KM podczas budowy II linii metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 mar 2010, 23:04

Emdegger pisze:Prawda to jest taka, że 135 zwozi cały potok z Pragi Północ na Ostrobramską, zaś przy samym RAWARZE wysiada rano po 30-40 osób, a dalej autobus zjeżdża na pusto, nie zahaczając nawet o CO
Może zamiast na Olszynce powinno kończyć na Witolinie, jadąc koło CO i koło zajezdni...?
zap140 pisze:Za kilka miesięcy z zegarowej bomby atomowej stanie się wodorową.
Dlaczego, kurtka, nie buduje się jeszcze przedłużenia ulicy Tysiąclecia, co pozwoliłoby przemierzyć relację Praga Pn- Pd bez użycia Targowej?!
Zgadza się.
zap140 pisze:Na Boga, ale czemu na Bródno? Potrzebna tu jak księdzu wibrator.
Dowozi do tramwajów i 114 tudzież innych takich...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 mar 2010, 23:06

zap140 pisze:
Bastian pisze: Jest to podstawowa obsługa Derbów. Na Białołęckiej pustkami nie świeci.
Na Boga, ale czemu na Bródno? Potrzebna tu jak księdzu wibrator.
A jest jakieś inne miejsce, do którego można dowieźć z Zielonej Białołęki? :bredzisz:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

zap140
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:35
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie

Post autor: zap140 » 16 mar 2010, 23:08

Ale przecież jest 132 na Bielany.
A tramwaje bliżej na Żeraniu nawet i Wschodnim. Poza tym na Toruńskiej (sory, Pelcowiznie) też są.
tam gdzie diabeł mówi dobranoc

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 mar 2010, 23:09

Bastian pisze:A jest jakieś inne miejsce, do którego można dowieźć z Zielonej Białołęki?
Niby na Marymont, ale to przesada. Zwłaszcza, że na Białołęce nie ma szkół, sklepów i tak dalej, a na Bródnie owszem. Więc 204 jest akurat linią "uzasadnioną".
zap140 pisze:Ale przecież jest 132 na Bielany.
Czyżby?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2010, 23:11

Bastian pisze:
zap140 pisze: Na Boga, ale czemu na Bródno? Potrzebna tu jak księdzu wibrator.
A jest jakieś inne miejsce, do którego można dowieźć z Zielonej Białołęki? :bredzisz:
Metro Ratusz-Arsenał?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 mar 2010, 23:13

Glonojad pisze:Metro Ratusz-Arsenał?
Jasne, teoretycznie także Wyczółki :-"

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 16 mar 2010, 23:18

emyl pisze:
Emdegger pisze:Prawda to jest taka, że 135 zwozi cały potok z Pragi Północ na Ostrobramską, zaś przy samym RAWARZE wysiada rano po 30-40 osób, a dalej autobus zjeżdża na pusto, nie zahaczając nawet o CO
Może zamiast na Olszynce powinno kończyć na Witolinie, jadąc koło CO i koło zajezdni....
135, której docelowo nie powinno być, ponieważ zamiast na całej trasie pracuje na 3-4 odcinkach z pełnymi wymianami, niemniej w ZTM są apologeci tego potworka. Odcinek największego obłożenia charakteryzuje bardzo duża różnica w takich czynnikach kształtujących elastyczność popytu jak: liczba mieszkańców okolicy, liczba uczniów w szkołach podstawowych, co jest związane ze strukturą demograficzną obszarów i udziale ludności od 18 do 65 roku życia, intensywność zabudowy, wielkość obszaru objętego siecią komunikacyjną (gdzie Ostrobramska, a gdzie Szwedzka!), w dodatku na terenie Ostrobramskiej jest dość znaczna aktywność zawodowa stref podmiejskich, czego na Nowej Pradze próżno szukać. Odcinek RAWAR - Dw. Wileński to prawie 3-krotnie więcej pasażerów niż w przypadku odcinka Pl. Hallera - Wileniak, o Olszynce przez litosć nie wspomnę. Olszynka powinna mieć południkowe połączenie z pl. Szembeka, nie zaś kręcące jak gówno w przeręblu po całej Pradze 135.

Przypadek 145 jest gorszy, ponieważ, jak kto powiedziano w ZTM: "Linia cały czas ma spóźnienia i będzie je miała i tak. Jedynym wyjściem z tej sytuacji musiałaby być po prostu jej kasacja." Słowom tym trudno odmówić racji, jako że 145 stoi jeszcze dłużej na obwodzie niż linie biegnące Targową.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

zap140
Posty: 55
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:35
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie

Post autor: zap140 » 17 mar 2010, 0:25

Innymi słowy dopóki ratusz nie przestanie traktować mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy jak obywateli drugiego sortu i w związku z tym nie nadrobi zapóźnień komunikacyjnych narosłych przez lata, w tym takich inwestycji jak budowa Nowozabranieckiej, ul. Tysiąclecia , Trasy Świętokrzyskiej, Traktu Nadwiślańskiego czy poszerzenia Św. Wincentego- szans na szybsze połączenie Bródna z Pragą Południe, Wawrem czy Rembertowem nie ma.
tam gdzie diabeł mówi dobranoc

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 mar 2010, 5:42

Emdegger pisze:w takich czynnikach kształtujących elastyczność popytu jak: liczba mieszkańców okolicy, liczba uczniów w szkołach podstawowych, co jest związane ze strukturą demograficzną obszarów i udziale ludności od 18 do 65 roku życia, intensywność zabudowy, wielkość obszaru objętego siecią komunikacyjną
To kształtuje WIELKOŚĆ popytu, ale z pewnością nie elastyczność.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 17 mar 2010, 10:43

zap140 pisze:Innymi słowy dopóki ratusz nie przestanie traktować mieszkańców prawobrzeżnej Warszawy jak obywateli drugiego sortu i w związku z tym nie nadrobi zapóźnień komunikacyjnych narosłych przez lata, w tym takich inwestycji jak budowa Nowozabranieckiej, ul. Tysiąclecia , Trasy Świętokrzyskiej, Traktu Nadwiślańskiego czy poszerzenia Św. Wincentego
O tysiąclatce zapomnij na razie w ogóle, przeczytaj temat na infrze, Trasa Świętokrzyska prędzej czy później zostanie wymuszona, św. Wincentego - generalnie tam bardzo duża część ziemi jest już wykupiona przez deweloperów, zresztą miejscami nie bardzo jest gdzie to poszerzać.
chester pisze:To kształtuje WIELKOŚĆ popytu, ale z pewnością nie elastyczność
W takim razie jedziemy z małym wykładem ;)

Elastyczność popytu jak zapewne wiesz określa reakcję popytu na zmiany czynników go kształtujących, to co wypisałem to właściwe determinanty popytu. Celowo darowałem sobie większość czynników niekwantyfikowalnych (np. model spędzania wolnego czasu), żeby dodatkowo nie zagęszczać.

Skoro już masz czynniki, które wpływają na popyt i jego wielkość, teraz już możesz liczyć elastyczność. Proste jak drut. Bierzesz stosunek procentowej zmiany popytu do procentowej zmiany czynnika, który go kształtujesz, dalej dokonujesz samodzielnej analizy czynników niekwantyfikowalnych (w ten sposób ja mogę jasno stwierdzić, że ludność podmiejska z jedną przesiadką w 525 dociera do miejsc pracy i rozrywki na Ostrobramskiej, zaś Marki czy Legionowo raczej na Szwedzką nie jeżdżą, liczbowe postawienie sprawy bez tego filtra nie ma moim zdaniem sensu) i włączasz je w końcowe rozważania. Dodatkowo bierzesz - vide długie oczekiwanie na przesiadkę w 135 - czas podróży jako podstawowy miernik jakości usług. Czas ma bowiem wartość, którą da się wyrazić w pieniądzu. I tyle. Zrobienie ze 135 niefunkcjonalnego potworka naprawdę nie wymaga sztuczek prestidigitatorskich, a jedynie logicznego myślenia plus znajomości podstawowych zasad ekonomii i ich przekucia na transport miejski.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 mar 2010, 12:01

Emdegger pisze:Zrobienie ze 135 niefunkcjonalnego potworka naprawdę nie wymaga sztuczek prestidigitatorskich, a jedynie logicznego myślenia plus znajomości podstawowych zasad ekonomii i ich przekucia na transport miejski.
Przykro mi, znów cię nie rozumiem :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

wojtor
Posty: 672
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 17 mar 2010, 12:38

Emdegger pisze:Prawda to jest taka, że 135 zwozi cały potok z Pragi Północ na Ostrobramską, zaś przy samym RAWARZE wysiada rano po 30-40 osób, a dalej autobus zjeżdża na pusto, nie zahaczając nawet o CO, inne ważne miejsce zakładów pracy.
Byłem wczoraj rano na ZP Łukowska i widziałem całkiem dużą grupę nastolatków wysypujących się ze 135 w kierunku Olszynki i podążających do pobliskiego Zespołu Szkół

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 mar 2010, 12:49

Emdegger pisze:[...]
Nie rozumiemy się. Elastyczność jest faktem. To, że ktoś powie "chrzanię autobus" jeśli np. wydłuży mu się czas przesiadki o 10 minut i... przesiądzie się do samochodu, to efekt istnienia danej elastyczności. Natomiast ten fakt, zmiany jego preferencji komunikacyjnej (z autobusu do samochodu), nie jest zmianą samej elastyczności, tylko wynikiem jej istnienia jako danej.

Dla innego przykładu - liczba dzieci uczęszczających do szkoły z dojazdem na danym terenie determinuje wielkość popytu na usługę dowozu tych dzieci do szkoły. Popyt pewnie będzie dosyć sztywny, ale nawet to nie jest ważne. Jeżeli ta populacja (dzieci dojeżdżających... et al.) się zmieni, zmieni się wielkość tego popytu, ale ja nie widzę żadnego powodu, by zmieniła się jego elastyczność. Załózmy że mówimy o dzieciahc, których starzy nie chcą, lub nie mogą wykonać tej usługi własnym autem. Obojętnie czy to będzie jedno dziecko, czy 10000, popyt jako taki będzie w miarę sztywny. Duża podwyżka cen przejazdów dla tych dzieci spowoduje zmianę wielkości popytu, ale w ograniczonym jego sztywnością zakresie. I tak dalej.

(przy okazji konkludując - ZTM ma więc jako taki wpływ na wielkość popytu, sterując parametrami podaży, niestety że wpływ ZTM na elastyczność tego popytu jest znikomy i baaardzo długotrwały.)

Zmiany elastyczności to zmiany pokoleniowe lub rewolucyjne, ale nie zmiany rozkładu jazdy, czy likwidacja linii :grin:
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 mar 2010, 13:35

Bastian pisze:A jest jakieś inne miejsce, do którego można dowieźć z Zielonej Białołęki?
Potencjalnie jest. Annopol. Marnuje się bardzo dobra okazja do zrobienia punktu przesiadkowego z prawdziwego zdarzenia, który zastąpiłby Żerań i przejął część linii z Bródna.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36870
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 mar 2010, 13:39

A tam są jakieś sklepy, szkoły itp.? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ