SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 19 gru 2009, 22:20

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... olicy.html
Pesa wygrała przetarg na dostawę 13 nowoczesnych pociągów elektrycznych dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.
Nowe składy będą wozić pasażerów z lotniska Okęcie do Śródmieścia stolicy oraz do Legionowa i Sulejówka. Bydgoszczanie złożyli najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny i terminu wykonania zamówienia. Pesa chce za usługę 299 mln zł i deklaruje, że dostarczy składy w ciągu 18 miesięcy od chwili podpisania umowy. Tymczasem sąd okręgowy w Poznaniu prawomocnie odrzucił protest Pesy na wyniki przetargu na dostarczenie 40 tramwajów dla poznańskiego MPK. Sąd uznał, że postępowanie przetargowe odbyło się zgodnie z prawem i skargi Pesy są bezzasadne.
te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 gru 2009, 9:37

te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?
Założę się że po prostestach pasażerów trzeba będzie te jednostki przebudowywać. SKM to nie metro i podróż nie trwa 10 min. Więc pasażerowie nie pogodzą się z tym że zwiększono liczbę miejsc stojących kosztem miejsc siedzących

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 gru 2009, 10:40

Myślę że w jeżdżących solo 14WE by się pogodzili;)

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 20 gru 2009, 11:27

Ja uważam że układ siedzeń jak w metrze w pociągach SKM jest bardzo dobrym pomysłem. Przede wszystkim więcej miejsca poza tym to SKM ma być naziemnym metrem :D

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 gru 2009, 11:51

Poza tym czyż metro nie odnotowuje ostatnio czasów przejazdu całej trasy jak SKM?

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 20 gru 2009, 12:38

dla metra czas przejazdu to 38 min. dla skm od Pruszkowa do Milosnej to 52 min, a od Ursusa do Woli Grzybowskiej to 40 min. wiec w czasach przejazdu nie ma praktycznie roznicy. :)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 gru 2009, 13:28

Ursus - Centrum: 15 minut
Rembertów - Centrum: 17 minut
Słodowiec - Centrum: 12 minut + słynna wymiana pasażerów (czyli drugie tyle)
Wilanowska - Centrum: 9 minut

Różnice na dużych potokach widać (nawet jeśli wyznaczymy na siłę inne), ale czy jest to różnica istotna?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 gru 2009, 18:43

Premo pisze:Założę się że po prostestach pasażerów trzeba będzie te jednostki przebudowywać. SKM to nie metro i podróż nie trwa 10 min. Więc pasażerowie nie pogodzą się z tym że zwiększono liczbę miejsc stojących kosztem miejsc siedzących
Czy ja wiem? Ostatnio jak jeżdżę SKM (14WE) to naród gęsto stoi przy drzwiach, podczas gdy w co drugim poczwórniaku jest co najmniej jedno wolne miejsce siedzące.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 gru 2009, 18:53

milosz pisze:dla metra czas przejazdu to 38 min. dla skm od Pruszkowa do Milosnej to 52 min, a od Ursusa do Woli Grzybowskiej to 40 min. wiec w czasach przejazdu nie ma praktycznie roznicy. :)
Dokładnie tak. SKM to nie Kible Mazowieckie, jeśli ktoś tu coś musi zrozumieć, to Premo.

[ Dodano: |20 Gru 2009|, 2009 18:55 ]
milosz pisze: te pociagi beda sie roznic od tych dla KM jedynie ukladem miejsc takim jak w metrze ?
Raczej więcej, na pewno będą miały więcej członów i prawdopodobnie więcej drzwi (wreszcie!). Szczegółów ku swej rozpaczy nie znam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 20 gru 2009, 19:55

Zwracam uwagę że już KM życzy sobie gęściej niż 14WE (FLIRT, ELF mają zdecydowanie lepiej). Po dodaniu kolejnych 50% drzwi będzie naprawdę fajowo przy dopychaniu i opróżnianiu.

ps. mam nadzieję że SKM nie zażyczy siedzeń przydrzwiowych.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 gru 2009, 20:30

Ja wolę siedzieć a nie stać. I każdy to powie. A na pewno liczba miejsc siedzących będzie przez to mniejsza. Poza tym siedzenia bokiem do jazdy są mniej wygodne. Przy ruszaniu i hamowaniu rzuca na boki. Brakuje także zagłówka. Dodam jeszcze że niekomfortowo jest dla mnie patrzeć na męczących się w tłoku pasażerów. Czuć na swoich kolanach ich napieranie.
Metro i SKM to 2 światy. W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 gru 2009, 20:45

Dobrze, a teraz proszę o jakieś źródło twierdzenia, że podróż metrem jest o tyle krótsza niż koleją, że komfort jazdy ma mniejsze znaczenie.

Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 gru 2009, 20:49

Premo pisze:A na pewno liczba miejsc siedzących będzie przez to mniejsza. Poza tym siedzenia bokiem do jazdy są mniej wygodne. Przy ruszaniu i hamowaniu rzuca na boki. Brakuje także zagłówka. Dodam jeszcze że niekomfortowo jest dla mnie patrzeć na męczących się w tłoku pasażerów. Czuć na swoich kolanach ich napieranie.
Ależ nikt nie będzie Ci bronił zaczekać na hiperwygodnego kibla KM z normalnym układem siedzeń :term:
Glonojad pisze:Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Przy przejazdach aglo, owszem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 20 gru 2009, 20:51

Premo pisze:W metrze większość osób jeździ jednak na krótkich dystansach. I jego zadaniem jest przewiezienie jak największej ilości ludzi. Komfort jazdy nie ma większego znaczenia.
Dlaczego nie chcesz pojąć że prawie o to samo chodzi w SKM. To co napisałeś to właśnie idea SKM jeżeli chodzi o komfort o 100 razy wole jechać 14WE niż kiblem dlaczego bo to dla zwykłego pasażera jest nowoczesny pociąg. Zresztą w SKMWA zaczyna się wreszcie ruszać teraz niech sobie tylko szopę własną wybudują i będzie super :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 gru 2009, 21:02

Wolfchen pisze:
Glonojad pisze:Poza tym - lepiej stać w wagonie niż na peronie.
Przy przejazdach aglo, owszem.
Tłumy jadące w korytarzach IC znad morza udowadniają, że nie tylko tam!
Ba, te tłumy to nawet twierdzą, że "lepiej stać w tym wagonie gdzie wsiadłem niż w tym na końcu pociągu gdzie są wolne miejsca i działa klima" :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ