Mam dla Ciebie złą informację - niestety dalej tak jest i to nie minieMichał W. pisze:hmm... jest 6 rano, jestem zaspany. więc może źle widzę? a może to ja jestem nienormalny?
kilka dni temu unieważniono przetarg na Stadlery bo nie było nas na to stać.
a teraz ta informacja, że za ok. 15mln zł/sztuka wystawia się na tory szrot i to kilkudziesięcioletni, kiedy nowy, lepszy technicznie, z gwarancją Stadler kosztuje ok. 20 mln zł/szt??
nie... chyba wracam do łóżka. może jak się znowu obudzę to tego już nie będzie
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
AKM to Newag, a kibel można utrzymać w zwykłym standardzie w Mińsku o wiele mniejszym kosztem. Chodziło mi o to samo co napisał Rufio, że kasę która nie jest niezbędnym minimum na utrzymanie taboru powinno się w całości przeznaczyć na całkowicie nowe pociągi (niekoniecznie te najnowocześniejsze).
Sam byłem kibicem projektu AKM, ale jak widzę że one nie tylko nie są w stanie jeździć za Flirty, ale też sumarycznie nie radzą sobie z obiegami kibli* to sobie odpuściłem...
* - bo np. drzwi na Śródmieściu dogadują się ze sobą przez kilka minut itd. itp.
Sam byłem kibicem projektu AKM, ale jak widzę że one nie tylko nie są w stanie jeździć za Flirty, ale też sumarycznie nie radzą sobie z obiegami kibli* to sobie odpuściłem...
* - bo np. drzwi na Śródmieściu dogadują się ze sobą przez kilka minut itd. itp.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
11 mln zł za modernizację kibla? Hm, sądziłem, że tyle to kosztuje nowe 14WE w wersji z asynchronami...
Ile kosztowało ED74 (czteroczłonowe!) - 14 mln zł za sztukę?
To tak, jakby jakaś firma tramwajowa oddała stopiątki... nie, wróć... TRZYNASTKI do modernizacji na asynchrony ze wstawieniem wstawki niskopodłogowej - kosztowałoby to koło połowy kosztów nowego niskacza. Z tym, że jednak pojawiłaby się pewna wartość dodana w postaci wstawki niskiej... nie, nie jestem w stanie znaleźć dobrej analogii dla tego pomysłu - wymiękam.
Ile kosztowało ED74 (czteroczłonowe!) - 14 mln zł za sztukę?
To tak, jakby jakaś firma tramwajowa oddała stopiątki... nie, wróć... TRZYNASTKI do modernizacji na asynchrony ze wstawieniem wstawki niskopodłogowej - kosztowałoby to koło połowy kosztów nowego niskacza. Z tym, że jednak pojawiłaby się pewna wartość dodana w postaci wstawki niskiej... nie, nie jestem w stanie znaleźć dobrej analogii dla tego pomysłu - wymiękam.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
aha. czyli byłem w błędzie.przewoz pisze:Większość (6 EZT) AKMek to ZNTK Mińsk. Tylko 4 sztuki zostały zrobione w Newagu.
1. Newag się nimi chwali na swojej stronie
2. te które widziałem miały oznaczenia Newagu
To niech egzekwują od Mińska. Mamy chyba w Polsce coś takiego jak rękojmia. Towar zakupiony nie może być niezdatny do użytku.
Ja też byłem za znaczna modernizacją kibli.Uważam jednak z perspektywy czasu ,że lepiej ograniczyć te modernizacje.Zrobić co niezbędne (NR) do tego oświetlenie wpuścić w sufit,co by świetlówki nie ginęły,blokada na drzwi i tyle.Nawet plastiki zostawić...zofey pisze:Sam byłem kibicem projektu AKM, ale jak widzę że one nie tylko nie są w stanie jeździć za Flirty, ale też sumarycznie nie radzą sobie z obiegami kibli* to sobie odpuściłem...
Jeszcze dwa artykuły:
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/440 ... ckich.html
http://www.dziennik.pl/gospodarka/artic ... olski.html
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No tu już przegiąłeś. Wsłuchaj się, na co pasażerowie najbardziej narzekają - na to i zerojedynkowe ogrzewanie. Termostaty też wypadałoby w ramach napraw wymienić.kamil pisze:Nawet plastiki zostawić...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie znam żadnego pasażera której nowe siedzenia po modernizacji by odpowiadały.Faktem jest że ładnie wyglądają,ale wygodne to one za bardzo nie są.Dlatego ja, jak również osoby które znam tymi siedzeniami nie są zachwycone,słyszałem nawet głosy niezadowolenia, że powinni właśnie plastiki zostawić bo są wygodniejsze Ale to już temat na jakieś badania, kwestia gustu.Poza tym najgorsze siedzenia to były te wypukłe jak w EW60,te najnowsze są nawet OK.
[ Dodano: |21 Sty 2010|, 2010 20:55 ]
[ Dodano: |21 Sty 2010|, 2010 20:55 ]
Tak, ale w ograniczonym stopniu.Premo pisze:Modernizować to co już jeździ a nie kupować złom
Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki. A że pieniędzy nie ma zbyt wiele, to trzeba robić co się da, uważam, że poprawa komfortu podróży to jest aktualnie najważniejsze zadanie stojące przed KM. Ostatnio do rannego pociągu z Góry Kalwarii do Warszawy miałem problemy z dostanie, bo starczyło tylko na jedną jednostkę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26878
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mnie akurat pasuje każde siedzenie na którym jechałem w kiblu, ze skajem włacznie, poza fullplastikiem. To już ortoped w 105ce lepszy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie są idealne ale na pewno o niebo wygodniejsze od plastiku. Zwłaszcza przy dłuższej podróży.kamil pisze:Nie znam żadnego pasażera której nowe siedzenia po modernizacji by odpowiadały.
Jak sam zauważyłeś testowano różne rodzaje siedzeń. Te co teraz są standardem u wszystkich polskich przewoźników. No może bez zagłówków.kamil pisze:Poza tym najgorsze siedzenia to były te wypukłe jak w EW60,te najnowsze są nawet OK.
Jak widać są.kajo pisze:A że pieniędzy nie ma zbyt wiele
EN57 jest konstrukcją przestarzałą i bardzo awaryjnąkajo pisze:Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki
Zgadzam się, ale jak dla mnie to wolę mieć odwołany pociąg raz na miesiąc, niż codziennie jeździć w warunkach urągających godności, jeszcze trochę i nie będe musiał stosować diety żeby schudnąć.EN57 jest konstrukcją przestarzałą i bardzo awaryjną
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Tiaaaaaa - najlepiej kupować każdy złom co stoi po zakładach, a potem z nim sie użerać. Czyli mówiąc prosto - wydawać kase na byle g.. , zamiast na cos porządnego.kajo pisze:Chrzanicie, mamy takie braki taborowe, że powinniśmy kupować nowe jednostki..
Gratuluje podejścia.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach