczać bardzo ciężką bryłą.
I na koniec jeszcze szklano-żelazny wieżowiec Wolska Liberty Tower. Tak to się budowało 20 lat temu. I na dodatek jeszcze będzie to drogie w budowie.
Dalej, budynek Sezamu. Fajnie, że jest myśl zgodnie, z którą powstał projekt, tylko dlaczego ta myśl jest tak naiwna i pretensjonalna?
Soho Factory ze zdjęć 3 i 4 będzie pewnie za 20 lat po wybudowaniu wyglądać tak jak rosyjskie budynki przy Sobieskiego. Ale dla architekta i inwestora liczy się, że ładne jak nowe. Klient kupi.
No, lofty Olgerbrandta wyglądają porządnie, ale czy konstrukcja się nie będzie zbytnio nagrzewać latem, a wychładzać w zimie? Owszem, można dać grubą warstwę styropianu, ale po co tak skoro można prościej?
Zastrzeżeń nie mam natomiast do projektu biurowca przy placu Teatralnym, wpasuje się tam w miarę, jest z pewnością w miarę funkcjonalny. Tylko czy przez relatywnie małą powierzchnię użytkową (kolumnady) biura tam nie okażą się zbyt drogie?
Do kamienicy na Mokotowskiej nie potrafię się odnieść.
Rondo de Gaulle'a nie przedstawia się ciekawie tylko tragicznie. Mamy tam dodatkowy placyk zapewne z dodatkowymi światłami i przystankami dla tramwajów. Dodatkowo wielce oryginalny pomysł na wepchnięcie większości samochodów na wąski most Poniatowskiego. To faktycznie bardzo ciekawe jak się mają tam zmieścić. Nie, nie, nie. Tak się tego nie powinno robić.
Saska II przypomina mi budynki Budimexu na skrzyżowaniu Idzikowskiego i Czerniakowskiej. Z daleka będzie to wyglądać dobrze, z bliska przytłaczać bardzo ciężką bryłą.
I na koniec jeszcze szklano-żelazny wieżowiec Wolska Liberty Tower. Tak to się budowało 20 lat temu. I na dodatek jeszcze będzie to drogie w budowie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
@Domaradzczyzna: Ciekawe, czy znowu zaproponował obowiązkowe szpalery drzew na połaciach infrastruktury technicznej.
No, ale jak facet myli park z parkingiem to czego wymagać.
No, ale jak facet myli park z parkingiem to czego wymagać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.