SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7690
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 15 mar 2010, 17:43

Wolfchen pisze:"Wspólny Bilet" wszedł nieco później,
Latem 2002 roku - tylko mało kto to pamięta. Potem miasto bezmyślnie zerwało umowę cofając się wstecz i niszcząc cały dorobek tego rozwiązania, który trzeba było zacząć budować od początku.
Wolfchen pisze:pokazał niewydoność KMów.
Pokazał ją dopiero 4 lata później, zamiast od razu. Te 4 lata bezmyślnoście przeciekły przez palce.
Wolfchen pisze:Ciekawe, co by się działo, gdyby na linii Pruszków - Sulejówek było te kilkanaście pociągów mniej. Ludzie byliby zachwyceni zapewne... 8-(
Nic nie stało na przeszkodzie, żeby je mieli. Tylko trzeba było się zabrać porządnie za budowę kolei miejskiej, utrzymując wspólny bilet, a nie od tyłka strony jak to zrobiono.
Wolfchen pisze:Jak widać, w KMach jest "ciekawiej"...
Jest tak samo. Tylko nie wszyscy zdają sobie sprawę jak to wygląda w naszym mieście. Beton i to zbrojony jest pielęgnowany z pietyzmem - pozwolę sobie nie podawać nazwisk i firm - zorientowani wiedzą o kogo chodzi.
Wolfchen pisze:
MisiekK pisze:Równie dobrze i na takim samym poziomie linię S-2 obsłużą KM.
No, niezły żart... =;
Też bym tak mówił gdyby nie to, że codziennie widzę skołtuniony syf jaki prezentują pociągi kupione przez miasto dla SKM. Samo zamiatanie podłogi to nie wszystko. Warto raz na jakiś czas umyć burty, framugi drzwi, framugi okien i półki na bagaż. No i wyciąć reklamy zasłaniające wyświetlacze. Do tego dochodzi puszczanie pociągów usmarcowanych grafitti. I niestety tu SKM spada na łeb na szyję w kierunku poziomu obsługi KM (ba, pociągi KM zaczynają zapewniać lepsze warunki). ZTM powinien za to zacząć solić SKM kary.
SławekM pisze:ZTM gratulujemy przytwierdzenia rozkładu jazdy linii S9 na stacji Warszawa Praga na latarni, mimo że gablota stoi.
Gablota nie należy do ZTM, więc nie mógł tam nic umieścić. To jest jeden z idiotyzmów PKP.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 mar 2010, 17:53

MisiekK pisze:Potem miasto bezmyślnie zerwało umowę cofając się wstecz i niszcząc cały dorobek tego rozwiązania, który trzeba było zacząć budować od początku.
Bo wybory minęły - jeśli dobrze daty pamiętam... :-k
MisiekK pisze:Te 4 lata bezmyślnoście przeciekły przez palce.
Tu akurat się zgadzamy.
MisiekK pisze:Nic nie stało na przeszkodzie, żeby je mieli.
Kwestia tego, ze lepszych dwóch przewoźników, niż jeden - to tak na wypadek, gdyby w KMach chcieli strajkować. Choć SKMce do miana przewoźnika jeszcze sporo brakuje.
MisiekK pisze:Jest tak samo.
Ale bardziej widać...
MisiekK pisze:I niestety tu SKM spada na łeb na szyję w kierunku poziomu obsługi KM (ba, pociągi KM zaczynają zapewniać lepsze warunki).
Porównując do S-9, to nie byłbym taki pewny - ale to trzeba trochę czasu ;)
MisiekK pisze:ZTM powinien za to zacząć solić SKM kary.
Raczej miasto musi wreszcie szopę im załatwić. Tereny się znajdą.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 mar 2010, 19:39

kulikowski pisze:IMO wydaje mi się, że się mylisz: własny tabor, przewoźnik miejski (spółka-córka), kasowniki itp. to wg Ciebie prowizorka ?.
tak - przypomnę, ż epociągi do Falenicy na początku były wypożyczone z Trójmiasta, nie wspominając o żałosnej częstotliwości (częściej jeździło w dzień świąteczny niż roboczy).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 16 mar 2010, 0:07

MisiekK pisze:
Wolfchen pisze:"Wspólny Bilet" wszedł nieco później,
Latem 2002 roku - tylko mało kto to pamięta. Potem miasto bezmyślnie zerwało umowę cofając się wstecz i niszcząc cały dorobek tego rozwiązania, który trzeba było zacząć budować od początku.
Napisz coś więcej. Ja kojarzę początki wspólnego biletu z lat 2005/2006 bodajże i chętnie się czegoś nowego dowiem. Młody jestem, nie pamiętam :]
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 mar 2010, 0:36

Geneza wspólnego biletu jest dosyć przypadkowa - wiąże się z awaryjnym zamknięciem wiaduktu w Al. Jerozolimskich w styczniu 2002 r. Miasto dogadało się jeszcze z istniejącymi wówczas PR-ami i wprowadzono wspólny bilet na trasę ze Śródmieścia do Piastowa. Spotkało się to ze sporym zainteresowaniem. W kwietniu umowę rozszerzono na pozostałe linie - do miejscowości, do których docierały autobusy ZTM. Potem jeszcze rozszerzono do Halinowa. Umowę przedłużano do kwietnia 2003 r. Ekipa prezydenta Kaczyńskiego (był prezydentem Warszawy od listopada 2002 r.) uznała jednak, że miasto za dużo dopłaca PR-om. Pojawiały się różne koncepcje - droższego biletu aglomeracyjnego, uruchomienie SKM też było stawiane jako rozwiązanie kwestii wspólnego biletu. W czasie remontu Al. Jerozolimskich na Ochocie i wobec powtarzającej się i nasilającej nagonki medialnej we wrześniu 2005 r. przywrócono wspólny bilet na trasie Warszawa Wschodnia - Ursus. Potem stopniowo zwiększano zasięg obowiązywania oferty.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 mar 2010, 8:01

MisiekK pisze:I to jest sedno sprawy. Np. Gazeta Wyborcza wali w zarząd Mazowsza, ale 'nie widzi' tego co jest w mieście.
Bo w mieście rządzi ukochana przez GW Platforma, a na Mazowszu PSL.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 16 mar 2010, 10:37

MeWa pisze:do miejscowości, do których docierały autobusy ZTM
I wtedy powstało spięcie co do Pruszkowa, Zielonki, Kobyłki i Wołomina do których nie było linii ZTM
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 mar 2010, 11:01

rufio198 pisze:
MisiekK pisze:I to jest sedno sprawy. Np. Gazeta Wyborcza wali w zarząd Mazowsza, ale 'nie widzi' tego co jest w mieście.
Bo w mieście rządzi ukochana przez GW Platforma, a na Mazowszu PSL.
Nie przesadzaj. Rzeczpospolita proplatformerska nie jest, a jakichś poważnych dział nie wytoczyła.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 16 mar 2010, 14:02

MeWa pisze:Geneza wspólnego biletu jest dosyć przypadkowa - wiąże się z awaryjnym zamknięciem wiaduktu w Al. Jerozolimskich w styczniu 2002 r.
Oj, początki wspólnego biletu są dużo wcześniej. Znaczy wspólność polegała na honorowaniu biletów MZK przez PKP.

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 189
Rejestracja: 12 gru 2006, 13:22
Lokalizacja: mokotow

Post autor: endrju » 18 mar 2010, 9:23

"100 metrów Elfa dla SKM
– Przez pierwszych kilka miesięcy będziemy kończyli na przystanku PKP Służewiec. Pociąg zawróci na przystanku Okęcie na linii radomskiej. Technicznie to trudne, ale wykonalne – mówi dyrektor Ruta z ZTM. "

nawiązując do powyższego cytatu zastanawiam się, dlaczego pociągi te będą kończyły kursowanie na Służewcu, mimo że będą dojeżdzały do Okęcia. Czy nie możnaby kończyć kursów pasażerskich na Okęciu i wówczas utworzyć tam jakąś krótką dowozówkę przez Narkiewicza na lotnisko? Przecież ze Służewca nie ma żadnego bezpośredniego dojazdu na lotnisko, więc czy nie lepiej byłoby juz utworzyć coś na trasie PKP Okęcie - Lotnisko Chopina skoordynowane z przyjazdami pociągów?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 18 mar 2010, 10:43

Wolfchen pisze:
Bastian pisze:A ja wciąż jestem ciekaw, czy będzie aż tylu pasażerów z lotniska, by te "najdłuższe" składy zapełnić... :-k
Lotnisko może i nie, ale Służewiec i Rakowiec - kto wie? ;)
Drogi Bastianie tu masz odpowiedź na swoje pytanie http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... amen_.html
A na Lotnisko ludzie jak będą jeździć 175 tak nadal będą bo przecież turyści nocujący w hotelach w okolicach Starego Miasta nie będą jeździć pociągiem do Śródmieścia i kolejny raz się przesiadać ;)

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 18 mar 2010, 11:51

dzidek pisze:
Wolfchen pisze:Lotnisko może i nie, ale Służewiec i Rakowiec - kto wie? ;)
Drogi Bastianie tu masz odpowiedź na swoje pytanie http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... amen_.html
A na Lotnisko ludzie jak będą jeździć 175 tak nadal będą bo przecież turyści nocujący w hotelach w okolicach Starego Miasta nie będą jeździć pociągiem do Śródmieścia i kolejny raz się przesiadać ;)
Dzidku ta linia jest skazana na sukces. Wystarczy że pójdzie informacja że koleją do Centrum w 20 minut. Nikt nie będzie się zastanawiał wtedy nad wyborem pomiędzy S9 / 175.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 mar 2010, 13:58

No ale zaraz. Nie przeczę, że pasażerowie mogą się do pociągu przesiąść, ale: obecnie z lotniska można wyjechać 175 i 188 (nie liczę marginalnego 306 i jadącego gdzie indziej 148). Kursów: 10/9/9. Podaż miejsc: 1500/1350/1350. Na godzinę, rzecz jasna. Toż to jeden pociąg :-k A pytałem nie, czy pasażerowie skorzystają (bo czemu nie?), tylko czy będzie ich aż tyle, by wypełnić te pociągi.

Co do zagłębia biurowego - cóż, zobaczymy. Tyle, że dostęp dają przystanki WARSZAWA SŁUŻEWIEC oraz WARSZAWA ŻWIRKI I WIGURY, a nie zewsząd będzie do nich wystarczająco blisko.

A już na pewno błędem jest lokowanie takiego zagłębia tak blisko Służewca - na 189 trzeba będzie puszczać chyba piętrusy... #-o
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 mar 2010, 14:21

dzidek pisze:A na Lotnisko ludzie jak będą jeździć 175 tak nadal będą bo przecież turyści nocujący w hotelach w okolicach Starego Miasta nie będą jeździć pociągiem do Śródmieścia i kolejny raz się przesiadać ;)
Owszem. Oni będą jeździć, tak jak teraz - taksówkami.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 18 mar 2010, 14:27

dzidek pisze:A na Lotnisko ludzie jak będą jeździć 175 tak nadal będą bo przecież turyści nocujący w hotelach w okolicach Starego Miasta nie będą jeździć pociągiem do Śródmieścia i kolejny raz się przesiadać
oczywiście że będą jeździć koleją tak jak w wielu innych miastach jedzie się z lotniska do centrum miasta i ewentualnie potem dojeżdża czymś innym w miejsce docelowe
PURA VIDA!

ODPOWIEDZ