Komunikacja na nowym odcinku ul. StraĹźackiej

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Sadorg
Posty: 12
Rejestracja: 27 gru 2009, 12:49
Lokalizacja: SK/WJ

Post autor: Sadorg » 27 gru 2009, 19:39

ZaciszaniN pisze:A poza tym, jestem przekonany, że podróżując daną trasą (piszę ogólnie) codziennie bądź prawie codziennie, moje obserwacje są bardziej rzetelne niż jakiekolwiek pomiary.
Jeżeli np. podróżujesz zawsze o stałej porze to taka codzienna obserwacja też niewiele powie o tym jak pracuje linia w ujęciu globalnym.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2009, 8:51

Bastian pisze:A pracownik ZTM to podróżuje rakietą... :roll: :mur:
Tego nie wiem. :P
Natomiast mogę stwierdzić, że pracownik ZTM nie jeździ codziennie wszystkimi liniami w mieście. I jeśli np. mieszka powiedzmy na Bemowie, a raz się przejedzie takim 515 to lepszym głosem w dyskusji będą mieszkańcy Rembertowa, którzy jeżdżą codziennie tą linią. I mimo, że każdy mieszkaniec pisze ze swojego punktu widzenia, to jeśli przeanalizujemy punkt widzenia różnych mieszkańców możemy próbować wtedy coś zmieniać, tak żeby żadna ze strona nie ucierpiała bądź ucierpiała najmniej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8875
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 gru 2009, 12:31

reserved pisze:to lepszym głosem w dyskusji będą mieszkańcy Rembertowa, którzy jeżdżą codziennie tą linią.
Którzy zazwyczaj podróżują tym samym kursem i używają określeń "dużo", "pełno", "zatrzęsienie" pasażerów w pojeździe. Tak, to bardzo rzetelne informacje :]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 gru 2009, 12:34

Bo nie rozumiesz, że "komunikacja jest dla ludzi". :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 28 gru 2009, 13:09

To, o czym piszesz, to populizm w najczystszej postaci.
Zjawisko to jest wykorzystywane w Krakowie podczas zmian tras. Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".

No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 gru 2009, 13:54

Jarek pisze:Przypuśćmy, że jest linia i obsługuje osiedle A. Zmieniamy trasę i kierujemy ją do osiedla B. Ci z A protestują, więc dostają odpowiedź: "Przekonajcie mieszkańców osiedla B, żeby wam oddali tę linię, to przywróci się poprzednią trasę".

No i mieszkańcy muszą sie między sobą dogadać. W końcu znają się najlepiej... Efekt jest łatwy do przewidzenia.
Coś jak 520 :P :D
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 28 gru 2009, 15:09

Bastian pisze:
person pisze: To pewnie przez te 'rezerwy' ludzie z Waszyngtona narzekają, że do tramwajów nie mogą się zmieścić...
I zdejmiemy ludzi akurat z tych tramwajów? :bredzisz:

Ja piszę o rezerwach między Wiatrakiem a Targową.
No to o co się rzucasz, o zdejmowanie pasażerów zapłowieckiech? :shock:

Nie po promieniu Słońca, sułtanie, tylko po promieniu geometrycznym, skoro proponujesz komuś jazdę pociągiem plus np. 512, to jak byk mi wychodzi, że machając kółko wokół Wileńskiego i okolic Radzymińska jest promieniem, a Strażacka obwodem.

Po pierwsze, jeśli rezerwy są, to linii tramwajową zdjąc z tego odcinka, skracając tam, gdzie ich nie ma. Oznacza to, że popyt na relację obwodową jest niski i ekonomicznosć uruchomienia linii po obwodzie stoi pod znakiem zapytania.

Po drugie, jeśli rezerw nie ma, tym bardziej należy inwestować w nowe relację obwodowe. Nie, pasażerów jadących na Targówek w 9 nie potrzeba do szczęścia, a Ty się zdecyduj, gdzieś te rezerwy widział lub nie. Ja rezerw w 9 i 24 na Waszyngtona nie widzę.

A po trzecie, jak była wrzawa w czasie uruchomienia 515 vel 401, to rozpisywałeś, jakie to niezbędne jest przerzucenie pasażerów z TŁ i metra jadących na Mokotów do 401 (zgoda) i że ojoj. Teraz jaskrawo zaprzeczasz samemu sobie. O co chodzi? To ze św. Metra można,a z jakiejś trójczyny nie? :shock:

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 31 gru 2009, 12:04

Sadorg pisze:Jeżeli np. podróżujesz zawsze o stałej porze to taka codzienna obserwacja też niewiele powie o tym jak pracuje linia w ujęciu globalnym.
Ale jeśli podróżuję kilka razy dziennie daną linią, o różnych porach, prawie codziennie, to moje obserwacje są bardziej wiarygodne.

A wracając do tematu Strażackiej. Uważam, że warto wcześniej przyzwyczaić pasażerów, że obwód przez Strażacką ma sens (w perspektywie armagedonu na Pradze). I tak, czy ZTM, czy tego chce czy nie, puści coś tamtędy (pewnie 140), co przyznał Bastian. No chyba, że decydenci z Zarządu stosują się do murzyńskiego przysłowia "co masz zrobić dziś, zrób jutro".
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 01 sty 2010, 21:15

ZaciszaniN pisze:pewnie 140
Już widzę w nim całe tłumy, ahhh. :] Mi się coś widzi tam realnie 338. Nie zaszkodziłoby go przedłużyć. Najwyżej ucierpi PZU i reszta towarzystwa. Zawsze ofiarą może być 382... Albo kompletna zmiana trasy 515, za którym chyba zarząd nie przepada (przerzut na Strażacką)...
Pomarzyć warto.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 02 sty 2010, 5:19

Do liczenia pasażerów służy pracownik ZTM który "przejedzie się" czy zapis z kamer?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 sty 2010, 19:34

1) Pomiar w przekroju - stoi pomiarowiec na przystanku i spisuje frekwencję w autobusach przez cały dzień.
2) Pomiar w wozie - jedzie pomiarowiec i spisuje frekwencję i wymiany na całej trasie lub jej odcinku (dość rzadko używane, zazwyczaj robi się w 2-3 kursach, bardzo wyjątkowo wszystkie brygady). To służy do wykrycia generatorów potoków, szczególnie na nowych odcinkach.
3) Pomiar z fotokomórek.
4) Obserwacja frekwencji na nagraniach z kamer.

Oczywiście 3 i 4 są używane wyraźnie rzadziej, gdyż mało wozów ma odpowiednie wyposażenie, poza tym uzyskanie odpowiednich danych od Mobilisu nie jest łatwe.

Zazwyczaj wystarcza 1, w przypadkach wątpliwych i szczególnej wagi sięga się po opcje pozostałe.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Arnise
Posty: 88
Rejestracja: 21 mar 2009, 4:08

Post autor: Arnise » 04 sty 2010, 19:40

To ja może tak przewrotnie i rewolucyjnie poniekąd ;)
199 - zamiana na czerwony i po trasie ...-Czwartaków-ŻOŁNIERSKA-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-Radzyminska-... (na tym fragmencie dwa przystanki ZP Strażacka, ZP Rzeczna)
145 ...-Chełmżyńska-STRAŻACKA-ZABRANIECKA-RZECZNA-KRAŚNICKA-RADZYMIŃSKA-Młodzieńcza
138 ...-Zabraniecka-STRAŻACKA-CHEŁMŻYŃSKA-EC KAWĘCZYN
+
coś z Bródna przedłużyć na Łodygową i zakrańcować przy Lewinowskiej (kryterium uliczne?)
+
jakaś siedemsetka na brakujący odcinek Chełmżyńskiej obsługująca Ząbki
Korzyści:
1) Ząbki spadają do drugiej strefy, więc nie trzeba tak częstego kursowania ;)
2) Mamy krótszy czas przejazdu w przypadku 199 ;)

A tak na poważnie... dopóki nie zrobią czegoś ze skrzyżowaniem Strażacka/Chełmżyńska to raczej można sobie darować jakiekolwiek większe zmiany. A nie ukrywam pewnie byłyby zasadne zwłaszcza w kontekście przesunięcia budowy obwodnicy praskiej via Wiatrak i rozbebeszenia Wileniaka przy okazji budowy metra.

8833
Posty: 238
Rejestracja: 25 lut 2009, 21:18

Post autor: 8833 » 04 sty 2010, 19:54

Jadąc Chełmżyńską strony EC Kawęczyn w Strażacką nie skręcicie, bo jest zakaz. Napewno go nie usuną.

Awatar użytkownika
PiotrekP
Posty: 3538
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 04 sty 2010, 20:27

Arnise pisze:199 - zamiana na czerwony
dobre! mysle ze na tym mozna skonczyc czytanie tego projektu.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sty 2010, 21:16

Projekt miał być chyba w założeniu żartem i tak spróbuję go potraktować. Innych poproszę o niekomentowanie go.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ