O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Bartini
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2009, 13:56

Post autor: Bartini » 27 maja 2010, 10:43

zofey pisze:Przewoźnicy mają utrzymać daną linię i tyle.
Oczywiście. Zacznijmy zatem od dróg krajowych.

(sugestia do moderatora, aby wydzielić temat o finansowaniu dróg, bo chybaśmy trochę popłynęli)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 maja 2010, 13:46

MeWa pisze:o tak, obniżenie opłat z pewnością poskutkowałoby podwyższeniem stanu infrastruktury.
Nie. System kolejowy w Polsce jest chory. Nie powinno być w ogóle czegoś takiego jak PLK, a linie kolejowe powinny należeć do państwa, analogicznie jak jest to zorganizowane w przypadku dróg.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 maja 2010, 19:46

Owszem, ale bez zmiany systemu finansowania i tak nie będzie z czego utrzymywać linii. PLK już teraz grozi zamknięciem wielu tysięcy kilometrów tras. Samo wydzielenie PLK-i, choć potrzebne, wiele nie zmieni w tej kwestii...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 maja 2010, 20:05

Dlatego nie mówię o wydzielaniu PLKi, tylko o jej likwidacji i przekazaniu większości tras lokalnych samorządom, a tras krajowych - GDLK
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 maja 2010, 20:10

To tylko żonglowanie nazwami, które nic nie rozwiązuje, a chodzi o to samo (wydzielenie PLK a powołanie GDLK).
Samorządy wcale się nie garną do przejmowania linii kolejowych, dodatkowych pieniędzy zresztą nie wyczarują.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 maja 2010, 20:22

Różnica byłaby taka, że GDLK podlegałaby bezpośrednio pod MI, tak jak GDDKiA. Ponadto GDLK (w przeciwieństwie do PLK działającej na podstawie przepisów prawa handlowego) nie mogłaby upaść.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 maja 2010, 20:28

O matko - przecież PLK po wydzieleniu też może podlegać bezpośrednio pod MI na takich zasadach jak GDLK. To tylko żonglerka nazwami.

Spółka nie mogłaby upaść, ale nadal mogłaby kasować linie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 maja 2010, 20:30

Poza tym spółki utworzone na mocy przepisów prawa nie mają prawa do upadłości, co było rozważane już przy okazji wniosku o upadłość PR.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 28 maja 2010, 11:31

Wolfchen pisze:Dlatego nie mówię o wydzielaniu PLKi, tylko o jej likwidacji i przekazaniu większości tras lokalnych samorządom, a tras krajowych - GDLK
O Matko Boska... z całym szacunkiem, ale to pomylone ^2. ](*,)
Jak wyobrażasz sobie koordynowanie RJ między zarządcami infrastruktury? Taki krajowy OSS się zrobi, żeby pociąg towarowy zaczynający na linii lokalnej jednego zarządcy, jadący po linii krajowej, a może i innych lokalnych, trafił w końcu na inną linię innego zarządcy?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 maja 2010, 14:49

Kierowaniem ruchem, rozkładami, etc zajmowałaby się GDLK. Wyjątek stanowiłyby pociągi jeżdżące wyłącznie po szlakach regionalnych (np. Kartuzy - Somonino).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 28 maja 2010, 15:20

A cenniki? Z praktyki - im mniejszy zarządca, tym wyższe stawki jednostkowe.
Co do rozkładów - nie może być "z wyjątkiem", albo cała sieć, albo nic, w końcu to jest majstrowanie na przepustowości.
Moja - jak to gdzieś stwierdzono - mała wyobraźnia tego nie ogarnia, a od paru lat na tym pracuję właśnie i mam określone spostrzeżenia.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 maja 2010, 15:30

chester pisze:A cenniki? Z praktyki - im mniejszy zarządca, tym wyższe stawki jednostkowe.
Cenniki wg rozporzadzenia MI, tak jak ceny winiet.
chester pisze:Co do rozkładów - nie może być "z wyjątkiem", albo cała sieć, albo nic, w końcu to jest majstrowanie na przepustowości.
Może być z wyjątkiem - o ile dotyczy jednej linii we władaniu samorządu. Oczywiście ostateczny głos w dziedzinie rozkładów miałaby GDLK (której podlegałyby odpowiednie komórki w UWoj)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 maja 2010, 16:06

Wolfchen pisze:Oczywiście ostateczny głos w dziedzinie rozkładów miałaby GDLK (której podlegałyby odpowiednie komórki w UWoj)
??? 8-(
Co komu miałoby podlegać? Chyba "trochę" zagalopowałeś się...

BTW: Czy przypadkiem nie miałeś na myśli Urzędu Marszałkowskiego? :>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 maja 2010, 17:07

GDLK podlega Ministerstwu Infrastruktury
Linie regionalne rzeczywiście podlegają UMarsz, mea culpa :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 28 maja 2010, 17:22

Nie, nie, nie. Nie o to tu chodzi. Zresztą spójrzmy na dobrze prosperujących sąsiadów zza Odry - nie trzeba kombinować z infrastrukturą, by mieć przewozy na poziomie.
Jak zwykle - chodzi o KASĘ. Różne pomysły (mniej lub bardziej nieudane) będą reformą dziurawego worka i tyle. Póki nie będzie kasy na infrastrukturę z prawdziwego zdarzenia, póki nie będzie kasy na przewozy, żadne pomysły, przenoszenia biedy z poziomu krajowego na regionalny, nie załatwią niczego.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ODPOWIEDZ