Solarisy A8, U12 i U18 - dostawa 2008+2009

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 gru 2009, 20:22

mrs pisze:A sprawdzałeś jak długo pika? Z reguły silnik da się uruchomić, żeby można było samochód przestawić np. ze środka drogi, tyle że po jakimś czasie zgaśnie.
Adam G. pisze:Immobiliser w autobusie to jak dla mnie trochę dziwny pomysł. Uruchomić uruchomisz, ale masz jakieś ograniczenie co do przejechanej odległości (po której silnik wyłączy się samoczynnie) - taki patent na złodzieja ;)
Zrobiłem kółko pikającym autobusem, pierwsze, z ciekawości. Przejeździł bez problemu. Jeśli z PKP Praga na Derby i z powrotem przejechał, to przyjmuję, że dojedzie wszędzie.
Adam G. pisze: Dodajmy, że wozy które mają zaklejone fotokomórki potrafią być dość niebezpieczne przy używaniu CG - drzwi zamykają się samoczynnie już 2-3 sekundy (!) po otwarciu. Oczywiście niezależnie od tego, czy ktoś właśnie wchodzi lub wychodzi.
W tym co jeździłem też były zaklejone, zerwałem okleinę niemniej fotokomórce zdarzało się nie zauważać ludzi właśnie wchodzących, a robiła problem z człowieka stojącego w pobliżu drzwi, tak że zrezygnowałem z CG.

Jeszcze jedno: pomimo balona z tyłu ma chyba trochę mniejszy rozstaw kół niż SU10, taki dopasowany do standardowej koleiny :D bo nie popłynął mi dupą na bok ani razu, a kolein na Białołęckiej nie brakuje. Poza tym to najcieplejszy wóz jakim jeździłem. Grzałka przy nogach kierowcy zajebista. Jeszcze jakby mi ktoś zdradził jak się w tym cudaku reguluje temperaturę w przedziale pasażerskim, bo przytrzymywanie przycisku jak w SU12 nie działa.
A dodatkowo: niech przyznają nagrodę człowiekowi, który nauczył te wózki gadać nie tylko w środku, ale też obwieszczać światu co to za linia i dokąd jedzie. Genialne to jest, pieszych rozgania lepiej niż klakson :D
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

reserved
Posty: 14641
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 gru 2009, 20:27

Adam G. pisze:Dodajmy, że wozy które mają zaklejone fotokomórki potrafią być dość niebezpieczne przy używaniu CG - drzwi zamykają się samoczynnie już 2-3 sekundy (!) po otwarciu. Oczywiście niezależnie od tego, czy ktoś właśnie wchodzi lub wychodzi.
Dokładnie. Da się coś z tym zrobić? Ostatnio bez przerwy na prawie każdym przystanku przycinało ludzi, a ludzie oczywiście wkurzeni na kierowce, że idiota, że nie widzi że ludzie wysiadają dopiero.

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 19 gru 2009, 20:28

Szeregowy_Równoległy pisze:A dodatkowo: niech przyznają nagrodę człowiekowi, który nauczył te wózki gadać nie tylko w środku, ale też obwieszczać światu co to za linia i dokąd jedzie.
Ta funkcja dodaje majestatyczności przy wjeździe na przystanek :D Spokojny wjazd + spokojny głos "Liniaa... dwieście cztery. Kierunek... Osiedlee Derby" = efekt murowany :)
reserved pisze:Dokładnie. Da się coś z tym zrobić?
Eee... odkleić osłonę fotokomórki?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 19 gru 2009, 20:33

reserved pisze:Dokładnie. Da się coś z tym zrobić? Ostatnio bez przerwy na prawie każdym przystanku przycinało ludzi, a ludzie oczywiście wkurzeni na kierowce, że idiota, że nie widzi że ludzie wysiadają dopiero.
Da się. Nie używać CG wpisując w kartę przyczynę rezygnacji z CG. Drzwi otwarte przez kierowcę nie powinny się zamykać, przynajmniej w A067 się nie zamykały dopóki kierowca nie zamknął. Dla pasażerów dostępne są aż jedne drzwi, więc bez różnicy kto je otworzy.
JKTpl pisze: Eee... odkleić osłonę fotokomórki?
Odkleiłem, niemniej i tak nie wszystkich drzwi zauważały. Raz gościowi w plecak trzepnęły i później CG był nieużywany.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 gru 2009, 21:23

Szeregowy_Równoległy pisze:Dla pasażerów dostępne są aż jedne drzwi
a co z przednimi?
kajo pisze:Mniej pasażerów w drzwiach, to także szybsza wymiana pasażerska, kiedyś się nauczą.
taaa - ciekawe czego się nauczą, jak autobus jest zatłoczony :/
reserved pisze:Ostatnio bez przerwy na prawie każdym przystanku przycinało ludzi, a ludzie oczywiście wkurzeni na kierowce, że idiota, że nie widzi że ludzie wysiadają dopiero.
trudno im się dziwić, jeśli sytuacja powtarza się na kolejnych przystankach. To już mogłoby dać kierowcy do myślenia...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 gru 2009, 21:32

MeWa pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Dla pasażerów dostępne są aż jedne drzwi
a co z przednimi?
Mobilis samowolnie ograniczył dostęp do nich, chociaż nie przypominam sobie, by w przetargu który wygrał były dopuszczone autobusy o układzie drzwi 0-2-0.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 19 gru 2009, 22:09

Glonojad pisze:
MeWa pisze:a co z przednimi?
Mobilis samowolnie ograniczył dostęp do nich, chociaż nie przypominam sobie, by w przetargu który wygrał były dopuszczone autobusy o układzie drzwi 0-2-0.
poręcz pozwala na wsiadanie, gorzej jest w odwrotnym kierunku ;) W SIWZ nie było też choćby fotokomórek...
JKTpl pisze:Eee... odkleić osłonę fotokomórki?
ale wtedy drzwi nie zamkną się nawet bez ciepłego guzika, jeśli ktoś przy nich stoi ;) dlatego przecież te fotokomórki są pozasłaniane.
noidea

Awatar użytkownika
Pavlack
Posty: 6
Rejestracja: 26 lis 2006, 22:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Pavlack » 19 gru 2009, 22:12

Szeregowy_Równoległy pisze:Zrobiłem kółko pikającym autobusem, pierwsze, z ciekawości. Przejeździł bez problemu. Jeśli z PKP Praga na Derby i z powrotem przejechał, to przyjmuję, że dojedzie wszędzie.
To nie jest immobiliser tylko logowanie do systemu GPS. Docelowo każdy kierowca w Mobilisie ma mieć swoją "pastylkę" i system ma identyfikować kierowcę który jeździ danym pojazdem.
Swoją drogą bardzo fajnie ten system zaczyna działać, duże ułatwienie dla dyspozytora. Przynajmniej u nas gdzie dyspozytor zajezdniowy zarządza również wozami na mieście (np. w przypadku opóźnień i poprzestawianych brygad).
Pozdrowienia z krakowskiego oddziału Mobilisa ;)
129 DWORZEC GŁ. - Olsza II - os. Dywizjonu 303 - CZYŻYNY PKS

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 19 gru 2009, 22:16

A coś więcej o działaniu tego systemu jesteś w stanie powiedzieć? Jakie korzyści z tego wynikają? W jaki sposób ułatwia to zarządzanie wozami na mieście?
noidea

Awatar użytkownika
Pavlack
Posty: 6
Rejestracja: 26 lis 2006, 22:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Pavlack » 19 gru 2009, 22:27

Na bieżąco podgląd na Automapie, w czasie rzeczywistym (no, odświeżanie co 5-10 sekund, ale w zupełności wystarcza), wszystkich wozów na mieście (póki co tylko Solarisy, ale nad Irisbusami pracują).
Zwracam uwagę na to, że u nas nie ma czegoś takiego jak ekspedycje na pętlach gdzie sobie siedzi ktoś kto steruje ruchem w przypadku opóźnień, tylko wszystko odbywa się drogą radiową. A zamiast pytać co chwilę kierowców gdzie są, wystarczy teraz rzucić okiem na mapę i już wszystko wiadomo - czy puszczać na opóźnieniu (bo następny zdąży na swój czas) czy też tracić kursy i przestawiać brygady.

Do tego historia, czyli można sobie robić kontrole punktualności bez wychodzenia z biura, ew. wyjaśniać wszelkie kwestie sporne z pasażerami ("a bo mi odjechał za wcześnie"). System pokazuje wszystko co się da wyciągnąć z autobusu - stan załączenia stacyjki, poziom paliwa w zbiorniku, informację na temat drzwi (otwarte/zamknięte) a w przyszłości mają być dodatkowe bajery jak np. obroty silnika czy też prędkość pojazdu. Bardzo duże ułatwienie dla dyspozytora.
129 DWORZEC GŁ. - Olsza II - os. Dywizjonu 303 - CZYŻYNY PKS

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 20 gru 2009, 12:21

Pavlack pisze:Na bieżąco podgląd na Automapie, w czasie rzeczywistym (no, odświeżanie co 5-10 sekund, ale w zupełności wystarcza), wszystkich wozów na mieście (póki co tylko Solarisy, ale nad Irisbusami pracują).
Zwracam uwagę na to, że u nas nie ma czegoś takiego jak ekspedycje na pętlach gdzie sobie siedzi ktoś kto steruje ruchem w przypadku opóźnień, tylko wszystko odbywa się drogą radiową. A zamiast pytać co chwilę kierowców gdzie są, wystarczy teraz rzucić okiem na mapę i już wszystko wiadomo - czy puszczać na opóźnieniu (bo następny zdąży na swój czas) czy też tracić kursy i przestawiać brygady.

Do tego historia, czyli można sobie robić kontrole punktualności bez wychodzenia z biura, ew. wyjaśniać wszelkie kwestie sporne z pasażerami ("a bo mi odjechał za wcześnie"). System pokazuje wszystko co się da wyciągnąć z autobusu - stan załączenia stacyjki, poziom paliwa w zbiorniku, informację na temat drzwi (otwarte/zamknięte) a w przyszłości mają być dodatkowe bajery jak np. obroty silnika czy też prędkość pojazdu. Bardzo duże ułatwienie dla dyspozytora.
Brzmi to kapitalnie :) Ciekawe, kiedy w tym chorym kraju ktoś stwierdzi, że część tych danych można łaskawie udostępnić pasażerom w internecie. Jeden rzut oka na mapkę w domu i już bym wiedział, czy jest sens wychodzić na autobus, czy może utknął on w wielkim korku i w ogóle się nie rusza, czy może w ogóle się zepsuł i nie przyjedzie...

http://www.ctabustracker.com/bustime/map/displaymap.jsp - polecam zaznaczyć sobie kilka linii autobusowych (przykładowo 124, nie trzeba mapy przesuwać) po godzinie ~13 czasu polskiego - wszystko idealnie widać na mapie, wraz z numerami taborowymi :)
noidea

fraktal
Posty: 5501
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 gru 2009, 13:07

Glonojad pisze:Mobilis samowolnie ograniczył dostęp do nich, chociaż nie przypominam sobie, by w przetargu który wygrał były dopuszczone autobusy o układzie drzwi 0-2-0.
Gdy się przejechałem Alpino na 208, to tam żadnej przeszkadzającej poręczy nie zauważyłem, a specjalnie podszedłem do pierwszych drzwi, żeby zobaczyć, co to za poręcz i czy bardzo przeszkadza. Chodzi o tę czarną poręcz z napisem Solaris? Bo właśnie tej nie było wcale. Wysiadłem pierwszymi drzwiami bez kłopotu. Natomiast nie powiedziałbym, żeby autobus hamował płynnie - raczej przeciwnie, ale już się nauczyłem, że z tym różnie bywa.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 gru 2009, 18:32

fraktal pisze:Gdy się przejechałem Alpino na 208, to tam żadnej przeszkadzającej poręczy nie zauważyłem, a specjalnie podszedłem do pierwszych drzwi, żeby zobaczyć, co to za poręcz i czy bardzo przeszkadza. Chodzi o tę czarną poręcz z napisem Solaris? Bo właśnie tej nie było wcale. Wysiadłem pierwszymi drzwiami bez kłopotu. Natomiast nie powiedziałbym, żeby autobus hamował płynnie - raczej przeciwnie, ale już się nauczyłem, że z tym różnie bywa.
To może trafiłeś już na jakiś wybrakowany egzemplarz. Bo ja jak widuję alpino, to z poręczą w trybie "nie korzystamy z 1. drzwi"
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 gru 2009, 18:59

Dziś na 208 jeździ A064 bodaj, z pierwszymi drzwiami dostępnymi dla ludu, i zawieszoną na przystanku początkowym tablicą boczną.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14641
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 gru 2009, 6:45

fraktal pisze:Gdy się przejechałem Alpino na 208, to tam żadnej przeszkadzającej poręczy nie zauważyłem, a specjalnie podszedłem do pierwszych drzwi, żeby zobaczyć, co to za poręcz i czy bardzo przeszkadza. Chodzi o tę czarną poręcz z napisem Solaris? Bo właśnie tej nie było wcale. Wysiadłem pierwszymi drzwiami bez kłopotu. Natomiast nie powiedziałbym, żeby autobus hamował płynnie - raczej przeciwnie, ale już się nauczyłem, że z tym różnie bywa.
Bo czasami ona jest schowana... ale zazwyczaj wysunięta.

ODPOWIEDZ