Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 kwie 2010, 14:44

person pisze:Chciałbym przenieść Twoją tezę na warunki wrocławskie, ale niestety nie znam Twojego miasta.
Raczej trudno by było ;)
person pisze:Ale czy Ty na pewno znasz Łódź?
Moim zdaniem wystarczy być choć raz, żeby wiedzieć o co chodzi...
person pisze:Niestety wygląda na to, że Nowy Fabryczny też będzie miał sknocony układ komunikacyjny dookoła, ale dworzec w centrum miasta, to mimo wszystko nie dworzec na peryferiach.
Sknocony, tzn? Bo nie pamiętam, żeby robili jakieś rewolucje (no, oprócz wkopania w ziemię i budowy paru budynków)...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 kwie 2010, 15:12

Sknocony, tzn? Bo nie pamiętam, żeby robili jakieś rewolucje (no, oprócz wkopania w ziemię i budowy paru budynków)...
Tramwaje daleko, autobusy daleko...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 kwie 2010, 15:18

Bartini pisze: Za wysokie koszty w stosunku do korzyści.
Skąd wiesz? Przeprowadziłeś taką analizę? Podzielisz się?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 03 kwie 2010, 22:26

fik pisze:Służę uprzejmie: KDP powinno budować się między największymi miastami w kraju, a nie do Cisówki i Łupkowa.
Bezapelacyjnie, tylko dlaczego najpierw robi się w tym kraju modernizacje typu 120 => 160, a potem równolegle do tej trasy chce się robić KDP?
person pisze:Dobrze, że Warszawa dorobiła się średnicy przed wojną, bo może też by się nie opłacało go budować, ponieważ "lepiej wyremontować tory z Zachodniego, przez Gdański do Wschodniego"
Ciekawostka - zdecydowana większość pociągów z Łodzi do Warszawy odjeżdża z dworca Fabrycznego, tak samo niemal wszystkie pociągi KM z Warszawy do Legionowa i dalej odjeżdżają z Gdańskiego.
person pisze:Chciałbym przenieść Twoją tezę na warunki wrocławskie, ale niestety nie znam Twojego miasta.
Jak na razie Wrocław robi krok w przeciwną stronę - reaktywuje dworzec Świebodzki. I jakoś nikt nie nalega na to żeby kopać tunel z Głównego na Psie Pole, bo przecież pociąg pół miasta objeżdża i zajmuje mu to ponad 20 minut.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 kwie 2010, 22:35

Bartini pisze:
person pisze:Chciałbym przenieść Twoją tezę na warunki wrocławskie, ale niestety nie znam Twojego miasta.
Jak na razie Wrocław robi krok w przeciwną stronę - reaktywuje dworzec Świebodzki. I jakoś nikt nie nalega na to żeby kopać tunel z Głównego na Psie Pole, bo przecież pociąg pół miasta objeżdża i zajmuje mu to ponad 20 minut.
A ta reaktywacja to nie z okazji remontu Wrocławia Głównego? Swoją trzeba będzie się przejechać do Wrocka zobaczyć ten cud. Do tej pory jak PKP coś zamykało to na amen
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 kwie 2010, 22:54

Bartini pisze:Bezapelacyjnie, tylko dlaczego najpierw robi się w tym kraju modernizacje typu 120 => 160, a potem równolegle do tej trasy chce się robić KDP?
Może, żeby do czasu wybudowania tych KDP jeździło się przyzwoicie? :-k
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 kwie 2010, 12:13

Bartini pisze:
person pisze:Dobrze, że Warszawa dorobiła się średnicy przed wojną, bo może też by się nie opłacało go budować, ponieważ "lepiej wyremontować tory z Zachodniego, przez Gdański do Wschodniego"
Ciekawostka - zdecydowana większość pociągów z Łodzi do Warszawy odjeżdża z dworca Fabrycznego, tak samo niemal wszystkie pociągi KM z Warszawy do Legionowa i dalej odjeżdżają z Gdańskiego.
Może to Ciebie zdziwi (myślę że tak, ponieważ po raz kolejny pokazujesz, że kompletnie nie znasz Łodzi), ale z Łodzi pociągu kursują nie tylko do Warszawy (tak, wiem, że to może być szok). Na wybudowaniu tunelu skorzystają nie tylko łodzianie, skorzysta nie tylko ruch podmiejski (np. ludzie dojeżdżający od strony Pabianic nie będą musieli wysiadać w polu), ale również tranzyt - np. pociągi z Wrocławia do Wawy nie będą musiały zmieniać czoła i toczyć się przez Chojny (może jednak po krótce opiszę jego położenie - nie tylko leży daleko od jakichkolwiek przystanków naziemnej komunikacji miejskiej, ale również z dala od osiedli mieszkaniowych).
Bartini pisze:
person pisze:Chciałbym przenieść Twoją tezę na warunki wrocławskie, ale niestety nie znam Twojego miasta.
Jak na razie Wrocław robi krok w przeciwną stronę - reaktywuje dworzec Świebodzki. I jakoś nikt nie nalega na to żeby kopać tunel z Głównego na Psie Pole, bo przecież pociąg pół miasta objeżdża i zajmuje mu to ponad 20 minut.
A czy pociągi jadąc z Psiego Pola na Główny przejeżdżają przez pola? Czy Wrocław Główny jest czołowy? Bo widzisz - Fabryczny jest. Ech, szkoda gadać.

BTW: Glonojad zadał pytanie, na które nie odpowiedziałeś.

BTW2: dlaczego reaktywują ten dworzec? Główny jest przeładowany?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 kwie 2010, 15:49

Bartini pisze:Ciekawostka - zdecydowana większość pociągów z Łodzi do Warszawy odjeżdża z dworca Fabrycznego, tak samo niemal wszystkie pociągi KM z Warszawy do Legionowa i dalej odjeżdżają z Gdańskiego.
A odróżniasz pociągi podmiejskie od dalekobieżnych?
Bartini pisze:Jak na razie Wrocław robi krok w przeciwną stronę - reaktywuje dworzec Świebodzki.
Dla ruchu lokalnego.
person pisze:BTW2: dlaczego reaktywują ten dworzec? Główny jest przeładowany?
Stacja Wrocław Główny będzie zamknięta i remontowana prze około 2 lata ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 kwie 2010, 17:56

person pisze:ludzie dojeżdżający od strony Pabianic nie będą musieli wysiadać w polu
No patrz, a mieli tramwaj.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 kwie 2010, 18:11

Nadal mają, ale koleją dojazd zajmuje o połowę krócej ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 kwie 2010, 18:13

person pisze:nie tylko leży daleko od jakichkolwiek przystanków naziemnej komunikacji miejskiej, ale również z dala od osiedli mieszkaniowych
Chojny? Mówimy o tej stacji, koło której są dwie pętle i jedna przelotowa trasa tramwajowa (z nieczynnymi przystankami pod torami)?

[ Dodano: |4 Kwi 2010|, 2010 18:14 ]
Wolfchen pisze:Nadal mają, ale koleją dojazd zajmuje o połowę krócej ;)
Wliczając czas dojścia i oczekiwania?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 04 kwie 2010, 23:04

fik pisze:Może, żeby do czasu wybudowania tych KDP jeździło się przyzwoicie? :-k
Niegłupie, o ile nie przypomnimy sobie że jesteśmy w Polsce, gdzie w ruinie leżą takie linie jak Bydgoszcz - Tczew i Kraków - Katowice.
person pisze:A czy pociągi jadąc z Psiego Pola na Główny przejeżdżają przez pola?
Widocznie znasz się na Wrocławiu gorzej niż ja na Łodzi.
person pisze:ale z Łodzi pociągu kursują nie tylko do Warszawy
Faktycznie, z Fabrycznego to jeszcze można do Czewy albo do Tomaszowa dojechać.

Na resztę twoich tekstów nie chce mi się odpowiadać, inni zrobili to już dostatecznie dobrze.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 kwie 2010, 23:13

Bartini pisze:Niegłupie, o ile nie przypomnimy sobie że jesteśmy w Polsce, gdzie w ruinie leżą takie linie jak Bydgoszcz - Tczew i Kraków - Katowice.
I dlatego należy do identycznej ruiny doprowadzić inne linie? :bredzisz:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 kwie 2010, 14:39

Wolfchen pisze:
Bartini pisze:Jak na razie Wrocław robi krok w przeciwną stronę - reaktywuje dworzec Świebodzki.
Dla ruchu lokalnego.
person pisze:BTW2: dlaczego reaktywują ten dworzec? Główny jest przeładowany?
Stacja Wrocław Główny będzie zamknięta i remontowana prze około 2 lata ;)
W takim razie ta sytuacja nie jest porównywalna do budowy tunelu w Łodzi. Ale cóż... :/
Bastian pisze:
person pisze:ludzie dojeżdżający od strony Pabianic nie będą musieli wysiadać w polu
No patrz, a mieli tramwaj.
No patrz, do Pabianic wciąż kursuje tramwaj (linia P).
1. Napisałem o dojeżdżających od strony, a nie z Pabianic. Za Pabianicami jest np. Łask, Zduńska Wola, Sieradz.
2. Dworzec w Pabianicach nie stoi w centrum miasta (polecam Zumi), ale na samym jego końcu (w pobliżu osiedla Piaski, którego mieszkańcom faktycznie mógłby służyć). Jednak największe pabianickie osiedle - Bugaj - jest poza zasięgiem jakiejkolwiek szyny.
3. Dojazd:
a) tramwajem z przystanku Dworzec PKP do centrum Łodzi (przystanek Mickiewicza) z założeniem 1-minutowej przesiadki zajmuje 55 minut (warto zaznaczyć, że przy IKEI tramwaje na siebie nie czekają w przypadku opóźnień :/ w Łodzi nikt nie przejmuje się czymś takim jak "gwarantowana przesiadka"...);
b) pociągiem (do Dworca Kaliskiego z założeniem 5-minutowej przesiadki na tramwaj) - 34 minuty.
c) PKSem do Centralu - około 40 minut.
Natomiast codziennych dojazdów podmiejskim tramwajem nie życzyłbym najgorszemu wrogowi :-)
I między bogiem a prawdą budowa tunelu średnicowego pabianiczanom niewiele pomoże - oni i tak masowo korzystają z różnej maści busów, a tramwaj może zyskać po remoncie (niestety Pabianic nie stać na niego i wypadły z programu ŁTR; to miasto swego czasu nie miało na węgiel do elektrociepłowni i za co opłacić za ścieki dostarczane do łódzkiej oczyszczalni...)
Tm pisze:
person pisze:nie tylko leży daleko od jakichkolwiek przystanków naziemnej komunikacji miejskiej, ale również z dala od osiedli mieszkaniowych
Chojny? Mówimy o tej stacji, koło której są dwie pętle i jedna przelotowa trasa tramwajowa (z nieczynnymi przystankami pod torami)?
Perony byłej stacji (budynek dworca jakiś czas temu zostać wynajęty/sprzedany hurtowni tekstyliów) nie stoją aż tak blisko ul. Rzgowskiej.
Sam chętnie bym korzystał z tej stacji, gdyby zatrzymywały się tam pociągi (moja rodzina mieszka na blokowisku po południowej stronie torów), ale raz, że nie ma tam legalnego naziemnego przejścia przez tory (trzeba iść quasi-podziemnym przy ul. Rzgowskiej), dwa że do przystanków tramwajowych na Rzgowskiej (trasa przelotowa) jest naprawdę kawałek (rzuć okiem na zumi, po południowej stronie, na wysokości fabryki Fakora widać perony tramwajowe), trzy, że nie jest to bezpieczna okolica. Wychowałem się na tym osiedlu, sam przesiadałem się nie raz z autobusu do tramwaju po drugiej stronie torów, więc naprawdę wiem co mówię. Już nawet na Zachodnim są wygodniejsze przesiadki do autobusów, niż na Chojnach.
Nigdy nie było przystanków pod wiaduktem - ich budowa wymagałoby to jego całkowitej przebudowy.
Nie potrafię obliczyć odległości do przejścia w google maps :(
Tm pisze:
Wolfchen pisze:Nadal mają, ale koleją dojazd zajmuje o połowę krócej ;)
Wliczając czas dojścia i oczekiwania?
Niestety kolej w Pabianicach nigdy (jeszcze długo, długo?) nie będzie godna zainteresowania dla wielu mieszkańców tego miasta (o przyczynach napisałem powyżej).
Bartini pisze:
person pisze:A czy pociągi jadąc z Psiego Pola na Główny przejeżdżają przez pola?
Widocznie znasz się na Wrocławiu gorzej niż ja na Łodzi.
Przynajmniej przyznałem się do tego na samym początku :) A Ty nie odpowiadasz na zadane pytania - moje, Wolfchena, Glonojada... :(

PS. Fik - popraw cytowanie ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 kwie 2010, 22:30

Oczywistością jest, że priorytety ustala polityka, a polityka ministra Grabarczyka jest prołódzka. Mogę się zresztą założyć o skrzynkę coli w szkle 0,2, że wystartuje w wyborach prezydenckich, tą inwestycją otwierając listę zasług (ciekawe, czy warszawofobię też sobie w zasługi wpisze...).

Nie zmienia to jednak faktu, że na całym świecie przebudowuje się, olbrzymim kosztem, układy czołowe na układy średnicowe. Tak było w Berlinie, tak dzieje się w Wiedniu i Londynie, a w odniesieniu do układu regionalnego/aglomeracyjnego tak postąpiono w Paryżu i Monachium. Przykłady pierwsze z brzegu.

Można zatem oczekiwać, że przebudowa na przelotową Łodzi Fabrycznej, dworca położonego w bezpośrednim sąsiedztwie śródmieścia trzeciej (d. drugiej) aglomeracji w Polsce, leżącej na szlaku z Warszawy do Wrocławia a w przyszłości i Poznania, przyniesie naprawdę spore korzyści społeczne. Jedyne, co podlega dyskusji, to czy ta inwestycja nie powstaje "kosztem" napraw i remontów istniejącej infrastruktury, aczkolwiek - środki inwestycyjne a środki utrzymaniowe to w normalnej firmie są dwie różne szufladki...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ