Komunikacja gminna z taryfą ZTM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 sty 2010, 22:37

Czyli bilet okresowy jednostrefowy uprawniający do przejazdu 181 może nie zezwalać na przejazd tego samego odcinka eŁ-ką, pomimo tego, że niby obowiązuje wspólny bilet?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 23 sty 2010, 22:39

Nie zezwala. Ta rewelacyjna oferta pozwala jeździć "Ł" na terenie Warszawy tylko z biletem na 2-gą strefę. :ok: #-o

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 sty 2010, 22:43

Tylko ja mam nieodparte wrażenie, że to bez sensu? Dla kogo ma być ten wspólny bilet? Dla ludzi, którzy nie mają tramwajów na Marymonckiej i właśnie stracili wtyczki na 181 czy dla Łomianek, które i tak jeżdżą eŁ-ką i na dobrą sprawę nie mają powodu, żeby kupić bilet na dwie strefy? Po cholerę w tym układzie mieszkańcom Warszawy eŁka?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2010, 22:49

Szczerze mówiąc, gdybym nie miał sieciówki i tak, to na wszelki wypadek bym Łki nawet nie rozważał. Te zasady jakieś niezrozumiałe mi się jawią.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sty 2010, 22:56

O to to. Lepiej omijać z daleka ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2010, 0:48

Szeregowy_Równoległy pisze:Czyli bilet okresowy jednostrefowy uprawniający do przejazdu 181 może nie zezwalać na przejazd tego samego odcinka eŁ-ką, pomimo tego, że niby obowiązuje wspólny bilet?
Nie wiem czy któraś gmina pójdzie na to, żeby do jej autobusów nie mieścili się jej mieszkańcy, bo autobus ma atrakcyjniejszą i szybszą trasę niż zwykłe ztmu.
ŁK

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 sty 2010, 0:56

JKTpl pisze:Nie zezwala. Ta rewelacyjna oferta pozwala jeździć "Ł" na terenie Warszawy tylko z biletem na 2-gą strefę. :ok: #-o
a skąd masz takie informacje? BO to wprost nie wynika z komunikatu / odpowiedzi KMŁ (czyli: nadinterpretacja).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 sty 2010, 9:39

Łukasz pisze: Nie wiem czy któraś gmina pójdzie na to, żeby do jej autobusów nie mieścili się jej mieszkańcy, bo autobus ma atrakcyjniejszą i szybszą trasę niż zwykłe ztmu.
EŁka nie ma atrakcyjniejszej trasy. Nie jest też szybsza. Śmiem twierdzić, że ciężarna żółwica jest szybsza od eŁki. Niemniej jeśli obowiązuje wspólny bilet to na zdrowy rozsądek bilet ważny w 181 to na pokrywającym się odcinku trasy powinien być również ważny w Ł, bo trasa jest identyczna, duża część przystanków zresztą też. Jeśli jest inaczej to mieszkańcom Warszawy ten wspólny bilet jest potrzebny jak pryszcze na siusiaku.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Jerzy Dąbczak
Posty: 99
Rejestracja: 12 sty 2006, 17:46
Lokalizacja: Loża komentatorów

Post autor: Jerzy Dąbczak » 24 sty 2010, 11:01

ZTCW zasady wzajemnego honorowania biletów KŁM i ZTM będą takie:
Bilety okresowe ZTM (ważne na 1 oraz 1 i 2 strefę) będą honorowane w "Ł" na terenie Warszawy. Poza granicami Warszawy w dalszym ciągu będą obowiązywały wyłącznie bilety Komunikacji Łomianki.
Natomiast nowy bilet 30 dniowy KMŁ będzie honorowany w sieci komunikacji organizowanej przez ZTM (ZTCP zarówno w 1 jak i 2 strefie).

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 sty 2010, 11:49

Nie zezwala. Ta rewelacyjna oferta pozwala jeździć "Ł" na terenie Warszawy tylko z biletem na 2-gą strefę. :ok: #-o
:shock: Chyba nie dokładnie się wczytałeś w to, co jest napisane na stronie KMŁ. W pytaniach jest rozpatrywany przypadek, że ktoś ma zwykły bilet sieciowy na 2 strefę ZTM, bo jeździ na przykład 701 i innymi podmiejskimi. Pytanie brzmi: czy będzie mógł dojechać ełką do Łomianek. Odpowiedź: Nie, bilet ten będzie obowiązywał tylko do granic Warszawy, czyli przystanku Wóycickiego. Ale z tego nie wynika, że z biletem na 1 strefę nie będzie można pojechać ełką. Otóż będzie można - nie będą uznawane tylko bilety czasowe. Aczkolwiek opieram się tylko na tym, co jest napisane na stronie internetowej KMŁ, a jakie były faktycznie ustalenia, nie mam pojęcia.

[ Dodano: |24 Sty 2010|, 2010 11:54 ]
KMŁ pisze:W autobusach "KMŁ", wyłącznie w obrębie I strefy m.st. Warszawy, będą także honorowane bilety ZTM, za wyjątkiem biletów czasowych.
KMŁ pisze:P. Czy pasażerowie posiadający bilet warszawski na drugą strefę będą mogli dojechać do Łomianek bez dodatkowych kosztów, korzystając z linii "Ł" ?

O. Zgodnie z ustaleniami z ZTM Pasażerowie posiadajacy bilet ZTM drugiej strefy warszawskiej (za wyjątkiem biletów - czasowych tj. biletu: 20, 40, 60 i 90 minutowego) będą mogli korzystać z linii Ł i Ł-Bis tylko na odcinku linii "KMŁ" od Metra Marymont do ul. Wóycickiego. Z tego wynika, że nie będą mogli dojechać do Łomianek korzystając z jakiegokolwiek biletu ZTM strefy drugiej. Nie dotyczy to dojazdu do Łomianek linią ZTM - 701, która swym zasięgiem obejmuje Dąbrowę.


[ Dodano: |24 Sty 2010|, 2010 12:01 ]
Bilet dobowy nie jest biletem czasowym, tylko krótkookresowym. Tak mówi taryfa ZTM. A jak to będzie w szczegółach wyglądało, to przekonamy się pewnie dopiero w marcu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 lut 2010, 13:17

Bastian pisze:Inny przewoźnik, więc wszystko zależy od tym, co widnieje w porozumieniu z nim.
Tylko jaki jest sens takiego porozumienia, co powoduje, że na jednej trasie (która dostała po dupie zawieszeniem "17") obowiązują jednocześnie dwie strefy biletowe? 8-(
fraktal pisze:A jak to będzie w szczegółach wyglądało, to przekonamy się pewnie dopiero w marcu.
Za radą Bastiana będę to omijał - spacer przy lesie zdrowszy :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 lut 2010, 13:20

Wolfchen pisze:Tylko jaki jest sens takiego porozumienia, co powoduje, że na jednej trasie (która dostała po dupie zawieszeniem "17") obowiązują jednocześnie dwie strefy biletowe
Jeszcze raz - gdzie masz napisane czarno na białym, że będą obowiązywały dwie różne strefy biletowe?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 lut 2010, 13:23

Gdyby było czarno na białym napisane, jak to dokładnie będzie, to by nie było pytań :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 lut 2010, 14:42

Wolfchen pisze:Gdyby było czarno na białym napisane, jak to dokładnie będzie, to by nie było pytań :P
ale zadajesz pytania tak, jakby to było właśnie pewne
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 01 lut 2010, 16:17

Łukasz pisze: EŁka nie ma atrakcyjniejszej trasy. Nie jest też szybsza. Śmiem twierdzić, że ciężarna żółwica jest szybsza od eŁki.
No to chyba nigdy nie widziałeś wozów KMŁ w akcji - właśnie na Marymonckiej kierowcy próbują nadrobić opóźnienia spowodowane korkami w Łomiankach. Poza tym Ełka omija na Marymonckiej część przystanków, część ma na żądanie. Mi właśnie linie ZTMu (zwłaszcza 181) wydają się strasznie powolne (linia ta ma chyba bardzo rozwlekły rozkład).
A tak w ogóle, to ostatnio zauważyłem że coraz więcej ludzi korzysta z Ełki tylko na odcinku warszawskim, z reguły nie kasując zresztą biletu (a bardzo wątpię, by mieli oni bilety miesięczne). To chyba z jednej strony brak sensownej komunikacji na odcinku gdzie przestały jeździć tramwaje, z drugiej informacje w mediach o wspólnym bilecie ZTM-KMŁ (a pewnie mało kto wczytywał się od kiedy to porozumienie obowiązuje).

ODPOWIEDZ