Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Dokładnie... wymiana jednostek ma być na przełomie czerwca i lipca. Z jednej strony to dobrze.. pójdą do naprawy i wrócą jako a`la SPOT lub jako EN71- ileś tam.Premo pisze:Przyjdzie rewizja to zabiorą i przyślą innego szrotaTe PR-owe jednostki to jedna lepsza od drugiej Ale jakoś w połowie roku im rewizja wychodzi więc już niedługo...
Na Kraków jesteś wąski.... spieprzaj dziadu na Powazki
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Jednak to możliwe - dziś czekając na pociąg do Piastowa, na Śródmieściu nie otworzyły się dwie pary drzwi pod rząd w jednostce 1766 jadącej na Zachodnią. (Obie ledwo się uchylały od góry z tym że jedne były ciągle w tej pozycji a drugie po zamknięciu jeszcze się domykały). Poza tym pierwszy raz widziałem żeby w kibelku KM brakowało osłon prowadnic drzwi na dole (1587). Może już nie robią bo chyba w tych dwóch przypadkach (1586 - 1587) powinna już być niedługo NG?MisiekK pisze:Nie spotkałem w KM-owskich EZ-tach, żeby nie otwierały się oba skrzydła w kolejnych 2 parach drzwi. Zwykle to pojedyncze przypadki.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/446 ... enta_.html
Koleje Mazowieckie promują producenta?
Mazowsze zorganizowało przetarg na 16 pociągów z założeniem, że musi wygrać polska PESA – sugeruje szwajcarski Stadler. Wczoraj złożył wniosek do Krajowej Izby Odwoławczej.
Ostre wypowiedzi to efekt unieważnienia przez Koleje Mazowieckie przetargu na 16 pociągów. Stadler zaproponował składy Flirt z zakładów w Siedlcach za 93 mln euro. Zakładany przez Koleje Mazowieckie budżet wynosił 80 mln euro.
Szwajcarzy przypominają jednak o przetargu na 20 pociągów, wygranym w 2009 r. przez polskiego producenta – PESĘ.
– Wtedy zwycięska oferta przekroczyła założony budżet, ale Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe środki. Spółka nierówno traktuje oferentów. Apeluję o czyste reguły gry – mówi „ŻW” prezes Grupy Stadler Rail Peter Spuhler.
Czy jednak Szwajcarzy, Niemcy i Francuzi w czasach kryzysu nie promują swoich producentów taboru: Stadlera, Siemensa i Alstomu?
– Polski producent Solaris nie ma problemów ze sprzedażą autobusów w Szwajcarii. Jeżdżą one już w dziewięciu tutejszych miastach – odpowiada Peter Spuhler. – Poza tym finalny montaż pociągów Stadlera odbywa się w zakładzie w Siedlcach. Udział polskich dostawców i pracowników wynosi ponad 50 proc.
– Z naszej strony nie ma żadnego uchybienia – twierdzi rzecznik Kolei Mazowieckich Marcjusz Włodarczyk. – Jeśli najkorzystniejsza oferta przekracza kosztorys, mamy pełne prawo do unieważnienia przetargu – przekonuje.
Większość ze 186 składów Kolei Mazowieckich to EN-57, które mają ponad 30 lat.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Też to przypominaliśmy, ale chyba tym Stadler protestu nie wygra. Ogólnie marne szanse.ŻW pisze:Szwajcarzy przypominają jednak o przetargu na 20 pociągów, wygranym w 2009 r. przez polskiego producenta – PESĘ.
– Wtedy zwycięska oferta przekroczyła założony budżet, ale Koleje Mazowieckie znalazły dodatkowe środki.
Prędzej wygrałby, jakby przetarg został powtórzony i przy takich samych założeniach Pesa na tyle zeszła by z ceną, że dalej przekraczała by budżet, ale jednocześnie już by wygrała punktowo z ofertą Stadlera i KM by Pesę wygrało (niezła teoria spiskowa, ale możliwa).
http://www.rynek-kolejowy.pl/14392/1439 ... dla_KM.htmNewag zmodernizuje 23 EN57 dla KM
Koleje Mazowieckie zawarły 11 lutego umowę z firmą Newag z Nowego Sącza na wykonanie napraw i modernizację 23 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Ze strony KM umowę podpisali Arkadiusz Olewnik – członek zarządu oraz Czesław Sulima – członek zarządu, dyrektor ds. technicznych i rozwoju, a ze strony Newagu Zbigniew Konieczek – prezes zarządu spółki.
Umowa dotyczy wykonania 23 napraw głównych wraz z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w latach 2010-2011. Zakres modernizacji obejmuje m.in. zainstalowanie silników asynchronicznych i falowników – co umożliwi zwrot energii trakcyjnej do sieci energetycznej podczas hamowania i w znaczący sposób przyczyni się do zmniejszenia kosztów eksploatacji. Pociągi te zostaną całkowicie odnowione również wizualnie. Wyposażone będą w nowoczesne, wygodne fotele, nowe i wydajniejsze ogrzewanie, obszerne toalety dostosowane do osób niepełnosprawnych. Zainstalowane zostaną systemy informacji wizualnej i akustycznej oraz systemy ekranów DVD. Cała jednostka zostanie objęta monitoringiem. Wprowadzonych będzie też wiele zmian natury technicznej, takich jak system indywidualnego otwierania drzwi z samoczynnym czasowym zamykaniem czy modernizacja sprzęgów czołowych. Zmiany te przyczynią się do podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróży. Całkowity koszt napraw i modernizacji wyniesie 85 995 574,92 zł netto i w połowie zostanie pokryty ze środków unijnych.
Jak poinformował rzecznik KM, Marcjusz Włodarczyk, pociągi te zostaną zmodernizowane w standardzie EN57 AKM.
Mało im złomu, który więcej stoi jak jeździ
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
-
- Posty: 730
- Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46
Przetarg na lokomotywy wygrał Bombardier
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/4133
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/4133